Beste mensen,
Ten eerste ben ik nieuw bij FOK, dus hopelijk ben ik niet verkeerd bezig om meteen een vraag te stellen op jullie forum. Heb al lang gekeken op de verschillende forums van FOK over brillen e.d. Echter ik kon mijn probleem toch niet oplossen. Aan jullie de vraag om mij te helpen a.u.n. .
Ik heb sinds kort een bril met cilinders gekocht. Specs zijn: sterkte, R: -1.75 L: -1.50 Cilinder, R:-0.50 L: -1.00 As, R: 4 L: 13.
Nu heb ik geen verstand van dit vakgebied, dus ik weet niet wat ik precies moet doen. Mijn probleem is namelijk dat als ik mijn bril opzet alle voorwerpen 'mee vervormen' dat irriteert mij mateloos en zorgt voor moeie ogen en soms misselijkheid. Nu zei de opticien al dat ik moest wennen, echter het is al 3 maanden verder en er is niets veranderd. Nu komt dit wellicht doordat ik mijn bril alleen gebruik op de universiteit (dus lezen van veraf), en autorijden. Ik kan namelijk prima zonder bril op straat lopen en dit wil ik graag zo houden. Nu mijn vraag, zal ik naar de opticien gaan om toch een bril zonder cilinders te halen (met garantie .e.d. kan dit denk ik wel). Dan heb ik een zicht van 100% en niet van 120% zegt de opticien. Echter ik denk dat mijn ogen het wel zelf corrigeren (heb ook geen hoofdpijn al ik mijn bril niet opzet, dus dat maakt niet uit), dus dat ik toch 120% zicht houdt. Ik wil dus zonder bril kunnen rondlopen en met bril toch van veraf kunnen lezen en autorijden. Wellicht dat zo'n cilinder ook nog eens ervoor zorgt dat ik niet meer zonder bril door het leven kan (aangezien je er dan niet meer van kan 'ontwennen', omdat ik zo vaak wissel van bril op- en af zetten). Ik ben ook al bij de opticien teruggaan om een 2de meting te laten doen, geen verschil...
Dus een bril is nodig, maar gezien mijn doel voor mijn bril beter een bril met cilinder of zonder cilinder halen?
Mvg,
Peter
PS: als iets niet duidelijk is kun je het natuurlijk vragen en alvast bedankt voor de hulp!