Wordt de rente nu wel of niet doorberekend bij terugbetaling in één keer, of geldt dat enkel bij een terugbetaling na de uiterste betaaldatum?quote:Rente
Betaalt u (een deel van) het bedrag pas na de uiterste betaaldatum? Dan betaalt u rente vanaf de vervaldatum van de terugvorderingsbeschikking. Dus ook als u het bedrag in 1 keer betaalt, als u het laat verrekenen of als u maandelijks een bedrag betaalt.
Dank voor de reactie.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:28 schreef Sport_Life het volgende:
joint the club... ik moet ook alles terug betalen 3 jaar huur- + zorgtoeslag. (komen ze ook lekker op tijd mee). Gezien de rente maar het laagste maandbedrag gepakt, hypotheekrente is iets hoger. Rentepercentage is iets van 2,x %.
Maar als je in 1x betaald hoef je geen rente te betalen.
Ik betaal het gehele bedrag in één keer terug, voor de uiterste betaaldatum welteverstaan.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:30 schreef ManAtWork het volgende:
Of en hoeveel rente je moet betalen is dus afhankelijk van de datum van de beschikking.
De rentepercentages kun je terugvinden op de site www.overheid.nl
Ja, dat zal gewoon kloppen. Mensen die niet zoveel verdienen krijgen meer zorgtoeslag dan vorig jaar. Mensen die redelijk verdienen, die krijgen minder dan vorig jaar.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:25 schreef Bonque54 het volgende:
bij mij is hij juist omhoog gegaan, meer mensen die dit hebben? ben student, krijg ineens 20 euro per maand extra.
Dat is ter compensatie van de verhoogde eigen bijdrage.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:25 schreef Bonque54 het volgende:
bij mij is hij juist omhoog gegaan, meer mensen die dit hebben? ben student, krijg ineens 20 euro per maand extra.
Valt toch wel mee?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Ja, dat zal gewoon kloppen. Mensen die niet zoveel verdienen krijgen meer zorgtoeslag dan vorig jaar. Mensen die redelijk verdienen, die krijgen minder dan vorig jaar.
Dan verdien je gewoon teveel om in aanmerking te komen voor zorgtoeslag (of je hebt geen zorgtoeslag aangevraagd).quote:Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Valt toch wel mee?
Heb nooit zorgtoeslag gekregen.
Je had het zelf natuurlijk al veel eerder kunnen regelen. Maar dat was waarschijnlijk alleen nodig toen je iets kon krijgen, nu je iets moet betalen kun je beter wachten en zeiken dat ze er te laat mee komen.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:28 schreef Sport_Life het volgende:
joint the club... ik moet ook alles terug betalen 3 jaar huur- + zorgtoeslag. (komen ze ook lekker op tijd mee).
Als ik wist waar de grens lag van wel/geen toeslag had ik 3 dagen p week minder kunnen werken en net zoveel overgehouden. Die grens is zo bereikt, volgens mij 30.000 per jaar ofzo?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je had het zelf natuurlijk al veel eerder kunnen regelen. Maar dat was waarschijnlijk alleen nodig toen je iets kon krijgen, nu je iets moet betalen kun je beter wachten en zeiken dat ze er te laat mee komen.
Zal wel aan mij liggen, maar als er bij mij iets significant veranderd in mijn inkomen pas ik gelijk dingen als voorlopige teruggaaf etc aan. Maar dat kan ook zijn omdat ik met een hoger inkomen ook maandelijks meer van de BD terugkrijg natuurlijkquote:Op maandag 7 januari 2013 22:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als ik wist waar de grens lag van wel/geen toeslag had ik 3 dagen p week minder kunnen werken en net zoveel overgehouden. Die grens is zo bereikt, volgens mij 30.000 per jaar ofzo?
Bij de belastingdienst kunnen ze veel beter de informatie uitwisselen tussen IB en toeslagen, dat wordt nu namelijk niet gedaan, pas bij de definitieve aangifte 2 jaar later. Terwijl mijn werkgever het de eerste maand van het nieuwe jaar door geeft aan de BD. En natuurlijk is het je eigen verantwoordelijkheid, maar als je halverwege het jaar bruto 500e omhoog gaat ga je echt niet gelijk denken aan de BD...
Wat je werkgever doorgeeft aan de BD, is niet per definitie jouw belastbare inkomen...quote:Op maandag 7 januari 2013 22:24 schreef Sport_Life het volgende:
...Terwijl mijn werkgever het de eerste maand van het nieuwe jaar door geeft aan de BD.
Alleen komt het met ingang van de belastingrente (m.i.v. 2013) bijna niet meer tot het ontvangen van de rente en is de termijn waarover je rente ontvangt, sterk ingekort.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:58 schreef arjan1212 het volgende:
je moet juist expres teveel belasting betalen, de belastingdienst betaal 5,6% rente
Heel scherp opgemerkt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:45 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Wat je werkgever doorgeeft aan de BD, is niet per definitie jouw belastbare inkomen...
Dat is waar. Maar de meeste mensen dienen voor 1-4 het jaar erop de IB in, dan nog duurt het nog zeker 1,5 jaar voordat de BD Toeslagen een keer wakker wordt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:45 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Wat je werkgever doorgeeft aan de BD, is niet per definitie jouw belastbare inkomen...
Als ik er echt op zou hebben, dan had ik het echt wel aangevraagd hoor.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:43 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Dan verdien je gewoon teveel om in aanmerking te komen voor zorgtoeslag (of je hebt geen zorgtoeslag aangevraagd).
Om u uit uw belastingdroom te helpen hier de werkelijke percentages vergoede rente over de laatste 18 jaar. Zie: http://www.belastingdiens(...)te_invorderingsrentequote:Op maandag 7 januari 2013 22:58 schreef arjan1212 het volgende:
je moet juist expres teveel belasting betalen, de belastingdienst betaal 5,6% rente
Wtf ik verdien minimum en kreeg en krijg ook minder, en moet dit jaar zelfs iets uit 2011 terugbetalenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Ja, dat zal gewoon kloppen. Mensen die niet zoveel verdienen krijgen meer zorgtoeslag dan vorig jaar. Mensen die redelijk verdienen, die krijgen minder dan vorig jaar.
Die regeling is volgens mij afgeschaft omdat veel mensen dit misbruikten als een soort spaarpotjequote:Op maandag 7 januari 2013 22:58 schreef arjan1212 het volgende:
Als je weet dat je teveel krijgt maar het niet stopgezet krijgt, dan zet je het toch apart?quote:Op woensdag 23 april 2014 07:33 schreef shomila het volgende:
Ik heb het met kindgebonden budget gehad. Wat een drama zeg om dat stop te zetten.
Ik vulde het altijd 1 keer per jaar in bij me belasting. Toen kreeg je het ineens automatisch.
Ik heb niks aangevraagd, maar kreeg wel elke maand teveel.
Ben 2 jaar bezig geweest om het stop te zetten. Ja maar u heeft recht op 50 euro per jaar.
Hou die ook maar want het gezeik wat ik ervan heb.
Moest dus 2 jaar terugbetalen en toen is het eindelijk stop gezet.
Belastingdienst makkelijker kunnen we het niet maken.
Na ruim een jaar een kick,...quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:24 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Wtf ik verdien minimum en kreeg en krijg ook minder, en moet dit jaar zelfs iets uit 2011 terugbetalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |