abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121625031
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nogmaals, de NS heeft al gereageerd. Ze hebben het meisje en haar moeder uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat de NS dit verder niet via de pers gaat spelen en al helemaal niets gaat zeggen voordat het gesprek is geweest. Wel zo netjes; jammer voor ons.
Jammer voor ons, ik hoop wel dat ze alsnog daarna een reactie geven. Onze journalistiek zal er wel niet meer achteraan gaan.
pi_121625081
Gejank om verkeerd kaartje. Ik heb in mijn leven nog nooit een verkeerd kaartje voor de trein gekocht. Heeft te maken met discipline en verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_121625101
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat ze daar heel bang voor was en daarom maar wat leugens heeft verzonnen om alle schuld bij de NS te leggen. En die moeder (en de media) trappen er met ogen open in.
De media moet eens wat meer aan hoor en wederhoor doen ipv klakkeloos alle opmerkingen van tokkies zomaar voor waar aan te nemen.

Ik mag hopen dat de NS eens een keer een zaak tegen zulke media begint vanwege laster.
pi_121625428
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat stel jij voor dan ? Alle minderjarigen te weigeren voortaan na etenstijd ? Moeder bellen, je kind staat hier zonder geld en zonder kaartje ?
Iedereen onder de 50 zonder geldig vervoersbewijs en gezond van lijf en leden zonder pardon de trein uit. Het liefst tussen twee haltes in. :P
Geen boete, al die administratie is maar overbodig en levert toch niks op. Gewoon, eruit. Zoek het maar uit.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:28 schreef Patroon het volgende:
Gejank om verkeerd kaartje. Ik heb in mijn leven nog nooit een verkeerd kaartje voor de trein gekocht. Heeft te maken met discipline en verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.
Precies.
Nou ben ik misschien van een andere generatie, maar het was nooit in me opgekomen om de politie/mijn moeder/de media of wie ook te bellen. Ik was op zoek gegaan naar een alternatief. Het is verdorie geen 1980 meer, waar je van te voren alles telefonisch of in een boekje opgezocht moest hebben.
pi_121625538
quote:
Mevrouw heeft geen verkeerd kaartje gekocht, ze heeft gewoon bewust zwart gereden. Ze had een kaartje Rotterdam - Moerwijk en ze moest van Den Haag Centraal naar Moerwijk. Dat is een compleet ander stuk; er is niet eens overlap of iets dergelijks.. Je gaat mij niet wijsmaken dat je op Den Haag Centraal "per ongeluk" een kaartje Rotterdam - Moerwijk koopt. Dan moet je in de kaartautomaat namelijk heel bewust het automatische beginstation veranderen van Den Haag CS in Rotterdam CS en dat doe je niet zomaar "per ongeluk"

En dan nog, ik heb diverse malen zwart gereden, zowel bewust (wilde de trein halen, had geen tijd meer om een kaartje te kopen) als onbewust (OV-kaart zat nog in andere broek). Alle keren heb ik de boete gewoon netjes in ontvangst genomen; eigen schuld. Niks geen gezeik met de media of wat dan ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 09:49:46 ]
pi_121625668
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jammer voor ons, ik hoop wel dat ze alsnog daarna een reactie geven. Onze journalistiek zal er wel niet meer achteraan gaan.
Ik hoop inderdaad dat onze journalistiek zich niet tot dit soort onzin gaat verlagen, dat lijkt me meer iets voor Hart van Nederland.
pi_121627649
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik hoop inderdaad dat onze journalistiek zich niet tot dit soort onzin gaat verlagen, dat lijkt me meer iets voor Hart van Nederland.
Het zal ze wel sieren als ze de afloop van dit verhaal alsnog publiceren en evt excuses aanbieden voor de gekleurde berichtgeving. Als NS zijnde zou ik het gewoon een rechtszaak beginnen, mocht dit meisje gelogen hebben.
pi_121628394
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mevrouw heeft geen verkeerd kaartje gekocht, ze heeft gewoon bewust zwart gereden. Ze had een kaartje Rotterdam - Moerwijk en ze moest van Den Haag Centraal naar Moerwijk. Dat is een compleet ander stuk; er is niet eens overlap of iets dergelijks.. Je gaat mij niet wijsmaken dat je op Den Haag Centraal "per ongeluk" een kaartje Rotterdam - Moerwijk koopt. Dan moet je in de kaartautomaat namelijk heel bewust het automatische beginstation veranderen van Den Haag CS in Rotterdam CS en dat doe je niet zomaar "per ongeluk"

En dan nog, ik heb diverse malen zwart gereden, zowel bewust (wilde de trein halen, had geen tijd meer om een kaartje te kopen) als onbewust (OV-kaart zat nog in andere broek). Alle keren heb ik de boete gewoon netjes in ontvangst genomen; eigen schuld. Niks geen gezeik met de media of wat dan ook.

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen. Je koopt niet "perongeluk" een verkeerd kaartje als je verantwoordelijkheidsgevoel voor je eigen gedrag hebt. Dan denk je na over zulke dingen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:05:08 #284
3542 Gia
User under construction
pi_121629626
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:42 schreef lezzer het volgende:

Iedereen onder de 50 zonder geldig vervoersbewijs en gezond van lijf en leden zonder pardon de trein uit.
Boven de 50 mag je gratis reizen?
Interessant! :P
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:27:14 #285
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_121630391
ik heb ook wel eens de laatste trein gemist en er reed toen ook geen bus meer plus dat de batterij van de telefoon leeg was. Dus was ik maar gaan lopen 14km, is best te doen.
Dat meisje in het nieuws stelt zich heel erg aan
^O^
pi_121630942
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Boven de 50 mag je gratis reizen?
Interessant! :P
Nee, die krijgen een boete. Een "pardon" zogezegd ;)
Anders krijg je dat gezeik weer met "bejaarden de trein uit zetten".
pi_121631969
Toen ik nog weinig verantwoordelijkheden had heb ik wel eens een hotel genomen na het uitgaan omdat ik geen zin had om 10 minuten naar huis te fietsen (het regende namelijk). Was niet eens een chick bij ofzo. Achteraf gezien had ik beter een taxi kunnen nemen, was een stuk goedkoper geweest. Maarja, soms denk je niet altijd meer na. Zat wel weer een goed anti-kater ontbijt bij, met versgeperste smoothies, pannenkoeken, versgemaakte omelet, bacon, witte bonen in tomatensaus, tomaten en croissants.
pi_121642472
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Toen ik nog weinig verantwoordelijkheden had heb ik wel eens een hotel genomen na het uitgaan omdat ik geen zin had om 10 minuten naar huis te fietsen (het regende namelijk). Was niet eens een chick bij ofzo. Achteraf gezien had ik beter een taxi kunnen nemen, was een stuk goedkoper geweest. Maarja, soms denk je niet altijd meer na. Zat wel weer een goed anti-kater ontbijt bij, met versgeperste smoothies, pannenkoeken, versgemaakte omelet, bacon, witte bonen in tomatensaus, tomaten en croissants.
wtf.... Op 10 minuten van huis? Wtf dude
There are only 151 Pokémon.
pi_121642620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Nielsch het volgende:
:')
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:22:48 #290
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121642877
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat is de jeugd van tegenwoordig , als ze om de hoek wonen gaan ze al gebracht worden met de M5 van ma lief .. want stel je voor dat ze moe worden of nat
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_121644214
quote:

[..]

Dat is bij de dame waar dit topic over gaat toch ook zo ;)
Okok, 1,5 km is 20 min. Toch alweer 2x zoveel. En natuurlijk allemaal heel eng enzo, die wijk waar haar vriendinnen wonen en waar ze regelmatig 's avonds doorheen fietst om uit te gaan in Den Haag ;)
pi_121644348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:22 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat is de jeugd van tegenwoordig , als ze om de hoek wonen gaan ze al gebracht worden met de M5 van ma lief .. want stel je voor dat ze moe worden of nat
Ik ben geen jeugd van tegenwoordig (27) maar ik ga ook gewoon uit met de auto. Fietsen is kut.
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:17:11 #293
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121645197
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik ben geen jeugd van tegenwoordig (27) maar ik ga ook gewoon uit met de auto. Fietsen is kut.
27 is voor mijn hoor ja ben al grijs :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_121646915
quote:

[..]

Ja achteraf had ik er ook wel spijt van aangezien het me wel iets van 120 euro had gekost ofzo. Niet echt waard.
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:02:39 #295
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_121646967
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

heb ik niet meer, zag wel een paar reacties via google ns meisje.
RTV West heeft alle reacties weggehaald.
Gezien het aantal items dat ze besteed hebben aan dit (non)verhaal vraag ik me af of moeder daar connecties heeft of zo. Hoeveel zwartrijders krijgen zoveel publiciteit? Niet veel denk ik.
pi_121647096
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Gezien het aantal items dat ze besteed hebben aan dit (non)verhaal vraag ik me af of moeder daar connecties heeft of zo. Hoeveel zwartrijders krijgen zoveel publiciteit? Niet veel denk ik.
Moeder had een vriendin bij RTV West schijnt het, de andere kranten hebben het lukraak overgenomen.
pi_121647754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja achteraf had ik er ook wel spijt van aangezien het me wel iets van 120 euro had gekost ofzo. Niet echt waard.
120 euro voor 1 nacht hotel? :X
Amsterdam ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 19:21:28 ]
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:22:53 #298
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121647840
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

120 euro voor 1 nacht hotel? :X
Amsterdam ofzo?
Gewoon na het uitgaan in het Krasnapolsky slapen, niets mis mee
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:25:15 #299
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_121647968
quote:
Zeg je dat ook als het meisje was verkracht op dat station. Natuurlijk zat dat meisje fout. Maar redelijk harteloos om dat kind vervolgens in de middle of no where uit de trein te zetten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_121648103
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Na zeg je dat ook als het meisje was verkracht op dat station.
Ja, dat is de verantwoordelijkheid van NS toch niet ? Ja de veiligheid op het station.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')