abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121672851
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:21 schreef Sjabba het volgende:

[..]

+1
+2
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:21:59 #82
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121672853
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik meen juist dat Hurrican Katrina juist heeft aangetoond dat je van de overheid helemaal niets hoeft te verwachten indien een ramp van deze orde plaatsvind. Maar ga gerust lekker slapen, de overheid waakt over u en mij _O-
Je kan beter wat gaan doen ipv te menen....
Dan kan je ook gaan kopen ipv te huren....
Realiseren ipv te dromen...
En bijdragen ipv afromen....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_121672881
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik meen juist dat Hurrican Katrina juist heeft aangetoond dat je van de overheid helemaal niets hoeft te verwachten indien een ramp van deze orde plaatsvind. Maar ga gerust lekker slapen, de overheid waakt over u en mij _O-
Er is heel wat hulp gekomen van allerlei overheden.
pi_121672897
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

+2
+3
pi_121672916
In the meantime, dalen de executieverkopen. Ik niet helemaal begrijp, maar wel waar. Zowel op maand als jaarbasis

quote:
Executieveilingen
In december 2012 vonden 185 executieveilingen plaats. Dit is een daling van 51,8% ten opzichte van december 2011 (384). Over 2012 registreerde het Kadaster in totaal 2.488 executieveilingen. Dat is 11,5% minder dan in 2011 (2.811).
http://www.kadaster.nl/wi(...)26Id_Categorie%253D3
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:24:07 #86
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121672931
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het grappige is dat als we de huidige cijfers gaan extrapoleren we uitkomen op 15 jaar non-stop daling voordat de pot leeg zou moeten zijn. Zie jij nog 15 jaar lang een economische crisis en een waardedaling van > 7% voor je?
Dit voorspeld zelfs de ergste doomdenken niet.

Enige wat mij tegen de borst stuit is het scheiden... Ze controleren wel of je daarna niet weer gaat samenwonen. Maar wat als je echt weer bij elkaar komt na 3 jaar?
and made it rain upward
pi_121673048
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het grappige is dat als we de huidige cijfers gaan extrapoleren we uitkomen op 15 jaar non-stop daling voordat de pot leeg zou moeten zijn. Zie jij nog 15 jaar lang een economische crisis en een waardedaling van > 7% voor je?
Je vergeet de non lineaire factoren. Als de prijzen zeer hard gaan dalen zullen de inkomsten eveneens fors dalen. Een sterke daling van de inkomsten met een explosie van de uitgaven? Dan kan de pot zelfs in 1 seizoen worden leeggetrokken. Stel je eens voor dat in 2014 het aantal claims is gegroeid tot 10.000 en dat de verliezen per woning zijn opgelopen tot 64k, inkomen slechts 50 miljoen. Dan ben je toch zo'n 590 miljoen kwijt. Niet ondenkbaar in een scenario van stijgende werkeloosheid i.c.m. een imploderende huizenmarkt zeepbel. Goed... ik ben een doemdenker in de ogen van velen en hoop persoonlijk ook niet dat zo'n scenario zich ontwikkeld. Maar zeg niet dat het een onmogelijkheid is. Hope for the best but be prepared for the worst :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121673078
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Bedoel je dat als je betoogt dat alles schokproof moet zijn voor een worst case scenario? Ouwe preppert van me ;)
Het liefst wel :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121673116
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het liefst wel :Y
Vind je het erg om dat dan niet dwingend aan de rest van de wereld op te willen leggen?
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:29:58 #90
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121673117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
In the meantime, dalen de executieverkopen. Ik niet helemaal begrijp, maar wel waar. Zowel op maand als jaarbasis
Oftewel minder executieverkopen, maar meer gedwongen verkopen. Die eerste is (?klopt dit?) door de bank, die tweede valt onder de NHG.
censuur :O
pi_121673124
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je vergeet de non lineaire factoren. Als de prijzen zeer hard gaan dalen zullen de inkomsten eveneens fors dalen. Een sterke daling van de inkomsten met een explosie van de uitgaven? Dan kan de pot zelfs in 1 seizoen worden leeggetrokken. Stel je eens voor dat in 2014 het aantal claims is gegroeid tot 10.000 en dat de verliezen per woning zijn opgelopen tot 64k, inkomen slechts 50 miljoen. Dan ben je toch zo'n 590 miljoen kwijt. Niet ondenkbaar in een scenario van stijgende werkeloosheid i.c.m. een imploderende huizenmarkt zeepbel. Goed... ik ben een doemdenker in de ogen van velen en hoop persoonlijk ook niet dat zo'n scenario zich ontwikkeld. Maar zeg niet dat het een onmogelijkheid is. Hope for the best but be prepared for the worst :)
Er is niets wat wijst op de door jou genoemde 'non lineaire factoren'. Die zouden dan namelijk afgelopen jaren ook hebben moeten voorkomen. De rest van je verhaal is dus schromelijk overdreven. Zelfs met de door jou o zo geroemde '2012-is-het-jaar-van-de-totale-vernietiging-van-de-woningmarkt' in het achterhoofd blijken de inkomsten lang niet zo hard gedaald te zijn als je voorspeld. Er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat in 2013 en 2014 dit opeens wel zou gebeuren.
pi_121673162
quote:

[..]

Dat valt te verklaren door mensen die hun verlies nemen (iets wat volgens Xeno niet zou gebeuren) bij een woningverkoop in plaats van dieper in de schulden te komen tot het punt dat er een executieveilig zou komen. Kortom, verkopers worden slimmer en doortastender en grijpen in.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2013 11:31:56 ]
pi_121673163
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:19 schreef 99.999 het volgende:

BNW is een deur verderop.
Nou... nou... niet meteen zo aluhoedje :D

Maar heb jij je wel eens afgevraagd aan welke risico's je rationeel gezien blootstaat? En hoe je de gevolgschade daarvan afdekt? In de verzekeringswereld roept men wel eens dat je alleen die risico's moet afdekken waarvan je de schade onmogelijk zelf kan dragen. Als je dan heel bewust roept dat je zoiets nooit zal overkomen vind ik het een beetje zwak om dat wel de rekening te willen neerleggen bij de samenleving.
pi_121673174
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Oftewel minder executieverkopen, maar meer gedwongen verkopen. Die eerste is (?klopt dit?) door de bank, die tweede valt onder de NHG.
Het zijn allebei gedwongen verkopen, executieverkoop komt aan de orde als de hypotheekgever totaal niet wil meewerken. Op zich wel logisch, iedereen begrijpt dat een executieverkoop minder oplevert dan een ondershandse verkoop.
pi_121673210
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar heb jij je wel eens afgevraagd aan welke risico's je rationeel gezien blootstaat? En hoe je de gevolgschade daarvan afdekt? In de verzekeringswereld roept men wel eens dat je alleen die risico's moet afdekken waarvan je de schade onmogelijk zelf kan dragen. Als je dan heel bewust roept dat je zoiets nooit zal overkomen vind ik het een beetje zwak om dat wel de rekening te willen neerleggen bij de samenleving.
Je begint nu het pad een tikkie kwijt te raken...
pi_121673215
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik weet niet exact wat jij onder rationeel verstaat? :D

En over zwak en rekening neerleggen bij de samenleving.... ach, daar zou ik geeneens niet meer aan beginnen als ik jou was. +4
pi_121673231
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die laatst zin was natuurlijk totaal niet noodzaaklijk of moeten wij nu weer zeggen dat de lamballen waar jij toe behoort ook hun risico afwentellen door in de WSNP te gaan en bijstand te trekken terwijl er genoeg werk te vinden is alleen dat voldoet niet voor de verwende drontenaar. :D
Je komt niet zomaar in de WSNP, pas nadat een rechter oordeelt dat je ter goede trouw gehandeld hebt en je maximaal hebt ingezet om je schulden op te lossen mag je daaraan deel nemen.
In tegenstelling tot de NHG, hier kan je gewoon d.m.v. een scheiding je sleutels aan de bank geven. Verlaat de gevangenis zonder te betalen (goed... kleine rotpremie van 0,55% voor de meesten).
pi_121673261
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je komt niet zomaar in de WSNP, pas nadat een rechter oordeelt dat je ter goede trouw gehandeld hebt en je maximaal hebt ingezet om je schulden op te lossen mag je daaraan deel nemen.
In tegenstelling tot de NHG, hier kan je gewoon d.m.v. een scheiding je sleutels aan de bank geven. Verlaat de gevangenis zonder te betalen (goed... kleine rotpremie van 0,55% voor de meesten).
Foutief, bij NHG --> ook goede trouw. Anders kun je fluiten naar de uitkering (en dat gebeurt vaker dan jij denkt), en draai je alsnog voor de restschuld op.

En rechters maken soms fouten, da's waar.
pi_121673268
quote:

[..]

Als je het rapport van de NHG leest vind je aanwijzing waardoor dat komt. De NHG en banken verkopen veel meer huizen onderhands. Vind ik overigens een prima oplossing als daarmee de restschuld beperkt word.
pi_121673279
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Vind je het erg om dat dan niet dwingend aan de rest van de wereld op te willen leggen?
Als ik dan niet mee hoef te betalen aan de schade... prima.
pi_121673284
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als je het rapport van de NHG leest vind je aanwijzing waardoor dat komt. De NHG en banken verkopen veel meer huizen onderhands. Vind ik overigens een prima oplossing als daarmee de restschuld beperkt word.
Noch de NHG noch de banken verkopen. De eigenaar verkoopt onderhands. Wat verstandig is, idd.
pi_121673309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij betaalt niks, en bent alleen meervoudig ontvanger van van alles en nog wat. Dus waar heb je het exact over?
pi_121673324
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is niets wat wijst op de door jou genoemde 'non lineaire factoren'. Die zouden dan namelijk afgelopen jaren ook hebben moeten voorkomen. De rest van je verhaal is dus schromelijk overdreven. Zelfs met de door jou o zo geroemde '2012-is-het-jaar-van-de-totale-vernietiging-van-de-woningmarkt' in het achterhoofd blijken de inkomsten lang niet zo hard gedaald te zijn als je voorspeld. Er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat in 2013 en 2014 dit opeens wel zou gebeuren.
In jouw belevenis waren dalende huizenprijzen ook een sprookje :)
pi_121673373
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat valt te verklaren door mensen die hun verlies nemen (iets wat volgens Xeno niet zou gebeuren) bij een woningverkoop in plaats van dieper in de schulden te komen tot het punt dat er een executieveilig zou komen. Kortom, verkopers worden slimmer en doortastender en grijpen in.
Haha.... google maar eens op 'onherroepelijke volmacht'. Eerder een gevalletje van slimme banksters die afrekenen met emotionele scheefleners.
pi_121673400
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In jouw belevenis waren dalende huizenprijzen ook een sprookje :)
Serieus? Dit is de enige reactie die je kon verzinnen?
pi_121673445
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Serieus? Dit is de enige reactie die je kon verzinnen?
Kost de minste moeite en zoals je weet ben ik nogal lui ;)
pi_121673455
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jij betaalt niks, en bent alleen meervoudig ontvanger van van alles en nog wat. Dus waar heb je het exact over?
+5
pi_121673492
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ben er maar trots op dat je een uitvreter bent :')

Ik zou me de ogen uit mijn hoofd schamen, maar blijkbaar vind jij jezelf een soort geus of zo.

+6
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:42:56 #109
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121673536
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je betaalt helemaal nergens aan mee....
and made it rain upward
pi_121673561
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het is vooral de easy way out uit een situatie waarin je weet dat je geen gelijk zult halen.
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:45:18 #111
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121673631
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bewijs dan even het tegenovergestelde :)
523 miljoen en dat was niet het enige....

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eun-na-Katrina.dhtml
and made it rain upward
pi_121673741
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:45 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat meneer erg veel belangstelling heeft voor feiten.
pi_121673792
quote:
9s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat meneer erg veel belangstelling heeft voor feiten.
Nee want feiten kun je niet weerlegggen met een ongefundeerde mening. :D
pi_121673894
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee want feiten kun je niet weerlegggen met een ongefundeerde mening. :D
'mening'
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:59:09 #115
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121674052
quote:

[..]

Krijg ik nu een langverwachte; sorry voor mijn geroep je hebt gelijk, bedankt dat je me dit inzichtelijk hebt gemaakt?
and made it rain upward
pi_121674128
Over vage huis/huur/nhg/uitzettings constructies gesproken

quote:
9-jarige verliest geding over ontruiming huis

AMSTERDAM - Een 9-jarig meisje heeft vergeefs een kort geding aangespannen waarin ze probeerde te voorkomen dat zij en haar moeder uit huis gezet zouden worden.

Foto: Thinkstock

De bank wil het huis ontruimen omdat de eigenaar van het pand al meer dan een jaar de hypotheek niet betaalt.

De rechtbank neemt het de moeder ''kwalijk dat zij haar minderjarige dochter inzet als schild'' in het conflict met de bank.

De advocaat van het meisje beriep zich op het Internationale Verdrag van de Rechten van het Kind (IVRK) waarin het er kort gezegd op neerkomt dat dergelijke maatregelen kinderen niet mogen treffen.

Het meisje zou een belang hebben om in de woning te blijven wonen waar ze is geboren. Maar de verantwoordelijkheid voor onderdak voor het kind ligt niet in de eerste plaats bij de bank of bij de rechter die moet oordelen over een verbod op ontruiming, maar ''eerstens en vooral'' bij de ouders van het kind.

De moeder van het meisje huurt de woning van de eigenaar, haar ex-partner.
pi_121674163
quote:

[..]

Heb je wel gelezen wat er staat? De lokale overheid KRIJGT dat geld, niet de particulier die schade heeft gelopen. Wat helemaal krankzinnig is dat ze er maar 3 jaar om hebben moeten lobbyen in Washington _O-

Ooh.... lichtpuntje... ze gaan een deel aanwenden om betaalbare woning te bouwen, moet je dus nog wel KOPEN.
pi_121674236
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Over vage huis/huur/nhg/uitzettings constructies gesproken

[..]

In principe huurt de moeder van de eigenaar, dat de eigenaar toestemming nodig heeft van de bank om te mogen verhuren maakt het natuurlijk gecompliceerd.

Wel een walgelijke VVD rechter die het opneemt voor de banksters :r
pi_121674327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wel een walgelijke VVD rechter die het opneemt voor de banksters :r
En ook die bagger schrijven we weer bij
pi_121674341
Dus nu, resumerend, weet je het mensen: geen huis kopen, want als de marsmannetjes landen op je huis, laat de overheid (zowel de aardse als de Martiaanse) je in de kou staan.

En nou weer ontopic? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')