abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 september 2002 @ 09:57:41 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5634628
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 09:51 schreef Knorretje het volgende:
en gastoudergezinnen zijn er ook voor 1, heel misschien 2 middagen ??
Ja, tuurlijk, dat is ook een idee. Je kunt zelf een advertentie zetten, en/of om je heen informeren naar een betrouwbaar iemand. Of via een gastouderbureau, maar dan komen er een hoop administratiekosten bij. Ik betaalde (nou ja mijn baas) E 3,20 per uur voor mijn gastouder (gisteren te zien in Lingo ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 september 2002 @ 09:58:11 #227
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_5634631
Mijn dochter gaat naar de peuterspeelzaal. Ik kon haar opgeven toen ze 22 maanden was en ze kon terecht toen ze 2 jaar en 3 maanden was (afhankelijk van de wachtlijst natuurlijk). Hier kunnen ze maximaal 3 ochtenden terecht (is ook overal anders).

Overigens heb ik voor een PSZ gekozen omdat dat veel voordeliger was...

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_5634639
* Knorretje gaat het een en ander wel uitzoeken. Kijken wat mogelijk is evt op korte termijn.

Bedankt oor de info maar weer

pi_5634793
Oeh-oeh-oeh! *staat te popelen om een positief verhaal over een kindje op het kinderdagverblijf te vertellen*

Jorden gaat vanaf een week of 12 naar het kinderdagverblijf. Eerst twee dagen per week, nu drie dagen per week. Ik kan niet anders zeggen dan dat we hartstikke tevreden zijn over het kdv. Jorden vindt het er geweldig, ik kan niets anders concluderen. Hij vindt het gewoon heel leuk om veel dingen mee te maken, en dat gebeurt daar. Hij is gewoon helemaal in z'n element daar, verveelt zich geen seconde. En dat is eigenlijk vanaf het begin zo geweest: hij had al heel snel de behoefte aan nieuwe indrukken, omdat hij zich anders ronduit verveelde.

De leidsters op dit kinderdagverblijf zijn echt heel erg lief voor 'm. Ook wel eens streng, maar dat hoort ook. Een van de leidsters van een andere groep heeft echt een beetje een zwak voor Jorden (en omgekeerd): als ze buiten spelen (er zit een behoorlijk speelterrein bij) dan komt Jorden altijd even naar haar toe om te knuffelen. Laatst heeft ze hem zelfs de "high five" geleerd, ik wist niet wat ik zag! Maar ook de eigen leidsters (3 vaste) zijn heel erg lief. Ik heb echt het idee dat ik hem in vertrouwde handen achterlaat.

Ze doen ook heel veel dingen samen: laatst hadden ze de kids in een bolderwagen gezet, en waren ze met de groep naar de McDonalds geweest. Had Jorden friet en melk gekregen. Toch geweldig, zo'n uitstapje!

Ik moet zeggen dat we het erg getroffen hebben met dit kinderdagverblijf. Toevallig hadden we het er laatst over met de neurochirurg (van Marco), wiens zoontje tot voor kort bij Jorden op de groep zat. Hij zei dat hij het heel erg jammer vond dat ze uiteindelijk toch van kinderdagverblijf hadden moeten wisselen, want het nieuwe kdv was gewoon een stuk minder leuk en gezellig. Zijn zoontje vond het nu ook helemaal niet meer leuk om daar naar toe te gaan (vind ik zo sneu voor zo'n klein ventje).

Maar goed, een kdv kán dus heel erg leuk zijn!

O ja, over de zesde ziekte: Jorden heeft Eva toch wel geknuffeld (gaat goed he, met die uithuwelijkplannen van Lois en mij ), maar ziek is-t-ie niet geworden. Hij voelt zich wel naar, maar dat komt doordat hij onder hoektanden aan het krijgen is! En die schijnen het ergst te zijn. Weer een rare volgorde trouwens, want boven heeft hij nog geen enkele kies! Nou ja, het zal wel goed komen: hij heeft ook maanden met maar 3 voortanden onder gelopen... (en was trouwens ook heel snel met omrollen, met drie maanden (van rug naar buik, terug duurde wat langer), en eet nog steeds vééél meer dan zou moeten, en ziet er inmiddels ook al veel ouder uit dan z'n leeftijd, maar het gaat goed met 'm, dus waarom zouden we ons zorgen maken?).

Enne Sweej: zet 'm op meid!

dinsdag 3 september 2002 @ 10:26:43 #230
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5634863
quote:
Op maandag 02 september 2002 22:59 schreef jessie het volgende:
Ook ik heb gewerkt op KDV en ben er gauw mee gestopt. En dat was hier in Rotterdam. Ik wist toen al dat als ik ooit kinderen mocht krijgen de kleine er niet heen zou gaan. Dan had ik als ik had moeten werken voor een gastouder gekozen, die kan je zelf uitkiezen. Want als ik zou blijven werken had ik dit alleen gedaan als het financieel nodig was, niet voor mezelf ofzo. Voor mezelf heb ik voor een baby gekozen. Ik weet dat dit altijd een hot item is en iedereen doet het op zijn of haar manier. Maar hoe vaak ik niet hoor ik werk voor de sociale kontakten dan denk ik wat is je leven dan leeg. Ook vragen mensen mij vaak vind je dat niet zwaar 7 dagen in de week bij je kindje. Dan denk ik echt waar gaat dit over. Tuurlijk ben ik wel eens moe van haar drukke willetje enzo, maar ik heb toch voor haar gekozen. Mijn wondertje.
Het contact met andere kinderen zoek ik op in een speeltuin , met wandelen andere moders. Dalijk als ze 2 is een ochtendje naar de creche als ze het leuk vind. Baby's vinden contact met volwassen intressanter als met andere baby's, dit verandert naarmate ze ouder worden. Ik wil natuurlijk niemand veroordelen die wel werkt enwel hun ukkie naar het kdv brengt. Soms gaat het niet anders en een ander heeft daar weer een hele andere kijk op. Maar zo is hoe ik erover denk.
Pfew wat een verhaal
Ik ben het helemaal met je eens, Jessie
Het bevalt me prima dat ik niet werk (ik heb nooit anders gewild). Nou heb ik natuurlijk wel het geluk dat we ons dat ook financieel kunnen veroorloven
Nog even over de peuterspeelzaal: ik kon de kinderen ervoor opgeven toen ze 2 jaar waren geworden. Op z'n vroegst worden ze hier met 2,5 jaar geplaatst. Overigens is dit voor 2 dagdelen (een ochtend en een middag).

En Sweej, bevallen in het volgende deel is ook leuk, toch?

dinsdag 3 september 2002 @ 10:30:35 #231
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_5634915
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met het kinderdagverblijf hoor. Mijn oudste heeft er ruim 3 en half jaar lang opgezeten (vanaf een maand of 4) en dat is altijd goed bevallen. De leidsters zowel in de babygroep als de peutergroep waren altijd erg lief voor haar. Inmiddels is ze er al 2 jaar af en ze heeft het nog steeds over sommige leidsters. Met 1 van hen houden we ook nog steeds kontakt. Ze ging uit noodzaak eerst 1 dagje, maar omdat ze het zo leuk vond ging ze op het laatst 3 dagen. Vlak voordat ze er af ging werden de prijzen alleen veel hoger en woog het niet zo meer op tegen werken... vandaar dat ik nu voor een PSZ heb gekozen.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 september 2002 @ 10:51:53 #232
13151 crew  Rewimo
pi_5635142
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 10:18 schreef Nausicaa het volgende:
Hij voelt zich wel naar, maar dat komt doordat hij onder hoektanden aan het krijgen is! En die schijnen het ergst te zijn. Weer een rare volgorde trouwens, want boven heeft hij nog geen enkele kies! Nou ja, het zal wel goed komen: hij heeft ook maanden met maar 3 voortanden onder gelopen...
Volgens mij kwamen hier de hoektanden (echt van die Draculapuntjes ) ook voor de kiezen hoor. Christan kreeg ze allevier tegelijk (zoals gewoonlijk bij hem). Hij had er niet eens veel last van. De kiezen zijn veel erger (dit om je vast op te vrolijken). Ik word alleen gek van dat eeuwige gekwijl. Onder zijn nu alle vier de kiezen door, boven weet ik het niet (nog niet kunnen ontdekken) maar aan het kwijlen te zien zijn die er nog niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 september 2002 @ 10:52:49 #233
13151 crew  Rewimo
pi_5635152
Sweej, het topic is bijna vol, kom op nou!
  dinsdag 3 september 2002 @ 13:51:42 #234
8885 moralia
Grip op je zak
pi_5637265
Sweej heeft zich al uuuuuuren niet laten zien, zou ze NU dan bezig zijn? Ik help ook maar vast weer mee
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_5637655
Aangezien er toch weer niks gebeurde ben ik vanochtend maar even de stad ingegaan.....
Het lijkt erop dat er vandaag weer vrij weinig te gebeuren staat....

p.s. Jessie, liep jij vanochtend toevallig door de koopgoot? Ik dacht je achteraf van de foto's te herkennen..maar wist het niet zeker (met Bo en Hub)

dinsdag 3 september 2002 @ 14:33:57 #236
8885 moralia
Grip op je zak
pi_5637853
Jammer Sweej, hoewel een stuk lopen wel kan helpen. De avond voor de bevalling kreeg ik ook ineens zin om er uit te gaan en te lopen. We hebben toen samen de gang naar de buurtsuper gemaakt ( ik kon toen niet heel ver meer, vandaar) en die nacht begonnen de weëen. Dat had ik natuurlijk veel te laat door ( wegens al die valse alarmpjes) en eindigde met persweeen in de auto etc etc.
Dus: wel goed op blijven letten hoor!
pretending that I'm deaf
pi_5638461
Jaaaa dat waren wij
Had wat gezegt dan, waar liep je?
Met wie?
Ik ging met Hub en Bo horloge kopen bij Swatchzaakje voor zijn verjaardag (vrijdag jarig)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 3 september 2002 @ 15:33:05 #238
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_5638719
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 15:15 schreef jessie het volgende:
Jaaaa dat waren wij
Met wie?
Waarschijnlijk met een ongelooflijk dikke buik
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 september 2002 @ 15:48:04 #239
13151 crew  Rewimo
pi_5638950
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 15:33 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk met een ongelooflijk dikke buik

Ja zeg jessie, dat je Sweej niet herkende met die dikke buik!
pi_5639517
Ja lol, maar heb niemand met een dikke buik gezien
Volgende keer ga ik tegen alle dikke buiken dag zegen hoor:)
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5639788
Hadden jullie na je zwangerschap ook zo'n last van hangende grotere borsten?
Ik had al grote, maar nu 2 cups groter
Heb vandaag een verwijskaart gehaald voor een verkleining. Moet ik eerst nog wel veel voor afvallen, maar de wachttijden zijn vaak een jaar en daarom wil ik nu binnenkort op de wachtlijst. Eng, spannend, maar ben wel blij als er dalijk de helft af is Al duurt het nog een jaar ofzo
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 3 september 2002 @ 16:44:01 #242
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5639817
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 16:42 schreef jessie het volgende:
Hadden jullie na je zwangerschap ook zo'n last van hangende grotere borsten?
neuh.. ze zijn (nog..) kleiner geworden maar ik ben tevreden hoor!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  FOK!fossiel dinsdag 3 september 2002 @ 16:44:09 #243
2628 Karin
pi_5639821
Vanmorgen voor de 2e keer bij de verloskundige geweest. Baarmoeder zit halverwege mijn navel en er klopte nog steeds een hartje De weegschaal was ook heel lief voor me, ben maar 1 kilo aangekomen in 4 weken Voor de rest waren mijn bloeduitslagen goed, Hb van 7.9 en bloeddruk was ook weer prima. Stond dus zo weer buiten.

Was toch weer erg opgelucht dat ik het hartje heb horen kloppen.

dinsdag 3 september 2002 @ 16:50:16 #244
8885 moralia
Grip op je zak
pi_5639930
Mooi dat alles weer goed zat Karin, da's altijd prettig.
pretending that I'm deaf
  dinsdag 3 september 2002 @ 16:55:02 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5640012
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 16:44 schreef Karin het volgende:

Altijd spannend hè? Als je het straks voelt bewegen heb je er zelf wat meer "controle" over. Vond ik erg prettig, Freek begon de dag ook altijd met flinke activiteit in mijn buik, dan wist ik dat alles nog goed met 'm was
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_5640032
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 15:15 schreef jessie het volgende:
Jaaaa dat waren wij
Met wie?
Ik ging met Hub en Bo horloge kopen bij Swatchzaakje voor zijn verjaardag (vrijdag jarig)
Om precies te zijn stonden wij ook in de Swatch zaak (hubbie en ik!) Ik liep voorbij en dacht even later van hmm.. volgens mij....
En idd, ik was die blonde met die dikke toeter
pi_5640136
Het gekke is we stonden daar binnen nog wel met een zwangere vrouw te praten die had het over onze kinderwagen, die was alleen nog geen 9 maanden
He jammer sweeej
Volgeden keer gillen he. (enne lief is B§o he )

He Karin goed nieuws weer!!

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 september 2002 @ 17:07:34 #248
13151 crew  Rewimo
pi_5640236
Lekker Karin, dat alles goed gaat met je kleintje
pi_5641194
quote:
Op maandag 02 september 2002 22:32 schreef gebruikersnaam het volgende:
ik begin alweer een beetje in mijn ritme te komen.
Rhody is nu ruim 2 weken oud, en hij laat zijn ouders nu lekker doorslapen tot kwart over zeven. zijn laatste fles is om 11 uur, dus dat is al een lekker ritme.

voor wie er interesse heeft, hier zijn wat foto's van rhody.zelf sta ik er maar 1 keer op, omdat ik de heleweek zelf aan het filmen was.

http://members.lycos.nl/peenhaar/page001.htm

Kaaajoet!! En wie zijn al die trotskijkende piepeltjes? Of ben ik weer tev oorbarig en heb je dat later uitgelegd? In dat geval ga ik even verder lezen en volgens mij is Sweej ook bevallen aan het aantal bladzijden te zien dat ik nog moet!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5641223
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 16:44 schreef Karin het volgende:
Vanmorgen voor de 2e keer bij de verloskundige geweest. Baarmoeder zit halverwege mijn navel en er klopte nog steeds een hartje De weegschaal was ook heel lief voor me, ben maar 1 kilo aangekomen in 4 weken Voor de rest waren mijn bloeduitslagen goed, Hb van 7.9 en bloeddruk was ook weer prima. Stond dus zo weer buiten.

Joe gooo giirrl!! (misschien snoept de baby wat kilootjes op )
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')