abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 26 december 2012 @ 14:37:00 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_120783912
De voorzitter van Standard Luik, Roland Duchâtelet, eist er dat op korte termijn een gecombineerde competitie met Belgische en Nederlandse voetbalclubs (BeNeliga) komt, anders dreigt hij met Standard te gaan voetballen in Frankrijk.

'Er zijn vijf grote Europese competities, mogelijk zes als Rusland zo blijft vooruitgaan', zegt de preses woensdag in de Belgische media. 'De overige competities, waaronder de Belgische, zijn gedoemd om te verdwijnen. We hebben een existentieel probleem, dat niet erkennen is gewoon dom.'

De beste Belgische clubs kunnen volgens Duchâtelet gered worden door de BeNeliga. 'We moeten absoluut vermijden af te glijden naar het voorbeeld van Portugal, waar zes van de zestien clubs voor minder dan 3.000 toeschouwers spelen', vervolgt Duchatelet.

De beste Belgische clubs kunnen volgens Duchâtelet gered worden door de BeNeliga. Hij weet ook al hoe die kan worden opgestart: na een 'kwalificatieseizoen' komen er 20 clubs in de BeNeliga, acht Belgische en twaalf Nederlandse, gebaseerd op het aantal inwoners in beide landen.

'Michel Verschueren (oud-manager Anderlecht) had vele jaren geleden al het idee voor de BeNeliga. Deze competitie afwijzen zou de slechtst mogelijke actie zijn. Anderlecht, Club Brugge, Ajax en PSV zijn al akkoord', stelt Duchâtelet. 'Als dit project niet doorgaat, dan zal Standard vragen om in de Franse Ligue 1 te mogen spelen.'

'En als het project mislukt, zal Standard vragen om te mogen aansluiten bij de Franse Ligue 1. Zoiets is wettelijk mogelijk, als de Fransen het goedkeuren.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 26 december 2012 @ 14:41:06 #2
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_120784043
Ik ben voor, het Belgische voetbal is in opkomst en een BeNeLiga levert een mooie aantal topwedstrijden op. Daar worden spelers alleen maar beter van. Beter 3 keer tegen Club Brugge of Anderlecht dan 2 keer tegen VVV Venlo of RKC.
Binnie noe helemoale van god los
pi_120784212
Ik ben pro op voorwaarde dat Belgische tweede klasse ook op TV zal komen want mijn cluppie komt in 2de klasse terecht. :'( :'(
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_120784245
Sorry Tong, dubbel. Of zullen we massaal hier posten? Dan sluiten ze die andere misschien wel.. :D
  Trouwste user 2022 woensdag 26 december 2012 @ 14:47:53 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_120784279
Ik ben tegen. Het is veel leuker Roda JC tegen VVV te zien dan Heerenveen AA Gent.

Heb helemaal niks met het verdedigende voetbal in de Belgische competitie. Het nationale elftal heeft nu toevallig 4 toppers. Maar de competitie is niet om aan te gluren.

Verder zijn er dan ook 8 Nederlandse clubs minder in de Eredivisie waar talenten zich kunnen ontwikkelen. Het zou de doodsteek zijn voor het Nederlandse voetbal.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 26 december 2012 @ 14:48:32 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_120784304
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:46 schreef Kabolter het volgende:
Sorry Tong, dubbel. Of zullen we massaal hier posten? Dan sluiten ze die andere misschien wel.. :D
Sorry had nog wel goed gekeken dacht ik. :{

Forum Admin woensdag 26 december 2012 @ 15:15:34 #7
35723 crew  GGMM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')