abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121726489
Jongens/meisjes,

Even een vraagje naar aanleiding van mijn autoongeluk afgelopen maandag.
Het is nog steeds drama met verzekering ivm tegenstrijdige verklaring op schadeformulier.
Nu wil de tegenpartij aansturen op 50% schade maar wat betekent dat?
Dat ik maar helft schade vergoed krijg of wat?
De tegenpartij was onder invloed van drank en verleende geen voorrang op een brug.
In het verleden heeft hij vaker ongelukken veroorzaakt en rijd elke dag ongeveer met drank op.
Is dit strategie van tegenpartij om maar zo weinig mogelijk uit te keren?
Alvast hartelijk dank
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_121726532
gewoon hem alles laten betalen natuurlijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121726551
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:19 schreef AldoTheApache het volgende:
gewoon hem alles laten betalen natuurlijk
Echt he..
Jij zit niet verkeerd.
Gewoon vol blijven houden.
Op woensdag 22 mei 2013 14:16 schreef ikjijallebei het volgende:
Beste fipo van 2013.
pi_121726584
Ook al ben jij 100% schuldig, altijd aansturen op 100% schuldig voor de tegenpartij.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 16:23:20 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_121726708
Natuurlijk wil de tegenpartij vermindering, maar daar zou ik niet mee akkoord gaan.
Alcohol op is alcohol op en geen voorrang verlenen is geen voorrang verlenen.
Hoe kun je daar als verzekeraar überhaupt moeite mee hebben?

En pak alsjeblieft z'n rijbewijs af. :r
Je moeder is een hamster
pi_121726715
Met drank achter het stuur is natuurlijk 100% dokken. Hoe simpel wil je het hebben?
pi_121727610
Kun je ook bewijzen dat hij met drank op achter het stuur zat? Zo ja, simpelste zaak die er is.
Edensnator over 'n out
pi_121728237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:43 schreef Edensnator het volgende:
Kun je ook bewijzen dat hij met drank op achter het stuur zat? Zo ja, simpelste zaak die er is.
Ja hij is meegenomen voor bloedafname, was te lam om te blazen.
Ook stond het in de krant bij politieberichten.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 17:25:07 #9
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_121729363
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:57 schreef klotezooi het volgende:

[..]

Ja hij is meegenomen voor bloedafname, was te lam om te blazen.
Ook stond het in de krant bij politieberichten.
Dan lijkt het me overduidelijk dat die droeftoeter voor 100% schuldig is aan het ongeluk en dat hij dus ook voor 100% zelf mag opdraaien voor de schade.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_121729498
Heeft de politie een PV opgemaakt?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_121729997
Ja er is pv opgemaakt. Helaas mag ik dat niet inzien ivm privacy van tegenpartij.
Enkel verzekering heeft inzage wat ik erg krom vindt.
Helaas is politie niet zo snel en kan het hele tijd duren eer ze het pv toegankelijk maken voor de verzekering.
Blijkbaar moet dat opgestuurd worden naar afdeling procesverbaal of zo vertelde de verzekering.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 17:47:23 #12
323439 HetKlusKonijn
pi_121730252
Ik snap er maar weinig van, eerlijk gezegd. Heeft een (auto)verzekering niet doorgaans de clausule dat uitkering wordt geweigerd als er sprake is van drankgebruik? Ik dacht dat dat altijd zo was, kennelijk is dat dus niet zo.
Ik heb het dus goed begrepen dat de verzekeringsmaatschappij van de 'dader' dus wel beschikt over een kopie van het PV? Of moeten ze dat nog ontvangen?
In dat laatste geval kan het zo zijn dat die verzekeringsmaatschappij 'pro forma' alvast aanstuurt op 50% van de vergoeding omdat dit heel vaak zo wordt afgehandeld, maar daar zou in het geval van een alcomobillist toch geen sprake van mogen zijn...

Wat zegt je eigen verzekering er van?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_121732196
Ik ben helaas enkel WA verzekerd dus moet alles zelf regelen.
Wel had ik inzittendenverzekering en die behandeld dus mijn gemiste vakantie ivm last nek/rug.
Mocht van dokter niet rijden volgende week naar de wintersport en dus krijg ik dat terug, wordt wel op die persoon verhaald.
Verzekering van mij en tegenpartij kunnen PV nog niet inzien ivm uitslag bloedonderzoek.
Zodra dat het geval is dan krijg ik hopelijk meer te horen maar dat kan erg lang duren helaas.
Zelf was ik ook van mening dat je altijd fout als er drank in het spel was.
Hij heeft me geen voorrang gegeven en was ook nog zo blauw als een vroeger tientje.
pi_121732565
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik snap er maar weinig van, eerlijk gezegd. Heeft een (auto)verzekering niet doorgaans de clausule dat uitkering wordt geweigerd als er sprake is van drankgebruik? Ik dacht dat dat altijd zo was, kennelijk is dat dus niet zo.
Afhankelijk van wiens schuld het is betaalt de verzekering gewoon uit (zou anders ff lekker worden voor de tegenpartij :P), echter gaat de verzekering het uitgekeerde bedrag weer verhalen op die beschonken bestuurder.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121732583
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:45 schreef klotezooi het volgende:
Ik ben helaas enkel WA verzekerd dus moet alles zelf regelen.
Wel had ik inzittendenverzekering en die behandeld dus mijn gemiste vakantie ivm last nek/rug.
Mocht van dokter niet rijden volgende week naar de wintersport en dus krijg ik dat terug, wordt wel op die persoon verhaald.
Verzekering van mij en tegenpartij kunnen PV nog niet inzien ivm uitslag bloedonderzoek.
Zodra dat het geval is dan krijg ik hopelijk meer te horen maar dat kan erg lang duren helaas.
Zelf was ik ook van mening dat je altijd fout als er drank in het spel was.
Hij heeft me geen voorrang gegeven en was ook nog zo blauw als een vroeger tientje.
Is het niet zo dat jij het geld van jouw verzekering terug krijgt. En dat jouw verzekering het dan probeert te verhalen op de tegenpartij of de tegenpartij zijn verzekering.
Dat jij niks te maken hebt met die andere partij
pi_121732800
In geval van schade aan personen heb je gelijk. Maar in geval van de blikschade helaas niet,
Ik heb de tegenpartij zelf aansprakelijk moeten stellen, dat was zo in feite gebeurd.
Mijn auto is economisch total loss verklaard helaas dus krijg ik dagwaarde uitgekeerd.
Maar ivm 2 verschillende verklaringen gaan ze dit uitzoeken en kan het lange tijd duren.
Maar je wordt er gewoon gek van van het getouwtrek.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 19:46:31 #17
323439 HetKlusKonijn
pi_121734629
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Afhankelijk van wiens schuld het is betaalt de verzekering gewoon uit (zou anders ff lekker worden voor de tegenpartij :P), echter gaat de verzekering het uitgekeerde bedrag weer verhalen op die beschonken bestuurder.
Ah, okee. Ja, dat de verzekering moet uitbetalen aan de benadeelde dat lijkt me wel logisch inderdaad, maar het is wel zo prettig als de verzekering inderdaad de schade weer verhaalt op die zuipschuit, want dit is toch echt om die reden al, volledig verwijtbare 'eigen schuld'. :)

Poot stijfhouden TS. Jij hebt gewoon recht op volledige vergoeding van je schade!
pi_121734805
Hoor dat ik niet het enige slachtoffer ben van die tor.
Hij rijd elke dag zat naar huis en heeft meer mensen aangereden maar die hebben het onderling geregeld.
Maar zou het helpen als 1 van zijn slachtoffers een verklaring richting de verzekering van tegenpartij?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:01:25 #19
323439 HetKlusKonijn
pi_121735380
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 19:50 schreef klotezooi het volgende:
Hoor dat ik niet het enige slachtoffer ben van die tor.
Hij rijd elke dag zat naar huis en heeft meer mensen aangereden maar die hebben het onderling geregeld.
Vreemd, aanrijdingen onder invloed, en dan iets 'onderling regelen'? Naar mijn weten komt er bij dergelijke gevallen altijd politie aan te pas omdat het gaat om een misdrijf.
quote:
Maar zou het helpen als 1 van zijn slachtoffers een verklaring richting de verzekering van tegenpartij?
Ik zou eerst maar even wachten wat er uit het onderzoek naar voren komt.
pi_121735487
Daar heb je ook gelijk in.
Maar je wil zo veel mogelijk bewijs verzamelen snap je, nu kan ik enkel maar afwachten en dat is niks voor mij.
Tot zover iedereen bedankt voor de adviezen en het lezen/luisteren
pi_121735608
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Vreemd, aanrijdingen onder invloed, en dan iets 'onderling regelen'? Naar mijn weten komt er bij dergelijke gevallen altijd politie aan te pas omdat het gaat om een misdrijf.
Niet als er geen politie gebeld wordt. Kan prima voorkomen dat als ik bv tegen je auto aanrij dat we samen de papieren invullen en we zien het wel aankomen. Wordt zelfs gestimuleerd vanuit de overheid, zie de campagne 'Blikschade? Dat regelen we samen.'
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:54:52 #22
323439 HetKlusKonijn
pi_121741984
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet als er geen politie gebeld wordt. Kan prima voorkomen dat als ik bv tegen je auto aanrij dat we samen de papieren invullen en we zien het wel aankomen. Wordt zelfs gestimuleerd vanuit de overheid, zie de campagne 'Blikschade? Dat regelen we samen.'
Ja dat klopt, maar TS stelt toch dat er sprake is van meerdere aanrijdingen, waarbij de bestuurder kennelijk onder invloed was? De vraag is dus of dit inderdaad is vastgesteld, of dat dat een vermoeden is geweest van de betrokkenen. In dat laatste geval kunnen ze het uiteraard wel 'samen hebben opgelost', inderdaad.
pi_121742414
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar TS stelt toch dat er sprake is van meerdere aanrijdingen, waarbij de bestuurder kennelijk onder invloed was? De vraag is dus of dit inderdaad is vastgesteld, of dat dat een vermoeden is geweest van de betrokkenen. In dat laatste geval kunnen ze het uiteraard wel 'samen hebben opgelost', inderdaad.
Sterker nog, de politie komt niet eens meer als je een ongeval hebt met alleen blikschade. Wel als je zou zeggen dat je vermoed dat de andere bestuurder beschonken is, maareh... Ga jij als je op de vluchtstrook of in de middle of nowhere naast die bestuurder in de auto de papieren in zit te vullen en je vermoed wat dat aan de politie melden?
pi_121743088
Bij ons kwam de politie en ambu wel, dit omdat ik 112 belde omdat ik me totaal niet goed voelde en bijna in elkaar zakte door pijn in nek.
Zodoende de bloedprofoef van tegenpartij.
Hij heeft bij eerdere gevallen het zo geregeld dat hij betaalde en er geen lichamelijk letsel was.
Maar je wordt er gewoon gek van van zoveel onrecht en tegenwerking van de verzekering van tegenpartij.
Ze zeggen in hun reclame dat je de vruchten ervan plukt maar in mijn/ons geval zijn dat enkel citroenen of rot fruit.
pi_121745213
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:56 schreef jatochneetoch het volgende:
Is het niet zo dat jij het geld van jouw verzekering terug krijgt. En dat jouw verzekering het dan probeert te verhalen op de tegenpartij of de tegenpartij zijn verzekering.
Dat jij niks te maken hebt met die andere partij
Dat is als je een all-risk verzekering hebt. En die heeft TS niet, alleen WA.

In dit geval zou een rechtsbijstandverzekering nog hulp kunnen bieden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')