quote:*oogies dichtknijpt*
Op maandag 02 september 2002 17:57 schreef Rewimo het volgende:
[Offtopic]Mag ik nog even heel stiekem (maar wel dringend) wijzen op het feit dat ik over een uurtje op TV te bezichtigen ben? (zie sig) [/Offtopic]
quote:Heej! Dan kun je het niet zien!
Op maandag 02 september 2002 18:02 schreef Catootje het volgende:[..]
*oogies dichtknijpt*
quote:Mijn zoontje was met 3 maanden 65,5 cm lang (en 6290 gr)
Op maandag 02 september 2002 15:45 schreef moralia het volgende:
Ze is nu 6050 gr en 61 cm lang, ze schijnt meer op een kind van 4 dan van 3 maanden te lijken![]()
quote:Offtopic: khep gekeken! Leuk! (jammer dat je niet helemaal gewonnen hebt..)
Op maandag 02 september 2002 17:57 schreef Rewimo het volgende:
[Offtopic]Mag ik nog even heel stiekem (maar wel dringend) wijzen op het feit dat ik over een uurtje op TV te bezichtigen ben? [/Offtopic]
Ontopic: Ik had net de hele tijd megabuikpijn en een raar gevoel, is het weer over...
Freek weegt nu 5970 gram en is 62 cm, dus ze gaan aardig gelijk op Moralia.
Ze geloofde niet dat ie al omrolt ("Dat is toeval hoor!").
Dus wat doet Freek? Die rolt keurig nog een keer om om naar zijn moeder te kijken.
Sja... dat was dan wel heel vlot. Vinden ze geloof ik lastig, als het niet helemaal volgens de uitgestippelde lijn gaat
.
Verder het voedingsadvies aan mijn laars gelapt, het was weer gezellig!
quote:Daar zijn de Koele Kids dan lekker mee
Op maandag 02 september 2002 17:01 schreef Angel22 het volgende:[..]
zesde ziekte ws. of ook wel de drie dagen koorts genoemd.
Meestal 2 tot 3 dagen hoge (40c) koorts en dan uitslag op rompje...
Is wel zwaar besmettelijk voor andere kindjes. Dus waarschuw je omgeving.
quote:Zeer zeker prikjesverdriet.. Zo makkelijk als het de vorige keer ging zo moeilijk ging het nu. Het na-effect dan hè! De halve middag huilen, huilen, dikke tranen. Ik heb er om 5 uur maar een paracetamolletje in gestopt en toen werd ze rustig en heeft ze nog even geslapen. Daarna was ze weer een stuk vrolijker. Ze ligt nu weer in bed en ik hoop dat het vannacht goed blijft gaan.
Op maandag 02 september 2002 20:04 schreef Leah het volgende:
Hee Rewimo! Ik heb je in een flits gezien, want ook hier was er dik prikjesverdriet.Freek weegt nu 5970 gram en is 62 cm, dus ze gaan aardig gelijk op Moralia.
Ze geloofde niet dat ie al omrolt ("Dat is toeval hoor!").
Dus wat doet Freek? Die rolt keurig nog een keer om om naar zijn moeder te kijken.
Sja... dat was dan wel heel vlot. Vinden ze geloof ik lastig, als het niet helemaal volgens de uitgestippelde lijn gaat.
Verder het voedingsadvies aan mijn laars gelapt, het was weer gezellig!
Ik krijg trouwens nooit voedingsadvies, ze vragen alleen hoeveel flesjes ik geef, nou 5, en dan zeggen ze dat dat normaal is, dus jah....'t zal wel goed zijn dan? Welk advies geven ze je dan (wat jij dan niet opvolgt dan hè?)
En laat Freek maar lekker rollen, Zoë kan het nog niet al deed ze van de week een poging, zonder resultaat dus.
Oja, ik heb Rewimo dus ook gemist....morgen de herhaling maar meepakken dan
quote:Ook hier slaapt er nu 1 op een paracetamol!
Op maandag 02 september 2002 20:15 schreef moralia het volgende:[..]
Zeer zeker prikjesverdriet.. Zo makkelijk als het de vorige keer ging zo moeilijk ging het nu. Het na-effect dan hè! De halve middag huilen, huilen, dikke tranen. Ik heb er om 5 uur maar een paracetamolletje in gestopt en toen werd ze rustig en heeft ze nog even geslapen. Daarna was ze weer een stuk vrolijker. Ze ligt nu weer in bed en ik hoop dat het vannacht goed blijft gaan.
Ik krijg trouwens nooit voedingsadvies, ze vragen alleen hoeveel flesjes ik geef, nou 5, en dan zeggen ze dat dat normaal is, dus jah....'t zal wel goed zijn dan? Welk advies geven ze je dan (wat jij dan niet opvolgt dan hè?)
En laat Freek maar lekker rollen, Zoë kan het nog niet al deed ze van de week een poging, zonder resultaat dus.
Oja, ik heb Rewimo dus ook gemist....morgen de herhaling maar meepakken dan
En omdat ie die bloedsuikerproblemen heeft gehad laat ik hem dus ook niet hongeren. Als ikzelf teveel tijd tussen mijn maaltijden laat gaat mijn bloedsuiker ook stuiteren, dus ik ga er maar vanuit dat ie dat van mij heeft.
MAAR... "hij zou toch al wel op 5 voedingen moeten zitten hoor!"
Ja, en hoe moet ik dat afdwingen dan???
Ik ben aansluitend even langs de couveuseafdeling gelopen, alwaar de oude getrouwe verpleegkundige meldde dat het een prematurenprobleem is, dat slechte drinken, en dat ik gewoon lekker op mijn eigen manier verder moest gaan.
(" Jij bent de moeder en dat betekent dat jij weet wat het beste is voor je kind" zei ze).
Nou maakte ik me er niet echt druk om, maar 't is altijd prettig om te horen, toch?
quote:Zeker prettig om te horen en ik denk dat ze gelijk heeft, ik denk ook dat je gewoon moet doen wat je zelf het beste lijkt. Die 5 voedingen, ja da's moeilijk dwingen, je merkt vanzelf wel wanneer hij er aan toe is denk ik, zo ging het hier ook.
Op maandag 02 september 2002 20:35 schreef Leah het volgende:[..]
MAAR... "hij zou toch al wel op 5 voedingen moeten zitten hoor!"
Ja, en hoe moet ik dat afdwingen dan???Ik ben aansluitend even langs de couveuseafdeling gelopen, alwaar de oude getrouwe verpleegkundige meldde dat het een prematurenprobleem is, dat slechte drinken, en dat ik gewoon lekker op mijn eigen manier verder moest gaan.
(" Jij bent de moeder en dat betekent dat jij weet wat het beste is voor je kind" zei ze).
Nou maakte ik me er niet echt druk om, maar 't is altijd prettig om te horen, toch?
Hellup alle koele kids aangestoken
(Bo is vanaf gisteren niet lekker zoals ik schreef, maar niet van Eva hoor! )
quote:10 tot 14 dagen, maar het hoeft natuurlijk niet he....
Op maandag 02 september 2002 20:13 schreef Rewimo het volgende:
Eh... wat is de incubatietijd? wordt nu een beetje ongerust
BRON :zesde ziekte
De zesde ziekte (medische naam exanthema subitum) is een vlekjesziekte. De zesde ziekte komt uitsluitend voor bij kinderen van een half jaar tot drie jaar. Het is de meest voorkomende vlekjesziekte bij kinderen onder de drie jaar.
Er bestaat geen vaccinatie tegen deze vlekjesziekte
Hoe herkent u het?
De zesde ziekte begint met hoge koorts die ongeveer drie dagen duurt. Daarom heet het ook wel de driedagenkoorts. Soms zetten de klieren in de hals en achter de oren op.
De koorts daalt weer net zo plotseling als hij is gekomen. Zodra de koorts weg is, zit het kind onder de vlekjes. Het zijn kleine ronde vlekjes op de romp. Vandaar verspreidt het zich naar de nek, armen en benen.
De vlekjes verbleken binnen twee dagen. Niet bij alle kinderen komen waarneembare vlekjes voor.
Hoe ontstaat het?
De zesde ziekte wordt veroorzaakt door een virus (herpes virus 6). Het virus wordt overgebracht via vochtdruppeltjes in de lucht. Deze vlekjesziekte is zo besmettelijk dat bijna alle kinderen voor hun tweede jaar ermee in aanraking zijn geweest. De incubatietijd (de tijd tussen de besmetting en het uitbreken van de ziekte) bedraagt 7-14 dagen. Het doormaken van de zesde ziekte geeft een levenslange immuniteit. Dat betekent dat een kind de zesde ziekte maar één keer kan krijgen.
Is het ernstig en wat kunt u verwachten?
De zesde ziekte is een onschuldige kinderziekte. Ondanks de hoge koorts tijdens de eerste drie dagen maakt het kind meestal geen echt zieke indruk.
Omdat andere ouders vaak bezwaar maken, adviseert de leiding van scholen, kinderdagverblijven en crèches meestal om kinderen met de zesde ziekte thuis te houden. Hiervoor zijn geen medische argumenten, omdat besmetting al voor het uitbreken van de vlekjes heeft plaats gevonden.
Bovendien is het goed dat kinderen deze kinderziekte hebben doorgemaakt. Zij lopen dan geen kans meer deze op latere leeftijd te krijgen.
Wanneer naar de huisarts?
Als globale stelregel kan gelden: voor een vlekjesziekte bij een kind dat niet ziek is en geen koorts heeft, is het niet nodig de huisarts te raadplegen. Wanneer er in de koortsfase onzekerheid bestaat over de aard van de kinderziekte, is contact met de huisarts gewenst. Complicaties komen waarschijnlijk niet voor.
Wat kunt u er zelf aan doen?
Soms hebben kinderen met de zesde ziekte geen eetlust dring ze geen eten op. Zorg wel voor voldoende drinken. Thee, bouillon of vruchtensappen zijn het meest geschikt. Een ijslolly kan verkoeling geven.
Bedrust is alleen noodzakelijk als het kind daar behoefte aan heeft. Ook hoeft het kind niet persé binnen te blijven. Zelfs met koorts mag een kind als het daar zin in heeft best naar buiten.
Een kind met de zesde ziekte mag gewoon in bad of onder de douche.
Bij de zesde ziekte draagt het geven van paracetamol niet bij aan het herstel. Wel voelt het kind zich tijdelijk minder ziek en zakt de koorts een aantal uren. Paracetamol mag gegeven worden vanaf de leeftijd van drie maanden.
Algemene adviezen en voorzorgsmaatregelen
Een onschuldige kinderziekte als de zesde ziekte is niet te voorkomen. Bovendien is het goed dat kinderen deze kinderziekte hebben doorgemaakt. Zij lopen zo geen kans meer deze op latere leeftijd te krijgen. U kunt en hoeft dus geen voorzorgsmaatregelen te nemen.
Alicia heeft overdag: 7 borsten, 1 fruithapje (middelgrote pot), 150 ml diksap. Op de avond nog eens 2 a 3 borsten (dat wisselt enorm) en een groentehapje (wederom een middelgrote pot) en als het erg warm is nogmaals een flesje diksap.
en als het aan haar ligt wil ze nog wel veeeeeel vaker borst tussendoor
het is een enorme hongerlap. Trouwens als ik naar de afmetingen en gewichten kijk van die twee van jullie zijn ze vele malen groter en zwaarder dan die kleine hongerlap van mij
quote:Kun je wel zeggen ja, hongerlapje, tjonge wat kan dat kind eten zeg! En dan zo klein zijn! Is ze misschien erg actief, dat ze veel energie verbruikt?
Op maandag 02 september 2002 20:51 schreef Knorretje het volgende:
van die voedingsschema's klopt geloof ik helemaal niets, als ik hier lees 5 voedingen, 6 etc voor de baby's die niet veel schelen met die van mij vraag ik me ernstig af wat er hier loos is.Alicia heeft overdag: 7 borsten, 1 fruithapje (middelgrote pot), 150 ml diksap. Op de avond nog eens 2 a 3 borsten (dat wisselt enorm) en een groentehapje (wederom een middelgrote pot) en als het erg warm is nogmaals een flesje diksap.
en als het aan haar ligt wil ze nog wel veeeeeel vaker borst tussendoor
het is een enorme hongerlap. Trouwens als ik naar de afmetingen en gewichten kijk van die twee van jullie zijn ze vele malen groter en zwaarder dan die kleine hongerlap van mij
quote:kind is superactief. Ze slaapt smorgens tot een uur of 10 en vervolgens blijft ze wakker (op wat korte tukkies van 20 min. tot een half uur na ) tot savonds 8 uur. en wil continu vermaakt worden, continu zitten, staan, met rammelaars smijten en proberen aan het koortje van de muziekdoos te trekken
Op maandag 02 september 2002 20:54 schreef moralia het volgende:[..]
Kun je wel zeggen ja, hongerlapje, tjonge wat kan dat kind eten zeg! En dan zo klein zijn! Is ze misschien erg actief, dat ze veel energie verbruikt?
En borstvoeding is minder zwaar dan flesvoeding, dat kan ook uitmaken denk ik.
Gelukkig houd ze er af en toe een dagje rust tussendoor en haalt de schade in wat betreft slapen en hoor je haar de hele dag niet op wat voedingen na
Wat de zesde ziekte betreft, ach we zien wel. Ik weet dat het onschuldig is op zich. Alleen gaan qltel en ik van de week een paar dagen weg zonder Christan en ik zou het vervelend vinden als hij dan ziek wordt... Maar goed, Eva en hij hebben niet gezoend
dus misschien valt het wel mee.
quote:maak me er ook beslist geen zorgen over, ik zie vanzelf wel wanneer ze iets wil en wanneer ze ergens aan toe is, zo hebben we dat destijds ook gedaan met fruithapje, groentehapje en aardappelen. als ze aan de bv niet genoeg heeft geven we haar gewoon zo nu en dan wat lekkers tussendoor. Dik is ze beslist niet en er kunnen nog met gemak wat kilootjes bij
Op maandag 02 september 2002 21:06 schreef Rewimo het volgende:
Knor, BV gaat op verzoek, en het wordt ook naar behoefte aangemaakt. Niks aan de hand dus
quote:En het is toch helemaal niet zeker dat Eva de 6e ziekte heeft?
Op maandag 02 september 2002 21:06 schreef Rewimo het volgende:
Maar goed, Eva en hij hebben niet gezoenddus misschien valt het wel mee.
Ow, en Knor, die regels zijn idd alleen voor flessenkinders.
En volgens mij moest jij ook altijd nogal wat moeite doen om niet af te vallen? Dan lijkt het me logisch dat Alicia ook gezegend is met een hoge verbranding.
quote:ik zie het niet als een zegen hoor, maar het zou heel goed kunnen. We zien wel op wie ze gaat lijken kwa postuur en verbranding. Kan alle kanten nog op zo'n hummeltje.
Op maandag 02 september 2002 21:12 schreef Leah het volgende:Ow, en Knor, die regels zijn idd alleen voor flessenkinders.
En volgens mij moest jij ook altijd nogal wat moeite doen om niet af te vallen? Dan lijkt het me logisch dat Alicia ook gezegend is met een hoge verbranding.
Ben jij nu helemaal gestopt met bv ?
quote:Ja, sinds twee weken geef ik geen bv meer, heb Freek ook heel bewust voor het laatst aangelegd.
Op maandag 02 september 2002 21:18 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik zie het niet als een zegen hoor, ....
Ben jij nu helemaal gestopt met bv ?
En ik heb (had?) ook een vrij hoge verbranding, heb altijd erg veel moeite moeten doen om op gewicht te blijven. Vooral in tijden van stress viel ik erg snel af.
Ik zit nu overigens nog met een overschot van een kilo of 8 die ik er toch wel errug graag af wil hebben....
Ik ben in de zwangerschap meer dan 25 kilo aangekomen
quote:ik was precies 27 kilo's aangekomen van alicia en heb tijdens de zwangerschap gezegd dat ik er tien bij aan wou houden (want dan slaap je lekker op wat vet ipv op botten) moet nu nog 1 kilo en dan zit ik op dat streefgewicht (65 kilo) nu maar hopen dat ik dat een beetje kan blijven aanhouden, zeker als ik straks meer ga bewegen zal ik toch het een en ander moeten proberen om idd kilo's erbij te houden ipv meer af te vallen. Maar das voor dan een zorg.
Op maandag 02 september 2002 21:31 schreef Leah het volgende:[..]
Ja, sinds twee weken geef ik geen bv meer, heb Freek ook heel bewust voor het laatst aangelegd.
En ik heb (had?) ook een vrij hoge verbranding, heb altijd erg veel moeite moeten doen om op gewicht te blijven. Vooral in tijden van stress viel ik erg snel af.
Ik zit nu overigens nog met een overschot van een kilo of 8 die ik er toch wel errug graag af wil hebben....
Ik ben in de zwangerschap meer dan 25 kilo aangekomen
mag ik vragen waarom je gestopt bent met de bv ?
ik wil hier geen paniek zaaien hoor. De huisarts hield het op een onschuldig virusje. Eva heeft welgeteld 1 avond en nacht koorts gehad en vertoont nog geen enkel vlekje.
6e ziekte? Kan maar helemaal overtuigend is het (nog) niet.
Ze was vanavond weer helemaal haar vrolijke zelf, brabbelen, lopen en weigeren te gaan slapen
.
Morgen gaat ze fijn naar de creche als er niks veranderd en ik weer aan het werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |