Ja. En temporal als het gelijk is als van de moeder.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:50 schreef Maikel088 het volgende:
De closing rate method wordt toch toegepast wanneer de deelneming een andere functionele valuta heeft dan de moeder?
Je hebt gelijk, maar in voorgaande OAT's kom ik toch vaak het volgende tegen:quote:Op maandag 14 januari 2013 16:02 schreef Maikel088 het volgende:
Goede samenvatting en erg nuttig. Wel een opmerking... Activa controleer je niet op juistheid, maar op bestaan/eigendom. Dat lijkt op elkaar, maar is niet hetzelfde.
Thanks, ben je zeer dankbaarquote:Op maandag 14 januari 2013 15:36 schreef GuitarJJ het volgende:
Heb even een documentje gemaakt als samenvatting van belangrijke artikelen en/of rijtjes. Ik denk dat het wel handig is om dit - naast de overige boeken- in de eerste 1,5 uur erbij te houden. Ik heb er namelijk ook wat standaardrisico's + beheersmaatregelen ingestopt. Deze komen uit voorgaande OAT's. Als je in de casus risico's vindt, kun je er overal al meteen 3 beheersingsmaatregelen bijzetten.
Ik heb zelf namelijk nog wel eens moeite om er een aantal te verzinnen.
https://www.dropbox.com/s(...)g%20bij%20casus.docx
Mocht iemand nog opmerkingen of aanvullingen hebben, dan hoor ik het graag
En wat is dan het verschil volgens jou?quote:Op maandag 14 januari 2013 16:02 schreef Maikel088 het volgende:
Goede samenvatting en erg nuttig. Wel een opmerking... Activa controleer je niet op juistheid, maar op bestaan/eigendom. Dat lijkt op elkaar, maar is niet hetzelfde.
Google Noordhoff Informatieverzorging in perspectief en bekijk het hoorcollege 'Dienstverlening met beschikbaarstellen van ruimtes met spec reservering' . Dan wordt het duidelijk.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:00 schreef HenkXL het volgende:
Ik heb volgende week een tentamen waar o.a. de begrippen juistheid en volledigheid na voren komen. Aangezien ik geen accountant ben maar een bedrijfseconoom / controller is dit mij nog steeds niet geheel duidelijk. Kan iemand dit gedetailleerd uitleggen of heeft iemand er een uitleg over? Wat controleer je nou precies op juistheid en wat op volledigheid?
In ieder geval alvast bedankt voor de eventuele moeite
Klopt, aangepast!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef MJ23 het volgende:
[..]
Thanks, ben je zeer dankbaarBij aanknopingspunt ter beschikking stellen van personeel moet het toch shoptime = jobtime + indirecte uren zijn?
Nou vooruit, een paar standaardzinnen toegevoegd!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:45 schreef Faeroer het volgende:
Bestaan waardering en eigendom zijn de kenmerken van juistheid. Netals dat toereikendheid dat is van volledigheid.
Mooie samenvatting trouwens. wel jammer dat VBC zo specifiek is en dus niet samen te vatten.
Standaardzinnen van controleplan nog erbij zou handig zijn."De accountant beoordeelt de tussentijdse cijfers... enz
Serieus, naar wat voor baggerschool ga je heen? Of ga je naar de trainingen met een banaan in je oor?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:42 schreef ItWasWritten het volgende:
Mag je tijdens de 1e anderhalf uur boeken en aantekeningen naar keuze erbij houden? En mag je ook aantekeningen maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |