Blijf goed uitrusten. En vooral niet aan denken. Werkt nog altijd het beste. Niet negeren, maar zoals je eerder zei, zorgen voor afleiding.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:44 schreef banaantjeEE het volgende:
Ben de laatste dagen weer enorm moe...en ik heb weer prijs... heb weer met momenten last van dat onwerkelijkheidsgevoel en DR
Sorry voor de late reactie...quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:07 schreef jaykop het volgende:
Hallo daar. Hoe gaat het met je huis banaantje? En voor de rest met de dp?
Vakantie ging beter dan ik had gedacht, nauwelijks last van gehad. Sterker nog, was de leukste vakantie die ik heb gehad denk ik. Daarna werd het echter wel wat lastiger, wat kleine angsten, dus viel mee. Gisteren weer een flinke angstaanval/paniekaanval gehad. Eentje waarbij oude herinneringen boven kwamen.
Daarbij heb ik gekozen om me toch door te laten verwijzen. Elke dag die angsten, kan minstens iets proberen eraan te doen
Maakt niet uit;)quote:Op zondag 14 september 2014 13:21 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Sorry voor de late reactie...
Goed om te horen dat je er zeer weinig last van hebt gehad!
Hier alles zijn gewone gangetje. Druk, drukker, drukst... maar huisje is in orde. Akte is getekend en nu kunnen de schilderwerken beginnen en keuze van interieur. Ook net een nieuwe wagen gekocht. En wat de DP/DR betreft, de ene dag heb ik er enorm veel last van, de andere dag valt het dan weer allemaal mee. Gewoon proberen om er geen belang aan te hechten, zoals met zoveel andere dingen.
Volgende week een trouw en de avond zelf vertrekken we nog naar de zee voor een weekend.
Kan je geen medicatie nemen tegen die specifieke angsten?
Nog verdere plannen?
Dat geloof ik graag. Vicieuze cirkel is dat een beetje. DP verergert de angst wat op zijn beurt de dp weer verergert. Echter denk ik dat ik deze angsten ook had ervaren als ik de dp niet had gehad.quote:Op zondag 14 september 2014 13:54 schreef Blueveinsskin het volgende:
Wat er op Google over gezegd wordt is dat angst voor wat je ervaart tijdens de derealisatie de klachten kan verergeren en/of in stand houden. Beter is dus om te beseffen dat er meerdere mensen met deze klachten lopen en toch misschien een beetje het maar te accepteren, hoe lastig soms ook. Hopelijk gaat het inmiddels beter want mijn reactie is best laat. Succes in ieder geval.
Ps. Ik heb een vorm van Autisme, Asperger syndroom en voel me ook vaak afgezonderd, in een soort trans of als in een droom. Ook heb ik veel moeite met gesprekken met veel details over bepaalde onderwerpen en met veel mensen. Dat is niet hetzelfde als dit maar lichtelijk vergelijkbaar.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 15 september 2014 21:59 schreef Zolder het volgende:
tja, diagnose
Als je zelf naar de psychiator stapt en gaat klagen, tuurlijk geeft ie je dan wel een stickertje wat mogelijk wel past om van je af te zijn.
Dat je je misschien niet teveel moet vasthouden aan het idee van derealisatiequote:
Snap denk wel wat je bedoelt. En dat labeltjes plakken, houd ik ook niet van. Maar denk dat je een bepaalde stoornis moet behandelen op de manier die toepasselijk is voor die stoornis.quote:Op maandag 15 september 2014 22:06 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dat je je misschien niet teveel moet vasthouden aan het idee van derealisatie
Misschien ga je daardoor alles negatief zien
In het dagelijks leven heb ik het door mijn Autisme en OCD het heel zwaar meestal. Die gesprekken is een klein detail maar het ligt er vooral aan wat het onderwerp is. Sommige gesprekken kunnen mijn hoofd behoorlijk in de war maken en dan heb ik echt tijd nodig om de boel op orde te krijgen en er blijven vaak negatieve gedeeltes ervan hangen om onverwacht toe te slaan.quote:Op maandag 15 september 2014 21:58 schreef jaykop het volgende:
Dat geloof ik graag. Vicieuze cirkel is dat een beetje. DP verergert de angst wat op zijn beurt de dp weer verergert. Echter denk ik dat ik deze angsten ook had ervaren als ik de dp niet had gehad. Maar verder gaat het best goed, eigenlijk nauwelijks veranderd. Veel last van die trans die jij beschrijft. Is denk ik wel vergelijkbaar, wat je beschrijft ervaar ik namelijk ook wel eens. Vooral die gesprekken met meerdere mensen. Vreselijk. Kan mijn concentratie er niet bij houden. Heb je veel last ervan in het dagelijks leven?
Dat is wel een heel negatieve benadering. Als je klachten hebt, kun je hulp zoeken en dan hoop je dat die persoon je meer medisch inzicht kan geven. Niet elke psychiater zal het bekijken als "om er maar vanaf te zijn" maar meer als hulp bieden. Daar gaat het vooral om. Anders denk ik dat je als psychiater een ander beroep moet gaan zoeken. Dat soort ''hulpverleners'' zullen er zeker zijn maar gelukkig niet allemaal.quote:Op maandag 15 september 2014 21:59 schreef Zolder het volgende:
tja, diagnose
Als je zelf naar de psychiator stapt en gaat klagen, tuurlijk geeft ie je dan wel een stickertje wat mogelijk wel past om van je af te zijn.
Nu, sommige mensen weten juist graag wat ze voorhebben omdat ze het op die manier een plaats kunnen geven en kunnen accepteren.quote:Op maandag 15 september 2014 22:06 schreef Zolder het volgende:
[..]
Klinkt wel erg bekend allemaal. Ik word zelf vooral gek als er meerdere mensen tegelijk praten. En al helemaal tegelijk tegen mij. Op welke manier komt jouw ocd tot uiting?quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:55 schreef Blueveinsskin het volgende:
[..]
In het dagelijks leven heb ik het door mijn Autisme en OCD het heel zwaar meestal. Die gesprekken is een klein detail maar het ligt er vooral aan wat het onderwerp is. Sommige gesprekken kunnen mijn hoofd behoorlijk in de war maken en dan heb ik echt tijd nodig om de boel op orde te krijgen en er blijven vaak negatieve gedeeltes ervan hangen om onverwacht toe te slaan.
'T begint nu pas door te dringen wat je eigenlijk zegt en heb er vandaag opgelet.quote:Op maandag 15 september 2014 22:06 schreef Zolder het volgende:
[..]
Herken ik mij ook enorm in. Denk dat het een proces tot herstel is.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:06 schreef jaykop het volgende:
[..]
'T begint nu pas door te dringen wat je eigenlijk zegt en heb er vandaag opgelet.
Wat ik merkte was dat ik mezelf voorhield dat ik er compleet in zat en dat ik daardoor het idee kreeg dat ik er niet eens was. Het wordt vandaag al meer en meer dat het beeld gewoon vaag is, in de zin van dromerig, maar dat ik er wel echt ben.
Nou ik hoop dat ik daar ook gauw naartoe ga;)quote:Op woensdag 17 september 2014 20:08 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Herken ik mij ook enorm in. Denk dat het een proces tot herstel is.
Vroeger was ik dromerig, slaperig én drong er niets door. Nu ben ik dromerig (met momenten), maar dringt alles perfect door en kan ik mij ook goed concentreren.
quote:
Verstrooid, onwerkelijk, dromerig,...quote:
Slik je vitamine D? Misschien kan dat helpen. Als het aan het weer ligt dan. En sowieso is het logisch als je soms een terugslagje hebt. Kan helaas niet in een rechte lijn omhoog gaanquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:06 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Verstrooid, onwerkelijk, dromerig,...![]()
Misschien door de verandering in het weer... of de drukte (huisje).
Hoe gaat het met jou verder?
Ja ben net terug begonnen met mijn vitamine D.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:36 schreef jaykop het volgende:
[..]
Slik je vitamine D? Misschien kan dat helpen. Als het aan het weer ligt dan. En sowieso is het logisch als je soms een terugslagje hebt. Kan helaas niet in een rechte lijn omhoog gaan![]()
Zou zeggen: probeer het te accepteren en aan andere dingen te denken. Weet hoe lastig het is, maar vooral geen zorgen over maken.
Hoe gaat het in het huisje dan? Lekker aan het klussen enzo zeker?
Hier gaat het nog goed. Ene dag een stuk beter dan de ander. Ligt niet aan mijn slaap merk ik, maar gewoon aan de rust, niet teveel aan mijn hoofd. Denk er überhaupt vrijwel nooit aan en soms verbaast me de helderheid van mijn zicht me. Ook nog geen problemen op school, zelfs tentamens goed gemaakt![]()
Enkel nog flink last van oogruis. Ook overdag, weet niet precies waar dit van komt.
Overigens kijk ik nog af en toe op die site die jij een keer stuurde (moet ik eigenlijk niet doen want dan ben je er alleen maar mee bezig). Hoe ik er nu over denk, heb ik ook een beetje daarvan: Zolang de dp nog niet weg is, ben ik er blijkbaar nog niet klaar voor. Ik wil het graag niet overhaasten. Levert ook wel rust op
Slik al een tijdje vitamine D, maar merk er niet veel van. Nu geloof ik echter wel dat het deze dagen kan gaan helpen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja ben net terug begonnen met mijn vitamine D.
Vandaag was dan weer een zeer goede dag.
De werken aan het huisje moeten nog beginnen (schilderen, lichten,...). Net de vaste sleutel gekregen en iedereen aan het uitnodigen om eens te komen kijken...
Proficiat met je tentamens! Geen herkansingen dan?
Heb trouwens een nieuwe leuke hobby gevonden: koken![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |