abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5589142
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:22 schreef jcartastic het volgende:

[..]

Waarom ?

Je gaat dood en je hebt geen afscheid kunnen nemen. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden. Dat wil ik mijn ouders en familie niet aandoen. En ik weet hoe het is om iemand te verliezen terwijl deze kern gezond was. Mijn buurman is namelijk door een hersen infarct bij ons voor de deur dood op de grond gevallen. En ik kan je vertellen dat dat geen pretje is om te zien als je om zes uur 's morgens uit je bed komt en dat als eerste ziet. . En dan die nasleep van de familie... Hoe komt dit ? Waarom nou .... ? Was het te voorkomen ?

En bij kanker weet je waar je aan toe bent en kan je dus rustig afscheid nemen. En dat zou ik graag willen.

Ja dat is heel prettig, om iemand die je heel nabij staat te zien aftakelen, en pijn ziet lijden en langzaam dood te zien gaan. Enig idee hoe het voelt om een blikje doperwten te bekijken en te beseffen dat de houdbaarheidsdatum GVD langer is dan de levensverwachting van iemand waar je zielsveel van houdt?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 29 augustus 2002 @ 17:26:43 #52
34969 Kankerman
altijd wat te zeuren
pi_5589155
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:24 schreef jcartastic het volgende:

[..]

Vooroordelen genoeg zie ik al !!!!!

Ik heb 2 dierbaren die aan kanker lijden. Dus ik weet waar ik over lul. Ik zou het iig over hebben voor mijn familie en vrienden. Dus...

Hoewel je ideale kankerpatient voor mijn research zou zijn, deel ik je mening absoluut niet. Ik zou liever heel hard doodgaan dan (soms) jaren te lijden door de diverse therapieën.
-- Eerst heb je er 1, dan 2, dan 4, dan 8 en voor je het weet is het leed niet te overzien
  donderdag 29 augustus 2002 @ 17:29:27 #53
34969 Kankerman
altijd wat te zeuren
pi_5589216
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:25 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ja dat is heel prettig, om iemand die je heel nabij staat te zien aftakelen, en pijn ziet lijden en langzaam dood te zien gaan. Enig idee hoe het voelt om een blikje doperwten te bekijken en te beseffen dat de houdbaarheidsdatum GVD langer is dan de levensverwachting van iemand waar je zielsveel van houdt?

Deze had ik nog nooit gehoord, maar beschrijft de situatie van het lijden van de omgeving uitstekend. Al zou ik het blik doperwten vervangen door iets anders

Maar je hebt volkomen gelijk, je wilt je omgeving ook niet aan doen om zo lang te moeten lijden.

-- Eerst heb je er 1, dan 2, dan 4, dan 8 en voor je het weet is het leed niet te overzien
  donderdag 29 augustus 2002 @ 17:31:22 #54
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_5589259
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:22 schreef DJ-L3 het volgende:
Het komt denk ik vooral door ouderen die steeds langer leven. Vroeger gingen mensen eerder dood aan een andere ziekte, maar door goede medische behandeling gebeurt dat dus steeds minder. En als kanker straks goed te genezen is, is er wel een andere ziekte die de boventoon voert.
precies, de kans op fouten in je dna door invloeden van buitenaf worden natuurlijk met de dag met de dag groter. Dus hoe ouder je bent, hoe groter de kans.
  donderdag 29 augustus 2002 @ 17:39:04 #55
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5589401
Mijn vriendin rookt ook een pakje per dag.. en is aan de pil

Maar ja, ik kan er niet dwingen te stoppen...

Aan de andere kant is dit artikel wel een beetje misleidend, omdat het geen leeftijden vermeld.
Ik bedoel, 1 op de 3? Hoeveel % van die 33,3% krijgt dat op latere leeftijd? Say boven de 65/70?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 29 augustus 2002 @ 17:39:23 #56
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_5589406
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:25 schreef Lucille het volgende:

[..]

Precies

Het doet me elke keer weer pijn als ik m'n vader z'n longen uit z'n lijf zie hoesten.. Vaak zp erg dat ik elke keer weer denk, nu gebeurt het.. hij stikt. En er is niets wat ik eraan kan doen. Denk je dat het prettig is om iemand die je zo dierbaar is zo hulpeloos te zien??

M'n opa is vorig jaar overleden door een verkeersongeval (waar die trut ook nog rotgeintjes over zat te maken dat dat haar weer een A.O.W. scheelde ) en hoe kapot ik daar ook van was.. dat is NIETS vergeleken met hoe ik me nu voel.

donderdag 29 augustus 2002 @ 17:41:48 #57
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_5589447
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:39 schreef X-Ray het volgende:
Mijn vriendin rookt ook een pakje per dag.. en is aan de pil

Maar ja, ik kan er niet dwingen te stoppen...

Aan de andere kant is dit artikel wel een beetje misleidend, omdat het geen leeftijden vermeld.
Ik bedoel, 1 op de 3? Hoeveel % van die 33,3% krijgt dat op latere leeftijd? Say boven de 65/70?

Geen idee.. maar bij alle gevallen die ik heb meegemaakt. waren ze een stuk jonger..
Ook bij de wachtkamer bij de bestraling zaten een hoop relatief jonge mensen.
  donderdag 29 augustus 2002 @ 17:43:03 #58
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5589475
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:41 schreef jerney het volgende:

[..]

Geen idee.. maar bij alle gevallen die ik heb meegemaakt. waren ze een stuk jonger..
Ook bij de wachtkamer bij de bestraling zaten een hoop relatief jonge mensen.

Ja dat geloof ik zo.

Maar ik vraag me nu zo af, wat de verdere cijfers bij dit bericht zijn.

gecondoleerd nog met je vader

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 29 augustus 2002 @ 17:45:22 #59
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_5589523
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:43 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik zo.

Maar ik vraag me nu zo af, wat de verdere cijfers bij dit bericht zijn.

gecondoleerd nog met je vader

Bedankt, maar hij is nog niet dood hoor
  donderdag 29 augustus 2002 @ 17:47:50 #60
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5589577
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:45 schreef jerney het volgende:

[..]

Bedankt, maar hij is nog niet dood hoor

Oh shit!
Sorry!
Ik meende dat je met 'hij is 52 geworden' bedoelde dat hij overleden was....

Raymond = .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 29 augustus 2002 @ 17:47:54 #61
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_5589579
dwz kans op. 1 op 4 die kanker krijgt zal er aan overlijden.dwz 1 op 12 in nederland overlijdt aan kanker!!
verhalen over veel rokende mensen die toch zeer oud worden is geen argument. de kans dat je kanker krijgt wordt veel groter als je veel rookt, maar zegt niet dat je het automatisch krijgt. het blijft kans op, je kunt zelf moeilijk bepalen wat je eigen drempelwaardes zijn op de verschillende gebieden wat kanker veroorzaakt.
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  donderdag 29 augustus 2002 @ 17:49:33 #62
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_5589613
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:47 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh shit!
Sorry!

Raymond = .

Nee, ik bedoelde dat hij afgelopen zaterdag jarig was

Verontschuldigen hoeft niet, je bedoelde het toch goed..

donderdag 29 augustus 2002 @ 17:50:13 #63
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5589627
Roken en kanker in Nederland

Feiten

*Roken is de hoofdoorzaak van longkanker. Longkanker is een zeldzame aandoening bij niet-rokers. Minder dan 1% van de niet-roker zal ooit overlijden aan longkanker.
*Roken is een van de belangrijke doodsoorzaken van de Nederlandse bevolking. Bij rokers is het de belangrijkste doodsoorzaak. 1 op de 2 rokers overlijdt ten gevolge van het roken.

Overlijden vóór het zeventigste jaar:
mannenvrouwen
Mannen: 1 op de 3 rokersVrouwen: 1 op de 5 rokers
Mannen: 1 op de 6 niet-rokersVrouwen: 1 op de 8 niet-rokers
*Het risico op overlijden ten gevolge van roken neemt toe naar mate men langer en meer rookt.
Hoe jonger men stopt met roken, hoe beter. Dat wil zeggen hoe meer de kans op overlijden gelijk wordt aan die van niet-rokers.
Maar stoppen op elke leeftijd is zinvol, mede gezien het snelle positieve effect van stoppen met betrekking tot de kans op hart- en vaatziekten.
http://www.kankerbestrijding.nl/Templates/dstyle1.cfm?Document_ID=1076&CFID=930285&CFTOKEN=26200504

http://www.kankerbestrijding.nl/Templates/dstyle1.cfm?Document_ID=307

http://www.ikc.nl/vvik/index.html?/vvik/kankerregistratie/kr-cijfers.html

Wat betreft longkanker, daar gaat dus 1 op de 3 voor zijn 70e daaraan dood tegen 1 op de 6 niet rokers die overlijden voor hun 70e.
De kans is dus ongeveer 2 maal zo groot als je rookt.

Maar ik kan nergens precies vinden hoeveel mensen nu eigenlijk exact kanker krijgen, en bv longkanker.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 29 augustus 2002 @ 18:28:30 #64
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_5590232
Waar blijkbaar weinig mensen op de hoogte van zijn is dat er ook kankerverwekkende virussen zijn..

en dat onze fijne vrienden in de VS ze hebben onderzocht/ontwikkeld voor mogelijk gebruik als biowapen..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  donderdag 29 augustus 2002 @ 18:38:58 #65
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5590340
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 18:28 schreef Fonkmeistah het volgende:
Waar blijkbaar weinig mensen op de hoogte van zijn is dat er ook kankerverwekkende virussen zijn..

en dat onze fijne vrienden in de VS ze hebben onderzocht/ontwikkeld voor mogelijk gebruik als biowapen..

Het is allemaal de schuld van de VS.
Ook deze 1 op de 3 in NL.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5590466
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:47 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh shit!
Sorry!

Raymond = .

pi_5590575
Dan steek ik er nog 1 op!
  donderdag 29 augustus 2002 @ 19:04:06 #68
215 misterDre
Paint it black!
pi_5590614
Medici ontwikkelen vaccin tegen kanker
LEIDEN | Kanker zal over enkele jaren met een prik te bestrijden zijn. Onderzoekers van het Leids Universitair Medisch Centrum werken aan een vaccin dat kankercellen vernietigt en gezonde cellen niet beschadigt.

Met de kankerprik kunnen patiënten poliklinisch worden behandeld en is opname in het ziekenhuis niet meer nodig. Het Leids Universitair Medisch Centrum verwacht dat deze nieuwe methode beter dan de bestaande therapieën kankercellen vernietigt. "Kankerpatiënten krijgen een hogere levensverwachting en de kwaliteit van hun leven verbetert aanzienlijk", aldus onderzoeksleider prof. dr. E. Goulmy, hoogleraar transplantatiebiologie en één van de twee onderzoekers van het medisch centrum die vanochtend de prestigieuze Spinozaprijs voor baanbrekend wetenschappelijk onderzoek kreeg.
Het Leidse academisch ziekenhuis begint binnenkort een experiment met deze nieuwe methode bij de behandeling van patiënten met leukemie. Over een jaar of zes kan worden begonnen met vaccinatie bij andere vormen van kanker, verwacht Goulmy. De nieuwe methode is gebaseerd op de immunotherapie die het centrum in Leiden sinds enkele jaren toepast bij de bestrijding van leukemie. In een laboratorium gekweekte ‘killercellen’ doden na een beenmergtransplantatie alleen de bloedkankercellen waardoor minder chemotherapie nodig is. De onderzoeksgroep van Goulmy kan deze methode nu ook gebruiken bij de behandeling van andere vormen van kanker zoals borst-, long- en darmkanker. "De uitdaging is nu om immunotherapie door middel van vaccinatie toe te passen", zegt de winnares van de ‘Nederlandse Nobelprijs’. "De strategie is om te vaccineren in combinatie met een beenmergtransplantatie. Hiermee kunnen we sneller behandelen. En dat is bij kanker erg belangrijk". De nieuwe methode maakte de behandeling van kanker eenvoudiger en minder belastend voor de patiënt, zegt Goulmy. "Wat is er simpeler dan een prik? Hiermee kunnen we kankerpatiënten poliklinisch behandelen waardoor ziekenhuisopname niet meer nodig is". Nieuw in vergelijking met de oude methodes van kankerbestrijding is dat vaccinatie de kans op terugkeer van de kanker heel klein maakt, zegt Goulmy. Dat betekent volgens haar niet dat straks vaccinatie tegen kanker bij gezonde mensen mogelijk is. | GPD

Bron: haagsche Courant

Lichtpuntje..voor wat het waard is.

pi_5590632
Tsja, tegenwoordig schijn je overal kanker van te krijgen. Ik maak me er niet meer druk over. Mijn opa heeft kanker gehad. Mijn vader heeft kanker gehad, en ik zal waarschijnlijk zelf ook wel een keer kanker krijgen. Maar rustig leven en gezond eten, ho maar.. Tegen die tijd zijn we waarschijnlijk van kanker af. Ik vertrouw op de wetenschap.
pi_5593476
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 19:05 schreef Disorder het volgende:
Tegen die tijd[/url] zijn we waarschijnlijk van kanker af. Ik vertrouw op de wetenschap.
Ik ben bang dat ik je ongelijk moet geven.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_5593607
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 22:01 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik je ongelijk moet geven.

Ik ben bang dat je de vooruitgang van de wetenschap onderschat.
  vrijdag 30 augustus 2002 @ 00:00:18 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_5595846
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 22:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je de vooruitgang van de wetenschap onderschat.

de vergrijzing gaat sneller dan de wetenschap maar daar staat tegenover dat diezelfde wetenschap het leven verlengt zodat er meer vergrijzing optreedt

met andere woorden, de mens is niet gebouwd om langer dan 50-60 jaar mee te gaan

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_5596181
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:53 schreef Jarno het volgende:
Dit is meestal het moment waarop de rokers aankomen met verhalen over hun oom die wel 1 pakje shag per dag rookte en daar 86 mee was geworden. .

Maar goed, laten we d'r geen rokers-discussie van maken, daar komen we toch nooit uit.

Mijn beurt om in te vallen..
maar dat is vooral omdat ik zo'n mooi voorbeeld heb.
Wij hadden vroeger een man in de straat wonen (tevens collega van mijn vader). Die man had een één-ei-ige tweelingbroer (dus exact dezelfde genen!!).
De ene rookte als een ketter, de ander op een enkele keer in zijn jeugd na (zoals iedereen) niet!
Ze kregen beide longkanker en stierven binnen een half jaar van elkaar! (leeftijd: ergens begin 60)
Dus komt het dan van het roken of is het erfelijk

Maar goed. 1 op de 3 is best schrikbarend!

vrijdag 30 augustus 2002 @ 00:17:48 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_5596222
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:16 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Mijn beurt om in te vallen..
maar dat is vooral omdat ik zo'n mooi voorbeeld heb.
Wij hadden vroeger een man in de straat wonen (tevens collega van mijn vader). Die man had een één-ei-ige tweelingbroer (dus exact dezelfde genen!!).
De ene rookte als een ketter, de ander op een enkele keer in zijn jeugd na (zoals iedereen) niet!
Ze kregen beide longkanker en stierven binnen een half jaar van elkaar! (leeftijd: ergens begin 60)
Dus komt het dan van het roken of is het erfelijk

Maar goed. 1 op de 3 is best schrikbarend!

lijkt me typisch gevalletje erfelijk of broerlief heeft aardig wat lopen meeroken natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_5596291
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:17 schreef Re het volgende:
Lijkt me typisch gevalletje erfelijk of broerlief heeft aardig wat lopen meeroken natuurlijk
Dat zou kunnen, maar lijkt mij vrij onwaarschijnlijk..
Overigens: wie zou zich laten bestralen of chemokuren..??
Ik (natuurlijk afhankelijk van mijn leeftijd en de kans op genezing) niet!
De tijd die ik nog heb breng ik liever feestend door dan in een ziekenhuisbed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')