Ja want het gaat natuurlijk om het gebruik v/d term 'neger' en niet om het gebruik van de termen 'nikker', 'zwart-kop' en zinnen als "daar begint die nikker zowaar te swingen, hij is beschaafder dan ik dacht".quote:Op maandag 14 januari 2013 08:34 schreef sinepedraap het volgende:
Mensen die denken dat zwarte mensen neger noemen racisme is
Het zijn toch ook negers
Correct. Tot op zekere hoogte natuurlijk, aangezien beschaafder dan ze dacht nog steeds zeer onbeschaafd kan zijn. En het geeft daarnaast aan dat mevr. Sidonia er wel degelijk een bepaald gedachtegoed op nahoudt. Ook doet de manier waarop de anderen praten sterk vermoeden dat ook de rest van onze helden er een dergelijk gedachtegoed op nahoudt.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:58 schreef Dr.Mikey het volgende:
Eigenlijk ontkracht Willy als Sidonia juist het vooroordeel wat ze eerst had.
Het is toch ook helemaal niet erg verder? Het geeft alleen goed weer hoe de tijdsgeest toen was. En volgens mij zag men negers over het algemeen toen wel degelijk als minderwaardig.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarschijnlijk omdat de hele vlaamsegemeenschap toen zo dacht.
Aan het einde van de strip zijn ze vrienden geworden met de negertjes.
Juist niet racistisch maar geschreven om te laten zien dat de negertjes ook mensen zijn en manieren hebben.
HELDquote:Op zondag 13 januari 2013 22:13 schreef Rezania het volgende:
Nee, Kuifje dan.
[ afbeelding ]
Vroeger kon het gewoon, niet zeiken TS.
Goed dat je even precies herhaalt wat ik al zeg.quote:
dit nummer mocht vroeger nooit in de jukeboxen in cafe's komen.quote:
WTF:Dquote:Op zondag 13 januari 2013 23:24 schreef __Saviour__ het volgende:
En dierenwelzijn was toen ook nog niet van belang
[ afbeelding ]
Als ik die tekst zo luister gaat het over racismequote:Op maandag 14 januari 2013 19:16 schreef -niemand- het volgende:
[..]
dit nummer mocht vroeger nooit in de jukeboxen in cafe's komen.
dus niet overdrijven.
Ik herhaal helemaal niks, ik heb er een toepje bij geplaatst om te laten zien datquote:Op maandag 14 januari 2013 15:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Goed dat je even precies herhaalt wat ik al zeg.
maar die tijger bedreigd het negerdorp, dus ze verrichten weer een goede daad.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
In hetzelfde album vermoorden Suske en Wiske in koele bloede ook een tijger!
[ afbeelding ]
Het gepeupel gelooft dat sowieso wel als ik dat zeg.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik herhaal helemaal niks, ik heb er een toepje bij geplaatst om te laten zien dat
dat echt zo was.
ah... neem mij niet kwalijkquote:Op maandag 14 januari 2013 20:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het gepeupel gelooft dat sowieso wel als ik dat zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |