Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeurquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:24 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Zo vind ik het persoonlijker mooier, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf.
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeur.
Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocksquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang.En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langerquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang.En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
Wat stel jij voor dan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocks.
Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:42 schreef Bart het volgende:
[..]
In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langer.
Split before merge...quote:
Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.quote:[..]
Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.
Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Split before merge...
http://wiki.openttd.org/Over_Under_Junction bijvoorbeeld, maar dan ruimer opgezet om de bochten minder scherp te maken...
Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.quote:[..]
Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.
Moeten ze van dat station alle kanten op kunnen rijden? Je kan er ook een 3-way van maken, en dan gewoon een aftakking naar dat station van de kant waar ze heen moeten.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt.
[..]
Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.
met en zonder magic bulldozer?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:33 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen.
Ja dat scheelde welquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:19 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
met en zonder magic bulldozer?
Ik bouw alleen maar RoRo, of als het écht niet anders kan terminus. Stations waarbij treinen van beide kanten in én uit rijden is per definitie rampzaligquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:30 schreef mschol het volgende:
is er ergens een goeie uitleg over b.v.meerdere stations met meerdere platformen waar meer treinen rijden als dat er op 1 station aanwezig is?
je kan een RoRo systeem maken (meest ideale, want het minst complex)
maar ik was eigenlijk benieuwd hoe men het oplost waar op het platform wordt gekeerd..
ik ga uit van 2 "hoofd"lijnen waarop beide kanten opgereden kan worden.
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch?quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:58 schreef ArnosL het volgende:
Kut, vergeten om inflatie uit te zetten
Gaat me meer om de omzet, die stijgt in mijn ogen onrealistisch hard.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch?Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo.
op een gegeven moment zijn bussen niet meer betaalbaar, ze kosten meer dan ze opleveren...quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch?Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo.
Niet.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kan ik alle treinen in één keer vervangen voor maglev zonder alle bestemmingen opnieuw te moeten invoeren?
Bestemmingen kun je wel kopiėren. Ik stuur altijd alle oude treinen naar depots en bouw er een nieuw depot naast, vervolgens bouw je de nieuwe treinen en kopieer je de bestemmingen van de oude treinen (door na de bestemmingsknop op de oude trein te klikken) om de oude trein daarna te verkopen. Een snellere manier ken ik niet.quote:
En altijd saven voordat je grote veranderingen door gaat voerenquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:05 schreef ArnosL het volgende:
Lees ik dat net even iets te laat. Ik heb m'n treinen net allemaal verkocht
Uiteraard, zo staat het ook in de FAQquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Bestemmingen kun je wel kopiėren. Ik stuur altijd alle oude treinen naar depots en bouw er een nieuw depot naast, vervolgens bouw je de nieuwe treinen en kopieer je de bestemmingen van de oude treinen (door na de bestemmingsknop op de oude trein te klikken) om de oude trein daarna te verkopen. Een snellere manier ken ik niet.
http://wiki.openttd.org/Advanced_Settings/Vehicles#Autorenewquote:Op woensdag 2 januari 2013 22:04 schreef Taperol het volgende:
Volgens mij wel, alleen niet voor hetzelfde type.
http://wiki.openttd.org/Replace_vehicles
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |