Maw: een nieuwe flotteur halen is vele malen makkelijker en goedkoper.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:20 schreef klipper het volgende:
Hoeveel tijd en geld ben je tot nu toe kwijt als ik vragen mag?
Nou ik was gewoon benieuwd naar beweegredenen om zoiets te repareren, toen mijn stortbak bleef doorlopen heb ik gewoon een geheel nieuwe stortbak genomen, uitwisselen was binnen 3 minuten gepiept, kraantje dicht, wartel los, oude bak eraf, nieuwe bak erop, wartel met nieuwe pakking vast, kraantje open en gebruiken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
Maw: een nieuwe flotteur halen is vele malen makkelijker en goedkoper.
Vaak wel de beste methode inderdaad. Alleen het membraan vervangen is zonde van de tijd.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:33 schreef klipper het volgende:
[..]
Nou ik was gewoon benieuwd naar beweegredenen om zoiets te repareren, toen mijn stortbak bleef doorlopen heb ik gewoon een geheel nieuwe stortbak genomen, uitwisselen was binnen 3 minuten gepiept, kraantje dicht, wartel los, oude bak eraf, nieuwe bak erop, wartel met nieuwe pakking vast, kraantje open en gebruiken.
Een nieuw mechanisme was dan ook maar iets goedkoper dan een geheel nieuwe stortbak.
Waarschijnlijk kan je vlotter niet vrij komen bovendrijven.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:52 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn plee loopt zo nu en dan ook door... geef ik een klap tegen het reservoir is het weer ff goed.
Uiteraard zit er weer een mechanisme aan geknutseld dat via een gat in een muur via een buisje, scharniertje, pijpje, knopje, draadje etc.... de spoelbak bedient dus ook zo lekker ff een nieuwe bak monteren.
Ik snap trouwens niet waarom het doorloopt.
?? En in 't West-Fries bedoel je "helegoar....."quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:21 schreef Gieliovd het volgende:
Doorspoel loopt ook door terwijl dat rubber goed is.
heb huurhok plee ook last van, tik op de deksel en het is weer over.. voor een maand of 2quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:52 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn plee loopt zo nu en dan ook door... geef ik een klap tegen het reservoir is het weer ff goed.
Uiteraard zit er weer een mechanisme aan geknutseld dat via een gat in een muur via een buisje, scharniertje, pijpje, knopje, draadje etc.... de spoelbak bedient dus ook zo lekker ff een nieuwe bak monteren.
Ik snap trouwens niet waarom het doorloopt.
Pro tip: Ga je niet je membraan ( eerste afbeelding ) vervangen, vervang je flotteur in z'n geheel.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:01 schreef CivixX het volgende:
Veelal is het doorlopen van de wc een oorzaak van vuil of versleten rubber pakkingen. Afhankelijk van het type en merk stortbak zijn die goed verkrijgbaar.
Dan komt de vraag natuurlijk wáár loopt de wc door? In de stortbak of vanuit de stortbak het toilet in ?
Bij geval 1 is dit vaak het membraam wat de watertoevoer afsluit.[ afbeelding ]
Bij geval 2 is het vaak het membraam onderin de stortbak [ afbeelding ]
De eerste is in elke bouwmarkt te verkrijgen, de tweede is lastiger en afhankelijk van het type en merk stortbak. Neem iig het hele membraam mee naar de winkel, dat scheelt je veel tijd en geld.![]()
Tip: Gooi eens 1x in de maand 2 tabletten steradent in je stortbak, die weken veel vuil los !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop