Je mist de gemiddelde afhandelingstijd van de agenten. Aan de hand van de gemiddelde afhandelingstijd en de hoeveelheid agenten die aanwezig zijn weet je al hoeveel calls je per uur theoretisch zou kunnen verwerken.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:08 schreef ikenik het volgende:
Eerdere info verwijderd, cijfers klopte niet helemaal!
Ik ben zelf alles op een rijtje aan het zetten. wat is er precies nodig?
Het aantal uren van de werkdag?
Het aanwezige personeel en aantal beschikbare werkuren?
aanbod call/email?
aantal uitvallers?
Stel dat de gemiddelde afhandelingstijd 300 seconde is. het servicelevel 80/20, kan ik daarmee al verder?quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:41 schreef RPG het volgende:
[..]
Je mist de gemiddelde afhandelingstijd van de agenten. Aan de hand van de gemiddelde afhandelingstijd en de hoeveelheid agenten die aanwezig zijn weet je al hoeveel calls je per uur theoretisch zou kunnen verwerken.
Aan de hand van de forecast kwa drukte kan je dan bepalen of dat genoeg is om aan je SLA te voldoen.
Ik moet inderdaad ook rekening houden met de eventuele ziekmeldingen en pauzes etc. Volgens mij geldt daar ook weer een bepaald percentage voor.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:49 schreef drWho het volgende:
De Erlang C berekening werkt alleen maar binnen een bepaalde interval. Als we weet dat je tussen 10 en 11 een x aantal calls hebt en y mensen kun je met zo'n calculator als hierboven uitrekenen wat je SL binnen die interval is. Of, door je SL in te geven het aantal mensen wat je nodig hebt uitrekenen, waarna je dus weet hoe veel je erg nog over hebt voor email. Uitvallers etc gaat allemaal niet, daar zijn vast allerlei tools voor om dat uit te rekenen.
Ah superrrr!!!! Hmm dan zijn mijn fictieve cijfers niet helemaal juist want dan zouden er met 15 mensen meer dan genoeg aanwezig zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:27 schreef RPG het volgende:
300 afhandelingstijd houd in dat 1 agent 12 telefoontjes per uur doet. Daarnaast weet je dus dat je 80% van de telefoontjes binnen 20 seconden opgenomen moeten worden.
Je kan nu per uur berekenen hoeveel mensen je nodig hebt (als je weet hoeveel telefoontjes verwacht worden voor elk uur, wat voor een callcenter vaak in een forecast gebeurt op basis van gemiddelden van een bepaalde periode en verwachte veranderingen die voor extra drukte kunnen zorgen.)
Daarnaast weet je ook wat gemiddelde ziekte percentage is per maand dus dat kan je mee nemen in je berekening (aangenomen dat je werkgever dat gewoon netjes bijhoud).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |