Wat een geweldige muziek...altans die lp/cd's die ik heb geluisterd...
de albums die ik nu in bezit heb zijn :
-Mirage '74
-The snow Goose '75
-Rain Dances '77
-Breathless '78
allemaal oud werk van de mannen..
maar volgens AMG de betere albums
nu wilde ik weten of het nieuwe werk van Camel net zo goed is als het oude
andere tips of meningen hoor ik ook graag
edit-foutje-edit
[Dit bericht is gewijzigd door madcap op 31-08-2002 15:48]
quote:Het lijkt een beetje op het vroege jaren 70-werk van Pink Floyd, Jethro Tull (want er zit vaak een dwarsfluit in) en andere symfo-bands. Download maar wat tracks van Mirage of Snow Goose, dat is wel representatief voor hun stijl.
Op zaterdag 31 augustus 2002 14:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Over het oude werk, kan iemand vertellen met welke bands het te vergelijken is, of een paar nummers noemen die ik kan luisteren om een idee te krijgen van hun stijl?
quote:Eerlijk gezegd hoor ik die vergelijking niet zo, Rush is toch meer richting hardrock, terwijl Camel meer richting jazz gaat.
Op zaterdag 31 augustus 2002 15:27 schreef _Etter_ het volgende:
ik vind het ook wel wat weghebben van ouwe rush...
quote:... maar vooral Porcupine Tree
Op zaterdag 31 augustus 2002 14:44 schreef _Etter_ het volgende:
waar denk je anders dat opeth hun inspiratie vandaan haalt? juist bij de prog rock van camel
quote:...en die weer bij Pink Floyd
Op zaterdag 31 augustus 2002 15:44 schreef Xhorder het volgende:[..]
... maar vooral Porcupine Tree
Voor de Camel liefhebbers: Probeer eens wat te vinden van "Happy the Man". Een amerikaanse band uit de 70's met vergelijkbare muziek.
quote:Kazaa heeft niks ...
Op zaterdag 31 augustus 2002 15:47 schreef MuadDib het volgende:[..]
Voor de Camel liefhebbers: Probeer eens wat te vinden van "Happy the Man". Een amerikaanse band uit de 70's met vergelijkbare muziek.
maar thx for the tip MuadDib
quote:Voor de meer jazzy kant van Camel zou ik ook zeker Hatfield and the North eens beluisteren (toevallig speelde een van de ex-Hatfields ook een tijd in Camel). Twee briljante platen op Virgin Records in de jaren 70, daarna was het helaas afgelopen met deze toch vrij obscure band.
Op zaterdag 31 augustus 2002 15:47 schreef MuadDib het volgende:
Goede band!!
Zeker voor mensen die kennis willen maken met de gouden oude sympho rock zeker een aanrader!!
Camel Farewell tour 2003
16/06 Vlissingen, Arsenaal
17/06 Tilburg, 013
18/06 Leeuwarden, De Harmonie
19/06 Amsterdam, Paradiso
20/06 Rijssen, Lucky & Co
21/06 Rotterdam, Nighttown
22/06 Utrecht, Tivoli
24/06 Verviers (B), Spirit of 66
Camel is voor mij persoonlijk een van de beste bands op deze aardkloot. Inderdaad, vroeger waren ze echt lekker Prog, nu is Camel een vehikel voor Andy Latimer om zijn gitaarkunstjes te laten tonen aan de rest van de wereld. Dat heeft ook zijn charmes. De laatste twee albums, Rajaz uit 1999 en Nod and a Wink uit 2002 raad ik jullie van harte aan. Heb zelf een gesigneerde Nod and a Wink.
Typ ook eens voor de lol 'Macassar' in Kazaa in. Dat is de eerste track van een soloalbum van Colin Bass, de... jawel... bassist van Camel. Echt een geweldig Camel-esque instrumentaal nummer.
Over hun tour: die is helaas uitgesteld wegens familieredenen van Guy LeBlanc, de keyboard speler, maar het kan me niet schelen. Want: niemand anders dan Ton Scherpenzeel (Kayak, Youp van 't Hek) komt hem vervangen in Europa! Ton heeft zelf in de jaren '80 meegespeeld op het Stationary Traveller album, en is een oude vriend van Andy Latimer.
Anyway, jongens, Camel is echt datgene wat me in leven houdt, probeer het eens zou ik zeggen. http://www.camelproductions.com
quote:Ik vind het wel jammer, LeBlanc pastte prima bij Camel. Vraag me ook af hoe het nu precies met dat acoustische album. Zei gisteren nog tegen iemand dat ze Mickey Simmons ook wel konden vragen, jammer dat hij niet kon. Tom Brislin is trouwens ook niet mis om erbij te hebben...
Op zondag 25 mei 2003 06:24 schreef Stereotomy het volgende:
Over hun tour: die is helaas uitgesteld wegens familieredenen van Guy LeBlanc, de keyboard speler, maar het kan me niet schelen. Want: niemand anders dan Ton Scherpenzeel (Kayak, Youp van 't Hek) komt hem vervangen in Europa! Ton heeft zelf in de jaren '80 meegespeeld op het Stationary Traveller album, en is een oude vriend van Andy Latimer.
"in the meantime", dat laatste album van Colin Bass valt me ietwat tegen. Wel heel erg easy-listening en soms richting "neuzelen". Dat vond ik "An Outcast of the islands" stukken beter.
Vraag me trouwens af wanneer de volgende remasters van Camel komen. Als dat net zo lang gaat duren als de remasters van Eloy kan dat nog leuk worden (daar wacht ik nu al een jaar of 3 op )
Naja
quote:Ja inderdaad. Ben nu "Slow Train Blues" aan het spelen. Geweldig ritme aan het begin, maar zodra Colin begint te zingen... snif.
"in the meantime", dat laatste album van Colin Bass valt me ietwat tegen.
quote:STATIONARY TRAVELLER REMASTER: A little surprise on the horizon is a
remastering of Camel' 1984 album. Originally, Stationary Traveller
was meant to begin with a track called "In the Arms of Waltzing
Frauleins" but the record company had their doubts and so, back into
the studio went Andrew for a marathon writing, recording, mixing &
mastering session which produced 'Pressure Points'. The record
company edited the first few minutes to open the album and later
released the entire track on a 10" single (on vinyl). At long last,
the album begins as was intended, but now includes the BONUS TRACK of
the full-length 'Pressure Points'
|
Forum Opties | |