Brand, doodgaan...moet kunnen toch?quote:Op zondag 30 december 2012 20:40 schreef Lienekien het volgende:
Dan probeer je het toch gewoon? Wat kan je gebeuren?
Ik dacht meer aan stank of kachel kapot. Of beide.quote:Op zondag 30 december 2012 20:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Brand, doodgaan...moet kunnen toch?
Ik hou graag alle mogelijkheden open.quote:Op zondag 30 december 2012 20:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan stank of kachel kapot. Of beide.
Bij oliehandelaren kun je het ook gewoon krijgen, het is minder moeilijk te krijgen dan je zou denken. Bel even rond zou ik zeggen. Er is hier in de buurt zelfs een tankstation geweest dat het vanaf de pomp verkocht.quote:Op zondag 30 december 2012 21:43 schreef tiho1 het volgende:
Op schiphol. Waarom zou je ooit bedenken om diesel in zo een ding te doen. Ik vind het al onveilig voelen met de juiste spullen.
Heb je ook het vervolg antwoord gelezen dat hij later toevoegde?quote:Op zondag 30 december 2012 21:26 schreef pcdokterleek het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb dit op een ander forum gelezen:
In plaats van petroleum branden mijn Zibro Karmin Turbo kacheltjes prima op rode diesel (in mei 2012 ongeveer 1,30/liter bij het tankstation om de hoek). Gewone diesel gaat ook prima maar de rode landbouwdiesel is net een tikkie goedkoper. Bij het aansteken ruik je de kachel iets meer dan met de Zibro brandstof maar na verloop van tijd helemaal niet meer. Ik heb gehoord dat verschillende mensen dit al jaren doen, zonder enig probleem.
In het branden van de kachel kan ik geen verschil merken of ik nu op diesel of op petroleum stook. Wel heb ik het idee dat de kachel op diesel wat zuiniger is. Maar dat heb ik nooit gemeten.
De viscositeit van diesel is iets hoger (diesel is iets dikker) dan die van petroleum. Daarom stook ik elke drie of vier vullingen van de kachel een keer met een litertje lampolie. Ik stook de kachel dan helemaal leeg en laat de vulling met lampolie ook helemaal leegbranden. Ik weet niet omdat het nodig is maar je kunt maar nooit weten, nietwaar? Zekerheid voor alles, denk ik dan maar. Tenslotte durf ik niet te zeggen of de laserkachels hier goed tegen kunnen want daarvan is de techniek een stuk geavanceerder. Misschien dat iemand anders daar wat meer over kan vertellen.
Bij sommige pompen kun je kerosine en petroleum tanken.quote:Op zondag 30 december 2012 21:39 schreef pcdokterleek het volgende:
En weten jullie ook waar ik kerosine kan kopen?
petrolium is goedkoper hoor. (niet die zibro versie die is duur)quote:Op zondag 30 december 2012 21:26 schreef pcdokterleek het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb dit op een ander forum gelezen:
In plaats van petroleum branden mijn Zibro Karmin Turbo kacheltjes prima op rode diesel (in mei 2012 ongeveer 1,30/liter bij het tankstation om de hoek). Gewone diesel gaat ook prima maar de rode landbouwdiesel is net een tikkie goedkoper. Bij het aansteken ruik je de kachel iets meer dan met de Zibro brandstof maar na verloop van tijd helemaal niet meer. Ik heb gehoord dat verschillende mensen dit al jaren doen, zonder enig probleem.
In het branden van de kachel kan ik geen verschil merken of ik nu op diesel of op petroleum stook. Wel heb ik het idee dat de kachel op diesel wat zuiniger is. Maar dat heb ik nooit gemeten.
De viscositeit van diesel is iets hoger (diesel is iets dikker) dan die van petroleum. Daarom stook ik elke drie of vier vullingen van de kachel een keer met een litertje lampolie. Ik stook de kachel dan helemaal leeg en laat de vulling met lampolie ook helemaal leegbranden. Ik weet niet omdat het nodig is maar je kunt maar nooit weten, nietwaar? Zekerheid voor alles, denk ik dan maar. Tenslotte durf ik niet te zeggen of de laserkachels hier goed tegen kunnen want daarvan is de techniek een stuk geavanceerder. Misschien dat iemand anders daar wat meer over kan vertellen.
quote:Op zondag 30 december 2012 21:39 schreef pcdokterleek het volgende:
En weten jullie ook waar ik kerosine kan kopen?
zow! ga morgen eens vragen waar ik altijd tank wat het kost. moet alleen een jerry can inruilenquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:46 schreef pcdokterleek het volgende:
Bedankt voor je reactie T42. Ik woon in leek provincie Groningen. En heb ook even rond gebeld en heb een paar handelaren gevonden de goedkoopste was 1.63 euro per liter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |