abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121470201
Een kickstarter zamelt geld in zodat de kosten gedekt worden.
Zit daar dan ook het loon in het van de mensen die er aan werken?

En als dat zo is, dan investeer je als "pledge" toch in een risicovolle onderneming en zou je toch iets van de winst terug moeten zien?

Ik vind het een beetje vreemd dat fans geld geven aan mensen zodat ze zonder risico ongestoord aan hun product kunnen werken. En als het af is dan krijgen de makers _al_ het geld.

Ik zou als er winst is 50% weer teruggeven aan de pledges.

Of zie ik iets over het hoofd?
pi_121470661
tja, dan stuur je je geld daar toch niet heen als je het er niet mee eens bent?
pi_121471462
Je ziet niks over het hoofd, zo werkt kickstarter. Sterker nog, als een kickstarter succesvol geldheeft opgehaald maar de ontwikkeling faalt toch heb je geen recht op je geld terug.
pi_121471858
Ik snap sowieso niet wie hier geld aan geeft.
Betaal je hun voor de ontwikkeling, zijn ze klaar, mag je weer geld neerleggen voor het spel zelf :')
pi_121471961
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
Betaal je hun voor de ontwikkeling, zijn ze klaar, mag je weer geld neerleggen voor het spel zelf :')
Dat is meestal niet het geval. Als je investeert krijg je vaak ook het uiteindelijke product als het klaar is (als je genoeg investeert dus, niet als je 1 euro geeft terwijl het uiteindelijke product 100 euro kost)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:34:15 #6
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_121471963
niets raars aan. Je hoeft natuurlijk niet met 10000 euro in te stappen.

Met het geld op de beurs spelen heeft net zo veel risico.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_121472372
Als je dat wilt, moet je niet op Kickstarter komen. Maar aangezien backers gewoon vergoedingen krijgen in de vorm van bijvoorbeeld games, posters, t-shirts en vele andere zaken is het onzin om te zeggen dat je er niks voor terugkrijgt.

Bovendien zijn Kickstarterbedragen zelden afdoende om een product te ontwikkelen, er zijn andere financieringsbronnen nodig, dus onzin dat er geen risico is voor de ontwikkelaar zelf.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_121473782
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vaak zit de game er al bij inbegrepen voor rond de $30. En dan is de kans ook nog eens groot dat de game als hij uitkomt, ¤50 gaat kosten. Waardoor je de game eigenlijk ook nog eens goedkoper krijgt.

En vergeet niet dat op deze manier er ook echt games uitkomen die de mensen willen. Zonder kickstarter werden waarschijnlijk een hoop van deze games niet gemaakt.

Persoonlijk was ik er eerst niet echt een fan van. Maar nu vind ik het wel oké :) Heb nu gepledged voor: Planetary Anhillation ($50) Elite:Dangerous (£20) en Star Citizen ($250)
pi_121476016
Meestal zijn het de kleinere projecten waarvoor je via de normale weg de financiering niet rond zou krijgen. Ben zelf niet van de kickstarters maar bijvoorbeeld instappen in de alpha van een veelbelovend spel heb ik wel een aantal keer gedaan. (Vaak krijg je uiteindelijk gewoon het hele spel. Minecraft, Towns, Planet Zomboid, etc.) Meestal is de community nog niet zo groot, dus als je online wat ideeen plempt is de kans groot dat er ook wat mee gedaan wordt. En soms gaat de ontwikkeling een verkeerde kant op, of valt het team uitelkaar, dat is dan pech hebben. Maar voor een paar euro maakt dat niet zo heel veel uit.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_121476063
Tegenwoordig heb je ook wat bands die zo proberen om hun album alsnog uit te brengen ondanks dat de platenmaatschappijen hun niet willen helpen. Vaak krijg je voor een kleine bijdrage uiteindelijk ook het album, t-shirts of gesigneerde dingen. Opzich niks mis mee, vooral als het om bands gaat die je zelf ook erg leuk vind.
pi_121476220
Als ik overigens kijk naar wat ik allemaal gebackt heb:

Design: Een poster die ik binnenkort thuisgestuurd krijg voor 30 dollar incl. verzendkosten
Fashion: Een zonnebril die ik inmiddels binnen heb voor 37 dollar incl. verzendkosten
Film: Een film die uiteindelijk gecanceld werd omdat er buiten KS om genoeg financiering was
Games: Tien stuks die het niet allemaal gehaald hebben, maar projecten als Planetary Annihilation, SolForge (enorm veel de pre-alpha gespeeld al), Grim Dawn en Project Eternity.

Kost allemaal een hoop geld, maar je krijgt er leuke dingen voor terug en ik krijg zodoende producten die anders nooit op de markt kunnen komen. Prima ontwikkeling ^O^
pi_121545832
Dus ik kan voorzichtig concluderen dat jij met alles wel tevreden bent?
pi_121548816
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
Dus ik kan voorzichtig concluderen dat jij met alles wel tevreden bent?
Tot op heden wel ja :) Zeg niet dat dat altijd zo blijft natuurlijk, veel producten moeten nog worden afgeleverd. Maar het blijft investeren, ergo, er is een zeker risico.
pi_121773596
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:38 schreef wereldvreemd83 het volgende:
Een kickstarter zamelt geld in zodat de kosten gedekt worden.
Zit daar dan ook het loon in het van de mensen die er aan werken?

En als dat zo is, dan investeer je als "pledge" toch in een risicovolle onderneming en zou je toch iets van de winst terug moeten zien?

Ik vind het een beetje vreemd dat fans geld geven aan mensen zodat ze zonder risico ongestoord aan hun product kunnen werken. En als het af is dan krijgen de makers _al_ het geld.

Ik zou als er winst is 50% weer teruggeven aan de pledges.

Of zie ik iets over het hoofd?
Mij bevalt dat Kickstarter ook niet idd om wat jij al zegt.

Dit is gewoon vooruit betalen en risico lopen dan kun je beter wachten tot het spel daadwerkelijk klaar is en het dan kopen. Het is ook meer als je een bepaald project een warm hart toedraagt ofzo dat je er wat geld aan geeft op die manier is het ook wel leuk.

http://gambitious.com/

Via dit platform kun je echt investeren in games en ook eventueel bij goede verkopen winst maken. Alleen loopt dat nog niet goed en zouden ze wat mij betreft een aantal dingen moeten veranderen voordat ik er geld in zou stoppen wat me opzich wel leuk lijkt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_121775818
Planetery Anihilation _O_ als ik meer geld had dan had ik dat hierin geïnvesteerd, ik hoop dat dit goed gaat lopen. Want o.a voor dit spel heb ik een game pc gehaald :)
pi_121778340
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:54 schreef LethalNinja het volgende:
Planetery Anihilation _O_ als ik meer geld had dan had ik dat hierin geïnvesteerd, ik hoop dat dit goed gaat lopen. Want o.a voor dit spel heb ik een game pc gehaald :)
Hoe bedoel je investeren?
pi_121779008
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:05 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Mij bevalt dat Kickstarter ook niet idd om wat jij al zegt.

Dit is gewoon vooruit betalen en risico lopen dan kun je beter wachten tot het spel daadwerkelijk klaar is en het dan kopen. Het is ook meer als je een bepaald project een warm hart toedraagt ofzo dat je er wat geld aan geeft op die manier is het ook wel leuk.

http://gambitious.com/

Via dit platform kun je echt investeren in games en ook eventueel bij goede verkopen winst maken. Alleen loopt dat nog niet goed en zouden ze wat mij betreft een aantal dingen moeten veranderen voordat ik er geld in zou stoppen wat me opzich wel leuk lijkt.
Dus je kunt vooruitbetalen of achteraf betalen. Ware het niet dat zonder Kickstarter die games niet zouden komen of hun geld niet waard zouden zijn.

En er is meer dan games. Heb er zoals gezegd al genoeg toffe dingen aan overgehouden.
pi_121779718
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:06 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dus je kunt vooruitbetalen of achteraf betalen. Ware het niet dat zonder Kickstarter die games niet zouden komen of hun geld niet waard zouden zijn.

En er is meer dan games. Heb er zoals gezegd al genoeg toffe dingen aan overgehouden.
Maar het is een rare manier blijf ik vinden! Je geeft geld voor iets wat je nog maar moet afwachten of het gemaakt wordt en als het al gemaakt wordt of het dan wel de moeite waard is.

Voor kleine bedragen en misschien interesse in het proces of dat je het de ontwikkelaar gunt ofzo kan het wat zijn maar anders dan dat is een gek iets.
pi_121779753
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je investeren?
Dan had ik geld gestort in dit project, gelukkig hebben ze al meer dan genoeg ontvangen en verloopt alles volgens plan.
pi_121781720
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar het is een rare manier blijf ik vinden! Je geeft geld voor iets wat je nog maar moet afwachten of het gemaakt wordt en als het al gemaakt wordt of het dan wel de moeite waard is.
Fout, je geeft pas geld als je de garantie krijgt dat het gemaakt wordt. En ja, soms gebeurt het dan alsnog niet, maar het is echt niet alsof je een groot risico neemt. Het gaat slechts luttele procenten waar het uiteindelijk verloren geld is.

quote:
Voor kleine bedragen en misschien interesse in het proces of dat je het de ontwikkelaar gunt ofzo kan het wat zijn maar anders dan dat is een gek iets.
Dat mag je vinden natuurlijk, maar ik ben het daar 100% mee oneens :) Een ontwikkelaar, en dat kan van alles zijn (zoals die van mijn toffe nieuwe zonnebril), maar laten we het beperken tot games, heeft een idee. Dat idee vind jij briljant, maar er is geen investeerder te vinden, dan kunnen er twee dingen gebeuren. Ofwel je zult moeten accepteren dat het een idee blijft of je neemt een risico en doet een kleine investering in de hoop dat het product wel gemaakt wordt en dat het jouw verwachtingen waarmaakt (dat laatste zou ik namelijk sceptischer over zijn).

Misschien een wat vreemde vergelijking, maar als ik geld geef aan een goed doel, dan heb ik daar nooit baat bij. Hooguit koop ik wat van mijn schuldgevoel af, omdat ik geloof dat er iemand anders beter van wordt. Maar daar gaat het natuurlijk niet om, het gaat om wat jouw waarden en wensen zijn en soms vraagt dat een klein offer. Dat kan uiteindelijk leiden tot succes: een tof spel of een betere wereld, en het kan leiden tot falen: een saai spel of een directeur die zijn zakken vult. Maar het is een gok die zo vaak goed uitpakt, zeker als je niet blind aan iedereen geld geeft, maar er goed over nadenkt, dat ik die gerust wil nemen.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met Defense Grid: Containment, mijn nieuwe zonnebril en wat ik tot nu toe heb kunnen spelen van SolForge. Elke euro waard geweest :Y
  zondag 20 januari 2013 @ 18:22:39 #21
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_121810870
Ik blijf het te makkelijk vinden voor die lui die iets willen maken.
pi_121811590
Ja zo makkelijk dat 75% geen geld krijgt...
  zondag 20 januari 2013 @ 18:56:38 #23
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_121812389
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:39 schreef Morthill het volgende:
Ja zo makkelijk dat 75% geen geld krijgt...
Ik bedoel die ontwikkelaars want het risico leggen ze bij de mensen neer die geld geven.
pi_121812952
Zoals elke ontwikkelaar van elk product die financiering bij derde partijen haalt. Het is zo'n beetje hoe onze economie kan bestaan.
  zondag 20 januari 2013 @ 20:04:31 #25
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_121815660
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:10 schreef Morthill het volgende:
Zoals elke ontwikkelaar van elk product die financiering bij derde partijen haalt. Het is zo'n beetje hoe onze economie kan bestaan.
Nee dat klopt niet wat je zegt Morthill!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')