abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121234705
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:06 schreef gotrunks het volgende:

[..]

ik ben zelf ook 5x geweest:P PUGC
oh, dan was jij het misschien :D :')
  zondag 6 januari 2013 @ 22:46:30 #52
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_121250694
Vandaag eindelijk geweest, hier in de Cinemec in HFR 3D.

3D was prima, maar die HFR, daar moest ik toch flink aan wennen zeg. Zeker de eerste helft van de film had ik het gevoel dat de film versneld werd afgespeeld. Na de pauze was het gelukkig iets minder, maar echt voordelen zie ik er nog niet in. Het werkte heel erg afleidend voor me.

Ook de film zelf was na de pauze iets beter voor m'n gevoel, de intro tot en met het uiteindelijke vertrek duurde toch echt net te lang. Eenmaal vertrokken verliep het verhaal gelukkig ook wat sneller.

Peter Jackson heeft qua verhaal prima werk afgeleverd. De toegevoegde elementen vond ik prima en niet storend. Ook ligt het grondwerk er voor de volgende twee delen, waar ik zeker naar uitkijk, alhoewel ik nog niet zeker weet of ik die ook in HFR ga bekijken.

Mooiste stuk was wat mij betreft de ontmoeting met Gollem, je voelde ook de hele zaal opleven toen dat stuk kwam. Sowieso was het fijn alle bekende muziekstukken en alles weer te horen :)
pi_121251409
Wat puntjes van kritiek vind ik de toch wel wat verzadigde vorm van de soundtrack van de hobbit, tevens heb ik sommige momenten het gevoel alsof ik naar een game zit te kijken ipv naar een film, bijv in die trolgrot over die bruggen e.d. T ging allemaal iets te makkelijk, bruggetje open, dwergen erover heen, bruggetje stort in, ghandalf swaffelt even met z'n staf en ze kunnen zo in één keer door.. Tevens waren die adelaars op het einde toch wel een beetje 'makkelijk' (had dat niet eerder gekund?)... d'r had best wat dwergenvlees verslonden mogen worden..
desalniettemin puike film :)
pi_121251633
Ik hoop dat de 2D versie nog even in Breda en Tilburg blijft draaien komende tijd. Al is het maar 1x per dag in het weekend. Ik ga namelijk nog ergens deze maand Hobbit kijken.
Na de jaarwisseling lijken de aantal 'vertoningen' in zijn algemeen al iets af te nemen.

Kan iemand doorgeven hoe druk het nog is in de zalen bij mij in de buurt voor 2D? Of als je toch al bezig bent dit te lezen, welke versie dan ook in het land. Ik ben nieuwsgierig.
pi_121252540
Denk dat 80-90% van de mensen die deze film graag wil(de) zien dat reeds heeft gedaan. Het zal dus rustig zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 6 januari 2013 @ 23:25:10 #56
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_121252731
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk dat 80-90% van de mensen die deze film graag wil(de) zien dat reeds heeft gedaan. Het zal dus rustig zijn.
Onzin. Ik zat vanmiddag in een middagvoorstelling in Ede in de Cinemec. En er zat gewoon driehonderd man in die zaal.

Deze film draait nog wel even hoor.
pi_121252927
Vandaag was de laatste dag van de vakantie + je noemt nu een bioscoop die vrij groot qua naam is in de omgeving. In de wat kleinere bioscopen zal het heus niet meer zo'n storm lopen de komende weken.
  zondag 6 januari 2013 @ 23:32:54 #58
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_121253098
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag was de laatste dag van de vakantie + je noemt nu een bioscoop die vrij groot qua naam is in de omgeving. In de wat kleinere bioscopen zal het heus niet meer zo'n storm lopen de komende weken.
De film draait nog maar vijf weken. Tuurlijk het is de vakantieperiode, maar als een middagvoorstelling in de vijfde week nog goed bezocht wordt dan zit het wel snor de komende weken.
pi_121253370
De film draait pas 3,5 week zelfs ;)

Boxoffice staat nu op 825 miljoen imiddels; miljard gaat zeker gehaald worden.
  zondag 6 januari 2013 @ 23:54:51 #60
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121254094
Hallo zusjes en broertjes. :W Ik heb goed nieuws voor jullie. Zie link.

TV / The Silmarillion (Christoper Tolkien)!?
pi_121254202
Ik denk dus dat het een combinatie is van beiden. Veel mensen die de film moesten zien, hebben dat al gedaan. Samen met alle gezinnen en setjes die wat te doen wilden hebben in de vakantie (ik had overigens geen vakantie).
Maar dat het inderdaad ook nog steeds druk is. Maar ik ga het liefste als de bioscoop maar voor de helft is gevuld of minder. :P
  maandag 7 januari 2013 @ 00:02:30 #62
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121254387
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:57 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Ik denk dus dat het een combinatie is van beiden. Veel mensen die de film moesten zien, hebben dat al gedaan. Samen met alle gezinnen en setjes die wat te doen wilden hebben in de vakantie (ik had overigens geen vakantie).
Maar dat het inderdaad ook nog steeds druk is. Maar ik ga het liefste als de bioscoop maar voor de helft is gevuld of minder. :P
Hmm, bij ons in Pathé Breda, grote bioscoopzaal was het anders niet zo druk. We gingen naar de film om 6 uur 's avonds.
pi_121307183
Voor al diegenen die deel veeel te lang vonden en het bijna in de broek doen bij de gedachte dat er nog twee zulke lange delen komen is dit een goed alternatief:

_O-
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:35:55 #65
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121311010
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Voor al diegenen die deel veeel te lang vonden en het bijna in de broek doen bij de gedachte dat er nog twee zulke lange delen komen is dit een goed alternatief:

_O-
Veel beter. Vooral 27:10.
Helemaal super.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:21:47 #66
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121315238
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:

_O-
Moeders. :')
pi_121316717
Is er trouwens al informatie over het verhaal van film 3? Ik kan nergens wat van Peter Jackson over film 3 vinden.

The Desolation of Smaug gaat dus over alles voorafgaand de slag om de vijf legers.

Dan heb je dus voor film 3 slag om de vijf legers en dan Bilbo's weg terug.

Maar heeft Tolkien overigens wel wat geschreven over Bilbo's terugreis?
Dus Peter Jackson mag er dingen bij verzinnen in film 3? (a)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_121320526
Kan me sommige negatieve reacties wel voorstellen...maar iedereen vergelijkt het met Lord of the Rings..en dat is het niet. The Hobbit heeft gewoon een andere toon en is een ander verhaal. Dan, nog wat logischer, mensen die dit vergelijken met het boek..dan kan je boos worden om alles wat erbij gehaald is. Maar als je dat boekje wilt verfilmen in een trilogie krijg je ook niet echt iets bijzonders. Er is een hoop bijgehaald uit ander werk van Tolkien en dingen uit Middle Earth...

tja...ik heb het boek niet gelezen en heb er niet naar gekeken met de verwachting een LotR film te zien...ik heb me prima vermaakt. Enige minpunt was de gigantische hoeveelheid (slechte) CGI.

Gollum was geweldig!
pi_121320752
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:25 schreef complixate het volgende:
Kan me sommige negatieve reacties wel voorstellen...maar iedereen vergelijkt het met Lord of the Rings..en dat is het niet. The Hobbit heeft gewoon een andere toon en is een ander verhaal. Dan, nog wat logischer, mensen die dit vergelijken met het boek..dan kan je boos worden om alles wat erbij gehaald is. Maar als je dat boekje wilt verfilmen in een trilogie krijg je ook niet echt iets bijzonders. Er is een hoop bijgehaald uit ander werk van Tolkien en dingen uit Middle Earth...

tja...ik heb het boek niet gelezen en heb er niet naar gekeken met de verwachting een LotR film te zien...ik heb me prima vermaakt. Enige minpunt was de gigantische hoeveelheid (slechte) CGI.

Gollum was geweldig!
Ik denk dat de mensen die hier kritiek op hebben (waaronder ikzelf) het dan ook vooral zonde vinden dat ze er 3 films van maken, het had best in minder films (1?) gekund.
pi_121320806
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:32 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik denk dat de mensen die hier kritiek op hebben (waaronder ikzelf) het dan ook vooral zonde vinden dat ze er 3 films van maken, het had best in minder films (1?) gekund.
Denk dat je daarvoor de studio's mag bedanken en niet per se Peter Jackson de schuldige is.
pi_121320819
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:34 schreef complixate het volgende:

[..]

Denk dat je daarvoor de studio's mag bedanken en niet per se Peter Jackson de schuldige is.
Dat kan zeker kloppen inderdaad :Y
pi_121322809
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:34 schreef complixate het volgende:

[..]

De studio zal het zeker hebben aangemoedigd, maar Jackson is niet vies van proberen zijn eigen stempel op andermans verhaal te drukken natuurlijk.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121333389
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:25 schreef complixate het volgende:
Jackson heeft zelf het 'LotR-gevoel' in The Hobbit proberen op te roepen door de muziek te hergebruiken en door aardig wat personages terug te laten keren. Dan is het niet gek dat mensen het resultaat met LotR gaan vergelijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 22:40:14 ]
pi_121334092
Met de muziek, de vormgeving van de wereld en de acteurs is dan ook weinig mis. Op dat punt is de film gelijkwaardig aan LotR en dus ook prima te vergelijken (op Azog na misschien). Het is vooral het plot, of eerder het gebrek eraan, dat de film beduidend maakt dan diens voorgangers. Daar vallen ook alle critici over.
Amen.
pi_121336371
Vrijdag voor de 2e keer naar de hobbit :)

Alleen dit keer in IMAX pathe arena, 3D IMAX HFR, kom maar op :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')