FOK!forum / Klaagbaak / OV straks alleen nog maar geschikt om er voor te springen
BadSnoopyvrijdag 11 januari 2013 @ 11:28
Prijzen 18 tot 100 Procent duurder. Leve de ov-chipkaart. Onbetaalbaar OV en benzine prijzen.
HaywoodJablomevrijdag 11 januari 2013 @ 11:29
De prijzen zijn duurder ja? Grutjes toch.
vandermarvrijdag 11 januari 2013 @ 11:29
Welkom in Nederland, het beloofde land voor mensen die het in eigen land niet goed hebben.

:')
Ahmad1nejadvrijdag 11 januari 2013 @ 11:30
NS :r :r :r
Rectumvrijdag 11 januari 2013 @ 11:30
niemand houdt je tegen
DW1995vrijdag 11 januari 2013 @ 11:34
Studeren wordt steeds lastiger.. ik baal er zwaar van. ;(
euphoria19vrijdag 11 januari 2013 @ 11:38
En dan zeggen dat meer mensen met de ov moeten gaan. Wordt zo ook erg gestimuleerd.
Rijssivrijdag 11 januari 2013 @ 11:41
Eén goeden TT
#ANONIEMvrijdag 11 januari 2013 @ 11:42
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:30 schreef Rectum het volgende:
niemand houdt je tegen
Integendeel.
RemcoDelftvrijdag 11 januari 2013 @ 11:43
Kaartje in de bus hier vorig jaar: 1 euro.
Belofte chipkaart: de chipkaart wordt goedkoper dan losse kaartjes!
Resultaat: kaartje in de bus nu 2 euro...
En dan nog kunnen ze niet zonder subsidie, want eigenlijk kost dat kaartje (voor een vrijwel lege bus) eerder 10 euro! Ik zou zeggen: schaf alle OV-subsidies af, laat het zichzelf bedruipen OF verdwijnen. Dan wordt het vanzelf klantvriendelijker.
Sowieso zijn stadsbussen onzin: hier fietsen 10 keer meer mensen dan er met de bus gaan. Het houdt een paar mensen lui.
Civilianvrijdag 11 januari 2013 @ 11:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Kaartje in de bus hier vorig jaar: 1 euro.
Belofte chipkaart: de chipkaart wordt goedkoper dan losse kaartjes!
Resultaat: kaartje in de bus nu 2 euro...
En dan nog kunnen ze niet zonder subsidie, want eigenlijk kost dat kaartje (voor een vrijwel lege bus) eerder 10 euro! Ik zou zeggen: schaf alle OV-subsidies af, laat het zichzelf bedruipen OF verdwijnen. Dan wordt het vanzelf klantvriendelijker.
Sowieso zijn stadsbussen onzin: hier fietsen 10 keer meer mensen dan er met de bus gaan. Het houdt een paar mensen lui.
En wil je nu een kaartje in de bus kopen zonder OV-chipkaart, dan is'ie ineens 4 euro.
mvdejongvrijdag 11 januari 2013 @ 11:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:38 schreef euphoria19 het volgende:
En dan zeggen dat meer mensen met de ov moeten gaan. Wordt zo ook erg gestimuleerd.
OV kost de overheid geld. Auto's leveren de overheden op alle lagen geld op (gemeenten via de parkeer-belasting, provincies via de wegen-belasting, het rijk via de belastingen op de aanschaf en de brandstof).

Dus wat verwacht je, dat de overheden meer geld gaan uitgeven zodat ze minder geld binnenkrijgen ?
euphoria19vrijdag 11 januari 2013 @ 11:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Kaartje in de bus hier vorig jaar: 1 euro.
Belofte chipkaart: de chipkaart wordt goedkoper dan losse kaartjes!
Resultaat: kaartje in de bus nu 2 euro...
En dan nog kunnen ze niet zonder subsidie, want eigenlijk kost dat kaartje (voor een vrijwel lege bus) eerder 10 euro! Ik zou zeggen: schaf alle OV-subsidies af, laat het zichzelf bedruipen OF verdwijnen. Dan wordt het vanzelf klantvriendelijker.
Sowieso zijn stadsbussen onzin: hier fietsen 10 keer meer mensen dan er met de bus gaan. Het houdt een paar mensen lui.
En het heet hier nog steeds een eurokaartje -_-
Piyevrijdag 11 januari 2013 @ 11:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Kaartje in de bus hier vorig jaar: 1 euro.
Belofte chipkaart: de chipkaart wordt goedkoper dan losse kaartjes!
Resultaat: kaartje in de bus nu 2 euro...
En dan nog kunnen ze niet zonder subsidie, want eigenlijk kost dat kaartje (voor een vrijwel lege bus) eerder 10 euro! Ik zou zeggen: schaf alle OV-subsidies af, laat het zichzelf bedruipen OF verdwijnen. Dan wordt het vanzelf klantvriendelijker.
Sowieso zijn stadsbussen onzin: hier fietsen 10 keer meer mensen dan er met de bus gaan. Het houdt een paar mensen lui.
Juist nationaliseren en een instaptarief hanteren voor de hele dag. Het is toch niet alsof het nu minder belastinggeld kost.
BlackLiningvrijdag 11 januari 2013 @ 12:01
Daarom dus met de motor. Sneller, goedkoper, leuker, van deur tot deur en geen vaste reistijden. En dat 'tegenargument' van ja maar, parkeren enzulks ;( heb ik ook geen last van, kan gewoon op de stoep.
JosefDettelbachervrijdag 11 januari 2013 @ 12:02
Het wordt tijd dat GroenLinks weer mee gaat regeren!

:')
BlackLiningvrijdag 11 januari 2013 @ 12:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:02 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Het wordt tijd dat GroenLinks weer mee gaat regeren!

:')
De auto verbieden zodat iedereen wel met de trein moet ^O^
BlueMagevrijdag 11 januari 2013 @ 12:31
Maar als er minder treinen gaan rijden omdat mensen vanwege de hoge prijzen dus niet meer met de trein gaan kun je er ook minder makkelijk voorspringen, toch?
nikkyvrijdag 11 januari 2013 @ 12:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Kaartje in de bus hier vorig jaar: 1 euro.
Belofte chipkaart: de chipkaart wordt goedkoper dan losse kaartjes!
Resultaat: kaartje in de bus nu 2 euro...
En dan nog kunnen ze niet zonder subsidie, want eigenlijk kost dat kaartje (voor een vrijwel lege bus) eerder 10 euro! Ik zou zeggen: schaf alle OV-subsidies af, laat het zichzelf bedruipen OF verdwijnen. Dan wordt het vanzelf klantvriendelijker.
Sowieso zijn stadsbussen onzin: hier fietsen 10 keer meer mensen dan er met de bus gaan. Het houdt een paar mensen lui.
Stadsbussen, ideaal voor forenzen van buiten de stad ;)
Sapstengelvrijdag 11 januari 2013 @ 12:36
Ja ik heb geen OV en ga altijd met de auto naar college. Is goedkoper dan een treinkaartje met korting en buskaartje heen en terug.

Eigenlijk idioot dat het OV zo duur is. Als ik alleen ben is de auto al goedkoper en als je al met zn tweeën bent scheelt het helemaal veel.
RemcoDelftvrijdag 11 januari 2013 @ 12:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:02 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Het wordt tijd dat GroenLinks weer mee gaat regeren!
Zelfs GroenLinks negeert compleet dat stadsbussen buiten de spits 4 keer zo veel vervuilen als een SUV PER PASSAGIER... Gesubsidieerde vervuiling tot in het hart van woonwijken, onder het mom van "milieu"...
Wat mij betreft worden stadsbussen belast i.p.v. gesubsidieerd. Ik zou zeggen 5 cent per lege stoel per km.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:33 schreef nikky het volgende:
Stadsbussen, ideaal voor forenzen van buiten de stad ;)
Fietsen ook. Ongesubsidieerd.
#ANONIEMzaterdag 26 oktober 2013 @ 11:00
- het is zaterdag, drink maar rustig een biertje -

[ Bericht 90% gewijzigd door Frank_Drebin op 26-10-2013 12:20:49 ]
#ANONIEMzaterdag 26 oktober 2013 @ 13:45
Terechte klacht. Ik reis veel met de bus trein en de tram en dat is een rib uit mn lijf. Een ritje van 3km met de bus of zelfs minder kost al 1,50 en je moet ook terug. :') en NS is helemaal belachelijk duur en dan krijg je niet eens een zitplaats je moer mer zn allen staan op de gang
wenfer2zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:58
Link?
wenfer2zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:02 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Het wordt tijd dat GroenLinks weer mee gaat regeren!

:')
Moeten die lui zichzelf eerst maar eens serieus zien te nemen. :')
#ANONIEMzaterdag 26 oktober 2013 @ 14:48
Koop gewoon een Ford Fiesta/Prius
Socioszaterdag 26 oktober 2013 @ 14:49
OV-Chipkaart sowieso :')
#ANONIEMzaterdag 26 oktober 2013 @ 14:54
JA HALLO LIET IK MIJN OV CHIPKAART BLOKKEREN OMDAT IK DACHT DAT IK GEROLD WAS, WERD MIJN PORTEMONNEE TERUG GEVONDEN, OV KAART AL GEBLOKKEERD EN NU HEB IK VOLLE POND MOETEN BETALEN WAS 19.60! :(