abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121202178
Hi,

Ik heb een X aantal zilveren munten de waarde is volgens zilver inkoop sites niet al te veel.
De munteenheid bestaat helaas niet meer Gulden (RIP Gulden).

Omdat ze niet in perfecte staat zijn is de verkoopprijs slechts het gewicht in zilver (tenzij er zeldzame tussen zitten wat ik betwijfel).

Heeft het nut om deze munten te bewaren of als de zilverprijs ergens in de nabije toekomst een piek bereikt verkopen?

Groet,

N.I.M.B.Y.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_121202285
Ik heb ook nog van die munten maar die bewaar ik gewoon hoor. Misschien dat ik ze ooit verkoop als ik het geld hard nodig heb maar eerder niet :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121202421
Bewaren, misschien dat ze in de (nabije) toekomst meer waard zijn. Desalniettemin zijn ze van emotionele waarde, alleen daarom zou ik ze al houden.
Google is your friend, abuse your friends
pi_121202629
Zilver is in verhouding een kleine markt. (qua investering)
Daar komt bij dat het zwaar gemanipuleerd word (naked short selling op de papieren zilveren markten)

Vandaar dat het zo goedkoop lijkt!
Als de markt eerlijker / vrijer was, dan zou het nu minimaal 300 tot 500 per munt moeten opleveren.
Euros ja.

Enfin de fysieke markt zal het vanzelf corrigeren, dat gebeurt altijd en is een kwestie van tijd.
Dus tl:dr = voorlopig houden tenzij je echt geen keus hebt en rekeningen moet betalen.
pi_121202743
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Daar komt bij dat het zwaar gemanipuleerd word (naked short selling op de papieren zilveren markten)

Als de markt eerlijker / vrijer was, dan zou het nu minimaal 300 tot 500 per munt moeten opleveren.
Euros ja.

Enfin de fysieke markt zal het vanzelf corrigeren, dat gebeurt altijd en is een kwestie van tijd.
Dus tl:dr = voorlopig houden tenzij je echt geen keus hebt en rekeningen moet betalen.
Ik zit niet omhoog of zo maar vroeg het me af omdat ik ze tegenkwam bij het opruimen ;)

Maar ik denk dat ik ze voorlopig nog bewaar :)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_121206826
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Euros ja.

Wie manipuleert dit, en waarom? Banken?

En als de prijs kunstmatig zo laag gehouden worden, waarom inverteren grote investeerders dan niet volop in fysiek zilver?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludd op 05-01-2013 21:17:23 ]
pi_121207444
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wie manipuleert dit, en waarom? Banken?

En als de prijs kunstmatig zo laag gehouden worden, waarom inverteren grote investeerders dan niet volop in fysiek zilver?
De amerikaanse overheid (die kan investeren in goud en zilver en andere markten via een geheime wet uit de jaren 50), JP morgan en paar andere gasten incl. uiteraard goldman sachs.

Dat is niet 100% bewijsbaar, maar er zijn wel heel erg veel aanwijzingen ertoe.

Er is geen persoon op aarde die erin verdiept hebben die iets anders zullen beweren, incl. de toezichthouders zelf van de comex die in een video paar jaar geleden openlijk verkondigen of liever gezegd zich verspraken wat betreft hoeveel meer goud en zilver er verkocht word dan dat er daadwerkelijk is.

Waarom ze het doen weet ik eerlijk gezegd niet.
Die vraag stel ik mezelf ook wel eens.
Maar dat het gebeurd is zeker, van goud is het ook zeker.

Fractional bullion banking is net zo echt als fractional reserve banking en net zo vol waanzin.
Goldmansachs heeft dan ook toestemming om goud te verkopen die ze niet daadwerkelijk bezitten onder dat systeem.
Dat is gewoon gedocumenteerd en op te zoeken in de archieven in amerika.

Anyway tja het blijft raar gedoe.
Een economisch spelletje.
pi_121208017
Ik zou er niet vanuit gaan dat ze meer waard worden, antieke munten zijn meestal niet echt zeldzaam en daarom ook vaak maar amper meer waard dan hun smelt waarde.

Maar je kan ze ook gewoon houden voor de leuk ;)
pi_121208183
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:40 schreef stephano1990 het volgende:
Ik zou er niet vanuit gaan dat ze meer waard worden, antieke munten zijn meestal niet echt zeldzaam en daarom ook vaak maar amper meer waard dan hun smelt waarde.

Maar je kan ze ook gewoon houden voor de leuk ;)
Ik denk niet dat de smeltwaarde van een gulden uit (ik noem maar iets) 1961 op 35 euro uitkomt wel?
Dat zijn wel de bedragen waar dat soort munten voor van de hand gaan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_121208772
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de smeltwaarde van een gulden uit (ik noem maar iets) 1961 op 35 euro uitkomt wel?
Dat zijn wel de bedragen waar dat soort munten voor van de hand gaan
Dat is meer dan ik verwacht had inderdaad.

Goed, dat neemt de mogelijkheid tot omsmelten weg, maar verder ben ik er zeker van dat dit soort munten verder gewoon waardevast zullen zijn (wellicht met inflatie correctie).
pi_121208924
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De amerikaanse overheid (die kan investeren in goud en zilver en andere markten via een geheime wet uit de jaren 50), JP morgan en paar andere gasten incl. uiteraard goldman sachs.

Dat is niet 100% bewijsbaar, maar er zijn wel heel erg veel aanwijzingen ertoe.

Er is geen persoon op aarde die erin verdiept hebben die iets anders zullen beweren, incl. de toezichthouders zelf van de comex die in een video paar jaar geleden openlijk verkondigen of liever gezegd zich verspraken wat betreft hoeveel meer goud en zilver er verkocht word dan dat er daadwerkelijk is.

Waarom ze het doen weet ik eerlijk gezegd niet.
Die vraag stel ik mezelf ook wel eens.
Maar dat het gebeurd is zeker, van goud is het ook zeker.

Ik geloof best dat dat gebeurt. Misschien ook om de inflatie van fiat geld t.o.v. edelmetaal te verbloemen?

Wat ik echter niet begrijp is waarom vermogende partijen danniet en masse in fysiek edelmetaal beleggen, als jouw theorie op gaat. Heb je daar een plausibele verklaring voor? Ik neem aan dat de manipulatie niet oneindig aan kan houden toch? Theoretisch kunnen de prijzen dus exploderen.
pi_121209125
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik geloof best dat dat gebeurt. Misschien ook om de inflatie van fiat geld t.o.v. edelmetaal te verbloemen?

Wat ik echter niet begrijp is waarom vermogende partijen danniet en masse in fysiek edelmetaal beleggen, als jouw theorie op gaat. Heb je daar een plausibele verklaring voor? Ik neem aan dat de manipulatie niet oneindig aan kan houden toch? Theoretisch kunnen de prijzen dus exploderen.
Als je in fysiek gaat investeren moet je of je woning zwaar gaan beveiligen of het ergens laten opslaan beide kost veel geld.

Laatst las ik 0,5 % per jaar alleen de opslag en dan nog een toeslag betalen als je het uit de kluis wil ophalen.
pi_121235429
Ik kijk ook wel eens op doijerkalff.nl om wat te kopen.

Ik zou best wat leuke zilveren munten willen sparen over de loop der tijd.

Enige jammere vind ik dat ik geen zin om om voor honderden euro's tegelijk te kopen, maar gewoon elke maand eentje ofzo en dan telkens een andere, maar dan zit je met verzendkosten al vlug boven de 40 euro per munt en de waarde van het zilver is dan misschien maar de helft daarvan.

Dan heb je er dus bar weinig aan vooralsnog. De prijs moet dan al 1x over de kop gaan.

Jammer, want het lijkt me wel leuk om te doen (misschien mede omdat ik onlangs een album met wat oude munten van mn opa gekregen heb; zitten nog een paar hele oude centen tussen van 1850 enzo :) )

Maargoed, rendabel lijkt het me voorlopig niet.
vosss is de naam,
pi_121235502
En baren vind ik ook wel leuk, gewoon zo een stapel van die kleintjes verzamelen over de loop der tijd.
Echter zit je dan weer met die 19% te kijken en dan wordt het helemaal oninteressant als je gewoon af en toe voor een paar tientjes wat wilt kopen ;(
vosss is de naam,
pi_121235817
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:52 schreef vosss het volgende:
En baren vind ik ook wel leuk, gewoon zo een stapel van die kleintjes verzamelen over de loop der tijd.
Echter zit je dan weer met die 19% te kijken en dan wordt het helemaal oninteressant als je gewoon af en toe voor een paar tientjes wat wilt kopen ;(
Ja klopt. Zulke dingen zou je eigenlijk moeten doen als je op vakantie gaat en de tax terug kan claimen :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 6 januari 2013 @ 20:50:41 #16
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_121242432
Tja niemand kan de toekomst voorspellen. Maar ik denk veel muntenwinkels flink onder de zilverprijs gaan zitten - ze moeten immers ook aan verdienen - dus misschien is het gewoon leuker om het aan te houden.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:02:51 #17
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_121247738
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_121264859
quote:
Briljante filmpjes!

"Beroof mij! Beroof mij!" :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')