abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121394617
Afgelopen zondag ben ik thuis gekomen na 2 maanden reizen. Voordag ik weg ging, heb ik alle stekkers uit het stop contact gehaald en natuurlijk ook de wasmachine kraan dicht gedraait. Toen ik afgelopen maandag mijn eerste wasje ging doen, merkte ik dat er geen water meer uit de wasmachine kraan kwam, als ik hem open draai. Gelukkig heb ik vlakbij mijn wasmachine, een andere (gewone) kraan zitten, die het wel doet, zodat ik wel kan wassen.

Nu wil weer gebruik gaan maken van de wasmachine kraan, omdat ik daar een beveiliging tussen kan zetten. Bij de andere kraan kan het niet (omdat deze te dicht bij de grond zit).

Mijn vraag is, hoe kom ik er achter waarom de wasmachine kraan het niet doet? Het gekke is als ik de leiding van de wasmachine kraan volg, dan kom ik uit bij de andere kraan. Begrijp er dus nik van :?
Are you nuts??
  PR/Manusje van alles donderdag 10 januari 2013 @ 15:14:27 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_121394684
komt er wel water uit als je hem los hebt? Gok dat de kraan zelf dicht zit en dat je nu de knop lam hebt gedraaid. En anders is je waterslot wellicht kapot.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_121394848
Nee, er komt geen water uit als ik de wasmachine slang an het waterslot er af haal
Als de kraan zelf dicht zit en knop lam is, dan moet er dus een andere kraan komen
Hoe zou ik er achter kunnen komen of dit idd het geval is?
En een nieuwe kraan monteren, zou ik dat zelf kunnen (nog nooit iets met leidingen gedaan)?
Are you nuts??
pi_121395056
Ik denk ook dat je de kop hebt lam gedraaid, dit kan je op 3 manieren testen;

1. Draai de kraan dicht en probeer hem nog dichter te draaien, als dit kan is de kop van je kraan kapot.
2. Haal dat blauwe ding van de kop van je kraan, draai de kruiskop los en kijk eens in de draaikop van de kraan, waarschijnlijk is het profiel (ribbels) hier kapot.
3. Als de kop eraf is zoals bij optie 2 kan je ook een tang op de spindel van de kraan zetten (dat ding met die ribbels dat uitsteekt) en dan voorzichtig draaien, krijg je water dan is de kop inderdaad kapot.

Als laatste optie zou ook je binnenwerk kapot kunnen zijn, dit kan je beproeven met de 3de optie die ik gaf. Krijg je geen water dan is het binnenwerk echt kapot. (gebeurd zelden!!!)

Als laatste optie kan je het water afsluiten en de wasmachine kraan eraf halen en dan het water er weer op. Als het water er dan uitspuit weet je in ieder geval dat je water hebt en het probleem in de kraan zelf moet zitten.

Suc7
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_121395146
Zelf een nieuwe kraan monteren is gemakkelijk, koop een nieuwe wasmachine kraan. Doe teflon (of nog beter hennep) tegendraads erop van achter naar voor en draai de kraan in de muurplaat.

Let op als je teflon gebruikt dat je de kraan alleen vast draait en nooit terug draait anders sloop je je afdichting. (gebeurt heel vaak bij doe-het-zelf mensen)

En oh ja, gewoon doen. Niet bang zijn het is maar water dat je in geval van nood kan afsluiten.
pi_121395708
quote:
1. Draai de kraan dicht en probeer hem nog dichter te draaien, als dit kan is de kop van je kraan kapot.
2. Haal dat blauwe ding van de kop van je kraan, draai de kruiskop los en kijk eens in de draaikop van de kraan, waarschijnlijk is het profiel (ribbels) hier kapot.
3. Als de kop eraf is zoals bij optie 2 kan je ook een tang op de spindel van de kraan zetten (dat ding met die ribbels dat uitsteekt) en dan voorzichtig draaien, krijg je water dan is de kop inderdaad kapot.
De kraan is niet verder te draaien, als dicht
Het blauwe ding krijg ik er maar niet af, morgen nog maar eens proberen
Are you nuts??
pi_121395968
Ik ga nu misschien een domme opmerking maken maar zou het kalk kunnen zijn?
'krak'
pi_121396210
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:45 schreef whosvegas het volgende:

[..]

De kraan is niet verder te draaien, als dicht
Het blauwe ding krijg ik er maar niet af, morgen nog maar eens proberen
Kleine schroeven draaier eronder zetten, die blauwe dingen zitten er simpelweg ingedrukt.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:52 schreef afstandbediening het volgende:
Ik ga nu misschien een domme opmerking maken maar zou het kalk kunnen zijn?
De kans op kalk is aanwezig, maar het symptoom is dan meestal andersom. Als de kraan verkalkt is dan krijg je hem niet meer dicht.

Overigens als ik met deze gedachte speel dan kom ik uit bij het zeefje dat voor de kraan zit. Maar dergelijke zeefjes vind je meestal niet bij wasmachine kranen. Alleen bij keuken, wastafel, douche en badkranen.
pi_121397190
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:20 schreef whosvegas het volgende:
Nee, er komt geen water uit als ik de wasmachine slang an het waterslot er af haal
Als de kraan zelf dicht zit en knop lam is, dan moet er dus een andere kraan komen
Hoe zou ik er achter kunnen komen of dit idd het geval is?
En een nieuwe kraan monteren, zou ik dat zelf kunnen (nog nooit iets met leidingen gedaan)?
1. Goede kans dat het waterslot de boel blokkeert
2. Redelijke kans dat de spindel is lamgedraait. Ik weet niet hoe vaak je de kraan open dicht draait
2. Kleine kans dat de terugslagklep in de kraan zelf, blokkeert.

Toch een kwestie van proberen. Overigens is een nieuwe kraan monteren, een fluitje van een cent. Gebruik dan wel Locktitedraad om de kraanschroefdraad tegen de muurplaat af te dichten
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:31:13 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121397604
Ik zou wel alvorens te gaan klussen de hoofdkraan even afsluiten.

Of tenminste eerst even zorgen dat je zeker weet waar die zit...
The love you take is equal to the love you make.
pi_121397690
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:59 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Kleine schroeven draaier eronder zetten, die blauwe dingen zitten er simpelweg ingedrukt.

[..]

De kans op kalk is aanwezig, maar het symptoom is dan meestal andersom. Als de kraan verkalkt is dan krijg je hem niet meer dicht.

Overigens als ik met deze gedachte speel dan kom ik uit bij het zeefje dat voor de kraan zit. Maar dergelijke zeefjes vind je meestal niet bij wasmachine kranen. Alleen bij keuken, wastafel, douche en badkranen.
Bij mij zit er een zeefje in de de slang / koppeling van de wasmachine. Niet in de kraan zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door afstandbediening op 10-01-2013 16:47:58 ]
'krak'
pi_121420879
Als je de kraan te strak dichtdraait, dan kan je de spindel zover draaien dat het bewegende deel te ver naar buiten komt, verdraait en niet meer terug kan draaien. Het deel met het "rubbertje" dat de kraan verder open of dicht laat gaan heeft een zeshoekige "steel" (zeer summier uitgelegd) en dat past precies in het zeshoekige gat van de bovenkant van de spindel. Dat zeshoekige deel is dan verdraait en past niet meer in het "gat". (is mijn vriendin eens gebeurd) Daar kom je snel achter als je de spindel losdraait, je kan dan de boel weer in elkaar laten passen en dan even een nieuw rubbertje (is dikker) monteren en klaar :)

Plaatje van internet, wat ik bedoel met mijn verhaal is dat het linkerdeel met het rubber te ver naar buiten wordt geschroeft.

...
  vrijdag 11 januari 2013 @ 07:25:22 #13
52513 whosvegas
The Trickster
pi_121423545
Bedankt voor alle reacties
Het heeft niet zo'n hoge prioriteit, omdat ik die andere kraan tot mijn beschiking heb.

Maar ik wil dit wel gefixt hebben, op ten duur :)
Are you nuts??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')