Pas op: lang verhaal!
=====
Hèhè. Ik ben de jongste niet meer en na tig jaar op de wachtlijst voor sociale huurwoningen en een paar keer in een of ander pauperhuis in onderhuur te hebben gewoond, was ik het zat. Wonder boven wonder kreeg ik een hypotheek en ben ik sinds een paar weken eigenaar van een appartementje

Het is ongeveer 70m2, met een dakterras van 20m2 op de derde en dus bovenste verdieping, in het centrum van het dorrup hier. Plus twee bergingen in het pand en een parkeerplaats aan de overkant.
Omdat ik gewoon leuk fulltime moest werken en de ballen verstand heb van verhuizen, heeft alles nogal vertraging opgelopen. En alles lijkt ook tegen te zitten

Ik heb het iets onderschat, denk ik. Het appartement is ongeveer 12 jaar oud en de vorige bewoners waren de eerste bewoners, dus je zou denken dat er niets hoefde te gebeuren. Het zag er op het eerste gezicht ook heel mooi uit. Ik dacht: likje verf tegen de muur, laminaat op de vloer en pleur die troep er maar in!
In de woonkamer lag een schitterende houten vloer, alleen de kleur was niet mijn smaak en je kon goed zien waar de meubels hadden gestaan. Schuurmachine eroverheen en klaar is Klara.
Voor:
![IMG_1230_zpscd9ed27b.jpg]()
Na:
![IMG_1321_zpse4ee02b6.jpg]()
De muren waren geel. Heel Veel Geel.
Nu zijn ze wit en een paar muren zijn heel lichtroze. Ik heb ook veel witte meubels dus een beetje kleur kon geen kwaad. Blauw vond ik te koud, groen vond ik ook wel leuk, maar ik heb toch voor heel zachtroze gekozen. Er zit structuur in, stiekem wilde ik alles glad laten strijken maar dat werd een prijzig geintje en hoewel ik altijd m'n knokkels openhaal aan die structuurmuren, zie je beschadigingen en strepen ook minder snel. Is me verteld.
In de rest van de woning lag marmoleum. Geel. Gelig oranjig-achtig. En dat ligt er nog steeds, want dat was helemaal vastgelijmd en kregen we er met geen mogelijkheid uit.
![IMG_1233_zpsf7e47d8b.jpg]()
Dus ik kon er niet zomaar een willekeurige vloer overheen pleuren. Ik heb een flexxvloer gekozen, dat is gisteren gelegd. Alleen zit er nog een bobbel in de slaapkamer, daar komen ze zsm naar kijken.
En we zijn de plakplintjes vergeten. Ja, helemaal niet aan gedacht. Weet ik veel. Ik heb wel gewone plinten gekocht, maar al die kleine k*thoekjes rondom deurposten enzo, daar heb ik niks voor

Dus weer naar de vloerentoko om een afspraak te maken om die plakplintjes op te laten meten en te laten leggen. Als ze toch bezig zijn: leg de rest van de plinten dan ook maar.
Vloer in slaapkamers en gang:
![IMG_1433_zps32ceec9b.jpg]()
En bij de voordeur heb ik een droogloopmat laten leggen.
De muur in de werkkamer is trouwens appeltjesgroen. Ben er niet kapot van maar heb geen zin om het opnieuw te schilderen. Er komt toch een kast voor. Het went vast wel. Het had vier tinten lichter gemoeten

Gelukkig zit dit niet in de woonkamer op de muur

![480152_4718987773241_1041958296_n_zpscadf0d6a.jpg]()
En dan de keuken. Hij was vanille, met een soort rozebruinig aanrecht en dito achterwand. Lekker in combinatie met de roze wand! Steekt hier ook lekker mooi af met het geel dat er eerst op zat

![IMG_1245_zps2a68a40c.jpg]()
Ehm, ja. Die keuken wordt deze week onder handen genomen door de keukenmeneer.
![199749_4869377252884_1642485934_n_zpsb3d06ae3.jpg]()
De deurtjes zijn wit overgespoten en ik heb dit aanrechtblad uitgekozen:
![IMG_1249_zps0f706981.jpg]()
Er past alleen geen vriezer in. Er zit uiteraard wel een ingebouwde koelkast in, maar zonder vriesgedeelte en de ruimte onder de koelkast is een kast, die te klein is voor een inbouwvriezer (het is 50x50cm ofzo). Ik zou een hele nieuwe koel/vries-unit kunnen kopen, inbouw, maar dan kloppen de deurtjes niet meer vanwege de afwijkende maat van het vriesgedeelte. Dus er staat nu een mooie vriezer in de berging bij de liften en ik mag 's ochtends in m'n slaappakje m'n smoothiefruit uit die vriezer halen

Er wonen niet veel mensen op de galerij, dat scheelt.
Oja, de achterwand van de keuken zit ook muurvast, half versmolten met de muur. Ik wilde eigenlijk een paar keukenkastjes weghalen, want het zijn er veel te veel en het lijkt heel vol, maar dan moet die achterwand ook weg en dan moet de muur weer net zo'n structuur krijgen als de rest van de muur (open keuken). Dus ja, ehm, laat die kastjes maar zitten, ze komen vast wel vol

Ik ben benieuwd of de keukenmeneer de achterwand loskrijgt. Ik hoop het wel want het is echt foeilelijk. Als het goed is wordt de achterwand ook gewoon glad en wit. Geen gedoe.
De vaatwasser. CherryLips wil graag een vaatwasser, want ze is een lui mormel.
Maar... geen van de keukenkastjes heeft de juiste maat. Ja, onder de kookplaat, maar daar zit de oven al. Ehm, ja. Een smalle vaatwasser dan? Nee, dat gaat ook niet echt lukken en die zijn qua prijs even duur als een normale vaatwasser. Alleen het kastje onder de gootsteen was breed genoeg. Dus de keukenmeneer gaat die kastjes even ombouwen zodat er onder de gootsteen een smaller kastje komt en het kastje ernaast breed genoeg wordt voor een vaatwasser. Ik hoop zo dat het kan. Hij zegt het wel, maar eerst zien, dan geloven.
Ik wil graag op inductie koken

Ik ben lui. Ik hou niet van schoonmaken en koken is ook niet m'n grootste hobby, dus ik ga voor het gemak. Maar... nu zit er gas in, en dat is verbonden met de oven. Allemaal ingebouwd. Dus dan moet de oven er ook uit

Ik dacht even: laat ook maar, maar m'n broer wilde het fornuis wel hebben en als ik het nu niet doe, doe ik het nooit, dus dat gaat er ook allemaal uit. Nu kan het aanrecht nog mooi op maat gezaagd worden.
De woonkamer is vrij smal. En de deur naar het balkon zit midden in de zithoek. En de deur naar de woonkamer gaat ook open richting de zithoek. Dus veel plek voor een fatsoenlijke bank + tv-meubel is er niet. Dus mijn oude bankstel gaat niet passen

Heb het in de zomer van 2011 gekocht, heb er amper op gezeten, maar ja, wist ik veel. Stiekem wil ik een bank met zo'n lounge-gedeelte, maar hij mag maar 230 breed zijn, dus dat bestaat volgens mij niet echt.
Het balkon

is lekker groot, vrij uitzicht over de winkelstraat

Veel eettentjes om me heen, 's zomers is er veel te doen, er is een park met een vijver en fontein. Misschien in het weekend wat tuig van het uitgaansplein, maar ik slaap toch aan de achterkant. Vroegah (oma spreekt) woonde ik ook in het centrum, maar dan aan de kant van het uitgaanscentrum, met enkel glas, dus ik ben op zich wel wat gewend.
Op de grond van het balkon liggen houten planken die spekglad worden. De vorige bewoners hadden kunstgras neergelegd omdat de vrouw een keer onderuit was gegaan en zich behoorlijk had bezeerd. Zag er hartstikke leuk uit en ze hadden het ook voor me laten liggen, maar na nadere inspectie bleek het niet zo goed te zijn voor het hout, want het vocht kon niet weg en het was gaan broeien

Dus het gras hebben we weggehaald en in repen gesneden en één stuk laten liggen zodat je niet gelijk op je bek gaat als je het balkon opstapt. Daar moet ik van het voorjaar nog iets op verzinnen. Ik heb ooit iets gelezen over kunststof tegels die niet glad werden, maar ik weet niet meer waar.
De bewoners hebben ook een paar plantenbakken laten staan, met gele rozen, kamperfoelie en een clematis erin. De plantenbakken vallen alleen uit elkaar van ellende. Ik wil de gele rozen wel behouden, maar ik denk dat de rest toedeledokie gaat. Aan het eind van de zomer gaan veel loungesetjes de uitverkoop in dus dan zal ik kijken of ik iets kan vinden. Vooralsnog mag ik een oude tuinset van m'n ouders lenen. Grote parasol erbij en CL kan lekker wegfikken in de zomer.
De badkamer. Is wederom een soort zalmroze. Het is niet foeilelijk en het is best een mooie badkamer, maar de douchecabine ziet er een beetje gedateerd, gammel en onhandig uit qua schoonmaken (waar ik geen held in ben), en er zit een bad in dat ik nooit gebruik. Serieus. Het past allemaal net en ik kan er geen kastje ofzo meer in kwijt voor handdoeken of schoonmaakmiddelen. Ik zou ook niet weten waar ik m'n was(mand) moet laten. En ik denk dat ik Heel Vaak mijn tenen aan de badkuip ga stoten. Dus... Even kijken hoe duur de keuken uitvalt en dan alles eruit

. Als ik het nu niet doe, doe ik het nooit en breek ik een paar tenen. En dan alleen een grote douchecabine met een gewone deur. En plek voor een wasrekje en een handdoekenkastje en een wasmand. Verder geen gefreubel.
O ja, de kerk zit om de hoek. Letterlijk om de hoek. Maar dat getingel went wel. De vroegste begint volgens mij om half tien, en aangezien ik pas wakker wordt van mijn wekker als hij na een uur uitgaat, wen ik daar ook wel aan.
Als alles goed gaat, kan ik volgende week oververhuizen

Moet nog internet en tv aanleggen maar dat doe ik liever als m´n pc en tv er staan, dan kan ik gelijk zien of het werkt, aangezien ik a-technisch ben.
Als er animo voor is zal ik verder ingaan op de inrichting