abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121237155
Ik ontvang zorgtoeslag zoals de meeste mensen. Echter is mijn inkomen het afgelopen jaar gestegen wat ik verzaakt heb tijdig door te geven (ja ik weet het :')) .

Nu zal het geen probleem zijn het volledige bedrag in één keer terug te betalen. Ik kan echter niet terugvinden op de website van de BD of je ook bij terugbetaling in één keer (vóór de uiterste betaaldatum welteverstaan) wel of niet rente moet betalen?

Wat ik kon vinden is het volgende;

quote:
Rente

Betaalt u (een deel van) het bedrag pas na de uiterste betaaldatum? Dan betaalt u rente vanaf de vervaldatum van de terugvorderingsbeschikking. Dus ook als u het bedrag in 1 keer betaalt, als u het laat verrekenen of als u maandelijks een bedrag betaalt.
Wordt de rente nu wel of niet doorberekend bij terugbetaling in één keer, of geldt dat enkel bij een terugbetaling na de uiterste betaaldatum?
Daarnaast ben ik ook wel beniewd naar het renteprecentage. Best irritant dat dit soort informatie vrijwel altijd ontbreekt.
pi_121237304
joint the club... ik moet ook alles terug betalen 3 jaar huur- + zorgtoeslag. (komen ze ook lekker op tijd mee). Gezien de rente maar het laagste maandbedrag gepakt, hypotheekrente is iets hoger. Rentepercentage is iets van 2,x %.

Maar als je in 1x betaald hoef je geen rente te betalen.
  zondag 6 januari 2013 @ 19:30:37 #3
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_121237413
Of en hoeveel rente je moet betalen is dus afhankelijk van de datum van de beschikking.
De rentepercentages kun je terugvinden op de site www.overheid.nl
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_121238674
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:28 schreef Sport_Life het volgende:
joint the club... ik moet ook alles terug betalen 3 jaar huur- + zorgtoeslag. (komen ze ook lekker op tijd mee). Gezien de rente maar het laagste maandbedrag gepakt, hypotheekrente is iets hoger. Rentepercentage is iets van 2,x %.

Maar als je in 1x betaald hoef je geen rente te betalen.
Dank voor de reactie.
Ik heb echter zelf verzaakt de wijziging op tijd door te geven. Ik heb in ieder geval niets met het geld gedaan dus het kan zo terug.

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:30 schreef ManAtWork het volgende:
Of en hoeveel rente je moet betalen is dus afhankelijk van de datum van de beschikking.
De rentepercentages kun je terugvinden op de site www.overheid.nl
Ik betaal het gehele bedrag in één keer terug, voor de uiterste betaaldatum welteverstaan.
Mocht blijken dat er rente over wordt gerekend dan zij het zo; eigen schuld dikke bult.

In ieder geval beiden dank voor de info. :)
pi_121275469
bij mij is hij juist omhoog gegaan, meer mensen die dit hebben? ben student, krijg ineens 20 euro per maand extra.
pi_121275852
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:25 schreef Bonque54 het volgende:
bij mij is hij juist omhoog gegaan, meer mensen die dit hebben? ben student, krijg ineens 20 euro per maand extra.
Ja, dat zal gewoon kloppen. Mensen die niet zoveel verdienen krijgen meer zorgtoeslag dan vorig jaar. Mensen die redelijk verdienen, die krijgen minder dan vorig jaar.
pi_121275881
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:25 schreef Bonque54 het volgende:
Dat is ter compensatie van de verhoogde eigen bijdrage.
pi_121275936
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

Ja, dat zal gewoon kloppen. Mensen die niet zoveel verdienen krijgen meer zorgtoeslag dan vorig jaar. Mensen die redelijk verdienen, die krijgen minder dan vorig jaar.
Valt toch wel mee?
Heb nooit zorgtoeslag gekregen.
pi_121276242
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef klipper het volgende:

[..]

Valt toch wel mee?
Heb nooit zorgtoeslag gekregen.
Dan verdien je gewoon teveel om in aanmerking te komen voor zorgtoeslag (of je hebt geen zorgtoeslag aangevraagd).
  maandag 7 januari 2013 @ 17:45:18 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_121276333
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:28 schreef Sport_Life het volgende:
joint the club... ik moet ook alles terug betalen 3 jaar huur- + zorgtoeslag. (komen ze ook lekker op tijd mee).
Je had het zelf natuurlijk al veel eerder kunnen regelen. Maar dat was waarschijnlijk alleen nodig toen je iets kon krijgen, nu je iets moet betalen kun je beter wachten en zeiken dat ze er te laat mee komen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_121290875
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Je had het zelf natuurlijk al veel eerder kunnen regelen. Maar dat was waarschijnlijk alleen nodig toen je iets kon krijgen, nu je iets moet betalen kun je beter wachten en zeiken dat ze er te laat mee komen.
Als ik wist waar de grens lag van wel/geen toeslag had ik 3 dagen p week minder kunnen werken en net zoveel overgehouden. Die grens is zo bereikt, volgens mij 30.000 per jaar ofzo?

Bij de belastingdienst kunnen ze veel beter de informatie uitwisselen tussen IB en toeslagen, dat wordt nu namelijk niet gedaan, pas bij de definitieve aangifte 2 jaar later. Terwijl mijn werkgever het de eerste maand van het nieuwe jaar door geeft aan de BD. En natuurlijk is het je eigen verantwoordelijkheid, maar als je halverwege het jaar bruto 500e omhoog gaat ga je echt niet gelijk denken aan de BD...

[ Bericht 3% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2013 22:35:52 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 22:56:14 #12
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_121292365
invorderingsrente als je langer dan 6 weken doet over terugbetalen
mogelijk heffingsrente of belastingrente als het gaat over een al voorbij jaar
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_121292485
je moet juist expres teveel belasting betalen, de belastingdienst betaal 5,6% rente
pi_121300039
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:24 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Als ik wist waar de grens lag van wel/geen toeslag had ik 3 dagen p week minder kunnen werken en net zoveel overgehouden. Die grens is zo bereikt, volgens mij 30.000 per jaar ofzo?

Bij de belastingdienst kunnen ze veel beter de informatie uitwisselen tussen IB en toeslagen, dat wordt nu namelijk niet gedaan, pas bij de definitieve aangifte 2 jaar later. Terwijl mijn werkgever het de eerste maand van het nieuwe jaar door geeft aan de BD. En natuurlijk is het je eigen verantwoordelijkheid, maar als je halverwege het jaar bruto 500e omhoog gaat ga je echt niet gelijk denken aan de BD...
Zal wel aan mij liggen, maar als er bij mij iets significant veranderd in mijn inkomen pas ik gelijk dingen als voorlopige teruggaaf etc aan. Maar dat kan ook zijn omdat ik met een hoger inkomen ook maandelijks meer van de BD terugkrijg natuurlijk :P
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_121306930
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:24 schreef Sport_Life het volgende:
...Terwijl mijn werkgever het de eerste maand van het nieuwe jaar door geeft aan de BD.
Wat je werkgever doorgeeft aan de BD, is niet per definitie jouw belastbare inkomen...
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:46:42 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_121313830
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:58 schreef arjan1212 het volgende:
je moet juist expres teveel belasting betalen, de belastingdienst betaal 5,6% rente
Alleen komt het met ingang van de belastingrente (m.i.v. 2013) bijna niet meer tot het ontvangen van de rente en is de termijn waarover je rente ontvangt, sterk ingekort.
Sparen bij de belastingdienst werkt lang niet meer zo goed als voorheen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:47:14 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_121313850
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:45 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Wat je werkgever doorgeeft aan de BD, is niet per definitie jouw belastbare inkomen...
Heel scherp opgemerkt. ^O^
pi_121321079
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:45 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar de meeste mensen dienen voor 1-4 het jaar erop de IB in, dan nog duurt het nog zeker 1,5 jaar voordat de BD Toeslagen een keer wakker wordt.
pi_121322386
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:43 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

Dan verdien je gewoon teveel om in aanmerking te komen voor zorgtoeslag (of je hebt geen zorgtoeslag aangevraagd).
Als ik er echt op zou hebben, dan had ik het echt wel aangevraagd hoor.
Iedere euro die ik kan krijgen van de BD zal ik halen ook.
pi_121336347
quote:
Om u uit uw belastingdroom te helpen hier de werkelijke percentages vergoede rente over de laatste 18 jaar. Zie: http://www.belastingdiens(...)te_invorderingsrente
Lees ook even het stukje van ManatWork over belastingrente.hierboven.
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:24:52 #21
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139151248
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

Wtf ik verdien minimum en kreeg en krijg ook minder, en moet dit jaar zelfs iets uit 2011 terugbetalen :')
pi_139151784
Je mag in termijn terugbetalen. Deel hiervoor het bedrag door 24 en rond af, betaal de eerste termijn op datum dat de volledige betaling binnen moest zijn. Je betalingsregeling gaat automatisch lopen (3% invorderingsrente).
pi_139169804
quote:
Die regeling is volgens mij afgeschaft omdat veel mensen dit misbruikten als een soort spaarpotje
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_139170535
Ik snap zelf eigenlijk niet waarom zoiets als dit niet gewoon automatisch kan gebeuren. Ik bedoel: Elk jaar wordt de belasting ingediend, en men kan dan ook prima berekenen of je dan geld terug moet krijgen of juist moet betalen

Ze weten toch in principe alles al.
En ja, ook ik krijg atm nog teveel zorgtoeslag. Net de wijziging over 2013 en dit jaar maar doorgegeven. Nu is dat over vorig jaar geen enkel problem gezien ik pas laat in het jaar iets begon te verdienen. Alleen over dit jaar zal ik geen zorgtoeslag meer krijgen omdat ik enkele (minder dan 20) euro's teveel verdien :')
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_139171254
Ik heb het met kindgebonden budget gehad. Wat een drama zeg om dat stop te zetten.
Ik vulde het altijd 1 keer per jaar in bij me belasting. Toen kreeg je het ineens automatisch.
Ik heb niks aangevraagd, maar kreeg wel elke maand teveel.
Ben 2 jaar bezig geweest om het stop te zetten. Ja maar u heeft recht op 50 euro per jaar.
Hou die ook maar want het gezeik wat ik ervan heb.
Moest dus 2 jaar terugbetalen en toen is het eindelijk stop gezet.
Belastingdienst makkelijker kunnen we het niet maken.
pi_139171493
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:33 schreef shomila het volgende:
Ik heb het met kindgebonden budget gehad. Wat een drama zeg om dat stop te zetten.
Ik vulde het altijd 1 keer per jaar in bij me belasting. Toen kreeg je het ineens automatisch.
Ik heb niks aangevraagd, maar kreeg wel elke maand teveel.
Ben 2 jaar bezig geweest om het stop te zetten. Ja maar u heeft recht op 50 euro per jaar.
Hou die ook maar want het gezeik wat ik ervan heb.
Moest dus 2 jaar terugbetalen en toen is het eindelijk stop gezet.
Belastingdienst makkelijker kunnen we het niet maken.
Als je weet dat je teveel krijgt maar het niet stopgezet krijgt, dan zet je het toch apart?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 23 april 2014 @ 08:46:46 #27
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_139171998
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:24 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Wtf ik verdien minimum en kreeg en krijg ook minder, en moet dit jaar zelfs iets uit 2011 terugbetalen :')
Na ruim een jaar een kick,...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')