Voor de FMT-ers die op zoek zijn naar broodnodige ontspanning voor/tijdens/na een vraag, is dit topic speciaal geopend!quote:Slowchat ontstaat wanneer twee of meer mensen het forum gaan beschouwen als een chatbox en in zeer korte tijd een topic volstouwen met de meest nutteloze onzin. Op dat moment is het voor die mensen allemaal heel leuk en gezellig, maar als andere mensen dan het topic proberen te lezen haken ze gegarandeerd halverwege af. Om de één of andere vage reden gebeurt het vaak 's nachts....
En de uitspraken van de paus heeft daar ook niet echt mee geholpen...quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:25 schreef dyonvbaal het volgende:
Nee, maar streng gelovigen doen er wel het moeilijkst over
quote:Pope Benedict XVI told French Bishops recently that they must do everything they can to resist gay marriage as it threatens society, going on to imply that gay people arent fully developed humans.
The Pope went on to say that he believes Marriage and the family are institutions that must be promoted and defended from every possible misrepresentation of their true nature, since whatever is injurious to them is injurious to society itself.
Die man die moet dood...quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:26 schreef JayHovah het volgende:
[..]
En de uitspraken van de paus heeft daar ook niet echt mee geholpen...
Nee hoor, maar de moeder waar ik het over had wel inderdaad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
O, ja want gelovigen zijn per definitie homofoob.
* Robby87 kijktquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:21 schreef Njosnavelin het volgende:
Ga nu maar die aflevering met die 2 doven kijken, nu je die gristen aflevering al hebt gezien. Spoiler: de moeder van het dove meisje is ook gelovig!
Bijzonder zo'n gezin.quote:
Ik vindt niet dat elk geloof bullshit is, ik zeg alleen dat er maar één iemand is waar je echt in moet geloven en dat is jezelf...quote:
Inderdaad he.. alles draaide meteen om die moeder. Die vader vond ik op zich wel lief, alleen was hij een beetje onhandig.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:13 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Bijzonder zo'n gezin.
Ontroerend, dat meisje zit gewoon te huilen aan tafel en niemand van die ouders die even een arm om dat kind heen slaat.
En je ziet die moeder dan zo, alsof het erger is dat zij dat moet verwerken en dat het tegen haar principes indruist ipv hoe moeilijk het meisje het vind om dit kenbaar te maken.
Hoe erg kun je falen als ouder, die vader is nog wel ok, maar die ma... en dan lekker spontaan een knuffel van die ma
Woah, ik ben er ook geen fan van maar denk wel dat het voor veel mensen broodnodige houvast kan bieden. Om het nou meteen bullshit te noemen..quote:
Maar het is vooral een bron voor oorlog, discriminatie en haat.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:22 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Woah, ik ben er ook geen fan van maar denk wel dat het voor veel mensen broodnodige houvast kan bieden. Om het nou meteen bullshit te noemen..
Mensen zijn een bron voor oorlog, discriminatie en haat. Geloof wordt vaak als een argument gebruikt, maar is daar volgens mij echt niet de oorzaak van.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:44 schreef Sands het volgende:
[..]
Maar het is vooral een bron voor oorlog, discriminatie en haat.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:58 schreef picodealion het volgende:
[..]
Mensen zijn een bron voor oorlog, discriminatie en haat. Geloof wordt vaak als een argument gebruikt, maar is daar volgens mij echt niet de oorzaak van.
Een groot deel van religie vind ik onzin. Geloof is nu eenmaal deel van de mensheid (of dat nou geloof in God, eindigheid, wetenschap, karma of kabouters is) en is an sich niks mis mee. Onwetendheid, angst en onnadenkendheid is wat zoveel problemen veroorzaakt, of dat nu vanuit geloof is of niet.
Mensen die handelen vanuit hun geloof/religie.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:58 schreef picodealion het volgende:
[..]
Mensen zijn een bron voor oorlog, discriminatie en haat. Geloof wordt vaak als een argument gebruikt, maar is daar volgens mij echt niet de oorzaak van.
Een groot deel van religie vind ik onzin. Geloof is nu eenmaal deel van de mensheid (of dat nou geloof in God, eindigheid, wetenschap, karma of kabouters is) en is an sich niks mis mee. Onwetendheid, angst en onnadenkendheid is wat zoveel problemen veroorzaakt, of dat nu vanuit geloof is of niet.
De status/positie van een machthebber is misschien nog wel een grotere oorzaak van alle shit. De meest moderne vorm van corruptie in de politiek is denk ik te vinden in Amerika waar al die oliemagnaten de grootste vinger in de pap hebben bij het opstellen van nieuwe wetgevingen binnen het belastingstelsel. Waar we vroeger van mekaar waren gescheiden omdat we van een andere klasse of stand waren of in iets anders geloofden worden die grenzen nu veel meer vertroebeld. Echte oorlog gaan we niet meer meemaken denk ik. In plaats daarvan wordt er maandelijks een aanslag op onze portemonnee gepleegd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:58 schreef picodealion het volgende:
[..]
sorry, wat zeg je nou eigenlijk?quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het excuus voor geopolitiek problematiek is religie.
Inderdaad. Een beetje als de Kansas City Shuffle.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het excuus voor geopolitiek problematiek is religie.
O, geopolitieke problematiek bedoelde ik.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:34 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
sorry, wat zeg je nou eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |