Jammer voor ons, ik hoop wel dat ze alsnog daarna een reactie geven. Onze journalistiek zal er wel niet meer achteraan gaan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nogmaals, de NS heeft al gereageerd. Ze hebben het meisje en haar moeder uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat de NS dit verder niet via de pers gaat spelen en al helemaal niets gaat zeggen voordat het gesprek is geweest. Wel zo netjes; jammer voor ons.
De media moet eens wat meer aan hoor en wederhoor doen ipv klakkeloos alle opmerkingen van tokkies zomaar voor waar aan te nemen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat ze daar heel bang voor was en daarom maar wat leugens heeft verzonnen om alle schuld bij de NS te leggen. En die moeder (en de media) trappen er met ogen open in.
Iedereen onder de 50 zonder geldig vervoersbewijs en gezond van lijf en leden zonder pardon de trein uit. Het liefst tussen twee haltes in.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat stel jij voor dan ? Alle minderjarigen te weigeren voortaan na etenstijd ? Moeder bellen, je kind staat hier zonder geld en zonder kaartje ?
Precies.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:28 schreef Patroon het volgende:
Gejank om verkeerd kaartje. Ik heb in mijn leven nog nooit een verkeerd kaartje voor de trein gekocht. Heeft te maken met discipline en verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.
Mevrouw heeft geen verkeerd kaartje gekocht, ze heeft gewoon bewust zwart gereden. Ze had een kaartje Rotterdam - Moerwijk en ze moest van Den Haag Centraal naar Moerwijk. Dat is een compleet ander stuk; er is niet eens overlap of iets dergelijks.. Je gaat mij niet wijsmaken dat je op Den Haag Centraal "per ongeluk" een kaartje Rotterdam - Moerwijk koopt. Dan moet je in de kaartautomaat namelijk heel bewust het automatische beginstation veranderen van Den Haag CS in Rotterdam CS en dat doe je niet zomaar "per ongeluk"quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:28 schreef Patroon het volgende:
Gejank om verkeerd kaartje. Ik heb in mijn leven nog nooit een verkeerd kaartje voor de trein gekocht. Heeft te maken met discipline en verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.
Ik hoop inderdaad dat onze journalistiek zich niet tot dit soort onzin gaat verlagen, dat lijkt me meer iets voor Hart van Nederland.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jammer voor ons, ik hoop wel dat ze alsnog daarna een reactie geven. Onze journalistiek zal er wel niet meer achteraan gaan.
Het zal ze wel sieren als ze de afloop van dit verhaal alsnog publiceren en evt excuses aanbieden voor de gekleurde berichtgeving. Als NS zijnde zou ik het gewoon een rechtszaak beginnen, mocht dit meisje gelogen hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat onze journalistiek zich niet tot dit soort onzin gaat verlagen, dat lijkt me meer iets voor Hart van Nederland.
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen. Je koopt niet "perongeluk" een verkeerd kaartje als je verantwoordelijkheidsgevoel voor je eigen gedrag hebt. Dan denk je na over zulke dingen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mevrouw heeft geen verkeerd kaartje gekocht, ze heeft gewoon bewust zwart gereden. Ze had een kaartje Rotterdam - Moerwijk en ze moest van Den Haag Centraal naar Moerwijk. Dat is een compleet ander stuk; er is niet eens overlap of iets dergelijks.. Je gaat mij niet wijsmaken dat je op Den Haag Centraal "per ongeluk" een kaartje Rotterdam - Moerwijk koopt. Dan moet je in de kaartautomaat namelijk heel bewust het automatische beginstation veranderen van Den Haag CS in Rotterdam CS en dat doe je niet zomaar "per ongeluk"
En dan nog, ik heb diverse malen zwart gereden, zowel bewust (wilde de trein halen, had geen tijd meer om een kaartje te kopen) als onbewust (OV-kaart zat nog in andere broek). Alle keren heb ik de boete gewoon netjes in ontvangst genomen; eigen schuld. Niks geen gezeik met de media of wat dan ook.
Boven de 50 mag je gratis reizen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:42 schreef lezzer het volgende:
Iedereen onder de 50 zonder geldig vervoersbewijs en gezond van lijf en leden zonder pardon de trein uit.
Nee, die krijgen een boete. Een "pardon" zogezegdquote:Op woensdag 16 januari 2013 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Boven de 50 mag je gratis reizen?
Interessant!
wtf.... Op 10 minuten van huis? Wtf dudequote:Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Toen ik nog weinig verantwoordelijkheden had heb ik wel eens een hotel genomen na het uitgaan omdat ik geen zin had om 10 minuten naar huis te fietsen (het regende namelijk). Was niet eens een chick bij ofzo. Achteraf gezien had ik beter een taxi kunnen nemen, was een stuk goedkoper geweest. Maarja, soms denk je niet altijd meer na. Zat wel weer een goed anti-kater ontbijt bij, met versgeperste smoothies, pannenkoeken, versgemaakte omelet, bacon, witte bonen in tomatensaus, tomaten en croissants.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Toen ik nog weinig verantwoordelijkheden had heb ik wel eens een hotel genomen na het uitgaan omdat ik geen zin had om 10 minuten naar huis te fietsen (het regende namelijk). Was niet eens een chick bij ofzo. Achteraf gezien had ik beter een taxi kunnen nemen, was een stuk goedkoper geweest. Maarja, soms denk je niet altijd meer na. Zat wel weer een goed anti-kater ontbijt bij, met versgeperste smoothies, pannenkoeken, versgemaakte omelet, bacon, witte bonen in tomatensaus, tomaten en croissants.
dat is de jeugd van tegenwoordig , als ze om de hoek wonen gaan ze al gebracht worden met de M5 van ma lief .. want stel je voor dat ze moe worden of natquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wtf.... Op 10 minuten van huis? Wtf dude
Dat is bij de dame waar dit topic over gaat toch ook zoquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Ik ben geen jeugd van tegenwoordig (27) maar ik ga ook gewoon uit met de auto. Fietsen is kut.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat is de jeugd van tegenwoordig , als ze om de hoek wonen gaan ze al gebracht worden met de M5 van ma lief .. want stel je voor dat ze moe worden of nat
27 is voor mijn hoor ja ben al grijsquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ben geen jeugd van tegenwoordig (27) maar ik ga ook gewoon uit met de auto. Fietsen is kut.
Ja achteraf had ik er ook wel spijt van aangezien het me wel iets van 120 euro had gekost ofzo. Niet echt waard.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Gezien het aantal items dat ze besteed hebben aan dit (non)verhaal vraag ik me af of moeder daar connecties heeft of zo. Hoeveel zwartrijders krijgen zoveel publiciteit? Niet veel denk ik.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
heb ik niet meer, zag wel een paar reacties via google ns meisje.
RTV West heeft alle reacties weggehaald.
Moeder had een vriendin bij RTV West schijnt het, de andere kranten hebben het lukraak overgenomen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Gezien het aantal items dat ze besteed hebben aan dit (non)verhaal vraag ik me af of moeder daar connecties heeft of zo. Hoeveel zwartrijders krijgen zoveel publiciteit? Niet veel denk ik.
120 euro voor 1 nacht hotel?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja achteraf had ik er ook wel spijt van aangezien het me wel iets van 120 euro had gekost ofzo. Niet echt waard.
Gewoon na het uitgaan in het Krasnapolsky slapen, niets mis meequote:Op woensdag 16 januari 2013 19:21 schreef CrashO het volgende:
[..]
120 euro voor 1 nacht hotel?
Amsterdam ofzo?
Zeg je dat ook als het meisje was verkracht op dat station. Natuurlijk zat dat meisje fout. Maar redelijk harteloos om dat kind vervolgens in de middle of no where uit de trein te zetten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:28 schreef Patroon het volgende:
Ja, dat is de verantwoordelijkheid van NS toch niet ? Ja de veiligheid op het station.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Na zeg je dat ook als het meisje was verkracht op dat station.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |