abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:11:03 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121068251
Voor mij:

Doelstelling: Rendement behalen van ca 10% op mijn hele vermogen. Hiertoe ben ik bereid behoorlijk risico te nemen (-40%), zolang ik maar binnen mijn bankmargin blijf.

Verwachting: Ik verwacht geen opzienbarend beursjaar. Koers van de AEX schommelt tussen de -10 en de +10% tov slotkoers 2012.
Aandelen blijven relatief aantrekkelijk ondanks hoge waardering, gezien lage rentestand en lange-termijn inflatieverwachting
cash/spaardeposito: Heeft een negatief rendement door de lage rente, de hoge vermogensrendementsheffing en hoge inflatie. Niet doen, er is altijd iets beters
Obligaties/perps: De dikke winsten van 2012 zijn nu niet te realiseren, koersen zijn teveel opgelopen. Hierdoor is het rendement ook minder geworden. Als basis niet slecht, maar zelfs op hoge-rendementperps misschien 5% effectieve winst. (9% dividend, 4% koersdaling)
Goud: Geen peil op te trekken.
Huizen/onroerend goed: Nieuwe fiscale omstandigheden en aanhoudende crisis zullen ongetwijfeld effecten hebben op de huizenprijzen (negatief). Maar als deze eenmaal doorgewerkt zijn zie ik geen redenen meer waarom ze nog verder zouden moeten dalen. Alle stoplichten staan dan immers al op rood, hoe moet het slechter worden? Medio dit jaar -6% tov 1-1-2013, dan stabilisatie. Rest van het vastgoed blijft prut.

Strategie: Porto van 40% obligaties, 50% aandelen en 10% derivaten gewoon aanhouden. Als de beurs nog verder stijgt (>10%), deleveragen/cash aanhouden. Kanshebbers op koerswinst dit jaar: KPN, BAM. Voor de fun spelen met derivaten Akzo (schrijven puts <44, terugkopen >48).
Halverwege het jaar kijken om huis te kopen in middensegment.
The End Times are wild
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:55:04 #2
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_121069752
Doelstelling: Meer rendement behalen dan op de spaarrekening.

Verwachting: Geen idee, ik verdiep me er pas sinds kort in.

Strategie: Momenteel 5% aandelen, 20% bankspaar (ik zie het als een 30 jarige spaardeposito) en 75% cash. Doel komend jaar is om mijn wederhelft ervan te overtuigen dat beleggen iets anders is dan gokken en dat het zonde is om zoveel op een spaarrekening te laten staan.

quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:11 schreef LXIV het volgende:
cash/spaardeposito: Heeft een negatief rendement door de lage rente, de hoge vermogensrendementsheffing en hoge inflatie. Niet doen, er is altijd iets beters
Doel je dan op obligaties oid? Kun je eens enkele voorbeelden noemen met laag risico waar je zelf in zit?
If you can't beat them, join them.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:30:39 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121072863
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:55 schreef 44pje het volgende:
Doelstelling: Meer rendement behalen dan op de spaarrekening.

Verwachting: Geen idee, ik verdiep me er pas sinds kort in.

Strategie: Momenteel 5% aandelen, 20% bankspaar (ik zie het als een 30 jarige spaardeposito) en 75% cash. Doel komend jaar is om mijn wederhelft ervan te overtuigen dat beleggen iets anders is dan gokken en dat het zonde is om zoveel op een spaarrekening te laten staan.

[..]

Doel je dan op obligaties oid? Kun je eens enkele voorbeelden noemen met laag risico waar je zelf in zit?
Ik heb niet zoveel hele lage risico's. Laagste risico zijn obligaties
The End Times are wild
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:12:40 #4
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_121074365
Bedankt voor je reactie, maar waar doel je dan op met het vetgedrukte? Wat is er beter dan een spaardeposito met vergelijkbaar risico?

quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:11 schreef LXIV het volgende:

If you can't beat them, join them.
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:23:45 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121074696
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:12 schreef 44pje het volgende:
Bedankt voor je reactie, maar waar doel je dan op met het vetgedrukte? Wat is er beter dan een spaardeposito met vergelijkbaar risico?

[..]

Met vergelijkbaar risico niks natuurlijk. Rendement en risico zijn altijd in evenwicht.
The End Times are wild
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:37:02 #6
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_121075140
Doelstelling: een mooi rendement maken, boven de 5%, of mocht 2013 een goed jaar worden dan de markt verslaan.

Verwachting: ik verwacht niet veel bijzonders, de economische groei zal ongeveer op 0% uitkomen verwacht ik zo, maar door het verder wegebben van angst uit de markt verwacht ik iets hogere koersen, zeg richting de 370 voor de AEX

Aandelen: Stijgen in waarde ondanks dat er nauwelijks winst- of omzetgroei wordt gerealiseerd, ze zijn op het moment relatief laag gewaardeerd en ik verwacht wat waarderingen door minder angst in de markt.

cash/spaardeposito: Inderdaad zal je hier over het algemeen een negatief rendement over behalen door eerder genoemde factoren. Overigens heb ik vaak het idee dat het voor een hoop mensen toch verstandiger is om dan maar een een klein verliesje te leiden, in plaats van hun geld op de beurs te verspelen omdat ze denken snel rijk te kunnen worden.

Obligaties/perps: volg ik niet en heb ik niet heel veel verstand van.

Goud: volg ik ook niet en is inderdaad al helemaal geen peil op te trekken

Huizen/onroerend goed: wat betreft Nederland voorzie ik een verdere daling in de waarde van zowel huizen als het meeste zakelijke ontroerend goed. Deze daling wordt voornamelijk gevoed door onzekerheid over de hypotheekrenteaftrek (en volgens mij onafwendbare afschaffing daarvan op termijn), het feit dat banken steeds moeilijker hypotheken verstrekken (al dan niet door strengere regelgeving), door de stilstaande economie, de extreme bouwlust van projectonwikkelaars en gemeentes terwijl de vraag naar zowel particulier als zakelijk vastgoed verdere daalt, en simpelweg door overwaardering van vastgoed.

Strategie: 60% aandelen, 30% cash, 10% speelgeld (voor geknoei met derivaten etc.) qua aandelen probeer ik de aloude strategie toe te passen van het zoeken naar ondergewaardeerde aandelen, en deze aanhouden voor wat langere tijd tot de waardering weer op normaal niveau is. Wanneer ik een korte termijn buitenkansje zie wil ik daar nog wel eens op inspringen met derivaten, maar ik hou er niet zo van de hele dag achter mijn scherm geplakt te zitten dus dat gebeurt niet erg vaak ;)
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:17:05 #7
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_121076620
Ik heb zo'n gevoel dat 2013 een onstuimig jaar wordt.

Graag gedaan. :)
pi_121080842
Doelstelling: Vermogensbehoud

Verwachting:
Aandelen aex 350 op 31 dec 2013
cash/spaardeposito: Verwacht protesten tegen de vermogensrendementbelasting
Obligaties/perps rente te laag of te veel risico. denk dat perpetuals massaal worden afgelost
Goud: geen idee
Huizen/onroerend goed omlaag

Strategie: 100% cash op een internetspaarrekening van de rabobank

Weet nooit een goed instapmoment voor aandelen
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:23:05 #9
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_121084089
Zilver zilver zilver !

Strategie: ENKEL fysiek zilver

Verwachting: stack the smack.
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:23:52 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121084129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:23 schreef francorex het volgende:
Zilver zilver zilver !

Strategie: ENKEL fysiek zilver

Verwachting: stack the smack.
Spreiden is verblijden, dat weet je toch wel=
The End Times are wild
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:25:16 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121084197
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:11 schreef arjan1212 het volgende:
Doelstelling: Vermogensbehoud

Verwachting:
Aandelen aex 350 op 31 dec 2013
cash/spaardeposito: Verwacht protesten tegen de vermogensrendementbelasting
Obligaties/perps rente te laag of te veel risico. denk dat perpetuals massaal worden afgelost
Goud: geen idee
Huizen/onroerend goed omlaag

Strategie: 100% cash op een internetspaarrekening van de rabobank

Weet nooit een goed instapmoment voor aandelen
Als je geen goed instapmoment weet voor aandelen, dan doe je dat toch gespreid. Koop je nu voor 10% van je vermogen in, over een half jaar nog eens, net zolang totdat je voldoende denkt te hebben. Dat is ook een manier van risicospreiding (in de tijd).
Stijgt het meteen, dan is dat mooi winst. Daalt het, dan verlies je niet veel en heb je de kans om lager in te stappen.
The End Times are wild
pi_121084418
ja of iedere maand 100 euro voor de komende 50 jaar.. dan schein je miljoenair te worden

ik wil instappen bij een aex van 150 en daar komt ie natuurlijk nooit, behalve als ik morgen al me geld in aandelen steek natuurlijk

en ja 10% per 3 maanden zou kunnen
pi_121084465
of ik koop natuurlijk een klote aandeel dat vervolgens met 80% daalt ofzo
echt wat voor mij
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:34:05 #14
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_121084571
Voor mij:

Doelstelling: Ieder kwartaal meer passief inkomen krijgen dan het kwartaal ervoor.

Verwachting: Al mijn aandelen zullen dit jaar verhogen hun dividend, gemiddeld met 6-9%.

Strategie: Iedere maand 1-3 aankopen doen kwaliteits bluechip stocks. Dividend herinvesteren en maandelijks kapitaal opzij leggen om te investeren, ik investeer voor de lange termijn, denk aan decennia.

BTW: Ik postte mijn aankopen weleens in het beursvloer topic, ik weet niet of mensen daar behoefte aan hebben, maar dat wil ik best structureel doen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_121157104
Voor mij:

Doelstelling: 100%

Verwachting: sell in may
cash/spaardeposito: Nee
Obligaties/perps: Nope
Goud: Neee
Huizen/onroerend goed: Nee

Strategie: 100% futures :Y m.b.v. technische analyse long/short systeem.

[ Bericht 2% gewijzigd door 123dudeguys op 04-01-2013 16:50:16 ]
pi_121166070
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:34 schreef monkyyy het volgende:
Voor mij:

Doelstelling: Ieder kwartaal meer passief inkomen krijgen dan het kwartaal ervoor.

Verwachting: Al mijn aandelen zullen dit jaar verhogen hun dividend, gemiddeld met 6-9%.

Strategie: Iedere maand 1-3 aankopen doen kwaliteits bluechip stocks. Dividend herinvesteren en maandelijks kapitaal opzij leggen om te investeren, ik investeer voor de lange termijn, denk aan decennia.

BTW: Ik postte mijn aankopen weleens in het beursvloer topic, ik weet niet of mensen daar behoefte aan hebben, maar dat wil ik best structureel doen.
Daar ben ik best benieuwd jaar na :)
pi_121166415
Doelstelling: Vermogensbehoud en gestage groei.

Verwachting: Stilte voor de storm.

Strategie: Aangezien vrijwel alle assets overgewaardeerd zijn en (denk ik) dit jaar blijven zal de zoektocht naar rendement zich meer richten IRL. Voor de rest volledig cash.
pi_121166433
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:34 schreef monkyyy het volgende:
Altijd leuk. :)
pi_121207334
Doelstelling: Afhankelijk per aandeel.

Verwachting: Ik verwacht dat ING op 8.5 á 9 euro zal komen dit jaar, ASML durf ik geen uitspraak over te doen, maar ik hoop een stabiele koersstijging, Arselor Mittal hoop ik van dat het stabiel blijft.

Strategie: pappen en nathouden tot we in gunstigere tijden zitten (2015, 2016 gok ik zo).
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:45:00 #20
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_121208214
Voor mij:

Doelstelling: Rendement behalen van ca. 6/7% op mijn hele vermogen.

Verwachting: Ik verwacht een relatief rustig beursjaar met AEX eind dit jaar rond 330, dus lichte daling over het gehele jaar.

Bij het selecteren van de juiste aandelen blijven deze zeker aantrekkelijk: binnen Nederland denk ik aan SBM, Shell, Imtech, PostNL en bijv. Furgro. Daarnaast zijn bijv. Exact en Unit4 voor mij mooie overnamekandidaten.

cash/spaardeposito: Heb nog een aantal oude spaardeposito's lopen waar ik met huidige vermogensrendementsheffing en inflatie nog net kleine winst op kan pakken maar aantal loopt dit jaar helaas af. Ga deel weer voor 1 a 2 jaar vastzetten.

Obligaties/perps: Heb er niet veel en verwacht hier ook maar beperkte rendementen op en zeker geen koerswinsten meer. Gemiddeld pak 'm beet leuk voor 3/4% winst op mn portefeuille. Denk aan ABN of Aegon perp.

Goud: Heb nu circa 10% vermogen in goud/zilver. Afgelopen jaren hele mooie winsten mee gepakt. Kan alle kanten op dus nu beetje afbouwen, winst nemen en heb deel ondergebracht in Gold Miners ETF daar verwacht ik nog wel herstel van.

Huizen/onroerend goed: bodem is daar wel in zicht nu verwacht. Dit jaar nog wat er af en dan gaan we weer heel voorzichtig stijgen.

Porto van 10% obligaties, 35% aandelen, 10% goud/zilver en rest spaardeposito's en nog wat cash.
En nog wat losse tips van mij voor buitenlands aandelen: Roche, Galapagos, Total, Starbucks, VALE

En gezien de prima eerste beursweek (helft al bijna gerealiseerd ;-)) stoploss ingebouwd, als koers 10% daalt, mocht ik het toch volledig verkeerd gezien hebben :D
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:46:37 #21
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_121208284
Erg interessant topic trouwens! Hoop dat zoveel mogelijk lezers hun verwachtingen/doelstellingen/aandelenstrategie delen!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:22:48 #22
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_121209598
Ik zit te wachten op de volgende cyclus\crisis.

http://bigcharts.marketwa(...)width=579&mocktick=1

We hebben nu weer 4 jaren gehad van stijgende koersen en het kan nog even zo doorgaan of zijwaarts. De crisis lijkt bezworen, de centrale banken laten voorzichtig de teugels vieren.

Ik wacht rustig af totdat er weer wat gebeurt en probeer dan weer in te stappen.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_121290010
Doelstelling: Weer plezier hervinden. Netto er 25 tot 50% op vooruit gaan. Percentage reizen en tripjes niet meer dan 25% van vermogen zijn.

Verwachting: Ik verwacht geen opzienbarend beursjaar. Saai, wisselvallig.

Strategie: Porto van 25% aandelen, de rest speel geld voor short term beleggen. CFD;'s, opties, automatische strategien. Niet al te veel geld uitgeven aan relaties. Dat was het afgelopen jaar een slechte investering.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121349473
Ik zie bij veel dat de verwachting voor goud 'geen idee'is. Toch lees ik veel op andere sites dat de verwachting is dat goud en zilver nog verder zullen stijgen. Hier hebben veel mensen daar twijfels bij?
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:39:22 #25
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_121350303
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:14 schreef stukput het volgende:
Ik zie bij veel dat de verwachting voor goud 'geen idee'is. Toch lees ik veel op andere sites dat de verwachting is dat goud en zilver nog verder zullen stijgen. Hier hebben veel mensen daar twijfels bij?
Ja, want het gaat niet om de echte waarde van goud en zilver, maar over hoe er gespeculeerd wordt. En daar hebben alleen de groten iets over te zeggen. Ik durf er niet op te gokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')