quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 03:46 schreef PDOA het volgende:
Moby WAS goed... Totdat hij zijn ziel aan de commercie verkocht.
quote:Toch wel, je zegt het al zelf. De shit die Moby vroeger maakte was toch veel beter dan al die goedkope herkauw troep die hij nu maakt. Vind ik tenminste. Ik luister liever naar The Story So Far, Ambient en Early Underground dan Play en 18. (die eigenlijk net zo goed Re-Play genoemd had kunnen worden.)
Op vrijdag 2 januari 2004 11:34 schreef postman het volgende:[..]
omdat z'n plaatjes voor zo'n beetje elke docu/info programma gebruikt worden ? moby en commercieel gaan niet echt samen imo
quote:Onzin want Moby scoort al vanaf 1992 goed.
Op vrijdag 2 januari 2004 03:46 schreef PDOA het volgende:
Moby WAS goed... Totdat hij zijn ziel aan de commercie verkocht.
quote:Dat is ongeveerr net zo oud als dit topic.
Op vrijdag 2 januari 2004 12:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Onzin want Moby scoort al vanaf 1992 goed.
quote:In 1992 hadden de meeste top40 commerciele radiozenderluisteraars nog nooit van Moby gehoord. Dat is pas na zijn James Bond nummertje gebeurd.
Op vrijdag 2 januari 2004 12:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Onzin want Moby scoort al vanaf 1992 goed.
quote:Hoe kan het dan dat ik als rock en metalfan Moby (vooral van Feeling so Real en Go) al kende lang voordat hij met de James Bondtheme kwam. Ik luisterde in de tijd van Feeling so Real altijd naar Radio3. Ik ben hem trouwens pas beter gaan vinden na Animal Rights maar dit terzijde.
Op vrijdag 2 januari 2004 12:42 schreef PDOA het volgende:[..]
In 1992 hadden de meeste top40 commerciele radiozenderluisteraars nog nooit van Moby gehoord. Dat is pas na zijn James Bond nummertje gebeurd.
Toen ik Moby in 2000 zag op Pinkpop met een groep 20'ers en 30'ers was Moby op dat moment jeugdsentiment voor de meesten. En dat komt echt niet om dat die mensen zich zo bezighielden met de danceunderground. Ze kende Moby natuurlijk nog van zijn eerste hits.
quote:Ik had het eigenlijk over het feit dat nu iedereen Moby kent, zelfs tot aan de domste BrEeZaH slet toe. Dat was vroeger niet zo. Ja, de dance fans kenden 'm wel, of de alternatieveling, maar voor de rest...
Op vrijdag 2 januari 2004 13:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Hoe kan het dan dat ik als rock en metalfan Moby (vooral van Feeling so Real en Go) al kende lang voordat hij met de James Bondtheme kwam. Ik luisterde in de tijd van Feeling so Real altijd naar Radio3. Ik ben hem trouwens pas beter gaan vinden na Animal Rights maar dit terzijde.
Toen ik Moby in 2000 zag op Pinkpop met een groep 20'ers en 30'ers was Moby op dat moment jeugdsentiment voor de meesten. En dat komt echt niet om dat die mensen zich zo bezighielden met de danceunderground. Ze kende Moby natuurlijk nog van zijn eerste hits.
Hoop nog veel nieuwe en verassende dingen van Moby te kunnen horen in de toekomst
quote:edit:
Op zondag 1 december 2002 03:55 schreef MadScientist het volgende:[..]
en is die nieuwe clip ook weer met de little idiot? dat vond ik nog wel zijn geniaalste vinding, dat zielige menneke in de clips
Dat zielige menneke, heeft hij in een interview gezegd, is hij zelf.
Dus dat is gewoon het geniale eraan denk ik.
Hij verteld ook dat zijn nummers allemaal gewoon op zijn kamer gemaakt zijn en dat hij daar gewoon verschillende samples door elkaar heen had gespeeld.
Het is volgens mij nooit zijn bedoeling geweest om echt commercieel te zijn, en zo zie ik hem ook niet echt.
Het voordeel voor hem is/en misschien wel het nadeel voor zijn originele muziek/ dat hij nu enorm veel geld heeft.
alle nummers die hij trouwens nu heeft gemaakt mogen nooit gebruikt worden in films/clips/reclames, tenzij ze toestemming krijgen van de platenmaatschappij.
Mijn Moby top3:
(commercieel, ik moet nog andere nummers downe, of kopen):
1. In this world
2. Natural Blues
3. Porcelain
quote:Kul, de Mobe heeft een kast van een huis (in het bos) en een dikke vette studio, dat wil je niet weten. Ik kan me niet voorstellen dat die op zijn zolder die nummer heeft zitten maken.
Op maandag 19 januari 2004 11:11 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
edit:
[afbeelding]
editDat zielige menneke, heeft hij in een interview gezegd, is hij zelf.
Dus dat is gewoon het geniale eraan denk ik.Hij verteld ook dat zijn nummers allemaal gewoon op zijn kamer gemaakt zijn en dat hij daar gewoon verschillende samples door elkaar heen had gespeeld.
Het is volgens mij nooit zijn bedoeling geweest om echt commercieel te zijn, en zo zie ik hem ook niet echt.
Het voordeel voor hem is/en misschien wel het nadeel voor zijn originele muziek/ dat hij nu enorm veel geld heeft.alle nummers die hij trouwens nu heeft gemaakt mogen nooit gebruikt worden in films/clips/reclames, tenzij ze toestemming krijgen van de platenmaatschappij.
Mijn Moby top3:
(commercieel, ik moet nog andere nummers downe, of kopen):
1. In this world
2. Natural Blues
3. Porcelain
Ik vind Mobe's muziek ook tof, maar om hem nou origineel te noemen...
Beetje karig lijstje trouwens. De Mobe heeft wel meer CD's dan alleen Play en 18... (En betere nummers dan op Play en 18)
[Dit bericht is gewijzigd door Forumschorem op 19-01-2004 12:44]
quote:Uhh moby woont toch gewoon in new york in appartament?
Op maandag 19 januari 2004 12:42 schreef Forumschorem het volgende:[..]
Kul, de Mobe heeft een kast van een huis (in het bos) en een dikke vette studio, dat wil je niet weten. Ik kan me niet voorstellen dat die op zijn zolder die nummer heeft zitten maken.
Ik vind Mobe's muziek ook tof, maar om hem nou origineel te noemen...
Beetje karig lijstje trouwens. De Mobe heeft wel meer CD's dan alleen Play en 18... (En betere nummers dan op Play en 18)
Hij woont idd in een appartement in New York, heel minimalistisch, maar dat was ook wel te verwachten.
quote:Ja Thunderdome 3, met nummer Thousand
Op maandag 19 januari 2004 15:51 schreef CasB het volgende:
Wisten jullie dat hij zelfs op een Thunderdome cd staat? (ik dacht thunderdome 3 of 4, dus rond 1993)Hij woont idd in een appartement in New York, heel minimalistisch, maar dat was ook wel te verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |