abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:14:10 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121317645
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:16:31 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121317758
Mis echt de zon.. er zijn hier wel meer geloof ik
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:16:44 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121317765
Props voor koninkrijk-grap! *O* :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121317817
:D
pi_121318009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Nope. Ik bleek er te lui voor, en ik vond het nogal saai (vooral dat). Plus, ik deed het samen met mijn lief, en de onderbuurvrouw vond het niet echt awesome als er in totaal honderdzeventig kilo stond te jumpingjacken op haar plafond. >:)
Arme onderbuurvrouw :D

Samen met mijn vriend besloten om zaterdagochtend naar de sportschool te gaan.
Jaren geleden deed ik daar zumba maar sinds kort is er ook een fitnessgedeelte bij gekomen dus ik ben benieuwd.
Zal wel lekker druk zijn nu het een week lang gratis sporten is.
pi_121318157
Mijn vriendje gaat vanavond naar de sportschool voor zijn intake! Ben zo benieuwd hoe hij het vindt!
pi_121319007
O...ja... zon... dat was toch dat gele ronde ding daarboven?
pi_121319396
:W

Ik wil ook zon. ;(

Iemand trouwens een lekker recept voor tortellini met ham erin?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_121319607
Net terug van werken in de bieb. Dat is ook niet meer wat het geweest is.. Eerder kon je nog rustig studeren, maar sinds er van die facebook gespot pagina's zijn is het tering druk en de helft van de mensen zit er alleen maar om gezien te worden.. t Is bijna een grote vleeskeuring geworden in de bieb..

Ook nog even terug gelezen. Je hebt beste armen Mufasa, je hebt zo te zien al behoorlijk wat krachttraining gedaan. Daarmee vergeleken ben ik bijna klein :D
pi_121319647
Mufasa, goed lijf ^O^ Wat doe je eigenlijk? Aangezien je veel over knieen kon vertellen :+

WB minilot: intermittent fasting werd het dus niet voor je?

Lekker werkdagje gehad. Lig mooi op schema en eind januari heb ik weer opleidingsdagen, zin in!

Voorlopig lijstje:

O: Havermoutpap met soyamelk en een banaan. (mijn experiment, want ben er niet heel dol op).
L: verse paprika-courgette-tomatensoep met chorizo en een beetje kaas
T: veel kruidenthee en een stukje pure chocolade
D: Ouderwets AVG tje, zonder V, want die heb ik gisteren met uit eten al op. Wordt vervangen door appelmoes.
T: thee, of als ik trek heb, kijk ik nog even. Gisteren veel op, dus vandaag rustig aan.
pi_121319737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:00 schreef the85mc het volgende:
Net terug van werken in de bieb. Dat is ook niet meer wat het geweest is.. Eerder kon je nog rustig studeren, maar sinds er van die facebook gespot pagina's zijn is het tering druk en de helft van de mensen zit er alleen maar om gezien te worden.. t Is bijna een grote vleeskeuring geworden in de bieb..

WTF. :{
pi_121319928
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

WTF. :{
Die hebben ook al in het AD enzo gestaan.. Er is ook zoiets maar dan van de NS geloof ik. Liefde in de trein ofzoiets. Wel grappig concept alleen jammer dat je nu niet meer rustig in de bieb kunt zitten..
Edit: hartstocht in de trein is het :D
pi_121320009
mja de portier had ook het idee dat men niet kwam om te studeren maar om gezien te worden. ;)
pi_121320397
O+ 7,5km hardgelopen, hartslag rond de 170 gehouden, tempo rond de 6.25 min/km en tijdens het laatste liedje 3 versnellingen tot ongeveer 4 min/km :) Heerlijk O+
Ja doei.
pi_121320431
Ik ga ook altijd naar de UB om te regelen!
Worry is a misuse of imagination
pi_121321336
Ik ben wel eens geregeld in de bieb :@ maar dat was niet zo'n succes. Nadeel va biebgangers is dat ze direct intelligent lijken omdat ze in de bieb zijn.
pi_121321389
ik gooi mijn lijstje er nog even in:

O: 2 kleine bruine broodjes, gesplitst met boter en jam, boter en ham, boter en ei, boter en kaas. 2 koppen muntthee
T: paar chocolaatjes, 1/2 appelbeignet en 1/2 oliebol
L: tartaartje met 2 rijstwafels
T: gekookt eitje, handje amandelen en 2 rijstwafels
D: pasta met meatballs en spicy tomatensaus.....en een beetje kaas
T: 1/2 blikje tonijn en olijfolie

oh en over de dag verspreid 1 zakje suikervrije dropjes
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 19:37:23 #18
70532 loveli
N
pi_121323522
Suikervrije dropjes doen weinig met je suikerspiegel, maar je tandarts is er geen voorstander van.
crap in = crap out
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:40:24 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121323653
Even terug kijken;

t. 4 kersenbonbons
d. bord wirsing in saus
t. 2 boterhammen met boter + banaan + mandarijn + lion
l. boterham pindakaas + 2 boterhammen pate
t. 2 boterhammen met boter + paar dropjes
o. wit hard broodje met boter
s. kwartiertje oefeningen met gewicht

Valt nog mee :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121323722
Hm, spieren van vrouwen horen niet snel te tonen, maar bij mij gaan net de monnikskapspieren nu weer heel hard en die train ik niet eens primair. Weer bewijs dat ik soms best een manwijf ben :')

Ik wil dat ook wat binnen de perken houden, want ik vind een stierennek leluk bij een vrouw.

Verder vind ik het wel leuk wat er met mijn lijf gebeurt, los van de enorme conditieverbetering zit er gewoon ook wel al zichtbaar wat meer vorm in, vooral in mijn benen :D.
Als dat zo doorgaat ben ik komende zomer een gespierde lady whehe, wie had dat ooit gedacht!
pi_121323725
En je darmen ook niet.......:P maar goed, kriebelhoest is vervelender....

Waarom je tandarts niet trouwens, Li?

Edit: reageerde op post van Li....
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 19:45:25 #22
70532 loveli
N
pi_121323884
Omdat veel zoetmakers in suikervrije drop meervoudige koolhydraten zijn waarop een zuuraanval volgt, sorbitol, mannitol geloof ik zijn fout, alleen xylitol is ok.
crap in = crap out
pi_121323936
Eindstand:
O: speltvlokken met banaan, chiazaad en kaneel, met wat sojamelk
T: appel, mandarijn, lychees
L: witte ciabatta zalm/komkommer/sla
T: 2 dubbele rijstwafels met 1 plak kaas
T: glas yogho yogho en 2 koekjes
B: 2x20 minuten fietsen
D: parelcouscous met spinazie, feta (ik typte fietsen :D), olijven en pijnboompitjes
S: crosstrainer en bodybalance
T: 2 rijstwafels honing

Goed :'). Wit broodje had ik liever bruin gezien, yogho en koekjes gewoon niet, rijstwafels honing hadden beter yoghurt kunnen zijn maar goed, morgen weer beter.
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 19:47:28 #24
70532 loveli
N
pi_121323971
Suikervrije kauwgom ging het over, maar die hebben dezelfde stoffen.
crap in = crap out
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:48:41 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121324014
Ik vind je herstel echt wonderlijk Marmar. Niet lang geleden zat je nog aan de pijnblokkades die niet goed werkten en zat je in een rolstoel buitenshuis. Het is bijna Lourdes-esque!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')