abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121526215
Hallo,

Op dit moment ben ik bezig om een bestaand spel aan te passen (kaartspel) naar een spel waarin je handelt en speelt met eredivisiespelers.

In een grijs verleden heb ik eens iets met photoshop gedaan, maar tot mijn grote spijt kom ik er nu totaal niet meer uit. Het design wat ik zoek is globaal als volgt:

Zoals je kunt zien klopt bijv. de kleurencombinatie al niet, maar het is even een voorbeeld. Voor fifa spelers: Ja, het lijkt veel op de ultimate team kaarten, het spel is daar ook op gebasseerd ;)

Ik zoek dus iets met bovenin een balk met de naam van een speler en daarbij groot vermeld een cijfer (0 t/m 100) die z'n klasse aangeeft. In het midden een balk waar je een foto+logo van de club ziet (logo van de club twijfel ik nog over) en onderin een balk waarin je de statistieken van deze speler kunt zien (bijv. verdedigen, koppen, duels, scoren etc.).

Wat ik dus in principe vraag is een soort mal, waarmee ik dan de rest kan maken. dus dat ik alleen de text hoef aan te passen en foto's hoef te snijden en in te voegen.

Het zou geweldig zijn als iemand me hiermee zou kunnen helpen :) Mocht het uiteindelijk zo ver komen dat het spel daadwerkelijk gemaakt word (niet echt uitgegeven natuurlijk, maar bij een printshop o.i.d.) dan stuur ik je graag een kopietje op natuurlijk ;)

Mvg,
Nick
pi_121538731
Kickje, hulp gewenst :P
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2013 @ 12:59:19 #3
91830 MaximusTG
pi_121542779
Dit moet je in principe prima zelf kunnen maken. Kijk eens naar het open source programma Inkscape. Dat is een vectortekenpakket. Wat jij wil kan je daarmee zo in elkaar toveren. Je moet leren om lagen te gebruiken.
Heb je dan al wel foto's en logo's in goeie kwaliteit voor al je spelers?
pi_121543356
En als de TS niet begrijpt hoe dat dan in zijn werk gaat (werken met lagen) dan is Google je vriend.
pi_121544002
Dat weet ik wel, maar de dingen die ik maak worden nooit echt mooi.. Heb er gewoon geen talent voor. Foto's e.d. Is geen probleem, ik zoek slechts een malletje om de rest te kunnen maken

grt nick
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2013 @ 13:31:56 #6
91830 MaximusTG
pi_121544104
Ja, maar 'slechts' een malletje is nog een hele ontwerpstap. Als jij nu een mockup maakt, voor mij part op papier en ingescand dan is er vast wel iemand die dr voor jou een photoshop/gimp/inkscape bestandje van wil maken.
pi_121567595
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:31 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, maar 'slechts' een malletje is nog een hele ontwerpstap. Als jij nu een mockup maakt, voor mij part op papier en ingescand dan is er vast wel iemand die dr voor jou een photoshop/gimp/inkscape bestandje van wil maken.
Ik weet niet wat je met mockup bedoelt. De indeling mag globaal zoals in de OP. Bovenin komt naam+algemeen cijfer. Daaronder een foto en daarnoder stats.

Waar ik vooral niet uitkom is de combinatie van kleuren. Op de een of andere manier passen mijn kleuren nooit bij elkaar (zoals je kunt zien in de OP):P
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2013 @ 09:42:19 #8
91830 MaximusTG
pi_121581934
Een mockup is een soort schets van hoe het eindresultaat er uit moet komen te zien. Jij wil blijkbaar dat iemand niet alleen het tekenen doet maar ook het denkwerk..
Bv: welk lettertype, voornaam of voorletter, welke stats , alle kaarten 1 achtergrondkleur, bv groen met witte lijnen. Of kleuren naar kleuren team speler. Dát moet je zelf bedenken..
pi_121584099
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:42 schreef MaximusTG het volgende:
Een mockup is een soort schets van hoe het eindresultaat er uit moet komen te zien. Jij wil blijkbaar dat iemand niet alleen het tekenen doet maar ook het denkwerk..
Bv: welk lettertype, voornaam of voorletter, welke stats , alle kaarten 1 achtergrondkleur, bv groen met witte lijnen. Of kleuren naar kleuren team speler. Dát moet je zelf bedenken..
Die dingen die jij noemt dat is juist waar het me om gaat. Als jullie een mooi lettertype noemen, kleurencombinatie (met hexa-codes) en een soort indeling kan ik het zelf ook wel in elkaar zetten, maar dat lukt me juist niet. De stats maken niet zoveel uit, die zijn nog aan verandering onderhevig.

Ik zit er verder aan te denken om de indeling van de fifa ultimate team cards aan te houden, dus bronzen spelers, zilveren spelers en gouden spelers.
pi_122067173
Nog even dit:

Als de TS echt wil dat mensen hem /haar helpen is misschien te overwegen om je bestand gewoon op te sturen via mail en dat desbetreffende helper (Photshopper) het dan in orde voor je maakt en retourneert. Dit is tenslotte FOK! waar we niet al te moeilijk doen om elkaar te helpen met het een of ander.
  maandag 28 januari 2013 @ 12:05:20 #11
395064 fearce
Korte tekst
pi_122156830
ik wil wel helpen
doe al een paar jaartjes photoshop als hobby en ben er best wel goed mee (geen professional ofso ;P)
ik wil je wel helpen hoor
stuur maar een pm als je nog niemand hebt gevonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')