abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:23:23 #26
14505 OProg
A Life in Music
pi_21883323
quote:
We anticipate release date around the 1st of August but,of course
Dat vind ik vrij recent.

Is het een uitgave van Camel Productions???

Deze hadden iig in de nieuwe serie uit moeten komen:
Breathless, I can see your house, Nude, The single facto, Stationnary traveller.

Over Raindances ben ik niet zeker maar het zal wel denk ik.

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 11 september 2004 @ 18:09:32 #27
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21884383
Dacht wel dat die Camel Productions was uitgebracht.

De enige waarvan ik ook nog de remaster heb gekocht is A Live Record. Maar ja , die plaat was dan ook m'n eerste kennismaking met Camel.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_22299784
Camel, een van mijn eerste progverslavingen. Lees een leuke jeugdherinnering van mijn hand: http://www.progwereld.org/cd-recensies/camel4.htm

Maar eh.. bovenin staat 'sympho' (met 'ph'), brrr... daar krijg ik altijd echt de kriebels van. Ok, prog vind ik ook niet een hele goeie naam.

Dus:
symfonische rock of symfo (dus geen symphonic rock, sympho of symphonische rock, bah bah bah)
progressieve rock of prog of desnoods progrock (term nu in OOR popencyclopedie)

sorry moest ik ff kwijt. Wat een zeikerd he?
  donderdag 30 september 2004 @ 00:55:29 #29
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_22300094
Je zeikt, en ik denk dat je een van de weinigen bent die The Single Factor zo ontzettend goed vindt.

Maar ik moet niet zeuren, ik vind Breathless het beste van Camel.
Confidence through competence
pi_22300129
quote:
Op donderdag 30 september 2004 00:55 schreef Stereotomy het volgende:
Je zeikt, en ik denk dat je een van de weinigen bent die The Single Factor zo ontzettend goed vindt.

Maar ik moet niet zeuren, ik vind Breathless het beste van Camel.
Haha, klopt. Ongelooflijk dat ik ooit progfan werd, want ik stapte met elke groep wel in, met juist de foutste plaat (Final Cut, Genesis, 90125, Kowtow, The wedge, Nomzamo, Under wraps, Behaviour, haha, erg he?)
pi_22300144
Ik rook al jaren Camel
  donderdag 30 september 2004 @ 01:03:57 #32
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_22300246
quote:
Op donderdag 30 september 2004 00:40 schreef bleys het volgende:
Camel, een van mijn eerste progverslavingen. Lees een leuke jeugdherinnering van mijn hand: http://www.progwereld.org/cd-recensies/camel4.htm
Selva bij Frits Spits kan ik mij ook nog goed herinneren. Camelliefhebber sinds 1980 geloof ik
pi_32225526
quote:
Op donderdag 30 september 2004 01:03 schreef fripper het volgende:
Selva bij Frits Spits kan ik mij ook nog goed herinneren. Camelliefhebber sinds 1980 geloof ik
Tsja, The Single Factor wordt een beetje als hun slechtste werk beschouwd, maar ik vind het niet minder dan b.v. een willekeurig album van Alan Parsons. Live vind ik ze nog altijd het best, ik heb het genoegen gehad ze te kunnen zien tijdens hun Farewell tour in Groningen. A live record vind ik prachtig, maar Coming of age mag er zeker ook zijn!
  zondag 13 november 2005 @ 10:25:56 #34
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_32225775
The Single Factor is een beetje wisselvallige plaat, maar er staan best goede nummers op. Vooral Sasquatch is toch wel een klassieker.

Die vergelijking met Alan Parson klopt inderdaad wel. Camel was toen ook niet echt een band meer , maar meer een losse verzameling studiomuzikanten. De plaat verscheen in de zelfde week als Eye in the Sky , David Paton en Chris Rainbow doen trouwens op allebij de platen meen.
pi_32235860
Ik heb trouwens geen flauw idee hoe het met die Chris Rainbow is afgelopen, hij had best wel een distinctieve stem trouwens.
pi_32252327
liefhebbers van camel moeten eens de band "glass hammer" checken. die hebben net een nieuwe plaat uit die doet denken aan yes maar zeker ook aan de ouwe camel.
pi_32328657

Ik heb net deze besteld, iemand bekend mee? Hoe is de geluidskwaliteit?
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:52:48 #38
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_32402872
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:14 schreef rheingold het volgende:
liefhebbers van camel moeten eens de band "glass hammer" checken. die hebben net een nieuwe plaat uit die doet denken aan yes maar zeker ook aan de ouwe camel.
Die stond al een tijdje op de "wensen-lijst" , vandaag eindelijk gekocht. Hij maakt nu z'n eerste rondjes in de cd-speler. Klinkt niet verkeerd .
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:00:23 #39
14505 OProg
A Life in Music
pi_32403108
Glass Hamer. 'On to Evermore' vind ik, mede door Ariana heel erg goed. 'Chronemetree' was nog een goed album. Vanaf 'LeX Rex' heb ik het ermee gehad en ook 'Shadowlands' draai ik eigenlijk nooit. Emotieloze, voorbedachte muziek op de automatische piloot. Het lijkt wel of op de computer de knop 'klassiek symfo album' maken in is gedrukt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:13:08 #40
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_32403456
Ze moeten het net hebben van de orginaliteit nee ... maar dat wist ik al voordat ik hem kocht.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:19:49 #41
14505 OProg
A Life in Music
pi_32403627
Nee, maar ik heb bijvoorbeeld ook de nieuwe Underground Railroad en Mangala Vallis, en met name de laatste is ook absoluut niet origineel, maar het is wel hele warme, menselijke, emotionele muziek en dat mis ik geheel bij Glass Hammer. 'Arianna' van On to Evermore heeft dat bijvoorbeeld wel.
pi_32894840
Camel, met de geweldige gitarist Andrew lattimer. Ik heb al het werk van deze fabtastische band en heb ze inmiddel 4 keer live aan het werk gezien. Jammer dat ze met touren gestopt zijn.
pi_32904558
Twee vraagjes voor eenieder die zich aangesproken voelt :
Hoe staat het eigenlijk met de remasters van Raindances tot The Single Factor?"
Is Nude niet eigenlijk ook prog te noemen?
pi_33442405
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[afbeelding]
Ik heb net deze besteld, iemand bekend mee? Hoe is de geluidskwaliteit?
Nou, inmiddels is deze binnen, en ik moet zeggen, ze hebben er goed hun best op gedaan! Een echte aanrader voor wie van Camel houdt, allen jammer dat ze die amateurbeelden van de 1992 tour hebben toegevoegd, dat had niet gehoeven voor mij, maar soit.
pi_61975861
Mirage.
pi_61979925
Nude.
Burning bridges gives you so much more
pi_61980327
Moonmadness.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')