abonnement Unibet Coolblue
pi_121584208
Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een nieuw bed (liefst boxspring) en zijn al bij verschillende winkels gaan kijken, maar ik zie door de bomen (bedden) het bos niet meer :?
We zijn o.a. bij Swiss-Sense, Beter-bed, Auping, Bedden-reus, Poortvliet geweest, maar nog steeds geen keuze kunnen maken.
Ze vertellen steeds weer wat anders en het gene wat we eigenlijk willen valt net buiten ons budget (Dat is zo'n 1500-2500 euro).

Ik lig nu al een jaar of 4 op een Ikea Sultan matras. Eerst lag ik er best goed op, maar nu is het helemaal doorgezakt en krijg steeds meer last van lage rugpijn en zelfs mijn heup begint al op te spelen.
Ik ben zelf vrij lang en zwaar (95/100kg) dus ik ben op zoek naar een degelijk, stevig bed waar ik veel steun in heb.

Het liefst wilden we een electrisch verstelbaar bed, maar ik ben er inmiddels achter dat deze ietswat te duur zijn van een goed merk.
Auping en M-line staan erg goed aangeschreven, maar een compleet bed (boxspring) daarvan komt al snel op 5000+ euro. Dit is voor ons dus te duur.

Kan iemand mij vertellen wat beter bekend staat? Karlsson (Beter-bed), Swiss-Sense of misschien andere suggesties?? Ow ja, ook belangrijk. Het bed moet 220 lang zijn. Dat is volgens mij ook niet bij ieder merk mogelijk...

Dus kort samengevat. We zoeken een degelijk bed (met name de matrassen wegens rugklachten), liefst electrisch en met een budget tussen 1500-2500 euro.

Alvast bedankt!! ^O^
pi_121584450
heb zelf een swiss sense bed boxspring wel een 210 lang weet niet of die in 220 is te verkrijgen.
hebben we nu een jaar , icm electrisch verstelbare bodem is het ideaal
en ik slaap best goed op
zwaar en robuust materiaal , alleen de topper was ik niet tevreden over .
vooral als je het snel warm hebt , dan kan je beter voor een slag duurdere topper matras gaan .
( wij hebben topper ook om kunnen ruilen na 3x een vervanging te hebben gehad )

ik heb zelf af en aan rugklachten en ben vrij lang ( 1,97 ) en weeg 97 kg
wij hebben dus geen naar gevoel bij de aanschaf van swiss sense boxspring.

je kan ook testen bij aanschaf wat voor matras je fijn vind , je mag het evt een paar dagen proberen er zijn 3 verschillende matrassen
( prijs was 2200 ofzo )
pi_121584649
Bedankt voor je reactie kovenant!

Ja wij hebben een offerte laten maken voor de Lifestyle 111. Die zou dan 180x220 zijn en electrisch verstelbaar. Incl. actie dat we een beter topmatras erbij krijgen van natuurlatex en nog 3 matrashoezen voor alles samen 2450 euro. Dat zou dan nog net kunnen.
Alleen had op forums meerdere negatieve dingen gelezen over Swiss, vandaar dat ik twijfels had...

Welk model hebben jullie gekozen?
En hoe lang was de levertijd bij jullie? Bij ons hadden ze het over circa 12 weken!! |:(
pi_121584918
een van de negatieve ervaring is de levertijd ( ze gaven aan 16 weken , en stond ook op papier drukte door de actie enzo )
maar dit werd iets van 22 weken , en toen ging er ook nog het een en ander mis , en ook niet netjes gemonteerd ( vlekken op matras ) maar we waren allang blij dat hij er was.
in hun boekje wat je krijgt bij aankoop staat dat ze niet over de 16 weken (ofzo ) levertijd mogen gaan , doen ze dat wel heb je voor elke week extra vertraging recht op compensatie .
wij hadden toen gratis een langer bed gekregen , 2 meter besteld en 210 geleverd.

ga er ook niet vanuit dat het matras is gemonteerd in europa ofzo , is gewoon made in china maar wel degelijke kwaliteit.

ik dacht dat wij de 2200 serie hadden
pi_121585402
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:00 schreef Ray123 het volgende:
Bedankt voor je reactie kovenant!

Ja wij hebben een offerte laten maken voor de Lifestyle 111. Die zou dan 180x220 zijn en electrisch verstelbaar. Incl. actie dat we een beter topmatras erbij krijgen van natuurlatex en nog 3 matrashoezen voor alles samen 2450 euro. Dat zou dan nog net kunnen.
Alleen had op forums meerdere negatieve dingen gelezen over Swiss, vandaar dat ik twijfels had...

Welk model hebben jullie gekozen?
En hoe lang was de levertijd bij jullie? Bij ons hadden ze het over circa 12 weken!! |:(
Ik heb toevallig afgelopen zaterdag een boxspring gekocht.

Zelf ook bij Swisssense, BeterBed, Slaapgenoten e.d. geweest met een vergelijkbaar budget ( ~2000 euro). Bij Swiss sense kreeg ik toch een minder gevoel na het lezen van de bizarre hoeveelheid klachten online en de extreme levertijd (omdat alles in het Oosten in elkaar gezet wordt). Ook kreeg ik bij een aantal speciaalzaken (kleine winkels) minder positieve dingen te horen over swiss sense boxen. Al was de helft verkooptechniek, bleef er nog genoeg over om er niet te kopen.

Toen ben ik verder gaan kijken naar boxsprings van Beter Bed (Karlsson), Norma en Ubica (beiden Nederlandse merken). Uiteindelijk uitgekomen bij de Ubica Festen (na deze in een aantal winkels getest te hebben) en een aantal offertes aangevraagd. Uiteindelijk bij een speciaalzaak gekocht. Adviesprijs van 2179 (1.60 bij 2.10 mr), voor 1850 e gekocht. Niet electrisch, ik heb gekozen voor een betere box/matras binnen mijn budget en dat electrische te laten voor wat het is (ben nog jong ;) 0

Alle Ubica bedden zijn in 2.20 leverbaar geloof ik (dat was dus bij Karlsson dus niet zo). Een levertijd van 6-8 weken, onderdeel van een grote onderneming (Recticell), weinig tot geen klachten te vinden online en alles wordt in Belgie/Nederland geassembleerd.
pi_121585498
Aangezien ts groot is en 100 kilo weegt zou ik meer investeren in een goed matras en spiraalbodem. Een beetje goed matras gaat tien jaar mee en geen vier.
Hier staat niets.
pi_121586595
Draai je je matras weleens TS?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:01:50 #8
3185 Adelante
To let it go now
pi_121588951
IKEA geeft 25 jaar garantie op matrassen, waarvan de eerste 5 jaren volledig. Als dat ding na 4 jaar is doorgezakt zou ik er een telefoontje naar de klantenservice aan wagen. Het geld dat je retour krijgt kun je dan ook besteden aan een betere boxspring.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_121599889
Bedankt allemaal!

@ Adelante: Ja dat zou ik weleens kunnen doen, alleen ik heb er geen factuur meer van o.i.d. :N

@ DroogDok: Ja ik draai mijn matras minimaal eens per 2 weken. Soms zelfs 2x per week!

Ik heb net even gebeld met Beterbed en het is ook mogelijk om een losse boxspring te bestellen zonder matrassen en daar bijv. M-Line matrassen op te leggen. maar op 2.20 lengte wordt het dan nog een duur grapje volgens mij :'(

Misschien toch maar gewoon gaan voor een standaard karlsson of swiss... Deze week nog maar wat gaan kijken. Maar ik heb zo'n idee dat uittesten weinig zin heeft. Als je er 1 minuut op ligt voelen bij mij vrijwel alle matrassen hetzelfde. Behalve M-Line dan... maar 1 matras daarvan kost al 1200 euro of zo :o
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:34:30 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_121601125
Factuur is niet direct nodig: op je sultan matras label staat altijd de productiedatum (bijv 1108, da's dan nov 2008). Op basis hiervan kun je ook aanspraak maken op garantie :)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_121601536
Half jaar terug pullman matrassen met verstelbare bodems gekocht... da ligt lekker.... voor 3000 euro, 1.80x2.10m. Maar ja, niks zo persoonlijk als een matras...
pi_123591962
Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij TripleA in Roosendaal. Zij maken de bedden zelf in eigen fabriek en deze bedden zijn van erg hoge kwaliteit. Alles is zelf te kiezen: breedte, lengte, hoogte, hoofdbord, voetenbord, electrisch, topper enz enz enz...

We hebben gekozen voor een extra hoge boxspring van 1.80 x 2.20. Matrassen met 1000 veren p m2. Electrisch verstelbaar, extra dikke topper van 10cm met zowel een traagschuimkant als een lastilux (koudschuim) kant. Verder nog een gecapitonneerd hoofdbord gekozen. Echt een supermooi bed voor een scherpe prijs!
Een soortgelijke boxspring staat bij de gemiddelde winkel te koop voor ruim 1000 euro duurder...

TripleA is echt een aanrader!!
pi_123592300
Bed is nooit zo belangrijk toch? De matras daar gaat het om zelf ook 1.96 en 100+kg hier een heerlijke auping.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 3 maart 2013 @ 23:27:04 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123599610
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:29 schreef Ray123 het volgende:
Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij TripleA in Roosendaal. Zij maken de bedden zelf in eigen fabriek en deze bedden zijn van erg hoge kwaliteit. Alles is zelf te kiezen: breedte, lengte, hoogte, hoofdbord, voetenbord, electrisch, topper enz enz enz...

We hebben gekozen voor een extra hoge boxspring van 1.80 x 2.20. Matrassen met 1000 veren p m2. Electrisch verstelbaar, extra dikke topper van 10cm met zowel een traagschuimkant als een lastilux (koudschuim) kant. Verder nog een gecapitonneerd hoofdbord gekozen. Echt een supermooi bed voor een scherpe prijs!
Een soortgelijke boxspring staat bij de gemiddelde winkel te koop voor ruim 1000 euro duurder...

TripleA is echt een aanrader!!
maximaal 1000 veren per m² volgens de website, slaapt vast lekker. Bezorgen ze ook?

[ Bericht 2% gewijzigd door cvboer op 03-03-2013 23:32:27 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_123605911
Ja ze bezorgen ook! En de levertijd is maar 3 tot 4 weken!

Deze hebben we gekozen:
http://www.tripleabed.nl/portfolios/flair/
pi_125749866


[ Bericht 100% gewijzigd door Ray123 op 26-04-2013 22:38:59 (n.v.t.) ]
pi_125767964
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:29 schreef Ray123 het volgende:
We hebben gekozen voor een extra hoge boxspring van 1.80 x 2.20. Matrassen met 1000 veren p m2. Electrisch verstelbaar, extra dikke topper van 10cm met zowel een traagschuimkant als een lastilux (koudschuim) kant. Verder nog een gecapitonneerd hoofdbord gekozen. Echt een supermooi bed voor een scherpe prijs! Een soortgelijke boxspring staat bij de gemiddelde winkel te koop voor ruim 1000 euro duurder...
Geef het beestje dan gelijk een naam, hoeveel heb je betaald dan uiteindelijk nog? ¤ 2500,- zoiets?
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
pi_125829539
Levertijd is uiteindelijk alsnog 7,5 week geworden door uv behandeling van de stof. Het bed ziet er wel super uit. Ligt echt erg lekker stevig en de topper van 10cm met een laag van 6cm traagschuim ligt ook erg lekker!

We hebben 2800 betaald voor t bed in combinatie met 2 gestoffeerde nachtkastjes incl multi color ledverlichting.

Ziet er zo uit, maar dan wat groter en hoger:



[ Bericht 42% gewijzigd door Ray123 op 28-04-2013 15:32:39 ]
pi_125830640
Lijkt wel een beetje op deze van Beterbed. Wel rare foto, wie zet er nou zijn bed in de woonkamer, of een open haard in de slaapkamer :+
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
pi_125832580
Voor mensen met een moeilijke rug is er maar één matras namelijk Customatraz.
Google even want ik mag uiteraard niet spammen maar eerlijk: het is een verrukking. Elk matras wordt gewoon op je lichaam gemaakt met losse, smalle compartimenten welke ten alle tijden verwisselbaar/vervangbaar zijn precies dáár waar je extra steun nodig hebt. Dus dat weegt al op tegen een compleet matras wat niet goed is, immers kun je je op maat gemaakte matras gewoon per deel laten aanpassen.
(wordt ook aangevolen door fysio's en chiropractors (zo kwam ik eraan, via mijn chiropractor), wordt zelfs toegepast in verzorgings- en pallitatieve zorg want voorkomt ook ligplekken.
Deze oude knoflookbol slaapt voor het eerst in járen weer eindelijk eens (in bed en maanden op de bank) en dat ook nog zonder pijn én een fris gemoed bij het opstaan.
Serieus, ik ben voor het eerst in jaren met extreme rug- én nekpijn weer gelukkig pijnvrij, uitgerust en fruitig.
(en nee, ik heb géén aandelen _O- )
Waar het stinkt is het warm.
pi_125832686
PB mag uiteraard als je meer wil weten van een gebruiker
Waar het stinkt is het warm.
pi_125833132
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:09 schreef Woep het volgende:
Lijkt wel een beetje op deze van Beterbed. Wel rare foto, wie zet er nou zijn bed in de woonkamer, of een open haard in de slaapkamer :+
Mwah, ken wel een aantal mensen die een sfeer open haard in hun slaapkamer hebben. Gewoon omdat het mooi staat / gezellig is. Persoonlijk vind ik het ook wel wat hebben :Y Maar vind zo'n ding + schouw te duur om aan te schaffen voor de slaapkamer. :@
pi_125848573
Het bed is evenzo belangrijk als de matras. Ben je lang, groter dan 1.75 meter dan kun je beter voor een hoog model kiezen. Seniorenmodel hete dat vroeger zo oneerbiedig tegenwoordig heet dat meer ergonomisch :).

Het stapt gemakkelijker in en uit en is handiger met poetsen..

Ik zelf lig al meer dan 10 jaar op een Auping Auronde Ligemeau 220x200x48 cm met spiraalboden en auping bockspring matrassen. Matrassen zijn na 12 jaar nog steeds zo strak als een plank. ^O^
pi_125872272
Nou, vooruit, zet ik maar een link neer
http://www.customatraz.nl/
Modulair matras dus. Wordt geheel en compleet op maat gemaakt naar een computergestuurd model van je lijf dus never géén kuilen, doorliggen whatever en zo.
Dit is miljoenen keer beter dan een matras uit één stuk per persoon want dit is een matras uit verschillende delen welke per deel op je lijf wordt aangepast én ook nog wisselbaar. Het kost wel nogal wat maar als je écht écht écht rugpatient bent moet dat bepaald geen beletsel zijn.
Wij hebben dit matras én elk met een eigen, elektrisch verstelbare bedbodem en met een schotelbodem.
Afijn, zie de site

[ Bericht 34% gewijzigd door knoblaucha6 op 29-04-2013 18:02:45 ]
Waar het stinkt is het warm.
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:49:57 #25
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127718172
Wat is een goede prijs voor een tweepersoons boxsprings en waar moet je allemaal opletten (behalve matras)?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')