abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120843852
Aangezien ik toch wel heel veel PM"s en vragen krijg over mijn emigratie, heb ik maar besloten er een topic over te maken!

Ik ben momenteel aan het wachten op mijn K-1 visum (trouwvisum), die ik naar verwachting zo eind februari zal hebben. Ik ben nu 21 jaar oud en heb al 4 jaar een langeafstandsrelatie met een Amerikaan, die ik 6 jaar geleden online heb leren kennen :P

Ik heb hem 4 jaar geleden (21 december 2008) voor het eerst in het echt ontmoet. Ik ben daar in mijn eentje heen gevlogen om hem te ontmoeten en 2.5 week tijdens Kerst/O&N samen met hem door te brengen! Dat was een behoorlijk avontuur, aangezien ik zelf ''pas'' 17 was en voor het eerst alleen met het vliegtuig ging, gelukkig had ik als het écht niks zou zijn een goed back-up plan, maar gelukkig was alles precies zoals ik had gehoopt O+ We hadden samen de eerste 4 dagen doorgebracht in een huisje in de bergen (met beren en wilde kalkoenen buiten :o ). En daarna op zijn Amerikaans kerst gevierd, na deze reis was de relatie eigenlijk ''officieel'' :D

De zomer daarop ben ik daar 10 weken geweest, samen met hem in zijn veel te kleine studentenkamertje, vervolgens met kerst/O&N weer 3 weken en toen pas weer in augustus 8 weken daarheen. Kerst dat jaar wegens familieomstandigheden in NL ''gevierd'' en maart 2011 is hij voor het eerst in NL geweest (als verrassing, mijn broer had mij meegelokt naar een café, waar hij met een hele grote bos bloemen zat O+ ). Zomer 2011 is hij hier 8 weken geweest en hebben we samen Ierland, Italië en Belgie/Duitsland bezocht. Kerst 2011 weer in Amerika (De Amerikaanse kerst is toch écht leuker dan de Nederlandse :P).

Afgelopen zomer ben ik samen met mijn moeder en mijn broer weer daarheen gereisd en hebben de families elkaar ontmoet, wat erg goed was bevallen en toen hebben we toch maar de knoop doorgehakt en besloten dat we het op en neer reizen écht zat zijn. Vervolgens meteen een visum aangevraagd en nu zit ik in de laatste fase van mijn aanvraag *O* Nog wat formulieren opsturen morgen, wachten op mijn medische examen :o en ''Het Interview'', waarbij ter plekke wordt besloten of ik een visum krijg of niet :{ Ik verwacht dat dat allemaal wel goed zal gaan en dan ga ik zo rond begin maart samen met mijn hondje daarnaartoe verhuizen :D *O*
  donderdag 27 december 2012 @ 23:32:59 #2
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_120844135
Squat hij?
This isn't even my final form.
pi_120844237
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:32 schreef Levolution het volgende:
Squat hij?
Ja :9
  donderdag 27 december 2012 @ 23:36:21 #4
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_120844330
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:34 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ja :9
Mijn zegen heb je dan, veel geluk aan de andere kant van de oceaan!
This isn't even my final form.
pi_120844365
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:36 schreef Levolution het volgende:

[..]

Mijn zegen heb je dan, veel geluk aan de andere kant van de oceaan!
Mooi zo :@ Dankjewel.
pi_120844888
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:44 schreef LoggedIn het volgende:
Waar in de USA?
Oja, vergeten te vermelden :|W Ongeveer 30minuten ten noorden van Philadelphia, 1.5u met de trein naar NYC ;)
  donderdag 27 december 2012 @ 23:58:45 #8
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_120845473
Wat mooi om te lezen :) . Wat was je back-up plan eigenlijk als ik vragen mag?
pi_120846623
Interessant om te lezen wat de reden is om die Eastpak tas aan mij te verkopen én ook natuurlijk dat het niet mijn geboortestad is die jou heeft doen besluiten om te vertrekken naar de VS. :D
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 22:24:26 #10
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_120886486
Leuk om meer achtergrond te lezen bij een V&A topic :)

Wat zijn je plannen verder daar, behalve heel gelukkig worden met je vent ? :P
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
pi_120888193
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:58 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat mooi om te lezen :) . Wat was je back-up plan eigenlijk als ik vragen mag?
Nouja, heb een kennis in NYC wonen, dus kon altijd daar terecht mocht het echt niks zijn :o

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:24 schreef Housekeeper het volgende:
Leuk om meer achtergrond te lezen bij een V&A topic :)

Wat zijn je plannen verder daar, behalve heel gelukkig worden met je vent ? :P
Studeren! Moet daar eerst een volledig jaar wonen om echt ''citizen'' te zijn en dan krijg ik ook het citizentarief bij de universiteit, wat zo'n 2-3x goedkoper is dan de internationale studenten tuition :P
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:05:56 #12
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_120889366
Heel veel geluk! And Welcome ;)
pi_120909667
Ja, TS ook van mijn kant veel sterkte daar en hopelijk ben je voorbereidt
op het echte leven daar die, zoals je zal merken, mijlenver staat van wat je
op tv ziet. :{
( mooie huizen,middenstand die goed boert en fraaie lanen blablabla.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2012 14:16:14 ]
  zaterdag 29 december 2012 @ 14:18:44 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120909770
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 december 2012 14:16 schreef Iwanius het volgende:
Oei, is dit wat wonen in Amerika doet met je Nederlands? :X.

Leuk verhaal, TS! Ben benieuwd naar het vervolg :).
Niet meer actief op Fok!
pi_120910332
Leuk topic, ben benieuwd :)

Waar zaten die verschillen met kerst nu precies in? en dan bedoel ik hoe het echt was, hoe het in films er uit ziet weet ik ook wel :P
pi_120918801
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 december 2012 14:16 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb inmiddels al heel wat maanden doorgebracht in de VS en weet dat de maatschappij heel hard kan zijn, zeker als je werkloos oid bent.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 14:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oei, is dit wat wonen in Amerika doet met je Nederlands? :X.

Leuk verhaal, TS! Ben benieuwd naar het vervolg :).
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:05 schreef DABAMaster het volgende:
Heel veel geluk! And Welcome ;)
Dankje :D Jij woont dus ook in de VS? :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 14:31 schreef CafeRoker het volgende:
Leuk topic, ben benieuwd :)

Waar zaten die verschillen met kerst nu precies in? en dan bedoel ik hoe het echt was, hoe het in films er uit ziet weet ik ook wel :P
Nouja, het wordt gewoon veel uitgebreider gevierd dan hier! Ik vind het altijd heerlijk om snachts door verschillende woonwijken te rijden en dan alle versieringen zien van de huizen. De een nog gekker dan de ander. En er hangt toch wel een bijzondere sfeer rond kerst, zoals in winkels etc.

En uiteraard niet te vergeten het kerstdiner, een kalkoen van 15kilo en heerlijk eten (mashed sweet potatoes O+ :9 )
pi_121237779
wat leuk O+ veel succes, plezier en geluk!
  woensdag 9 januari 2013 @ 17:34:19 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_121359832
Welkom in de VS :)

Ik heb er intussen 11 jaar opzitten.... Ik verhuisde begin 2002 naar de VS, maar ik was toen al enkele jaren getrouwd omdat mijn vrouw eerst naar Nederland kwam voor een aantal jaren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_121403103
Thanks! En ik heb weer wat nieuws, 12 februari heb ik mijn visum interview, dus als alles goed gaat (ik verwacht van wel!) dan ben ik eind februari in de VS! :D
pi_121847877
Cool verhaal kind of an american dream haha :) veel succes en geluk met je nieuwe leven.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep -- not screaming like the passengers in his car
pi_121850379
Goed verhaal! Hoop dat je je een beetje snel kunt settelen daar.

Altijd als ik zo'n verhaal zie of hoor krijg ik ook de kriebels om te gaan emigreren naar het buitenland, naar de USA. Echt zo'n vette ervaring lijkt me dat!

Maar; succes met je visum gedoe en enjoy your stay enzo!
pi_121854834
Wow, zomaar op het vliegtuig gestapt voor iemand die je nog nooit in het echt hebt ontmoet :o
Zul je mij nooit zien doen :P

Veel plezier in amerika!
pi_121875217
Waarom verkoop je die zooi eigenlijk allemaal? Zoals die boeken. Kun je toch in een paar dozen stoppen. Dan heb je tenminste nog wat als je ooit weer terug komt in Nederland, om wat voor reden dan ook.
Jesus saves but death prevails.
pi_121877639
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 01:12 schreef Shivo het volgende:
Waarom verkoop je die zooi eigenlijk allemaal? Zoals die boeken. Kun je toch in een paar dozen stoppen. Dan heb je tenminste nog wat als je ooit weer terug komt in Nederland, om wat voor reden dan ook.
Omdat ik wel 300 boeken heb liggen die wegmoeten. En ik heb sowieso geen opslagruimte ervoor.
Ik neem al een hele hoop spullen mee, dit zijn gewoon de dingen die ik al jaren niet meer gebruik of te groot/onhandig om mee te nemen.
pi_121877723
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:36 schreef nodig het volgende:
Wow, zomaar op het vliegtuig gestapt voor iemand die je nog nooit in het echt hebt ontmoet :o
Zul je mij nooit zien doen :P

Veel plezier in amerika!
HahA, achja.. Als je geen risico's neemt dan kom je ook nergens ;)
Overigens "kende" ik hem ook al 2.5 jaar op dat moment :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')