abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:40:20 #276
131603 Afwazig
Serious business
pi_121715491
EMD's doen het inderdaad minder goed. En terecht natuurlijk, daar de domeinnaam niks zegt over de kwaliteit van de content en het hoeft ook niks te zeggen over het onderwerp. Natuurlijk helpt een EMD nog wel qua ankerteksten. Tenslotte; als mensen naar een domein linken dan doen ze dat vaak aan de hand van de domeinnaam.
pi_121715504
Of gewoon Linux gebruiken, zoals een eckte baas betaamd. 8-)
pi_121715549
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:16 schreef JDx het volgende:
Heb jij 300 euro per dag gehad joh? Damn.
Het is niet zo moeilijk om veel geld te verdienen. Jij doet het ook al lekker tegenwoordig. Als je 4 x zoveel sites zou hebben zou je al zwaar binnenlopen.

Beetje creatief en kansen pakken. Ik verdiende dan best lekker maar ik werkte de hele dag. (naast voltijd baan ook nog hele avond en weekend sites pakken en SEO). Mijn droom is dat ik voor mezelf kan beginnen en fulltime dit werk doen. Dat was bijna gelukt vorig jaar. Dit jaar gaat het me zeker lukken. :P
pi_121715719
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja Filezilla moet je gewoon alle gegevens laten opslaan BEHALVE het wachtwoord. Zelf invullen elke keer, misschien iets meer werk, maar je hoort het vaak dat hackers daarachter komen.
Heb nu flashfxp. Die is teminste goed beveiligd :) Filezilla hoor ik allerlei horrorverhalen over dus dat nooit meer.
pi_121716328
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:45 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Heb nu flashfxp. Die is teminste goed beveiligd :) Filezilla hoor ik allerlei horrorverhalen over dus dat nooit meer.
Als je nog steeds gewoon het ftp protocol gebruikt wordt je wachtwoord alsnog als plaintext verstuurd, ik zou sftp/scp gebruiken. Ik krijg dagelijks een mail dat fail2ban een of ander ip adres uit het oostblok heeft geblokkeerd die heeft geprobeerd in te loggen op mijn server :')
pi_121716920
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:04 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Als je nog steeds gewoon het ftp protocol gebruikt wordt je wachtwoord alsnog als plaintext verstuurd, ik zou sftp/scp gebruiken. Ik krijg dagelijks een mail dat fail2ban een of ander ip adres uit het oostblok heeft geblokkeerd die heeft geprobeerd in te loggen op mijn server :')
ok thnx, zal er eens naar kijken!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:37:42 #282
340341 Blester
Membre très utile
pi_121719578
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:40 schreef Afwazig het volgende:
EMD's doen het inderdaad minder goed. En terecht natuurlijk, daar de domeinnaam niks zegt over de kwaliteit van de content en het hoeft ook niks te zeggen over het onderwerp. Natuurlijk helpt een EMD nog wel qua ankerteksten. Tenslotte; als mensen naar een domein linken dan doen ze dat vaak aan de hand van de domeinnaam.
EMD domeinen doen het minder goed _O-

Tuurlijk zijn EMD domeinen nog steeds een stuk beter voor de zoekmachine....

Voorbeeld:

Hypotheek.nl (EMD)
Hypotheek-afsluiten-berekenen-direct.nl

Als ik jouw woorden moet geloven zou je met de tweede domeinnaam met net zoveel moeite even goed kunnen ranken in de Google zoekmachine? Let niet op de keywords, daar gaat het niet om. Klopt helaas vrij weinig van wat je zegt.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_121720356
Huh? Die tweede domeinnaam is toch juist een EMD. Het gaat juist om de domeinnamen die precies de zoekwoorden matchen.

Het feit dat je dus bijv. zoekt op "hypotheek afsluiten berekenen direct" zou je niet gemakkelijk naar de 2e moeten brengen, maar hier was dus wat aan gedaan en wordt binnenkort nog meer aangedaan als ik goed gelezen heb.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:17:29 #284
340341 Blester
Membre très utile
pi_121721161
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh? Die tweede domeinnaam is toch juist een EMD. Het gaat juist om de domeinnamen die precies de zoekwoorden matchen.

Het feit dat je dus bijv. zoekt op "hypotheek afsluiten berekenen direct" zou je niet gemakkelijk naar de 2e moeten brengen, maar hier was dus wat aan gedaan en wordt binnenkort nog meer aangedaan als ik goed gelezen heb.
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat het hier om het keyword 'hypotheek' ging (ook omdat ik aangaf dat de eerste de EMD is).
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_121721661
Maar daar had Afwazig het toch helemaal niet over :') Hij zegt dat EMD's het nu minder goed doen, als reactie op dat hondentraining voorbeeld. Dus als je zoekt op "honden training" kon je redelijk gemakkelijk met hondentraining.nl boven honden.nl komen. Jij draait het ineens om |:(

Maar goed los daarvan gaat het nog steeds om de kwaliteit van de site en er zijn zat EMD sites die gewoon veel goede info en content hebben en die zullen dus gewoon een goede positie behouden.
Facts don't care about your feelings
pi_121721975
Zitten in het aantal zoekopdrachten (via de adwords tool) ook de zoekopdrachten via youtube verwerkt, of is het echt alleen maar google?

Ik kwam bij een woord een onverwacht hoog aantal maandelijkse zoekopdrachten tegen, wat ik niet had verwacht.
Eskimo Joe
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:39:15 #287
340341 Blester
Membre très utile
pi_121722071
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar daar had Afwazig het toch helemaal niet over :') Hij zegt dat EMD's het nu minder goed doen, als reactie op dat hondentraining voorbeeld. Dus als je zoekt op "honden training" kon je redelijk gemakkelijk met hondentraining.nl boven honden.nl komen. Jij draait het ineens om |:(

Maar goed los daarvan gaat het nog steeds om de kwaliteit van de site en er zijn zat EMD sites die gewoon veel goede info en content hebben en die zullen dus gewoon een goede positie behouden.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. EMD's zijn 'exact matched domains', dus als jij op het keyword 'hypotheek afsluiten' zou willen ranken zal je een domeinnaam gebruiken als 'hypotheekafsluiten.nl' wanneer je EMD wilt op het keyword.

Nu zegt Afwazig dat EMD's (hypotheekafsluiten.nl) geen voordeel hebben op andere domeinnamen die focussen op het keyword 'hypotheek afsluiten', volgens hem is alleen de informatieve waarde van de website belangrijk. Als ik zijn woorden moet geloven kun je met een domeinnaam zoals 'hypotheek-direct-afsluiten-nu.nl met evenveel werk kunnen ranken op het keyword 'hypotheek afsluiten' dan wanneer je aan de slag zou gaan met de domeinnaam 'hypotheekafsluiten.nl', volgens hem doen EMD's het namelijk minder goed. Dat is natuurlijk pure onzin.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_121722242
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:36 schreef Mercan het volgende:
Zitten in het aantal zoekopdrachten (via de adwords tool) ook de zoekopdrachten via youtube verwerkt, of is het echt alleen maar google?

Ik kwam bij een woord een onverwacht hoog aantal maandelijkse zoekopdrachten tegen, wat ik niet had verwacht.
Google Search Network, geen YouTube maar wel Images, Maps enz. Maar ook AOL.com bijvoorbeeld.
pi_121722498
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:39 schreef Blester het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. EMD's zijn 'exact matched domains', dus als jij op het keyword 'hypotheek afsluiten' zou willen ranken zal je een domeinnaam gebruiken als 'hypotheekafsluiten.nl' wanneer je EMD wilt op het keyword.

Nu zegt Afwazig dat EMD's (hypotheekafsluiten.nl) geen voordeel hebben op andere domeinnamen die focussen op het keyword 'hypotheek afsluiten', volgens hem is alleen de informatieve waarde van de website belangrijk. Als ik zijn woorden moet geloven kun je met een domeinnaam zoals 'hypotheek-direct-afsluiten-nu.nl met evenveel werk kunnen ranken op het keyword 'hypotheek afsluiten' dan wanneer je aan de slag zou gaan met de domeinnaam 'hypotheekafsluiten.nl', volgens hem doen EMD's het namelijk minder goed. Dat is natuurlijk pure onzin.
Ja ik begrijp het wel, maar jij leest niet goed. Hij zegt dat EMD's het minder goed doen en dat dat domeinnaam niks zegt over de kwaliteit van de website.

Jij maakt daarvan dat EMD's geen voordeel hebben en dat google alleen kijkt naar de informatieve waarde van de website.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:53:11 #290
340341 Blester
Membre très utile
pi_121722646
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja ik begrijp het wel, maar jij leest niet goed. Hij zegt dat EMD's het minder goed doen en dat dat domeinnaam niks zegt over de kwaliteit van de website.

Jij maakt daarvan dat EMD's geen voordeel hebben en dat google alleen kijkt naar de informatieve waarde van de website.
Jezus.... Je begrijpt het niet he? Mijn stelling is juist dat EMD's WEL voordeel hebben op andere troep domeinen. Wederom het voorbeeld van de hypotheken. Ga maar eens ranken op een keyword zoals 'hypotheek' met een domeinnaam zoals 'hypotheek-berekenen-direct-nu.nl', Afwazig zegt dat 'hypotheek-berekenen-direct-nu.nl' beter zal ranken op het keyword 'hypotheek' dan de EMD 'hypotheek.nl' en ik ben het daar niet mee eens.

Lees mijn berichten aub nog eens rustig door en laat het tot je doordringen, dan zul je begrijpen wat ik bedoel want je zegt net weer precies het andere van wat ik bedoel...
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_121723177
Verdomme, Google heeft op al mijn monetized videos Trueview aangezet. 1:30 minuten reclame voor een filmpje van een minuut, alsof iemand dat gaat afkijken. Heb het toen ik ze had geupload nog expres uitgezet voor alle filmpjes waar ik dat niet wilde x(

[ Bericht 11% gewijzigd door Nezhi op 18-01-2013 15:28:24 ]
pi_121723729
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:53 schreef Blester het volgende:

[..]

Jezus.... Je begrijpt het niet he? Mijn stelling is juist dat EMD's WEL voordeel hebben op andere troep domeinen. Wederom het voorbeeld van de hypotheken. Ga maar eens ranken op een keyword zoals 'hypotheek' met een domeinnaam zoals 'hypotheek-berekenen-direct-nu.nl', Afwazig zegt dat 'hypotheek-berekenen-direct-nu.nl' beter zal ranken op het keyword 'hypotheek' dan de EMD 'hypotheek.nl' en ik ben het daar niet mee eens.

Lees mijn berichten aub nog eens rustig door en laat het tot je doordringen, dan zul je begrijpen wat ik bedoel want je zegt net weer precies het andere van wat ik bedoel...
waar heb jij geleerd begrijpend te lezen?

Leer lezen begrijpend jij!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:20:25 #293
340341 Blester
Membre très utile
pi_121723903
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:16 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

waar heb jij geleerd begrijpend te lezen?

Leer lezen begrijpend jij!
Laat maar zitten, kost me teveel tijd om het allemaal nogmaals uit te gaan leggen. Geloof maar wat je zelf wilt :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_121724067
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:20 schreef Blester het volgende:

[..]

Laat maar zitten, kost me teveel tijd om het allemaal nogmaals uit te gaan leggen. Geloof maar wat je zelf wilt :)
gast de content is toch leidend en niet alleen de url.. valt dat kwartje nou echt niet? Afwazig zegt alleen dat wanneer je een url hebt als hypotheek-asluiten-nu.nl en je content hebt over enterprises je nooit op hypotheek gaat ranken

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 19-01-2013 07:43:00 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:28:23 #295
340341 Blester
Membre très utile
pi_121724295
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:23 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

gast de content is toch leidend en niet alleen de url.. valt dat kwartje nou echt niet? Afwazig zegt alleen dat wanneer je een url hebt als hypotheek-asluiten-nu.nl en je content hebt over enterprises je nooit op hypotheek gaat ranken
Stel je wilt een website starten in Hypotheken, je wilt ranken op 'hypotheek', je gaat hier mooi content voor (laten) schrijven.

Je hebt de keuze:

hypotheek.nl
hypotheek-afsluiten-.nu.nl

Welke zou jij kiezen?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_121724519
ZUCHT!!!!!! Waarom kom je steeds met dat voorbeeld, dat slaat gewoon nergens op. Als ik goed wil ranken op POEP dan is het toch logisch dat poep.nl het beste domein daarvoor is? Als ik goed wil ranken op HONDENPOEP dan kon je met het EMD hondenpoep.nl dus hoger in de resultaten staan dan poep. Als iemand zoekt op HONDENPOEPZAKJES is het beste EMD hondenpoepzakjes.nl etc.

Wat Afwazig zegt (en ik quoteer) is:

EMD's doen het inderdaad minder goed. En terecht natuurlijk, daar de domeinnaam niks zegt over de kwaliteit van de content en het hoeft ook niks te zeggen over het onderwerp.

Dus het voordeel van de domeinnaam zoals hondenpoepzakjes.nl zal het nu minder goed doen waardoor je (AFHANKELIJK VAN DE CONTENT, want hondenpoepzakjes.nl kan bijv. wel een heel goede en professionele site zijn) misschien sneller beland op poep.nl/hond of iets dergelijks.
Facts don't care about your feelings
pi_121724552
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:28 schreef Blester het volgende:
website starten in Hypotheken, je wilt ranken op 'hy
hypotheek.nl natuurlijk :P
pi_121724682
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:33 schreef YoshiBignose het volgende:
ZUCHT!!!!!! Waarom kom je steeds met dat voorbeeld, dat slaat gewoon nergens op. Als ik goed wil ranken op POEP dan is het toch logisch dat poep.nl het beste domein daarvoor is? Als ik goed wil ranken op HONDENPOEP dan kon je met het EMD hondenpoep.nl dus hoger in de resultaten staan dan poep. Als iemand zoekt op HONDENPOEPZAKJES is het beste EMD hondenpoepzakjes.nl etc.

Wat Afwazig zegt (en ik quoteer) is:

EMD's doen het inderdaad minder goed. En terecht natuurlijk, daar de domeinnaam niks zegt over de kwaliteit van de content en het hoeft ook niks te zeggen over het onderwerp.

Dus het voordeel van de domeinnaam zoals hondenpoepzakjes.nl zal het nu minder goed doen waardoor je (AFHANKELIJK VAN DE CONTENT, want hondenpoepzakjes.nl kan bijv. wel een heel goede en professionele site zijn) misschien sneller beland op poep.nl/hond of iets dergelijks.
Wat deze man zegt verder.
Vroeger kwam je op de eerste pagina van google vaak veel spamsites tegen met enkel wat links. Die zijn er nu dus uit. Content is king tegenwoordig. Hetzelfde als backlinks krijgen van websites die totaal niks te maken hebben met de content van jouw webpagina. Die zijn nu ook minder waard.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:39:37 #299
340341 Blester
Membre très utile
pi_121724776
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:33 schreef YoshiBignose het volgende:
ZUCHT!!!!!! Waarom kom je steeds met dat voorbeeld, dat slaat gewoon nergens op. Als ik goed wil ranken op POEP dan is het toch logisch dat poep.nl het beste domein daarvoor is? Als ik goed wil ranken op HONDENPOEP dan kon je met het EMD hondenpoep.nl dus hoger in de resultaten staan dan poep. Als iemand zoekt op HONDENPOEPZAKJES is het beste EMD hondenpoepzakjes.nl etc.

Wat Afwazig zegt (en ik quoteer) is:

EMD's doen het inderdaad minder goed. En terecht natuurlijk, daar de domeinnaam niks zegt over de kwaliteit van de content en het hoeft ook niks te zeggen over het onderwerp.

Dus het voordeel van de domeinnaam zoals hondenpoepzakjes.nl zal het nu minder goed doen waardoor je (AFHANKELIJK VAN DE CONTENT, want hondenpoepzakjes.nl kan bijv. wel een heel goede en professionele site zijn) misschien sneller beland op poep.nl/hond of iets dergelijks.
Wat maakt het uit wat voor voorbeeld het is? Het heet niet voor niets een voorbeeld en geen werkelijkheid.

Verder ga ik er niet meer op in, geloof wat je zelf wilt geloven. Heb veel te veel werk liggen om in te gaan hierop, zonde van m'n tijd.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_121724779
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:37 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Wat deze man zegt verder.
Vroeger kwam je op de eerste pagina van google vaak veel spamsites tegen met enkel wat links. Die zijn er nu dus uit. Content is king tegenwoordig. Hetzelfde als backlinks krijgen van websites die totaal niks te maken hebben met de content van jouw webpagina. Die zijn nu ook minder waard.
Ja, maar toch vraag ik me af in hoeverre een gewoon AB linkruil nog van invloed is. Ik doe het nog steeds veel (uiteraard met websites in dezelfde categorie), maar ik kan wel begrijpen dat Google hier ook steeds minder naar kijkt. Ik zie soms websites die een grote linkpagina hebben dan content :')
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')