De kraan is niet verder te draaien, als dichtquote:1. Draai de kraan dicht en probeer hem nog dichter te draaien, als dit kan is de kop van je kraan kapot.
2. Haal dat blauwe ding van de kop van je kraan, draai de kruiskop los en kijk eens in de draaikop van de kraan, waarschijnlijk is het profiel (ribbels) hier kapot.
3. Als de kop eraf is zoals bij optie 2 kan je ook een tang op de spindel van de kraan zetten (dat ding met die ribbels dat uitsteekt) en dan voorzichtig draaien, krijg je water dan is de kop inderdaad kapot.
Kleine schroeven draaier eronder zetten, die blauwe dingen zitten er simpelweg ingedrukt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:45 schreef whosvegas het volgende:
[..]
De kraan is niet verder te draaien, als dicht
Het blauwe ding krijg ik er maar niet af, morgen nog maar eens proberen
De kans op kalk is aanwezig, maar het symptoom is dan meestal andersom. Als de kraan verkalkt is dan krijg je hem niet meer dicht.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:52 schreef afstandbediening het volgende:
Ik ga nu misschien een domme opmerking maken maar zou het kalk kunnen zijn?
1. Goede kans dat het waterslot de boel blokkeertquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:20 schreef whosvegas het volgende:
Nee, er komt geen water uit als ik de wasmachine slang an het waterslot er af haal
Als de kraan zelf dicht zit en knop lam is, dan moet er dus een andere kraan komen
Hoe zou ik er achter kunnen komen of dit idd het geval is?
En een nieuwe kraan monteren, zou ik dat zelf kunnen (nog nooit iets met leidingen gedaan)?
Bij mij zit er een zeefje in de de slang / koppeling van de wasmachine. Niet in de kraan zelf.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:59 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Kleine schroeven draaier eronder zetten, die blauwe dingen zitten er simpelweg ingedrukt.
[..]
De kans op kalk is aanwezig, maar het symptoom is dan meestal andersom. Als de kraan verkalkt is dan krijg je hem niet meer dicht.
Overigens als ik met deze gedachte speel dan kom ik uit bij het zeefje dat voor de kraan zit. Maar dergelijke zeefjes vind je meestal niet bij wasmachine kranen. Alleen bij keuken, wastafel, douche en badkranen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |