MILAAN, 29 augustus 2002 12:32 - Vandaag wordt het definitief bekend waar Ronaldo dit seizoen gaat spelen. Nog altijd is een transfer van Real Madrid niet van de baan. Ronaldo heeft gisteren uitgebreid gesproken met Moratti. Voor de lenzen van de fotografen zoenden de beide heren elkaar op beide wangen. Toch is er niets veranderd, want Ronaldo wil weg. Moratti zal daarin alleen toestemmen wanneer Real Madrid met een goed aanbod komt.
Over de achtergronden van de wens van Ronaldo om Milaan zo snel mogelijk te verlaten is tot nu toe vrij vaag gedaan. "Ik heb een duidelijke reden en als iemand die hoort, geeft hij mij gelijk," is het enige dat hij daarover kwijt wilde. Aanvankelijk werd gedacht aan een conflict met trainer Hector Cuper,
maar volgens enkele websites en Spaanse kranten is Clarence Seedorf de ware oorzaak van de onrust bij Ronaldo. De Braziliaan zou, volgens de website www.tg.com, weg willen omdat Seedorf een geheime verhouding heeft met zijn vrouw Milene. Het Spaanse dagblad Marca maakte gisteren melding van de roddel. Natuurlijk is het bericht suggestief, maar het is opvallend dat Milene zich tot nu toe zeer zelfstandig heeft gedragen en al heeft verklaard in Milaan te willen blijven om dit seizoen te spelen bij Fiammamonza in de vrouwelijke Serie A.
"Ik wil helemaal niet hier weg", verklaarde ze vorige week voor een camera van de staatsomroep RAI. In ieder geval heeft Moratti begrip getoond en is hij bereid vandaag in Monte-Carlo nog een keer om de tafel te gaan zitten met de leiding van Real Madrid. Voor het geval Ronaldo wordt verkocht, heeft Inter vandaag een optie op Parma-spits Di Vaio. De roddel verklaart ook het verrassende vertrek van Seedorf naar AC Milan in ruil voor international Coco.
Marca meldt ook dat voorzitter Gaspart van Barcelona in de afgelopen dagen met de gedachte heeft gespeeld om Ronaldo bij Inter los te weken, maar dat zijn plannen werden gedwarsboomd door een veto van Van Gaal, die bang was dat Ronaldo de verhoudingen in de kleedkamer zou aantasten.
bron voetbalonline