Onzin. Ik zat vanmiddag in een middagvoorstelling in Ede in de Cinemec. En er zat gewoon driehonderd man in die zaal.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk dat 80-90% van de mensen die deze film graag wil(de) zien dat reeds heeft gedaan. Het zal dus rustig zijn.
De film draait nog maar vijf weken. Tuurlijk het is de vakantieperiode, maar als een middagvoorstelling in de vijfde week nog goed bezocht wordt dan zit het wel snor de komende weken.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag was de laatste dag van de vakantie + je noemt nu een bioscoop die vrij groot qua naam is in de omgeving. In de wat kleinere bioscopen zal het heus niet meer zo'n storm lopen de komende weken.
Hmm, bij ons in Pathé Breda, grote bioscoopzaal was het anders niet zo druk. We gingen naar de film om 6 uur 's avonds.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:57 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Ik denk dus dat het een combinatie is van beiden. Veel mensen die de film moesten zien, hebben dat al gedaan. Samen met alle gezinnen en setjes die wat te doen wilden hebben in de vakantie (ik had overigens geen vakantie).
Maar dat het inderdaad ook nog steeds druk is. Maar ik ga het liefste als de bioscoop maar voor de helft is gevuld of minder.
Veel beter. Vooral 27:10.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Voor al diegenen die deel veeel te lang vonden en het bijna in de broek doen bij de gedachte dat er nog twee zulke lange delen komen is dit een goed alternatief:
Moeders.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Voor al diegenen die deel veeel te lang vonden en het bijna in de broek doen bij de gedachte dat er nog twee zulke lange delen komen is dit een goed alternatief:
Ik denk dat de mensen die hier kritiek op hebben (waaronder ikzelf) het dan ook vooral zonde vinden dat ze er 3 films van maken, het had best in minder films (1?) gekund.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:25 schreef complixate het volgende:
Kan me sommige negatieve reacties wel voorstellen...maar iedereen vergelijkt het met Lord of the Rings..en dat is het niet. The Hobbit heeft gewoon een andere toon en is een ander verhaal. Dan, nog wat logischer, mensen die dit vergelijken met het boek..dan kan je boos worden om alles wat erbij gehaald is. Maar als je dat boekje wilt verfilmen in een trilogie krijg je ook niet echt iets bijzonders. Er is een hoop bijgehaald uit ander werk van Tolkien en dingen uit Middle Earth...
tja...ik heb het boek niet gelezen en heb er niet naar gekeken met de verwachting een LotR film te zien...ik heb me prima vermaakt. Enige minpunt was de gigantische hoeveelheid (slechte) CGI.
Gollum was geweldig!
Denk dat je daarvoor de studio's mag bedanken en niet per se Peter Jackson de schuldige is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:32 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die hier kritiek op hebben (waaronder ikzelf) het dan ook vooral zonde vinden dat ze er 3 films van maken, het had best in minder films (1?) gekund.
Dat kan zeker kloppen inderdaadquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:34 schreef complixate het volgende:
[..]
Denk dat je daarvoor de studio's mag bedanken en niet per se Peter Jackson de schuldige is.
De studio zal het zeker hebben aangemoedigd, maar Jackson is niet vies van proberen zijn eigen stempel op andermans verhaal te drukken natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:34 schreef complixate het volgende:
[..]
Denk dat je daarvoor de studio's mag bedanken en niet per se Peter Jackson de schuldige is.
Jackson heeft zelf het 'LotR-gevoel' in The Hobbit proberen op te roepen door de muziek te hergebruiken en door aardig wat personages terug te laten keren. Dan is het niet gek dat mensen het resultaat met LotR gaan vergelijken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:25 schreef complixate het volgende:
Kan me sommige negatieve reacties wel voorstellen...maar iedereen vergelijkt het met Lord of the Rings..en dat is het niet. The Hobbit heeft gewoon een andere toon en is een ander verhaal. Dan, nog wat logischer, mensen die dit vergelijken met het boek..dan kan je boos worden om alles wat erbij gehaald is. Maar als je dat boekje wilt verfilmen in een trilogie krijg je ook niet echt iets bijzonders. Er is een hoop bijgehaald uit ander werk van Tolkien en dingen uit Middle Earth...
Ben ook al 2 keer geweest. Je merkt echt het verschil tussen een bioscoop die 48 HFR en 24 HFR draait. De ervaring was beduidend minder. Immense verschil. Had het verwacht, maar je beseft het pas als je eerst 48 HFR en daarna de 24 HFR versie bekijkt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:44 schreef andreas612 het volgende:
Vrijdag voor de 2e keer naar de hobbit
Alleen dit keer in IMAX pathe arena, 3D IMAX HFR, kom maar op
Waarom zou je dat doen? meer films is meer plezier. Het is echt niet zo dat er ook maar een saai stuk in de eerste film zit of zo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:32 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die hier kritiek op hebben (waaronder ikzelf) het dan ook vooral zonde vinden dat ze er 3 films van maken, het had best in minder films (1?) gekund.
De vorige keer was ook HFR, maar dat was met standaard 3D erbij, nu ook nog IMAXquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ben ook al 2 keer geweest. Je merkt echt het verschil tussen een bioscoop die 48 HFR en 24 HFR draait. De ervaring was beduidend minder. Immense verschil. Had het verwacht, maar je beseft het pas als je eerst 48 HFR en daarna de 24 HFR versie bekijkt.
Baas.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:48 schreef andreas612 het volgende:
[..]
De vorige keer was ook HFR, maar dat was met standaard 3D erbij, nu ook nog IMAX
Ben ik niet met je eens. Bij LoTR was het logisch om per boek 1 film te maken en zo op 3 films uit te komen. De Hobbit is maar 1 boek en had prima in 1 film gepast (zeker als je het boek erbij pakt.) Ik vond zelf de film tof, maar er zat naar mijn mening weinig vaart in en veel scènes konden worden geschrapt om toch het verhaal te kunnen vertellen. Dit was bij LoTR (uitgezonderd de EE, maar die zijn er dan ook voor de fans) niet het geval. Elke scène voegde wel iets toe. Dat mis ik bij de Hobbit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? meer films is meer plezier. Het is echt niet zo dat er ook maar een saai stuk in de eerste film zit of zo.
je vond de 48 HFR minder?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ben ook al 2 keer geweest. Je merkt echt het verschil tussen een bioscoop die 48 HFR en 24 HFR draait. De ervaring was beduidend minder. Immense verschil. Had het verwacht, maar je beseft het pas als je eerst 48 HFR en daarna de 24 HFR versie bekijkt.
Nope, andersom. Het beeld was bij 48 HFR zoveel scherper en je zat echt in de film. Toen ik de tweede keer naar de film ging, was dat beduidend minder omdat het scherm gewoon veel minder scherp was. Wij hebben hier een plaatselijke bioscoop die echt tien keer niks is. Mijn TV geeft zowat beter beeld.quote:
Voor het summer blockbuster "geef me meer en grotere actiescene's"-publiek niet, nee. Voor mensen die een verfilming van De Hobbit zouden willen zien daarentegen? Bilbo zei het al: “I feel thin, sort of stretched, like butter scraped over too much bread.”quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? meer films is meer plezier. Het is echt niet zo dat er ook maar een saai stuk in de eerste film zit of zo.
Of die overduidelijke plastic wapens op de rug van die ene dwerg :xquote:Op woensdag 9 januari 2013 02:20 schreef Nagil het volgende:
Ok, heb de 24 FR niet gezien maar ik vond de 48 HFR echt drie keer niks. Die Azog zag er echt uit als megaslechte CGI, blijkbaar is het soms beter om toch wat minder details te zien. Vond verder het beeld erg tv-filmisch overkomen.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor het summer blockbuster "geef me meer en grotere actiescene's"-publiek niet, nee. Voor mensen die een verfilming van De Hobbit zouden willen zien daarentegen? Bilbo zei het al: “I feel thin, sort of stretched, like butter scraped over too much bread.”
Heb 'm al in de bios gezien, viel flink tegen, wilde 'm nog een kans geven - via download - maar dat laat dus nog even op zich wachten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:21 schreef Windwalker88 het volgende:
Haha, heb wel medelijden met mensen doe deze film gedownload hebben
Haal een PUC (Pathé Unlimited Card)quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:23 schreef Rosario het volgende:
[..]
Heb 'm al in de bios gezien, viel flink tegen, wilde 'm nog een kans geven - via download - maar dat laat dus nog even op zich wachten.
Dit is de editie van 2013.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:32 schreef Sloggi het volgende:
The Hobbit voor geen enkele Oscar genomineerd, of doet hij mee voor 2013?
Ik zag het. Hij doet mee om de troostprijzen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dit is de editie van 2013.
Hij heeft drie nominaties.
Visual Effects, Make-Up, Production Design
Ja!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zag het. Hij doet mee om de troostprijzen.
Dit. Wanneer er meer iconische scenes in de film hadden gezeten dan slechts de Riddles-scene had die meer kans gehad.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:49 schreef thettes het volgende:
Alleen de laatste werd goed onderscheiden, meteen met een record. Maar the Hobbit is dan ook een leuke film, maar onvergelijkbaar veel slechter dan LOTR imo. Een beste film nominatie zou echt lachwekkend zijn.
En ja ik heb toch echt genoten van the Hobbit hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |