abonnement Unibet Coolblue
pi_121419852
Welkom in een nieuw deel over Indrukwekkende foto's en video's.
Ook hier kun je weer al je mooie, zielige, interessante filmpjes en foto's plaatsen.

Laatste posts:


Bekijk deze YouTube-video

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 22:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, het werkt nu. Eigenlijk moet de baan wel langer maar er zijn 2 redenen waarom ze zo laag aanvliegen:
- De baan is maar 2300 meter lang. Dat is eigenlijk te kort voor grote toestellen als de 747.
Ter vergelijking; 'onze' Polderbaan (die vijfde baan) is 3800 meter lang (en rete lange taxibaan erna toe)

- Onderstaand zit aan de andere kant van de baan. Een landing afbreken en weer optrekken is bijna onmogelijk, zo niet onmogelijk:


Nog een aantal bizarre (en daarmee indrukwekkende) vliegvelden die mij te binnenschieten:

Gibraltar:


1: Een van de drukte wegen van Gibraltar kruist de landings- startbaan!
2: Die rots daar op de achtergrond creeërt gigantische rukwinden waardoor vliegtuigen eerst omhoog geduwd worden en daarna juist naar de grond gedrukt worden.

Madeira, Spanje:

[ afbeelding ]

Landingsbaan was te kort, dus wat doe je? Je bouwt een brug en verlengt 'm!

Congonhas Airport, Sao Paulo, Brazilië


Midden in de stad São Paulo. Gigantische helling aan het eind van de baan en had vaak problemen van water op de baan; ofwel veel ongelukken waarbij de vliegtuigen doorgeschoten zijn en de weg/bebouwing onderaan ingeschoten zijn; het bekendste ongeval is TAM Airlines Flight 3054.

Courchevel International Airport, Frankrijk:


Hier hoef ik niet veel over uit te leggen; je ziet het wel.

Juancho E. Yrausquin Airport, Saba, Nederlandse Antillen:


Ook redelijk duidelijk dacht ik. Is overigens maar beperkt toegankelijk voor vliegverkeer. Baan is ook maar 400 meter lang.

Kai Tak Airport, Japan:



Min of meer zelfde tafereel als op Sint Maarten; laag aanvliegen over de (ditmaal) de woonwijk omdat de baan uitloopt in de zee (waar ook genoeg vliegtuigen in zijn beland na doorgeschoten te zijn)
Vloog men boven dat schaakbord (foto 2) dan moest men scherp naar rechts sturen om te landen.
Ligt er nu om begrijpelijke reden (toch jammer) zo bij:


Tenzing-Hillary (Lukla) Airport, Nepal:



Baan is maar 460 meter lang, stijgt 12%, hoge bergen achter de baan en een ruim 600 meter diep dal ervoor, hoog gelegen (2800 meter boven zeeniveau) ofwel weinig lift.
En kom je aanvliegen dan land je. Je kunt het niet afbreken.

En zo zijn er nog wel een paar indrukwekkende vliegvelden. Helaas worden sommige zelden gebruikt, anderen zijn gesloten maar wat zijn ze gaaf.

Overigens, land opspuiten voor een (internationaal) vliegveld? Dat doen ze in Japan wel ff: Kansai International Airport:

Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_121419902
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 22:44 schreef kikoooooo het volgende:

quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:13 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zullen idd ongetwijfeld wat layers over elkaar zijn. Kwam hem iig op twitter tegen als foto van vuurwerk.
Complete bullshit lijkt mij.
Alsof ze in bepaalde landen maar 1 bepaalde kleur vuurwerk hebben :')
En ook mooi dat er zoveel vuurwerk afgestoken wordt op de Noordzee. _O-
Lijkt mij gewoon een nachtfoto van Europa die ingekleurd is

[ Bericht 5% gewijzigd door henkde_j op 11-01-2013 00:22:14 ]
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_121420061
Ik dacht dat de landingsbaan in quito de op 1na kortste was ter wereld
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_121420251
Waar is SABA?
Die ken ik nog van mijn Flight Simulator Add-Ons. Heel korte baan. Kun je die toevoegen? :)

-SH
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  vrijdag 11 januari 2013 @ 00:41:59 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_121421165
Ik ben geland op deze. Toen ik tijdens het landen het einde van de landingsbaan zag, voelde ik toch ook wel ff vrees :P maar die in Nepal slaat wel alles, vind ik :o Landen sowieso geen grote Boeings, neem ik aan. Airbussen pasten ook niet op INIA (vliegveld hieronder)

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_121422433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:41 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben geland op deze. Toen ik tijdens het landen het einde van de landingsbaan zag, voelde ik toch ook wel ff vrees :P maar die in Nepal slaat wel alles, vind ik :o Landen sowieso geen grote Boeings, neem ik aan. Airbussen pasten ook niet op INIA (vliegveld hieronder)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoofdzakelijk landen er in Lukla alleen maar Twin Otters. STOL hé ;)
Er is ook geen mogelijkheid tot go-around. Brrrrr, dat lijkt me spannend. Is mijn vader trouwens een keer naartoegevlogen! Hij zei dat hij toen nog niet wist waar hij zou gaan landen, maar als hij het 30 jaar geleden op YouTube zal zien, dan zou hij het niet hebben gedaan, zei hij :D

-SH
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_121423704
Die landinsbanen zijn wel indrukwekkend ja :)

-SH
  vrijdag 11 januari 2013 @ 08:49:58 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_121424238
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_121425283
Ben twee maanden geleden van Lukla naar Kathmandu gevlogen. Ik ben ook niet zo'n fan van vliegen dus ik vond het doodeng, maar gelukkig viel het mee. Gelukkig ben ik er niet geland, want dat is vast vele malen enger. Het is ook zonde, want de wandeling er naar toe is indrukwekkend.

Dit filmpje heb ik genomen vanuit onze lodge en kun je goed zien hoe steil die baan afloopt.

En deze tijdens het vertrek:

Sowieso is het in zijn geheel onwerkelijk. Het ene moment sta je met zo'n honderd man in een veel te kleine terminal te wachten op je vlucht. Dan wordt je vlucht 'omgeroepen' en een dikke minuut later hang je al in de lucht. Een stewardessje racet even snel langs elke passagier met wat onverstaanbare info en voor je het weet hang je in de lucht. Ik had niet eens de kans mijn camera op te bergen dus ben ik maar blijven filmen, wat misschien wel wat afleiding was die ik kon gebruiken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Drebbelman op 11-01-2013 09:59:06 ]
In the coolest little capital of the world
pi_121875329
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_121897519
^

Zou zo deze foto genomen zijn?

pi_121898215
nee, op de laatste staat ie.
Wie dit leest is hek.
pi_121900936
Ja, dat zag ik ook. Bedoel meer dat die foto in dezelfde sessie genomen is. ;)
pi_121910462
Zelfde weersomstandigheden, gelijke achtergrond, sneeuw op zijn kop en de vos ziet er hetzelfde uit.
Zou best kunnen dus.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_121910770
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:16 schreef fh101 het volgende:
^

Zou zo deze foto genomen zijn?

[ afbeelding ]
Ja, de orginele reeks komt van reddit, TS heeft foto 2 zelf in de reacties geplaatst

http://www.reddit.com/r/a(...)e_woods_for_picsfox/
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_121911150
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:16 schreef fh101 het volgende:
^

Zou zo deze foto genomen zijn?

[ afbeelding ]
Denk het niet. Volgens mij heeft hij er een 70-200 lens opzitten.
De foto die je post is meer groothoek dan 70mm lijkt mij :@
Denk dat ze een andere lens gepakt hebben
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:32:31 #17
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_121927192
We zullen zien, zei de blinde.
pi_122044820
heb er helaas geen verhaal bij, zo van internet geplukt

Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_122045521
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:52:52 #20
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_122045832
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:32 schreef Wihakayda het volgende:
heb er helaas geen verhaal bij, zo van internet geplukt

[ afbeelding ]

Lance corporal James C. Farley breaking down in tears over the death of fellow soldiers after a confrontation with Viet Cong, Vietnam, March 31, 1965.

Is van de oorlogsfotograaf Larry Burrows.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_122204534
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:52 schreef Doodloper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lance corporal James C. Farley breaking down in tears over the death of fellow soldiers after a confrontation with Viet Cong, Vietnam, March 31, 1965.

Is van de oorlogsfotograaf Larry Burrows.
Dankje :D
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_122216543

4K, ook nog eens.
pi_122226573



Sowieso zijn deze series indrukwekkend:
http://fineprintnyc.com/p(...)ity-part-6-1920-1925
Life is Music
  woensdag 30 januari 2013 @ 00:35:19 #25
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_122242722

Surfer Garrett McNamara tijdens zijn wereldrecordpoging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')