abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121092096

League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok leuk, en die Champions, zitten daar ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, omdat het spel door erg veel hitsige pubertjes gespeeld wordt. Riot harkt dus flink geld binnen door skins en champs met flinke uiers te maken!

Er zijn er op het moment (03-01-2013) 109 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus en pak hem beet elke twee tot drie weken komt er een nieuwe bij!

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

Het officiele youtubekanaal van Riot Games. Hier vind je alle Champion spotlights en Patch Previews terug.

Cinematic trailer

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

Own3d Site met streams.
Twitch Site met streams.

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Lolking Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden. Op het moment de beste site om snel iemand's summoner profiel op te vragen zonder dit via de in-game client te doen.

Lolwiki Complete wiki met veel info over champions, skills, abilities, masteries en items.

Championselect Site met counterpicks

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 03-01-2013 14:00:27 ]
pi_121092220
Aangevulde laatste post:

quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:59 schreef Quotidien het volgende:
Bedankt, denk dat ik maar met Ashe ga beginnen. Als ik die uberhaupt kan verkrijgen nu.
Hoelang duurt het ongeveer voordat ik er echt lekker inzit?
Reken op... weet ik veel? Ik ken spelers van level vijftien die het prima doen en spelers van level dertig met meer dan tweeduizend gespeelde games die er werkelijk waar geen kloot van kunnen. Dat ligt helemaal aan jou.

Daar komt nog bij dat LoL een erg makkelijk spel om te leren is, maar erg lastig om te meesteren is. Voor je van alle champs alle skills kent ben je wel een half jaartje verder bij normaal game-gedrag, maar in principe kun je al wel veeeeel eerder normaal meekomen in de games. Welke champ wat doet en wat gevaarlijk kan worden leer je vanzelf wel.

Tip: koop vóór level twintig nog geen runes.
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:26:51 #3
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121093194
Hmm oké. Misschien kun je me gelijk ff toevoegen aan de spelerslijst: CrackerzElite :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_121093500
Normale TT _O_
pi_121093634
Snap echt geen klote van Leesin maar ik blijf het proberen :')
pi_121093843
Wanneer kunnen we mensen reporten en ignoren in de champion selection? Wordt goddomme moe van die kiddo's die beginnen te schelden hij of een kontmaatje van hem zijn rol niet krijgt. Kan nu weer een half uur niks omdat een eve zijn zin niet kreeg en dan maar revive / clairvoyance pikt, alleen maar omdat zijn kontmaatje die last pick had niet de adc rol kreeg.... :{
pi_121095462
Het zijn bij ranked games ook altijd de lastpicks die meteen rollen gaan claimen, ik word daar zo moe van :'(
  donderdag 3 januari 2013 @ 00:56:24 #8
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121096754
Misschien iemand een potje om mij ff wat te helpen ofzo? :@
  donderdag 3 januari 2013 @ 03:51:12 #10
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121099897
Wat ik echt niet snap is dat er nergens een tutorial te vinden is over de verdeling van de champions en ganking, jungling, etc. Heel leuk al die guides voor champs zelf, maar nergens wordt uitgelegd wat nou precies de bedoeling is als je begint (als in strategie). Wie neemt de mid, de bot en de toplane? Met wie gaat wie samen? Dat soort vraagstukken.
pi_121100051
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 03:51 schreef Quotidien het volgende:
Wat ik echt niet snap is dat er nergens een tutorial te vinden is over de verdeling van de champions en ganking, jungling, etc. Heel leuk al die guides voor champs zelf, maar nergens wordt uitgelegd wat nou precies de bedoeling is als je begint (als in strategie). Wie neemt de mid, de bot en de toplane? Met wie gaat wie samen? Dat soort vraagstukken.
Dat is lastig omdat er niet echt vaste regels zijn. Ja, er zijn "geaccepteerde" regels als in de standaard opstelling en wie dus welke lane pakt. Desalniettemin staat het iedereen vrij om te te interpreteren welke champ op welke lane moet en hoeveel mensen in één lane staan.

Kortom: het staat niet geschreven in steen. Je moet zelf ontdekken wat wel en niet werkt. Je kan niet bij voorbaat aankondigen dat iets niet werkt want de metagame verandert gewoon in de loop der tijd.

Ook wie samen bot gaan is in de afgelopen jaren nogal veranderd. Zaken die men vroeger als pro zag worden tegenwoordig als belachelijk gezien :P

[ Bericht 9% gewijzigd door ems. op 03-01-2013 05:01:06 ]
Conscience do cost.
pi_121100873
quote:
Ik had je post op tweakers al beantwoord (Vicarious ben ik daar). Verder kun je me ingame altijd aanspreken om eens een game samen te doen ofzo. Ik heb nog wel een lvl 1 account die ik kan misbruiken om je te helpen (anders word je tegen lvl 30 spelers gematcht, niet handig als je nog geen idee hebt)
Vicariously I live while the whole world dies
pi_121103992
Wanneer moet caithlyn een bloodthrister? Geen steroid enzo, dus ik weet niet.
We're slowly approaching inevitable death.
pi_121104119
quote:
Elke champion heeft een dergelijk overzicht, daaruit kan je al veel opmaken

Maar in dit geval zou onder Attributes Support er ook nog bij kunnen bijvoorbeeld dus ja het is een hulpmiddel maar meer ook niet.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_121104339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 11:03 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar in dit geval zou onder Attributes Support er ook nog bij kunnen bijvoorbeeld dus ja het is een hulpmiddel maar meer ook niet.
Hij heeft veel hp dat wil zeggen dat hij de sterkste is en ik hem als eerste moet focussen, toch? Toch?

Bron: mijn adc gisteravond.
pi_121104411
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:40 schreef Cornelis83 het volgende:
Wanneer kunnen we mensen reporten en ignoren in de champion selection? Wordt goddomme moe van die kiddo's die beginnen te schelden hij of een kontmaatje van hem zijn rol niet krijgt. Kan nu weer een half uur niks omdat een eve zijn zin niet kreeg en dan maar revive / clairvoyance pikt, alleen maar omdat zijn kontmaatje die last pick had niet de adc rol kreeg.... :{
En weer gebeurt het.... Dit keer tussen een Soraka en een Kassadin die allebei mid willen. Wordt er moe van! Dit keer ook een screenshot gemaakt en een log gesubmit met de screenshot bij riot. Hopelijk doen ze er ook wat mee...
pi_121104497
Aram matchmaking incoming :p
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:20:44 #18
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121106241
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 04:09 schreef ems. het volgende:

[..]
knip
Ach, hoe je bepaalde champions moet spelen is toch ook naar eigen wens in te vullen? Daar zijn dan weer wel tig guides e.d. voor.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 11:03 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zag het al op de wiki ja, handig. :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 08:24 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik had je post op tweakers al beantwoord (Vicarious ben ik daar). Verder kun je me ingame altijd aanspreken om eens een game samen te doen ofzo. Ik heb nog wel een lvl 1 account die ik kan misbruiken om je te helpen (anders word je tegen lvl 30 spelers gematcht, niet handig als je nog geen idee hebt)
Had 'm voor de verandering ook op GoT gepost ja, doe ik normaal nooit. :P
pi_121107675
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 11:11 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Hij heeft veel hp dat wil zeggen dat hij de sterkste is en ik hem als eerste moet focussen, toch? Toch?

Bron: mijn adc gisteravond.
Jullie lieten hem zeker alleen met de tank in teamfights
pi_121107750
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:03 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Jullie lieten hem zeker alleen met de tank in teamfights
:')

Ik zal positioning en focussen niet snappen zeker :')

Nee, de adc was gewoon een domme kutkneus.
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:12:55 #21
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121108017
Nog tips voor Varus?
pi_121108171
Last-hitten, standaardbuilds volgen, goed uitkijken dat je ook echt aan de rand van de teamfights staat en niet middenin.

Leer je prioriteiten qua aanvallen snel te bepalen, in het algemeen is dit: AD carry en Ap Carry, daarna de off-tank(s) (zal/zullen wel toplaner en/of jungler zijn) of de support (afhankelijk van welke champs er bij betrokken zijn).
pi_121108565
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

:')

Ik zal positioning en focussen niet snappen zeker :')

Nee, de adc was gewoon een domme kutkneus.
Was die tank toevallig een rammus? Ja zeker. :')

kneusje, rammus heeft een taunt
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:33:11 #24
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121108733
Eerste potje pvp, gaan ze gelijk met z'n drieen mid. :')
pi_121109058
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:28 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Was die tank toevallig een rammus? Ja zeker. :')

kneusje, rammus heeft een taunt
Ik zit nu een beetje in dubio of jij nou probeert te trollen of werkelijk waar zo stom als het achtereind van een debiel varken bent.

We hebben het al die tijd over een Alistar, waar de tyfus denk jij een Rammus vandaan te toveren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')