abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5592915
Hoi

Ik ben al een tijd van plan om, na 2,5 jaar acoustisch gespeeld te hebben, een electrische gitaar te gaan kopen

Ik heb echter totaal geen verstand van electrische gitaren, dus ik heb wat advies nodig. Ik ben dus een beginner, en ik vraag me af wat nou een goede gitaar is. Ik zie bijvoorbeeld op marktplaats.nl talloze "Strat-imitaties" maar zijn die het geld uberhaupt wel waard? (Ik vind het "Strat-model" namelijk echt mooi )

Ik ben ook benieuwd voor hoeveel geld je nou al een acceptabele gitaar hebt.

pi_5593006
Mooie site, wel wat weinig info over de producten zelf...
  donderdag 29 augustus 2002 @ 21:50:21 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_5593256
Mijn ervaring is dat je een goeie gitaar vanaf ongeveer 250 euro koopt, oplopend tot hoe gek je het zelf wilt maken.

Er zijn een aantal grote merken, zoals Fender en Gibson, die vrij dure gitaren maken. En er zijn een hoop imitaties die bv in lage loonlanden (zoals Korea) worden gefabriceerd en daardoor een stuk goedkoper zijn. Het lijkt me verstandig om als beginner een gitaar uit de 2e klasse te nemen. Een aantal aardige merken zijn dan o.a. Epiphone, Ibanez en Squier.

De strat die je noemt (vooral Squier maakt veel imitatie-strats) is afkomstig van de stal van Fender en is een vrij all-round rockgitaar met als kenmerk dat 'ie single coil elementen heeft, waardoor 'ie vrij licht en schel klinkt. Doordat er 3 elementen op zitten, heb je een behoorlijke diversiteit in geluid waardoor je bijna alles kan spelen met een Strat. Ook zijn er imitatie-strats met single- en dubbele elementen (hummbuckers) waardoor je diversiteit in geluid nog groter is.