abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 13:23:54 #1
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121632794

quote:
Slowchat ontstaat wanneer twee of meer mensen het forum gaan beschouwen als een chatbox en in zeer korte tijd een topic volstouwen met de meest nutteloze onzin. Op dat moment is het voor die mensen allemaal heel leuk en gezellig, maar als andere mensen dan het topic proberen te lezen haken ze gegarandeerd halverwege af. Om de één of andere vage reden gebeurt het vaak 's nachts....
Voor de FMT-ers die op zoek zijn naar broodnodige ontspanning voor/tijdens/na een vraag, is dit topic speciaal geopend!

Vanaf vandaag kunnen wij al onze zielenroerselen in dit topic kwijt, zonder en passant de welbekende Fok! Movie Trivia-topic-reeks te vervuilen met oeverloos gezwam en zinloos gezwets!

En weer verder!

:W
pi_121632874
Nee, maar streng gelovigen doen er wel het moeilijkst over
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_121632930
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:25 schreef dyonvbaal het volgende:
Nee, maar streng gelovigen doen er wel het moeilijkst over
En de uitspraken van de paus heeft daar ook niet echt mee geholpen...

quote:
Pope Benedict XVI told French Bishops recently that they must do everything they can to resist gay marriage as it threatens society, going on to imply that gay people arent fully developed humans.

The Pope went on to say that he believes Marriage and the family are institutions that must be promoted and defended from every possible misrepresentation of their true nature, since whatever is injurious to them is injurious to society itself.
pi_121633000
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:26 schreef JayHovah het volgende:

[..]

En de uitspraken van de paus heeft daar ook niet echt mee geholpen...
Die man die moet dood...
pi_121633013
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
O, ja want gelovigen zijn per definitie homofoob.
Nee hoor, maar de moeder waar ik het over had wel inderdaad.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_121633185
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:21 schreef Njosnavelin het volgende:
Ga nu maar die aflevering met die 2 doven kijken, nu je die gristen aflevering al hebt gezien. Spoiler: de moeder van het dove meisje is ook gelovig!
* Robby87 kijkt
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 13:32:07 #7
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121633225
In Nederland luistert er maar een handjevol katholieken naar wat de paus te melden heeft. Hier zijn het meer protestanten die dwarsliggen, omdat als je de Bijbel selectief leest er de boodschap in verborgen zit dat homoseksualiteit een zonde is.
pi_121633301
Elk geloof is bullshit.
pi_121633316
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:34 schreef Sands het volgende:
Elk geloof is bullshit.
Dit
pi_121633569
Whehe, Arie ontmoet de deelnemers in de gaybar.. en hij is niet alleen. Zou je niet zeggen nee :D
pi_121633768
Die jongen heeft een tongpiercing :')

It's for licking, fuck yeah
pi_121634832
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:31 schreef Robby87 het volgende:

[..]

* Robby87 kijkt
Bijzonder zo'n gezin.

Ontroerend, dat meisje zit gewoon te huilen aan tafel en niemand van die ouders die even een arm om dat kind heen slaat.

En je ziet die moeder dan zo, alsof het erger is dat zij dat moet verwerken en dat het tegen haar principes indruist ipv hoe moeilijk het meisje het vind om dit kenbaar te maken.

Hoe erg kun je falen als ouder, die vader is nog wel ok, maar die ma... en dan lekker spontaan een knuffel van die ma

:')
pi_121634991
quote:
Elk geloof is bullshit.
Ik vindt niet dat elk geloof bullshit is, ik zeg alleen dat er maar één iemand is waar je echt in moet geloven en dat is jezelf...
pi_121635116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:13 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Bijzonder zo'n gezin.

Ontroerend, dat meisje zit gewoon te huilen aan tafel en niemand van die ouders die even een arm om dat kind heen slaat.

En je ziet die moeder dan zo, alsof het erger is dat zij dat moet verwerken en dat het tegen haar principes indruist ipv hoe moeilijk het meisje het vind om dit kenbaar te maken.

Hoe erg kun je falen als ouder, die vader is nog wel ok, maar die ma... en dan lekker spontaan een knuffel van die ma

:')
Inderdaad he.. alles draaide meteen om die moeder. Die vader vond ik op zich wel lief, alleen was hij een beetje onhandig.
Ik vond trouwens dat het feit dat er geen geluid bij was een heel andere dimensie gaf aan die scène :P

De moeder en de zus van die jongen vond ik wel heel leuk, ook dat het voor hen gewoon normaal was allemaal, zonder dat hij echt uit de kast was gekomen ofzo.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_121635133
quote:
Elk geloof is bullshit.
Woah, ik ben er ook geen fan van maar denk wel dat het voor veel mensen broodnodige houvast kan bieden. Om het nou meteen bullshit te noemen..
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_121635864
Het vervelende met de meeste geloven is dat er iemand moet zijn om het te verkondigen...
pi_121635912
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:22 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Woah, ik ben er ook geen fan van maar denk wel dat het voor veel mensen broodnodige houvast kan bieden. Om het nou meteen bullshit te noemen..
Maar het is vooral een bron voor oorlog, discriminatie en haat.
pi_121636456
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:44 schreef Sands het volgende:

[..]

Maar het is vooral een bron voor oorlog, discriminatie en haat.
Mensen zijn een bron voor oorlog, discriminatie en haat. Geloof wordt vaak als een argument gebruikt, maar is daar volgens mij echt niet de oorzaak van.

Een groot deel van religie vind ik onzin. Geloof is nu eenmaal deel van de mensheid (of dat nou geloof in God, eindigheid, wetenschap, karma of kabouters is) en is an sich niks mis mee. Onwetendheid, angst en onnadenkendheid is wat zoveel problemen veroorzaakt, of dat nu vanuit geloof is of niet.
pi_121636784
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:58 schreef picodealion het volgende:

[..]

Mensen zijn een bron voor oorlog, discriminatie en haat. Geloof wordt vaak als een argument gebruikt, maar is daar volgens mij echt niet de oorzaak van.

Een groot deel van religie vind ik onzin. Geloof is nu eenmaal deel van de mensheid (of dat nou geloof in God, eindigheid, wetenschap, karma of kabouters is) en is an sich niks mis mee. Onwetendheid, angst en onnadenkendheid is wat zoveel problemen veroorzaakt, of dat nu vanuit geloof is of niet.
pi_121637034
quote:

[..]

Mensen die handelen vanuit hun geloof/religie.

Ik doelde ook meer op religie. Hoewel de bijbel niks meer is dan een te serieus genomen sprookjesboek.
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:26:12 #21
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121637667
quote:

[..]

De status/positie van een machthebber is misschien nog wel een grotere oorzaak van alle shit. De meest moderne vorm van corruptie in de politiek is denk ik te vinden in Amerika waar al die oliemagnaten de grootste vinger in de pap hebben bij het opstellen van nieuwe wetgevingen binnen het belastingstelsel. Waar we vroeger van mekaar waren gescheiden omdat we van een andere klasse of stand waren of in iets anders geloofden worden die grenzen nu veel meer vertroebeld. Echte oorlog gaan we niet meer meemaken denk ik. In plaats daarvan wordt er maandelijks een aanslag op onze portemonnee gepleegd. :Y
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 15:32:09 #22
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121637910
Het excuus voor geopolitiek problematiek is religie.
pi_121637974
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
sorry, wat zeg je nou eigenlijk?
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:35:09 #24
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121637994
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
Inderdaad. Een beetje als de Kansas City Shuffle.
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 15:45:22 #25
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121638351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:34 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

sorry, wat zeg je nou eigenlijk?
O, geopolitieke problematiek bedoelde ik.

Geopolitieke problematiek is een conflict situatie in een bepaalde regio. Bijvoorbeeld Noord-Ierland en Zuid-Ierland. Was dat van oorsprong een twist omtrent religie? Nee, het verschil was dat de Engelsen het in Noord-Ierland de baas waren en in het zuiden de Ieren zelf. Wat maakt onderscheid tussen een Ier en een Engelsman? Het geloof; namelijk katholiek versus protestant. Als dat het grote verschil is dan gaat men dat uiteindelijk zien als het eigenlijke probleem (wat het dus van oorsprong niet was).

Zelden dat er een oorlog ontstaat vanwege religie. Zelfs religie was niet eens de werkelijk reden van de kruistochten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')