abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5598848
Hallo fokkers,

Al een tijdje heb ik het gevoel dat ik door andere mensen bekeken word, en dan vooral door jongeren. (ben ik zelf ook maar goed..) op een negatieve manier.
Wel heb ik het idee dat dit ook wel aan mezelf zou kunnen liggen, misschien door de manier waarop ik naar mensen kijk.
Als ik op straat loop kijk ik gewoon naar de mensen die voorbij lopen soms kijk ik ze dan ook aan.. maar dat gaat naar mijn gevoel niet expres, meer automatisch lijkt het.

Als ik in een slechte bui ben heb ik dat gevoel nog erger.
Als ik met een meisje loop dan heb ik ook altijd het idee bekeken te worden.(Nee ze kijken niet naar dat meisje..)

Vooral jongeren lijken altijd vreemd te kijken als ik met een meisje loop.

Ik zie er gewoon uit, ik heb geen afwijking ofzo waardoor ik meer aandacht van anderen zou kunnen krijgen..

Uitgaan doe ik ook al helemaal niet, dan heb ik nog meer het gevoel bekeken te worden.

Zoals jullie wellicht begrijpen voel ik me daar gewoon niet op me gemak bij.

zaterdag 31 augustus 2002 @ 16:04:39 #2
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_5598900
Gewoon vergeten dat ze misschien welleens naar jou zouden kunnen kijken , en gewoon je ding doen , kortom Heb er schijt aan !!
raise up !!
pi_5598930
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 16:04 schreef The-Chosen1 het volgende:
Gewoon vergeten dat ze misschien welleens naar jou zouden kunnen kijken , en gewoon je ding doen , kortom Heb er schijt aan !!
Tikkie grof, maar klopt wel zo'n beetje

't Zit grotendeels tussen je oren, iedereen kijkt maar daar hoef je je toch niet aan te storen?
Gewoon negeren of terugkijken, desnoods vies kijken als je dat een betere reactie vindt..

Volgens je eigen woorden is er niks mis met je, dus hoef je je toch ook niet druk te maken?

Misschien je manier van kleden, daar zag ik ff niet zoveel over dacht ik..

Sterkte !

pi_5598980
Bestaat daar geen liedje over?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_5599041
Die mensen die jouw zo aankijken zijn gewoon jaloers, willen ook zoals jij zijn
pi_5599078
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 16:25 schreef kayz het volgende:
Die mensen die jouw zo aankijken zijn gewoon jaloers, willen ook zoals jij zijn
Ook nog een optie, goeie
pi_5599111
Daar hebben ze een woord voor in de ontwikkelingspsychologie: imaginary audience. Heel veel jongeren hebben ten onrechte het idee dat iedereen constant naar hen kijkt terwijl dat helemaal niet zo is. Het hoort gewoon bij je leeftijd. Het is een vorm van egocentrisme - niet! op een negatieve manier bedoeld, de betekenis van het woord egocentrisme in de ontwikkelingspsychologie is veel milder en minder negatief dan in het dagelijks leven.

Het hoort dus gewoon bij je leeftijd, er is niks aan de hand met je. Andersom kijk jij toch ook niet de hele tijd naar andere mensen? Het gevoel gaat vanzelf wel over.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zaterdag 31 augustus 2002 @ 18:17:50 #8
35270 muizekind
almost happy :)
pi_5599498
hehe heb ik ook altijd, maar zit inderdaad tussen je oren of de mijne. Vooral als iemand iets negatiefs zegt vraag ik me af : gaat het over mij???
there is no such thing as a mistake, it's what you do and what you don't do...
  zaterdag 31 augustus 2002 @ 21:19:24 #9
33588 DivX
.:: Resurrection ::.
pi_5600830
1. Rustig aan doen, mensen hebben ogen op hun kop geplakt en nu beschuldig je dat ze ze gebruiken?
2. Ze een reden geven om te kijken. Verf je haar groen ofzo, maak spikes aan of dreads of mooie krullen. Ik val vaak m'n angsten direct aan, dit is een manier
Hoi
Jij moet dood!
pi_5600903
Het mag dan wel misschien aan jouw eigen psyche liggen, maar daar ben jij nog niet mee geholpen. Probeer op zo'n moment die mensen als lucht te behandelen en er 'doorheen' te kijken. Verder zou ik er niet zoveel aandacht meer aan proberen te schenken...
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_5600936
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 21:24 schreef Logical het volgende:
Het mag dan wel misschien aan jouw eigen psyche liggen, maar daar ben jij nog niet mee geholpen. Probeer op zo'n moment die mensen als lucht te behandelen en er 'doorheen' te kijken. Verder zou ik er niet zoveel aandacht meer aan proberen te schenken...
Voor een deel wel, want je weet in elk geval dat het normaal is dat je dat gevoel hebt en dat het bij je leeftijd hoort, daarmee kun je beredeneren dat de kans klein is dat het echt aan jouw verschijning ligt. Het zou mij wel helpen te weten dat het gewoon iets is wat bij mijn leeftijd hoort, dat het niet abnormaal is.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_5613481
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 15:58 schreef akkoord het volgende:
Hallo fokkers,

Al een tijdje heb ik het gevoel dat ik door andere mensen bekeken word, en dan vooral door jongeren. (ben ik zelf ook maar goed..) op een negatieve manier.
Wel heb ik het idee dat dit ook wel aan mezelf zou kunnen liggen, misschien door de manier waarop ik naar mensen kijk.
Als ik op straat loop kijk ik gewoon naar de mensen die voorbij lopen soms kijk ik ze dan ook aan.. maar dat gaat naar mijn gevoel niet expres, meer automatisch lijkt het.

Als ik in een slechte bui ben heb ik dat gevoel nog erger.
Als ik met een meisje loop dan heb ik ook altijd het idee bekeken te worden.(Nee ze kijken niet naar dat meisje..)

Vooral jongeren lijken altijd vreemd te kijken als ik met een meisje loop.

Ik zie er gewoon uit, ik heb geen afwijking ofzo waardoor ik meer aandacht van anderen zou kunnen krijgen..

Uitgaan doe ik ook al helemaal niet, dan heb ik nog meer het gevoel bekeken te worden.

Zoals jullie wellicht begrijpen voel ik me daar gewoon niet op me gemak bij.

klinkt alsof je beetje paranoia bent.....
| Foto's |
  zondag 1 september 2002 @ 22:07:55 #13
34793 neo567
You know who
pi_5613521
I was looking back at you,
if you were looking back at me....
  zondag 1 september 2002 @ 22:08:32 #14
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_5613536
mjah.. zal allemaal wel meevallen. Ik kijk ook veel mensen aan die langslopen maar dat doe ik onbewust. Als ik door het dorp heen fiets of zo en iemand kijkt me aan, groet ik ze gewoon. Ook al ken ik ze nie. Maar ze kijken je echt nie express aan of zo. mensen zijn gewoon beetje nieuwschierig en als er steeds andere mensen passeren, is dat weer interessant om te zien. Dus.... don't worry!

mzzl.

Koude tosti's.... Brrrr....
pi_5613971
quote:
Op zondag 01 september 2002 22:05 schreef MeAndMyself het volgende:

[..]

klinkt alsof je beetje paranoia bent.....

ow meen je dat nou echt.. zo erg is het ook weer niet hoor..
  maandag 2 september 2002 @ 17:21:34 #16
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_5625321
it's all in your mind

mav out

R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
  maandag 2 september 2002 @ 17:22:40 #17
34709 Eendenkroos
Met Residentie Orkest
pi_5625333
Ik heb dat idee vaak ook heel erg. Ik snap het ook niet. Maar ik leer er wel steeds beter mee leven.
Woerdsnatereend
pi_5625430
Tja dat heb ik ook..... Nu meer dan vroeger maar dan positievere blikken

Btw, ik kijk zelf net zo goed naar mensen om me heen, dat gebeurt gewoon automatisch, ik denk dat dat voor de 'kijkers' dus ook zo geldt

pi_5625537
Het feit dat je je voelt bekeken lijkt er mijns inziens op te duiden dat je je zorgen maakt over hoe anderen jou zien. Kortom, je bent je overmatig bewust van jezelf.

Probeer niet te veel nadenken over hoe anderen over jou denken als ze je zien, maar probeer vooral na te denken over wie je zelf wil zijn. Zorg dat jouw gedrag past bij wie je zelf wilt zijn, en dan komt het automatisch goed met wat anderen van je denken.

En bedenk ... het is niet erg dat mensen naar jou kijken ... jij ziet hen immers ook, maar je onthoudt alleen de mensen die je interessant vindt, de rest vergeet je weer.

maandag 2 september 2002 @ 17:59:58 #20
34709 Eendenkroos
Met Residentie Orkest
pi_5625935
Of doe anders een shirt aan met 'fuck u all' dan weet je waarom ze kijken
Woerdsnatereend
pi_5627244
Ik heb dat ook.. vanmiddag nog, ik liep met de hond langs een auto waar 3 jongeren (jongens van een jaar of 18-19-20) omheen hingen en een beetje "ruig" aan het doen waren.. ik heb vandaag een gewone spijkerbroek aan met daarboven een nogal strak truitje.. en toen ik langsliep hoorde ik even later iets over een zak over kop en eigenlijk beter over het hele lichaam, toen ik omkeek keken er 2 naar mij (dacht ik). Hadden ze het nou over mij?

Ik denk dan gelijk dat het over mij gaat en verstop me het liefst gelijk, terwijl ik niet dik ben, geen rare dingen heb zoals een hazelip of weet ik wat.. erg vervelend, ik kan je niet zeggen hoe je ermee om moet gaan want zelf voel ik me dus echt ALTIJD bekeken, niet positief.

pi_5627348
quote:
Op zondag 01 september 2002 22:07 schreef neo567 het volgende:
I was looking back at you,
to see if you were looking back at me....
I always feel like
somebody's watching meeee
and I have no privacy
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 2 september 2002 @ 20:01:48 #23
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_5627807
Probeer (en ja, dit is heel lastig, ik weet het) het op te vatten als positief in plaats van negatief. Als mensen je nakijken val je op, hoe dan ook. Of dat negatief of positief is ligt helemaal aan jou. Het gaat er om wat je uitstraalt, niet wat je draagt of wat je doet.
pi_5627913
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 15:58 schreef akkoord het volgende:

Misschien hebben die andere mensen/jongeren dat ook wel, dat ze automatisch naar anderen kijken, dus ook naar jouw!
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol!
pi_5628262
Gewoon de dingen doen die je altijd doet, en gewoon lekker gek doen... doe ik ook...
Die mensen zie je nooit van je leven weer....
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')