Twee weken geleden heb ik mijn kledingkast leeggeruimd en zo'n 30 kledingstukken op marktplaats gezet. Een week geleden heb ik een truitje/jurkje verkocht op marktplaats aan iemand die voor het eerst via deze site iets kocht. Ik heb haar een beetje wegwijs gemaakt en ze was zo tevreden over het artikel en mijn kledingstijl dat ze graag bijna ALLES (op 2 dingen na) van me wilde kopen.
Dat vond ik al heel raar.
Daarnaast vroeg ze ook of ik nog pumps of schoenen, dvd's parfum en andere dingen te koop had. Ik heb geduldig antwoord gegeven op al haar vragen die ik de hele week ontvangen heb. (+- 15 mails)
Ze heeft ook gemeld mij te hebben gegoogled en is erachter gekomen dat mijn zusje ook een aantal dingen op marktplaats heeft staan. deze wilde ze misschien ook nog overnemen.
Nu vraagt ze mij al deze artikelen te versturen naar haar. (in totaal 265 euro)
Ook vraagt ze dingen als, hoevaak zijn de schoenen gedragen(normale vraag) waarbij heb je deze gecombineerd(apart) en wat is je geluksggetal(super weird!)
Ik vroeg me een aantal dingen af.
- Kan er niks gebeuren qua veilige transactie als ze het geld heeft overgemaakt en ik daarna de artikelen opstuur?(dat ze het geld niet weer terug kan storten/van mijn rekening af kan halen?) ze woont aan de andere kant van het land dus in principe maakt me dat niks uit
- Is dit een vorm van stalking of iets anders? Ik voel me er super raar over en vertrouw het niet 100 % of zou het gewoon een raar meisje zijn?
Ze zegt inmiddels het geld te hebben overgemaakt dus ik wacht af of het op mijn rekening komt.
Ze is niet te vinden op google of iets dergelijks. Haar adres heb ik nog van de vorige deal.
Graag jullie mening hierover!