Dat niet alleen maar ook op haar gedrag dat zij zich hier zo in mengt en vooral dat stukje verbieden. Ik weet niet hoe oud je bent maar je moeder moet volgens mij duidelijk gemaakt worden dat zij niet jouw toekomst gaat bepalen. Zij zou je advies moeten geven en niet dingen verbieden.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:41 schreef equalized het volgende:
[..]
Precies! En dat ga ik mijn moeder ook duidelijk maken!
Daar ben ik het ook volledig mee eens. Ik ben 16 jaar, bijna 17. Ik heb hier echt goed over nagedacht en iedereen, op mijn moeder dan na, steunt mij hierin en dat geeft mij ook een goed gevoel.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:48 schreef sophie26 het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar ook op haar gedrag dat zij zich hier zo in mengt en vooral dat stukje verbieden. Ik weet niet hoe oud je bent maar je moeder moet volgens mij duidelijk gemaakt worden dat zij niet jouw toekomst gaat bepalen. Zij zou je advies moeten geven en niet dingen verbieden.
Alvast succes voor je gesprek en je relatie.
Owjah: en wees blij met zulke leuke en ondersteunende schoonouders.
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:52 schreef equalized het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook volledig mee eens. Ik ben 16 jaar, bijna 17. Ik heb hier echt goed over nagedacht en iedereen, op mijn moeder dan na, steunt mij hierin en dat geeft mij ook een goed gevoel.
En natuurlijk ben ik blij met zulke schoonouders.
Het komt erop neer dat ze dit gewoon niet wil wat ik nu aan het doen ben, maarja er zijn zoveel dingen in het leven die ik niet wil en toch moet accepteren ( denk ik dan ). Wat ook opmerkelijk is, is dat haar familie er volledig achterstaat en bij mijn familie het nogal verdeeld is ( mijn opa, oma en mijn moeder vinden het niet kunnen ).quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:37 schreef Leandra het volgende:
Nee, vooral boos, want dan gaat ze je straffen.
De vraag blijft wat haar belang in deze is, en waarom ze er zo'n drama van maakt.
Nee juist niet. Ze hadden een hele goede band vroeger. Daarom kijkt haar vader hier ook van op, dat mijn moeder zo doet!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:43 schreef Leandra het volgende:
Maar waarom hebben ze er zo'n probleem mee?
Is er ooit iets gebeurd tussen jouw moeder en haar neef (de vader van je vriendin)?
Het contact is verbroken.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:10 schreef Leandra het volgende:
Waardoor is er dan geen goede band meer?
Nee. Doordat ze geen contact meer hebben met elkaar, ze spreken elkaar niet meer. Als je elkaar niet meer spreekt, doordat je dan met iemand gaat samenwonen etc. dan verbreekt dat contact gewoon.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:15 schreef Lienekien het volgende:
Je geeft geen antwoord op de vraag. Het zal toch een reden hebben?
Klopt zo denken er meerdere over, maar mijn moeder vond het dan 'verschrikkelijk' om haar zoon dan te brengen naar haar neef's dochter. Maarja iemand zei hier al eerder van als je elkaar dan al kent ( mijn moeder en haar vader ) en vroeger een goede band hebben gehad, dan is dit toch alleen maar beter? Zo denk ik dan, maar daar heeft mijn moeder andere ideeën over..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:25 schreef Leandra het volgende:
Dat dus, het is niet zo gewoon dat een hele goede band verbroken wordt omdat mensen gaan samenwonen.
En zelfs als dat zou gebeuren dan zou het hernieuwen van die band een kleinigheidje zijn waar men positief tegenover zou staan.
Nee, hier is absoluut geen sprake van. Maar het contact is gewoon 'verwaterd'. Daarnaast had ze mij nog laatst verteld, dat er geen problemen waren tussen hun en anders had de vader van mijn achter-achternichtje dit wel verteld.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:42 schreef Leandra het volgende:
Ik heb meer het idee dat er iets speelt waardoor je moeder dat contact sowieso niet zou willen hernieuwen, ook niet als jij niet verliefd was geworden op de dochter van haar neef.
Er is jaren geen contact met die tak van de familie, maar je vriendin heeft wel eens ruzie met je moeder gehad?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:11 schreef equalized het volgende:
Nou dat niet, alleen mijn achter-achternichtje heeft wel een negatief beeld tegenover mijn moeder zegmaar. Mijn nichtje is tevens 16 en heeft wel eens ruzie met haar gehad, terwijl ze vroeger eigenlijk goed bevriend waren en elkaar ook niet als achterfamilie zagen. En dankzij die negatieve verhalen is zij een beetje verkeerd over dat meisje gaan denken.. Vind ik echt een naaistreek, maarja..
Gewoon dat we verre familie zijn, maarja er zijn meer stellen in NL die achterfamilie zijn dus dat vind ik niet een echte reden om het niet te doe. Ook omdat we erg jong zijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:49 schreef Leandra het volgende:
Wat zijn er dan voor toestanden waardoor je moeder haar niet goed genoeg vindt?
[..]
Er is jaren geen contact met die tak van de familie, maar je vriendin heeft wel eens ruzie met je moeder gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |