Dat is meestal niet het geval. Als je investeert krijg je vaak ook het uiteindelijke product als het klaar is (als je genoeg investeert dus, niet als je 1 euro geeft terwijl het uiteindelijke product 100 euro kost)quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik snap sowieso niet wie hier geld aan geeft.
Betaal je hun voor de ontwikkeling, zijn ze klaar, mag je weer geld neerleggen voor het spel zelf
Vaak zit de game er al bij inbegrepen voor rond de $30. En dan is de kans ook nog eens groot dat de game als hij uitkomt, ¤50 gaat kosten. Waardoor je de game eigenlijk ook nog eens goedkoper krijgt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik snap sowieso niet wie hier geld aan geeft.
Betaal je hun voor de ontwikkeling, zijn ze klaar, mag je weer geld neerleggen voor het spel zelf
Tot op heden wel jaquote:Op maandag 14 januari 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
Dus ik kan voorzichtig concluderen dat jij met alles wel tevreden bent?
Mij bevalt dat Kickstarter ook niet idd om wat jij al zegt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:38 schreef wereldvreemd83 het volgende:
Een kickstarter zamelt geld in zodat de kosten gedekt worden.
Zit daar dan ook het loon in het van de mensen die er aan werken?
En als dat zo is, dan investeer je als "pledge" toch in een risicovolle onderneming en zou je toch iets van de winst terug moeten zien?
Ik vind het een beetje vreemd dat fans geld geven aan mensen zodat ze zonder risico ongestoord aan hun product kunnen werken. En als het af is dan krijgen de makers _al_ het geld.
Ik zou als er winst is 50% weer teruggeven aan de pledges.
Of zie ik iets over het hoofd?
Hoe bedoel je investeren?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:54 schreef LethalNinja het volgende:
Planetery Anihilationals ik meer geld had dan had ik dat hierin geïnvesteerd, ik hoop dat dit goed gaat lopen. Want o.a voor dit spel heb ik een game pc gehaald
Dus je kunt vooruitbetalen of achteraf betalen. Ware het niet dat zonder Kickstarter die games niet zouden komen of hun geld niet waard zouden zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Mij bevalt dat Kickstarter ook niet idd om wat jij al zegt.
Dit is gewoon vooruit betalen en risico lopen dan kun je beter wachten tot het spel daadwerkelijk klaar is en het dan kopen. Het is ook meer als je een bepaald project een warm hart toedraagt ofzo dat je er wat geld aan geeft op die manier is het ook wel leuk.
http://gambitious.com/
Via dit platform kun je echt investeren in games en ook eventueel bij goede verkopen winst maken. Alleen loopt dat nog niet goed en zouden ze wat mij betreft een aantal dingen moeten veranderen voordat ik er geld in zou stoppen wat me opzich wel leuk lijkt.
Maar het is een rare manier blijf ik vinden! Je geeft geld voor iets wat je nog maar moet afwachten of het gemaakt wordt en als het al gemaakt wordt of het dan wel de moeite waard is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:06 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dus je kunt vooruitbetalen of achteraf betalen. Ware het niet dat zonder Kickstarter die games niet zouden komen of hun geld niet waard zouden zijn.
En er is meer dan games. Heb er zoals gezegd al genoeg toffe dingen aan overgehouden.
Dan had ik geld gestort in dit project, gelukkig hebben ze al meer dan genoeg ontvangen en verloopt alles volgens plan.quote:
Fout, je geeft pas geld als je de garantie krijgt dat het gemaakt wordt. En ja, soms gebeurt het dan alsnog niet, maar het is echt niet alsof je een groot risico neemt. Het gaat slechts luttele procenten waar het uiteindelijk verloren geld is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar het is een rare manier blijf ik vinden! Je geeft geld voor iets wat je nog maar moet afwachten of het gemaakt wordt en als het al gemaakt wordt of het dan wel de moeite waard is.
Dat mag je vinden natuurlijk, maar ik ben het daar 100% mee oneensquote:Voor kleine bedragen en misschien interesse in het proces of dat je het de ontwikkelaar gunt ofzo kan het wat zijn maar anders dan dat is een gek iets.
Ik bedoel die ontwikkelaars want het risico leggen ze bij de mensen neer die geld geven.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:39 schreef Morthill het volgende:
Ja zo makkelijk dat 75% geen geld krijgt...
Nee dat klopt niet wat je zegt Morthill!quote:Op zondag 20 januari 2013 19:10 schreef Morthill het volgende:
Zoals elke ontwikkelaar van elk product die financiering bij derde partijen haalt. Het is zo'n beetje hoe onze economie kan bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |