abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121273627
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121273778
Ovenfrietjes vind ik inderdaad wat anders. Ik denk dan meteen aan die ontzettend zoute friet van de snackbar of McDonalds.
pi_121273828
Zoé, geen gevulde koek inderdaad. Misschien een paar hapjes, maar niet veel meer. Maar een halve sprits is er we eens ingegaan. Of een beetje spijs van een amandelstaaf.. Maar alles wel met mate inderdaad.
Patatjes lust hij niet, pannenkoeken blieft hij ook niet. Wel geprobeerd na de 10 maand. Hij heeft liever een mandarijntje ;)

Suiker is toch ook geen vergif, ze hebben het nodig. Maar liefst wel in producten die verder ook nog nut hebben door bijv vezels(fruit) of zinvolle bouwstoffen..
pi_121273900
Xanteh
:D haha, ze hebben ook bijna dezelfde naam en rond dezelfde tijd geboren. Dubbelgangers :9

SE
*O* 5mnd + 5mnd bv!
fijn dat iemand kwam helpen

Sam
Wow veel tandjes al!

Ja gewone patat uit frituur met frituurvet.. Wel zonder zout maar toch ..ik wil dat soort dingen niet aan S geven. Misschien ben ik ook wel een beetje streng maar ze kan dr hele leven nog van alles eten.
pi_121273942
Ik herken het wel hoor Zoë. Misschien wil ik daarmee ook wel een beetje compenseren dat bv niet gelukt is.
pi_121274239
Ik ben niet zo heel strikt geloof ik. Af en toe proeven vind ik prima, ook een klein stukje koek of een likje slagroom bijvoorbeeld. Maar altijd mini-extraatje,. niet als maaltijdvervaging. Pannenkoek vind ik niet zo ongezond, bak wel eens een kleintje, met geprakt fruit.

Wat ik niet wil is wennen aan consequent veel zoet. Frisdrank vind ik echt onzin, en ik doe ook geen appelmoes door het eten als hij het niet blieft. Geen suiker in de thee of door de yoghurt, vind ik echt niet nodig. En geen zout toevoegen.

Sam: tomaat is behoorlijk allergeen volgens mij?
pi_121274479
* covie komt om de deur heen spieken

Kom maar lekker weer posten.
Behalve dat er weer één op komst is en ik het fijn vind om daar over te praten wordt bij ons iedereen ontslagen (sluiting locatie).
Dus ik gun mijzelf lekker wat tijd om (ook tijdens werktijd) weer mee te posten :@

Ga de naam van onze kleine wel verkeerd schrijven noem haar hier Mijke.
Overigens krijgt ze ook geen frituur of suikers en alles vers.
pi_121274735
Ja, ze kwam wel helpen alleen we zijn er nog niet. Mini vindt de fles maar niks en besluit dus niet te drinken, ze wil borst. Maar dat kan niet altijd, morgen bijvoorbeeld gaat ze weer naar het kdv. Ik moet dr dus nu in het wippertje of maxi cosi zetten en soort van force feeden. Lipje aantikken met de fles, mondje gaat open, fles erin en niet meer eruit halen. En dat zorgt dus voor flink gekrijs en boos zijn, want ze wil dat stomme plastic ding niet :'). Moet ik dus morgen aan het kdv uit gaan leggen hoe ze mijnes de fles moeten geven...
pi_121274791
Df
Suiker is idd geen vergif, heeft met mijn opvoeding te maken denk ik (een kant van mijn Fam. Komt snel aan, ik ook)

Kyara
:*
Hoop dat bv wel lukt bij je meiden

Covie! Leuk dat je weer mee post!
Hoe oud is Mijke nu? En hoe lang ben je al zwanger?! Gefeliciteerd *O*
pi_121274818
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:06 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja, ze kwam wel helpen alleen we zijn er nog niet. Mini vindt de fles maar niks en besluit dus niet te drinken, ze wil borst. Maar dat kan niet altijd, morgen bijvoorbeeld gaat ze weer naar het kdv. Ik moet dr dus nu in het wippertje of maxi cosi zetten en soort van force feeden. Lipje aantikken met de fles, mondje gaat open, fles erin en niet meer eruit halen. En dat zorgt dus voor flink gekrijs en boos zijn, want ze wil dat stomme plastic ding niet :'). Moet ik dus morgen aan het kdv uit gaan leggen hoe ze mijnes de fles moeten geven...
Oh das wel sneu, lijkt me erg lastig om te doen
Wil ze ook niet uit een bekertje, tuitbeker of van een lepel?
pi_121275269
Covie, ook weer welkom hier! *O*
pi_121275290
SE, ai, dat klinkt niet leuk om het zo te moeten doen :X
pi_121275334
Clubsoda dat zou best kunnen maar ik weet dat ze wortel wel kan hebben en ze heeft zo af en toe eens gehapt van een tomaat bij de gourmet dus als ze reageerd weet ik waar het van is. lijkt me alleen de combi wortel en tomaat klinkt raar
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121276317
Sam, kan toch wel? Doe ook wel eens wortels door de pastasaus. Ontvellen en meepureren? Of voorgekookte worteltjes nog even stoven? Als ze het niet lust merk je het wel.

SE, flesweigeren is rot. Maar ze drinkt, dat is fijn. Op ons kdv waren ze heel lief en geduldig met M's drinkgebruiksaanwijzing. Komt vast goed!
pi_121276411
Hoi Covie! Gekke gewaarwording dat iemand met een kindje jonger dan de mijne weer zwanger is. Gefeliciteerd!
pi_121277368
Midas is gek op pasta met wortel en tomaat en een klein beetje gehakt. Combi doet het prima hoor.
pi_121277566
Hier nog lang niet toe aan bijvoeding, maar zoete dingen lijkt me behalve fruit helemaal niet nodig. Heb kookboek gekregen met eten dat zowel voor ons als m kan. Heb nu al zin om dat uit te proberen. Maar mag nog niet.

En vandaag voor het eerst echt naar kdv en 3 maanden vermaanddag. :)

Ging helemaal goed heerlijk geslapen, goed gedronken, jeej!

Ben zelf wel helemaal munt. Dat dan weer wel, leuke dag op werk gehad, maar dat laatste uur...huu stokjes tussen mijn ogen. M. vond het vannacht ook natuurlijk niet nodig helemaal door te slapen. Ach ja vanavond allemaal vroeg naar bed, en woensdag alweer thuis werken.
pi_121277839
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:44 schreef Clubsoda het volgende:

SE, flesweigeren is rot. Maar ze drinkt, dat is fijn. Op ons kdv waren ze heel lief en geduldig met M's drinkgebruiksaanwijzing. Komt vast goed!
Ze heeft vandaag een keer 40 cc (vd 80) bij de prelogopedist en een keer 10 cc (vd 40) van mij 2 uur later, maar die laatste was volgens mij een foutje en niet helemaal haar bedoeling. Ik mag ook niet gelijk de borst geven als ze weinig heeft gedronken, want dan beloon ik haar zegmaar... Dan moet ze wachten tot de volgende voeding...

Welkom Covie! Das rap! :) Gefeliciteerd
pi_121278199
SE heb je nog goede tips gekregen voor het oefenen? Hier zijn we net begonnen.
pi_121279819
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:19 schreef SupremeEvil het volgende:

[..]

Ze heeft vandaag een keer 40 cc (vd 80) bij de prelogopedist en een keer 10 cc (vd 40) van mij 2 uur later, maar die laatste was volgens mij een foutje en niet helemaal haar bedoeling. Ik mag ook niet gelijk de borst geven als ze weinig heeft gedronken, want dan beloon ik haar zegmaar... Dan moet ze wachten tot de volgende voeding...

Welkom Covie! Das rap! :) Gefeliciteerd
Wij hebben drie maanden gelepeld, bekertje en met een spuitje laten geven. Er ging op een dag krap 200 cc in, maar dat is genoeg om niet uit te drogen. Hij tankte later wel weer bij. Het is buitengewoon onhandig en eigenlijk is er ook niets aan te doen, maar het gaat uiteindelijk weer over.
pi_121280081
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:13 schreef Zolena het volgende:
Hier nog lang niet toe aan bijvoeding, maar zoete dingen lijkt me behalve fruit helemaal niet nodig. Heb kookboek gekregen met eten dat zowel voor ons als m kan. Heb nu al zin om dat uit te proberen. Maar mag nog niet.
die heb ik ook gekregen! Erg handig.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 7 januari 2013 @ 19:32:15 #22
30252 Soempie
Procreating
pi_121281222
Vandaag voor het eerst naar de huisarts geweest met M. Hij ging compleet over de rooie toen ik hem neer wilde leggen voor z'n middagslaap. Vervolgens greep hij naar z'n oor en ja, dat was het dus de afgelopen twee dagen (en daarbij vermoeidheid en een doorkomende tand). ;(

Maargoed, de ontsteking viel mee, dus ik heb goede hoop dat hij er snel niet meer zo'n last van heeft. Het hoofdeind van z'n bedje staat nu omhoog en na de medicatie en een heel lange voorleessessie kon ik hem zo neerleggen. Arme guppie was natuurlijk ook bekaf van een aantal dagen amper slaap overdag.

Bijvoeding, we zijn sinds kort niet zo heel strikt meer. Hij eet dan ook elke dag netjes z'n groenten, fruit en brood en hij drinkt eigenlijk alleen maar melk en water. Van ons mag hij nu best af en toe een halve boterham met hazelnootpasta of op een verjaardag een klein stukje cake proeven.

En aankomende zondag krijgt hij z'n eigen slagroomtaartje. Om te vernaggelen, maar zeker ook om flinke stukken van te eten. :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_121282224
Over bijvoeding, Faye krijgt hier het eerste jaar ook geen suiker :) Helemaal nergens voor nodig vinden wij ;) Frietjes krijgt ze ook niet hoor. En het is smullen van groente en fruit, dus dat komt wel goed :) Hier ook geen vlees trouwens het eerste jaar. Ik ben daar ook vrij strikt in, maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Soempie: beterschap voor M!!

Hier weer makkelijk naar bed vandaag *O* maar ze was ook heel moe. Nu hopen dat de nacht weer een beetje redelijk gaat. Ik lijk er de laatste tijd ook meer moeite mee te hebben om na een voeding weer in slaap te vallen, dat is wel behoorlijk bagger.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 7 januari 2013 @ 19:58:47 #24
30252 Soempie
Procreating
pi_121282623
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:00 schreef covie het volgende:
* covie komt om de deur heen spieken

Kom maar lekker weer posten.
Behalve dat er weer één op komst is
Wat leuk, van harte!! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 januari 2013 @ 20:03:11 #25
30252 Soempie
Procreating
pi_121282879
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:52 schreef Marjolijntje het volgende:

Soempie: beterschap voor M!!

Dankje. :) Hopelijk heeft Faye een goede nacht. Ga je dan ook extra vroeg naar bed? Ik kan me voorstellen dat je ook wat aan je avond wil hebben nu je je handen vrij hebt. Dat zit ik nu in elk geval te overwegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')