abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:08:04 #276
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_148647556
Oh en de vermoeidheid... blijf ik ook mee sukkelen... voel jij je erg energiek?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_148649015
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:07 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Buiten het af en toe voelen in een bubble vrij goed :)
Keep up the good work jij ook ;)
Ik vind het best lastig om er niet aan te denken. Hoe doe jij dat?
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:27:07 #278
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_148681330
Gaat jullie derealisatie ook gepaard met lichamelijke reacties? Ik heb altijd als ik iets aanraak of pak en ik kijk er niet naar of ik zie het niet (bijvoorbeeld mijn tas die onder een tafel ligt, een knopje indrukken van iets) krijg ik tintelingen in dat deel waarmee ik het aanraak, ook als iemand me bijvoorbeeld per ongeluk heel licht aanraakt in de trein, voel ik niks meer dan een tinteling. Best eng want hierdoor ga je bepaalde handelingen op een andere manier verrichten, je hebt geen controle meer over sommige bewegingen.. Heel lastig uit te leggen. Als ik me echt focus op mijn hand en ik pak dan iets vast voel ik het wel gewoon normaal zonder tintelingen.
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_148816929
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:27 schreef slacKard.x het volgende:
Gaat jullie derealisatie ook gepaard met lichamelijke reacties? Ik heb altijd als ik iets aanraak of pak en ik kijk er niet naar of ik zie het niet (bijvoorbeeld mijn tas die onder een tafel ligt, een knopje indrukken van iets) krijg ik tintelingen in dat deel waarmee ik het aanraak, ook als iemand me bijvoorbeeld per ongeluk heel licht aanraakt in de trein, voel ik niks meer dan een tinteling. Best eng want hierdoor ga je bepaalde handelingen op een andere manier verrichten, je hebt geen controle meer over sommige bewegingen.. Heel lastig uit te leggen. Als ik me echt focus op mijn hand en ik pak dan iets vast voel ik het wel gewoon normaal zonder tintelingen.
Nee dit ken ik niet, misschien de rest hier wel. :)
  zondag 18 januari 2015 @ 20:23:16 #280
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_148817430
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:12 schreef jaykop het volgende:

[..]

Nee dit ken ik niet, misschien de rest hier wel. :)
Nee ik toch ook niet...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 18 januari 2015 @ 20:24:20 #281
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_148817483
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:54 schreef jaykop het volgende:

[..]

Ik vind het best lastig om er niet aan te denken. Hoe doe jij dat?
Ik denk er jammer genoeg altijd wel eventjes aan... maar ik probeer het meteen van me af te schuiven... en dat lukt :)
pi_148817795
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:24 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Ik denk er jammer genoeg altijd wel eventjes aan... maar ik probeer het meteen van me af te schuiven... en dat lukt :)
Ja dat vind ik lastig. Ik denk telkens dat ik er niet aan moet denken en dan denk je er automatisch aan. Het lijkt wel of ik telkens even check of het er nog is
  zondag 8 februari 2015 @ 10:27:44 #283
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_149465521
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:29 schreef jaykop het volgende:

[..]

Ja dat vind ik lastig. Ik denk telkens dat ik er niet aan moet denken en dan denk je er automatisch aan. Het lijkt wel of ik telkens even check of het er nog is
Hoe gaat het hier nog? :)
pi_149484384
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:27 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Hoe gaat het hier nog? :)
Iets beter alleen met iets meer angst.
En daar?
pi_149496182
Hoi Banaantje, en de rest.

Ik had een jaar geleden op dit topic gereageerd. Maar aangezien ik nooit op deze site zit was ik het alweer vergeten.

Hoe is het bij jou Banaantje? Heb je nog veel last?
Ik nog wel, heel erg veel. Ik moet momenteel stage lopen in een erg fel gebouw, met felle lampen. Om de een of andere reden wordt mijn derealisatie daar altijd door versterkt. Heb jij dat ook? Ik denk er aan om te stoppen met de stage vanwege mijn deresalitie. Ik wil er niet voor weg lopen, maar het is ondragelijk om met dit gevoel van 9 tot 5 op stage te zitten. Al met al, weinig verbetering hier.

En bij jullie, voor degene die er last van hebben?

Groetjes Lintsie
  maandag 9 februari 2015 @ 19:59:33 #286
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_149518468
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:19 schreef jaykop het volgende:

[..]

Iets beter alleen met iets meer angst.
En daar?
Enkel last van bij vermoeidheid... wat de laatste tijd normaal lijkt...
Mega problemen met de pas aangekochte wagen (Volvo C30 sport) van oktober. Staat momenteel voor de 5e keer in de garage... waarbij ik hem nu voor de 2e keer al meer dan een maand kwijt ben...
Gelukkig heb ik een rechtsbijstand en garantie, dus nog niets hoeven te betalen... Hoop dat ik hem nog weg krijg voor eind februari zodat ik nieuwe kan kopen met saloncondities.
Wat problemen met de ramen in ons nieuw duplexje... al bij al alles goed hoor :)
  maandag 9 februari 2015 @ 20:01:12 #287
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_149518530
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:56 schreef Lintsie het volgende:
Hoi Banaantje, en de rest.

Ik had een jaar geleden op dit topic gereageerd. Maar aangezien ik nooit op deze site zit was ik het alweer vergeten.

Hoe is het bij jou Banaantje? Heb je nog veel last?
Ik nog wel, heel erg veel. Ik moet momenteel stage lopen in een erg fel gebouw, met felle lampen. Om de een of andere reden wordt mijn derealisatie daar altijd door versterkt. Heb jij dat ook? Ik denk er aan om te stoppen met de stage vanwege mijn deresalitie. Ik wil er niet voor weg lopen, maar het is ondragelijk om met dit gevoel van 9 tot 5 op stage te zitten. Al met al, weinig verbetering hier.

En bij jullie, voor degene die er last van hebben?

Groetjes Lintsie
Ik herken dit enorm... vooral bij TL-verlichting... Kop in de grond en de verlichting voorbij lopen :P
Je moet niet opgeven, het betert uiteindelijk wel hoor...
pi_149519664
Banaantje,

Dat betwijfel ik. Ik lijdt al sinds mijn 19e hier aan, en ik ben nu 23. Ik weet niet zo goed meer hoe ik er mee om moet gaan en het wordt ook niet beter :(
  maandag 9 februari 2015 @ 21:12:11 #289
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_149521633
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:31 schreef Lintsie het volgende:
Banaantje,

Dat betwijfel ik. Ik lijdt al sinds mijn 19e hier aan, en ik ben nu 23. Ik weet niet zo goed meer hoe ik er mee om moet gaan en het wordt ook niet beter :(
Ben je al eens gaan kijken op de website http://www.dpselfhelp.com/forum/
Staan zeer veel nuttige tips.
Wat bij mij hielp was oogfixatie, zelfvertrouwen opbouwen, angst wegnemen (neem ik wat medicatie voor), ... Sommige mensen lopen hiermee jaren rond... probeer het gewoon te accepteren... Ik heb het sedert eind 2012, maar het staren, dromen, gaat steeds beter
  maandag 9 februari 2015 @ 21:46:28 #290
318680 Shaun.
You've got red on you.
pi_149523467

[ Bericht 100% gewijzigd door Shaun. op 09-02-2015 22:12:00 ]
  maandag 9 februari 2015 @ 22:01:46 #291
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_149524296
Derealisatie en stage lopen is inderdaad een hele lastige combinatie lintsie!
Herken je toevallig dat je jezelf hoort antwoorden maar eigenlijk geen idee hebt waar het over gaat?
Mij helpt het om véél op te schrijven... want informatie vasthouden is (in mijn ervaring dan) heel lastig als je derealisatie ervaart.

Merken mensen uit jullie omgeving de derealistie bij jullie? Ik vind het maar raar... ik denk heel vreemd over te komen, maar ik reageer in feite normaal. Maar ik weet, op slechte dagen, amper dat ík dat ben die antwoordt.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 9 februari 2015 @ 22:13:04 #292
318680 Shaun.
You've got red on you.
pi_149524777
Hallo banaantje en anderen,

Ben sinds september onder behandeling voor een zware depressie.
Mogelijk veroorzaakt door ADD, maar dat moet nog blijken.

Wat is volgens jou de connectie tussen ADD en Depersonalisatie / Derealisatie?
Ik zag je daar eerder iets over typen.

Ik merk (sinds kort bewust) dat ik hier last van heb. Mijn vader was op bezoek, en ik had het idee of ik tegen een vreemde zat te praten. Het liedje 'we're not really here' zat vorige week al een paar keer in mijn hoofd. Ik had geen idee waarom. Ik leef in een droom, ben vervreemd van mijn omgeving en mijzelf. Het is niet echt meer. Alleen dringt dat nu pas door.

Verder slik ik voor de depressie Cymbalta. Dat is het broertje van Effexor, ook een SNRI.
pi_149525054
Hallo pietkanarie,

Die combinatie is echt verschrikkelijk. Ik had vandaag mijn 1e dag, en ik vond het heel zwaar. Ik heb aangegeven dat ik erg last heb van de felle lampen. Speelt bij jullie licht/de omgeving ook zo'n belangrijke rol? Als er felle lampen zijn is mijn derealisatie veel erger!

Ik herken helemaal wat je zegt. Als ik praat, lijkt het net alsof ik het niet zelf zeg. Alsof ik iemand anders het hoor zeggen. Het is veel te intensief en slopend om zo op stage met cliënten met een psychisch ziektebeeld te moeten rondlopen, terwijl ik zelf geestelijk ook niet in orde ben.

Ik denk dat het komt dat er te veel prikkels zijn, en je hersenen dan in een afweersysteem gaan. Normale mensen reageren hier niet zo heftig op, maar ik denk wij wel omdat we overgevoelige zenuwen hebben, ontstaan door teveel stress. En na een tijdje loopt de emmer over, omdat je teveel stress hebt ervaren waardoor je lichaam zo gaat reageren.
Dat heb ik in een boek gelezen, iemand die over zijn derealisatie is heengekomen
pi_149547819
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:01 schreef pietkanarie het volgende:
Derealisatie en stage lopen is inderdaad een hele lastige combinatie lintsie!
Herken je toevallig dat je jezelf hoort antwoorden maar eigenlijk geen idee hebt waar het over gaat?
Mij helpt het om véél op te schrijven... want informatie vasthouden is (in mijn ervaring dan) heel lastig als je derealisatie ervaart.

Merken mensen uit jullie omgeving de derealistie bij jullie? Ik vind het maar raar... ik denk heel vreemd over te komen, maar ik reageer in feite normaal. Maar ik weet, op slechte dagen, amper dat ík dat ben die antwoordt.
Merken weet ik niet, maar krijg wel opmerkingen van sloom te zijn, zen etc.
Dus allesbehalve actief :P
pi_149548074
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:13 schreef Shaun. het volgende:
Hallo banaantje en anderen,

Ben sinds september onder behandeling voor een zware depressie.
Mogelijk veroorzaakt door ADD, maar dat moet nog blijken.

Wat is volgens jou de connectie tussen ADD en Depersonalisatie / Derealisatie?
Ik zag je daar eerder iets over typen.

Ik merk (sinds kort bewust) dat ik hier last van heb. Mijn vader was op bezoek, en ik had het idee of ik tegen een vreemde zat te praten. Het liedje 'we're not really here' zat vorige week al een paar keer in mijn hoofd. Ik had geen idee waarom. Ik leef in een droom, ben vervreemd van mijn omgeving en mijzelf. Het is niet echt meer. Alleen dringt dat nu pas door.

Verder slik ik voor de depressie Cymbalta. Dat is het broertje van Effexor, ook een SNRI.
Geen idee, maar de gelijkenissen tussen het lijden aan DR/DP en/of ADD lijken mij identiek. Alleen de perspectie ligt wat anders.
In beide gevallen ben je weinig energiek en slaperig. Gebeurt alles wat op een automatische piloot. Veel heeft te maken met angst. Ik ben Efexor beginnen nemen tegen sociale angst en werkt verbazingwekkend goed... Zit nu aan de helft van de laagste dosis en merk ook dat de DR/DP met momenten wegtrekt. Behalve bij vermoeidheid en stress... Zelfvertrouwen is toegenomen en de durf.
pi_149559779
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:19 schreef Lintsie het volgende:
Hallo pietkanarie,

Die combinatie is echt verschrikkelijk. Ik had vandaag mijn 1e dag, en ik vond het heel zwaar. Ik heb aangegeven dat ik erg last heb van de felle lampen. Speelt bij jullie licht/de omgeving ook zo'n belangrijke rol? Als er felle lampen zijn is mijn derealisatie veel erger!

Ik herken helemaal wat je zegt. Als ik praat, lijkt het net alsof ik het niet zelf zeg. Alsof ik iemand anders het hoor zeggen. Het is veel te intensief en slopend om zo op stage met cliënten met een psychisch ziektebeeld te moeten rondlopen, terwijl ik zelf geestelijk ook niet in orde ben.

Ik denk dat het komt dat er te veel prikkels zijn, en je hersenen dan in een afweersysteem gaan. Normale mensen reageren hier niet zo heftig op, maar ik denk wij wel omdat we overgevoelige zenuwen hebben, ontstaan door teveel stress. En na een tijdje loopt de emmer over, omdat je teveel stress hebt ervaren waardoor je lichaam zo gaat reageren.
Dat heb ik in een boek gelezen, iemand die over zijn derealisatie is heengekomen
Een stage in de psychiatrie schijnt heel pittig te zijn, zeker als je het geestelijk zelf ook moeilijk hebt. Hoe lang zou deze gaan duren, als je het afmaakt? En hoeveel dagen per week?
Licht heeft bij mijn geen invloed (hoewel... zonlicht!) wel bewegende beelden. Dat flikkert als het ware voor je ogen.
Ik vind die overprikkelde zenuwen een aannemelijke verklaring, al zijn er misschien meerdere oorzaken.

Ik hoop dat je stage toch gaat lukken. Het zou heel jammer zijn als de derealisatie dat in de weg gaat staan. Maar het moet wel realistisch zijn. Als je het echt niet trekt en je gaat toch door, maak je het alleen maar erger!!
I believe i can fly!
pi_149559805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:29 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Merken weet ik niet, maar krijg wel opmerkingen van sloom te zijn, zen etc.
Dus allesbehalve actief :P
Zen, dat is wel een erg positieve interpretatie van iets wat eigenlijk heel vervelend is ;)
I believe i can fly!
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:30:51 #298
318680 Shaun.
You've got red on you.
pi_149563237
[..]

Geen idee, maar de gelijkenissen tussen het lijden aan DR/DP en/of ADD lijken mij identiek. Alleen de perspectie ligt wat anders.
In beide gevallen ben je weinig energiek en slaperig. Gebeurt alles wat op een automatische piloot. Veel heeft te maken met angst. Ik ben Efexor beginnen nemen tegen sociale angst en werkt verbazingwekkend goed... Zit nu aan de helft van de laagste dosis en merk ook dat de DR/DP met momenten wegtrekt. Behalve bij vermoeidheid en stress... Zelfvertrouwen is toegenomen en de durf.
[/quote]

thx,
vreemd genoeg zei mij huisarts gisteren dat mijn DR/DP juist kan komen door de verhoogde dosis AD. Eerder had ik het ook wel een beetje, maar niet zo erg als nu.
pi_149576983
Pietkanarie,

Ja klopt. Het is 4 dagen in de week, dus dat is lastig. ik ga het nog proberen.. wil er niet voor weglopen! Maar ik heb er buiten veel minder last van dan binnen. Heb jij dat niet?
Ik zat vorige week in Zuid-Afrika en daar had ik er bijna geen last van, en hier wel. Ik denk dat stress en zorgen ook een rol spelen.
Hoe gaat het nu bij jullie?

Groetjes
pi_149665027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:08 schreef Lintsie het volgende:
Pietkanarie,

Ja klopt. Het is 4 dagen in de week, dus dat is lastig. ik ga het nog proberen.. wil er niet voor weglopen! Maar ik heb er buiten veel minder last van dan binnen. Heb jij dat niet?
Ik zat vorige week in Zuid-Afrika en daar had ik er bijna geen last van, en hier wel. Ik denk dat stress en zorgen ook een rol spelen.
Hoe gaat het nu bij jullie?

Groetjes
Zijn gangetje... Ook al heb ik er de laatste week weer meer last van... ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')