Ik zit niet omhoog of zo maar vroeg het me af omdat ik ze tegenkwam bij het opruimenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zilver is in verhouding een kleine markt. (qua investering)
Daar komt bij dat het zwaar gemanipuleerd word (naked short selling op de papieren zilveren markten)
Vandaar dat het zo goedkoop lijkt!
Als de markt eerlijker / vrijer was, dan zou het nu minimaal 300 tot 500 per munt moeten opleveren.
Euros ja.
Enfin de fysieke markt zal het vanzelf corrigeren, dat gebeurt altijd en is een kwestie van tijd.
Dus tl:dr = voorlopig houden tenzij je echt geen keus hebt en rekeningen moet betalen.
Wie manipuleert dit, en waarom? Banken?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zilver is in verhouding een kleine markt. (qua investering)
Daar komt bij dat het zwaar gemanipuleerd word (naked short selling op de papieren zilveren markten)
Vandaar dat het zo goedkoop lijkt!
Als de markt eerlijker / vrijer was, dan zou het nu minimaal 300 tot 500 per munt moeten opleveren.
Euros ja.
Enfin de fysieke markt zal het vanzelf corrigeren, dat gebeurt altijd en is een kwestie van tijd.
Dus tl:dr = voorlopig houden tenzij je echt geen keus hebt en rekeningen moet betalen.
De amerikaanse overheid (die kan investeren in goud en zilver en andere markten via een geheime wet uit de jaren 50), JP morgan en paar andere gasten incl. uiteraard goldman sachs.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wie manipuleert dit, en waarom? Banken?
En als de prijs kunstmatig zo laag gehouden worden, waarom inverteren grote investeerders dan niet volop in fysiek zilver?
Ik denk niet dat de smeltwaarde van een gulden uit (ik noem maar iets) 1961 op 35 euro uitkomt wel?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:40 schreef stephano1990 het volgende:
Ik zou er niet vanuit gaan dat ze meer waard worden, antieke munten zijn meestal niet echt zeldzaam en daarom ook vaak maar amper meer waard dan hun smelt waarde.
Maar je kan ze ook gewoon houden voor de leuk
Dat is meer dan ik verwacht had inderdaad.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de smeltwaarde van een gulden uit (ik noem maar iets) 1961 op 35 euro uitkomt wel?
Dat zijn wel de bedragen waar dat soort munten voor van de hand gaan
Ik geloof best dat dat gebeurt. Misschien ook om de inflatie van fiat geld t.o.v. edelmetaal te verbloemen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De amerikaanse overheid (die kan investeren in goud en zilver en andere markten via een geheime wet uit de jaren 50), JP morgan en paar andere gasten incl. uiteraard goldman sachs.
Dat is niet 100% bewijsbaar, maar er zijn wel heel erg veel aanwijzingen ertoe.
Er is geen persoon op aarde die erin verdiept hebben die iets anders zullen beweren, incl. de toezichthouders zelf van de comex die in een video paar jaar geleden openlijk verkondigen of liever gezegd zich verspraken wat betreft hoeveel meer goud en zilver er verkocht word dan dat er daadwerkelijk is.
Waarom ze het doen weet ik eerlijk gezegd niet.
Die vraag stel ik mezelf ook wel eens.
Maar dat het gebeurd is zeker, van goud is het ook zeker.
Als je in fysiek gaat investeren moet je of je woning zwaar gaan beveiligen of het ergens laten opslaan beide kost veel geld.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik geloof best dat dat gebeurt. Misschien ook om de inflatie van fiat geld t.o.v. edelmetaal te verbloemen?
Wat ik echter niet begrijp is waarom vermogende partijen danniet en masse in fysiek edelmetaal beleggen, als jouw theorie op gaat. Heb je daar een plausibele verklaring voor? Ik neem aan dat de manipulatie niet oneindig aan kan houden toch? Theoretisch kunnen de prijzen dus exploderen.
Ja klopt. Zulke dingen zou je eigenlijk moeten doen als je op vakantie gaat en de tax terug kan claimenquote:Op zondag 6 januari 2013 18:52 schreef vosss het volgende:
En baren vind ik ook wel leuk, gewoon zo een stapel van die kleintjes verzamelen over de loop der tijd.
Echter zit je dan weer met die 19% te kijken en dan wordt het helemaal oninteressant als je gewoon af en toe voor een paar tientjes wat wilt kopen
Briljante filmpjes!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |