Noch de NHG noch de banken verkopen. De eigenaar verkoopt onderhands. Wat verstandig is, idd.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je het rapport van de NHG leest vind je aanwijzing waardoor dat komt. De NHG en banken verkopen veel meer huizen onderhands. Vind ik overigens een prima oplossing als daarmee de restschuld beperkt word.
Jij betaalt niks, en bent alleen meervoudig ontvanger van van alles en nog wat. Dus waar heb je het exact over?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als ik dan niet mee hoef te betalen aan de schade... prima.
In jouw belevenis waren dalende huizenprijzen ook een sprookjequote:Op donderdag 17 januari 2013 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is niets wat wijst op de door jou genoemde 'non lineaire factoren'. Die zouden dan namelijk afgelopen jaren ook hebben moeten voorkomen. De rest van je verhaal is dus schromelijk overdreven. Zelfs met de door jou o zo geroemde '2012-is-het-jaar-van-de-totale-vernietiging-van-de-woningmarkt' in het achterhoofd blijken de inkomsten lang niet zo hard gedaald te zijn als je voorspeld. Er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat in 2013 en 2014 dit opeens wel zou gebeuren.
Haha.... google maar eens op 'onherroepelijke volmacht'. Eerder een gevalletje van slimme banksters die afrekenen met emotionele scheefleners.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat valt te verklaren door mensen die hun verlies nemen (iets wat volgens Xeno niet zou gebeuren) bij een woningverkoop in plaats van dieper in de schulden te komen tot het punt dat er een executieveilig zou komen. Kortom, verkopers worden slimmer en doortastender en grijpen in.
Serieus? Dit is de enige reactie die je kon verzinnen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In jouw belevenis waren dalende huizenprijzen ook een sprookje
Kost de minste moeite en zoals je weet ben ik nogal luiquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Serieus? Dit is de enige reactie die je kon verzinnen?
+5quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Jij betaalt niks, en bent alleen meervoudig ontvanger van van alles en nog wat. Dus waar heb je het exact over?
Ben er maar trots op dat je een uitvreter bentquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kost de minste moeite en zoals je weet ben ik nogal lui
Je betaalt helemaal nergens aan mee....quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als ik dan niet mee hoef te betalen aan de schade... prima.
Het is vooral de easy way out uit een situatie waarin je weet dat je geen gelijk zult halen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kost de minste moeite en zoals je weet ben ik nogal lui
523 miljoen en dat was niet het enige....quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bewijs dan even het tegenovergestelde
Ik geloof niet dat meneer erg veel belangstelling heeft voor feiten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:45 schreef Sjabba het volgende:
[..]
523 miljoen en dat was niet het enige....
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eun-na-Katrina.dhtml
Nee want feiten kun je niet weerlegggen met een ongefundeerde mening.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat meneer erg veel belangstelling heeft voor feiten.
'mening'quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee want feiten kun je niet weerlegggen met een ongefundeerde mening.
Krijg ik nu een langverwachte; sorry voor mijn geroep je hebt gelijk, bedankt dat je me dit inzichtelijk hebt gemaakt?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:45 schreef Sjabba het volgende:
[..]
quote:9-jarige verliest geding over ontruiming huis
AMSTERDAM - Een 9-jarig meisje heeft vergeefs een kort geding aangespannen waarin ze probeerde te voorkomen dat zij en haar moeder uit huis gezet zouden worden.
Foto: Thinkstock
De bank wil het huis ontruimen omdat de eigenaar van het pand al meer dan een jaar de hypotheek niet betaalt.
De rechtbank neemt het de moeder ''kwalijk dat zij haar minderjarige dochter inzet als schild'' in het conflict met de bank.
De advocaat van het meisje beriep zich op het Internationale Verdrag van de Rechten van het Kind (IVRK) waarin het er kort gezegd op neerkomt dat dergelijke maatregelen kinderen niet mogen treffen.
Het meisje zou een belang hebben om in de woning te blijven wonen waar ze is geboren. Maar de verantwoordelijkheid voor onderdak voor het kind ligt niet in de eerste plaats bij de bank of bij de rechter die moet oordelen over een verbod op ontruiming, maar ''eerstens en vooral'' bij de ouders van het kind.
De moeder van het meisje huurt de woning van de eigenaar, haar ex-partner.
Heb je wel gelezen wat er staat? De lokale overheid KRIJGT dat geld, niet de particulier die schade heeft gelopen. Wat helemaal krankzinnig is dat ze er maar 3 jaar om hebben moeten lobbyen in Washingtonquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:45 schreef Sjabba het volgende:
[..]
In principe huurt de moeder van de eigenaar, dat de eigenaar toestemming nodig heeft van de bank om te mogen verhuren maakt het natuurlijk gecompliceerd.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Over vage huis/huur/nhg/uitzettings constructies gesproken
[..]
En ook die bagger schrijven we weer bijquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wel een walgelijke VVD rechter die het opneemt voor de banksters
quote:do 17 jan 2013, 11:00
S&P: daling huizenprijzen Nederland versnelt
PARIJS (AFN) - Kredietbeoordelaar Standard & Poor’s (S&P) voorspelt dat de daling van de huizenprijzen in Nederland dit jaar zal versnellen.
Dat maakte S&P donderdag bekend naar aanleiding van een vooruitzicht op de woningenmarkt in Europa.
De daling zou tussen de 5 en 6 procent komen te liggen.
De afwaardering van de huizenmarkt komt volgens S&P door de toenemende werkloosheid, de vertraagde groei van de inkomens en de vooruitzichten op bezuinigingen van de overheid. Dat maakt de consument in Nederland angstig om te verhuizen.
Op de lange termijn moet de huizenprijs wel weer gaan aantrekken volgens de kredietbeoordelaar. De bevolkingsgroei en het naderende tekort aan woningen moeten dat bewerkstelligen
En omdat we toch ongefundeerd aan het speculeren zijn huurt de moeder natuurlijk tegen het maximale huur waarmee ze ook maximaal huurtoeslag kan aftikken en de ex nog steeds ook HRA aftikt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In principe huurt de moeder van de eigenaar, dat de eigenaar toestemming nodig heeft van de bank om te mogen verhuren maakt het natuurlijk gecompliceerd.
Wel een walgelijke VVD rechter die het opneemt voor de banksters
Versnelt? Ze hadden toch 7% voorspelt, nu is het ineens 5 tot 6%quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:16 schreef HD9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)land_versnelt__.html
komend jaar gaat het nog sneller en dan krijgen we 2014
Wat wil je nou, dat er nieuwe huizen worden gebouwd of dat de mensen geld in hun handen krijgen, want het 1 betekent niet automatisch het ander....quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen wat er staat? De lokale overheid KRIJGT dat geld, niet de particulier die schade heeft gelopen. Wat helemaal krankzinnig is dat ze er maar 3 jaar om hebben moeten lobbyen in Washington![]()
Ooh.... lichtpuntje... ze gaan een deel aanwenden om betaalbare woning te bouwen, moet je dus nog wel KOPEN.
dat zal meer kloppen jaquote:
Heel die gemiddelde verkoopprijs waar het op gebasseerd is is trouwens een variabel....quote:
Ik heb geen ban, maar moet op mijn werk ook nog wel eens wat doen zonder dat mijn pc aan het rekenen is en ik tussendoor tijd heb.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:22 schreef Sjabba het volgende:
Heb ik nu het topic doodgemaakt of heeft iedereen een ban?
lijkt me eerder dat dit soort bagger het topic killedquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:34 schreef HD9 het volgende:
nou op funda zie je dat iedere woning die langer dan 6 maand te koop staat nu al 25% gezakt is
en 2014 moet nog beginnen
nou kijk dan zellufquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
lijkt me eerder dat dit soort bagger het topic killed
enkeltje ONZ graag
Geef dan zelf aan waar je het over wilt hebben ipv wederom een volgende topickillende opmerking.quote:
en dan moet 2014 nog beginnen , en er staan nu ook al dure huurwoningen leeg bij mij in de buurtquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geef dan zelf aan waar je het over wilt hebben ipv wederom een volgende topickillende opmerking.
Dit staat symbool voor iedere woning die langer dan 6 maand te koop staat?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:03 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou kijk dan zelluf
http://www.funda.nl/koop/(...)rpark-174/kenmerken/
Waarom tracht je daar nog serieus op zo'n trol in te gaan? Alsof die sukkel dat zelluf niet weet?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit staat symbool voor iedere woning die langer dan 6 maand te koop staat?
Heb ze ook gezien waar de vraagprijs niet of nauwelijks is gedaald of zelfs gestegen.
HD9 heeft gewoon een goed punt als hij aangeeft dat er verkopers zijn die wel bereid zijn te zakken met de vraagprijs. Tot voor een paar jaar geleden was zoiets gewoon non existent. Ik durf gerust te beweren dat het een trend gaat worden omdat het realisme onder wannabe verkopers zal toenemen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:06 schreef 99.999 het volgende:
Dit staat symbool voor iedere woning die langer dan 6 maand te koop staat?
Heb ze ook gezien waar de vraagprijs niet of nauwelijks is gedaald of zelfs gestegen.
Wees eens liefquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waarom tracht je daar nog serieus op zo'n trol in te gaan? Alsof die sukkel dat zelluf niet weet?
Ten eerste is dat niet wat hij zegt. Alle huizen, echt alle huizen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
HD9 heeft gewoon een goed punt als hij aangeeft dat er verkopers zijn die wel bereid zijn te zakken met de vraagprijs. Tot voor een paar jaar geleden was zoiets gewoon non existent. Ik durf gerust te beweren dat het een trend gaat worden omdat het realisme onder wannabe verkopers zal toenemen.
Die dromer die hier en daar vast blijft houden aan zijn prijs of deze zelfs gaat verhogen neemt de markt niet serieus.
Zeg nou zelf 99.999 is het een logische beslissing om je vraagprijs te verhogen in de huidige situatie?
Verkopers zijn altijd bereid te zakken met hun vraagprijs. Slechts hele enkele uitzonderingen daar gelaten. Niks nieuws.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
HD9 heeft gewoon een goed punt als hij aangeeft dat er verkopers zijn die wel bereid zijn te zakken met de vraagprijs. Tot voor een paar jaar geleden was zoiets gewoon non existent. Ik durf gerust te beweren dat het een trend gaat worden omdat het realisme onder wannabe verkopers zal toenemen.
Die dromer die hier en daar vast blijft houden aan zijn prijs of deze zelfs gaat verhogen neemt de markt niet serieus.
Zeg nou zelf 99.999 is het een logische beslissing om je vraagprijs te verhogen in de huidige situatie?
De intentie om ze wat bij te brengen?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waarom tracht je daar nog serieus op zo'n trol in te gaan? Alsof die sukkel dat zelluf niet weet?
Ook dit is wederom een onzin uitspraak van jou tot een paar jaar geleden waren er ook altijd objecten die te hoog in de markt gezet werden en men met de prijs zakte. Ja er waren idd ook objecten waarbij de kopers over elkaar duikelden om maar een hoger bod uit te brengen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
Tot voor een paar jaar geleden was zoiets gewoon non existent.
Hij heeft met zijn stelling geen enkel punt. Wanneer je zo absoluut iets roept maak je enkel jezelf belachelijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 'ken je user'quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De intentie om ze wat bij te brengen?
Lijkt me ook als er geen noodzaak is om te verkopen doet men het gewoon niet meer. Dan maar een extra verbouwing in huis.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik durf overigens ook best te beweren dat het intrekken van de verkoopopdracht een trend gaat worden.
Zou zomaar kunnen maar wat zegt het contract tussen verkoper en makelaar daar over? Moet je de makelaar dan aan afkoopsom betalen of iets dergelijks? Weet niet hoe dat in zijn werk gaat.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik durf overigens ook best te beweren dat het intrekken van de verkoopopdracht een trend gaat worden.
Althans NVM makelaars: na 6 maanden kun je gratis opzeggen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen maar wat zegt het contract tussen verkoper en makelaar daar over? Moet je de makelaar dan aan afkoopsom betalen of iets dergelijks? Weet niet hoe dat in zijn werk gaat.
Ik neem aan dat de verkoper altijd een marge inbouwt waarmee hij of zij 'kan zakken'.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:18 schreef Sjabba het volgende:
Verkopers zijn altijd bereid te zakken met hun vraagprijs. Slechts hele enkele uitzonderingen daar gelaten. Niks nieuws.
De huizenmarkt stort van bovenaf in, als duurdere huizen goedkoper worden kan je als koper op een gegeven moment meer huis voor je geld krijgen, het kost even wat tijd voordat het laagste segment daardoor word beinvloed maar het gaat gebeuren.quote:Laten we het eens hebben over de gemiddelde woningprijs aan de hand waarvan de daling in procenten wordt berekent.
Dat is de uitkomst van de optelsom van de prijs van de verkochte woningen gedeeld door het aantal woningen.
Enige wat nu nog wel wat verkoopt is het lagere segment. De voorgelegde prijsdaling is dan ook vertekend. De daling zal in het hogere segment veel harder zijn dan het lagere. Sterker nog, Hele dure huizen verkopen gewoonweg niet en worden dus niet meegerekend.
ipv gemiddelde woningprijs zou er gesproken moeten worden over een gemiddelde besteding aan een woonhuis.
Goed... het zal wel eens incidenteel voorgekomen zijnquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook dit is wederom een onzin uitspraak van jou tot een paar jaar geleden waren er ook altijd objecten die te hoog in de markt gezet werden en men met de prijs zakte. Ja er waren idd ook objecten waarbij de kopers over elkaar duikelden om maar een hoger bod uit te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |