abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121027148
Fili is ook een lekker ding :9~ Maar die was ook in Mc Leod's daughters Luke O+

Ik heb zelf wel dat ik die dwergen juist zo ontzettend gaaf vond , je zou bijna wensen dat Gandalf bij je op de stoep stond om te vragen om mee te gaan en ik had graag meegezongen en gevreten en gedronken met de dwergen ^O^
pi_121033658
Worldwide: $685,743,000

Gaat erg goed de laatste week, denk dat de film toch richting miljard gaat mits het januari in de top 3 kan blijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_121033740
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:

Gaat erg goed de laatste week, denk dat de film toch richting miljard gaat mits het januari in de top 3 kan blijven.
Deze haalt sowieso een miljard op ;)
Als James Bond het kan kan The Hobbit het ook
pi_121033807
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:

Makkelijk. De productiekosten zijn er iig wel uit nu. Dus het cashen voor MGM kan beginnen :P
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_121033868
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:13 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Makkelijk. De productiekosten zijn er iig wel uit nu. Dus het cashen voor MGM kan beginnen :P
misschien weet jij het wel (of iemand anders natuurlijk). Zijn nu alle drie de delen al gefilmd? of alleen het eerste en tweede deel?, Zou wel wat zijn als ze met een deel al een groot deel van de kosten van alle drie de films eruit zouden hebben (maar dat zal wel niet)
pi_121033990
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:16 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

misschien weet jij het wel (of iemand anders natuurlijk). Zijn nu alle drie de delen al gefilmd? of alleen het eerste en tweede deel?, Zou wel wat zijn als ze met een deel al een groot deel van de kosten van alle drie de films eruit zouden hebben (maar dat zal wel niet)
dit jaar gaan ze een maandje of 2 pick up en aanvullende scenes filmen om er een trilogie van te kunnen maken :)
pi_121034040
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:23 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

dit jaar gaan ze een maandje of 2 pick up en aanvullende scenes filmen om er een trilogie van te kunnen maken :)
Ha, oke. dus het grote werk is al gedaan. Nog wat aanvullende opnames, dan het digitale werk en editen. Als de volgende twee delen ook zoveel gaan opbrengen, dan hebben ze dus echt mega vette winst (en dan hebben we nog de verkoop van DVD/bluray).
Ik ben benieuwd wat na deze reeks gaat komen. als het zo winstgevend is, dan kunnen ze dat niet laten liggen denk ik (ook al doen de erven van Tolkien lastig).
pi_121035666
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:56 schreef Asskicker14 het volgende:

Daarna stoorde ik mij aan de zeer hoge scherpheid waardoor je duidelijk kon zien dat het sets waren in plaats van dat het je de indruk geeft dat je echt naar 'Middle-Earth' zit te kijken.

Als gevolg daarvan kon ik bij de 48FPS variant geen enkele moment van de film genieten.
Ik weet niet of dat door 48fps kwam.
pi_121035673
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:26 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Ha, oke. dus het grote werk is al gedaan. Nog wat aanvullende opnames, dan het digitale werk en editen. Als de volgende twee delen ook zoveel gaan opbrengen, dan hebben ze dus echt mega vette winst (en dan hebben we nog de verkoop van DVD/bluray).
Ik ben benieuwd wat na deze reeks gaat komen. als het zo winstgevend is, dan kunnen ze dat niet laten liggen denk ik (ook al doen de erven van Tolkien lastig).
Waarschijnlijk een remastered LOTR 3D in de bioscoop zoals ze nu ook met alle Disney films en Star Wars doen
pi_121035911
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:41 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een remastered LOTR 3D in de bioscoop zoals ze nu ook met alle Disney films en Star Wars doen
Ze doen hun best maar als ze dat doen. Ik ga er dan zeker weten niet heen.

2D _O_
pi_121036947
quote:

[..]

daar zou ik dan weer niet heen gaan. dan moeten ze maar met wheels of time gaan beginnen ofzo!
pi_121037027
Iemand merkte hier op dat het in 3D soms wel een maquette leek. Dat gevoel had ik in 2D ook al. En dat was waarschijnlijk dan ook zo.
  Donald Duck held dinsdag 1 januari 2013 @ 15:35:29 #213
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_121037043
quote:

[..]

Achteraf een bewerking naar 3D is echt vreselijk. Het kijkdoos-effect krijg je dan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_121037083
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:35 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Achteraf een bewerking naar 3D is echt vreselijk. Het kijkdoos-effect krijg je dan.
Het ergste voorbeeld daarvan is wel Clash of the Titans.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:38:11 #215
37295 Luigi
mario pls
pi_121037100
Ik heb nog steeds niet zoveel met dat hele 3D gebeuren. Heb nu 2 of 3 films in 3D gezien maar het is gewoon niets voor mij denk ik. Alles lijkt onscherp, ondertiteling leidt echt ongelooflijk af (bijna niet op te focussen) en na zo'n film van 3 uur ga ik met koppijn naar huis.

Verder wel een hele toffe film trouwens. Dat HFR moest ik ook wel ff aan wennen, gaan we dat ook in 2D films zien?
pi_121038393
Gister middag eindelijk gezien. Had het heel anders verwacht misschien te veel gedacht aan LOTR maar vond het wel leuk. Verhaal is wel wat aangepast volgens mij komen orks en Radagast helemaal niet voor in het boek en waren het de aardmannen die op de wargs reden.
Maar zeker een mooie film nu nog een jaar wachten op de volgende.....
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:39:58 #217
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121038663
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:30 schreef Ditty het volgende:
Gister middag eindelijk gezien. Had het heel anders verwacht misschien te veel gedacht aan LOTR maar vond het wel leuk. Verhaal is wel wat aangepast volgens mij komen orks en Radagast helemaal niet voor in het boek en waren het de aardmannen die op de wargs reden.
Maar zeker een mooie film nu nog een jaar wachten op de volgende.....
Radagast komt terloops voor in The Hobbit.
En aardmannen zijn in de boeken nagenoeg hetzelfde als orks, het onderscheid in de films is veel groter.
pi_121042138
Aardmannen = goblins = orcs. Het zijn dezelfde wezens.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 18:39:49 #219
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121042214
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:37 schreef Sloggi het volgende:
Aardmannen = goblins = orcs. Het zijn dezelfde wezens.
Uruk-hai zijn orks x aardmannen toch?
Helemaal super.
pi_121042224
Weet iemand waar "The Hobbit 'There and back again'" over moet gaan?
Film 2 gaat namelijk over het doden van Smaug en alles voorafgaand aan dat. Dan houden we alleen Slag om de vijf legers over, maar dat is toch veel te weinig voor een 3e film? Kan iemand mij vertellen wat Peter Jackson nog gaat/wil toevoegen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_121042317
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:39 schreef Kyubey het volgende:

[..]

http://tolkien.slimy.com/faq/Creatures.html#OrcGoblin
http://tolkien.slimy.com/faq/Creatures.html#Urukhai

Uruk-hai zijn orcs oftewel goblins.
pi_121043048
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:40 schreef Discombobulate het volgende:
Film 2 gaat namelijk over het doden van Smaug en alles voorafgaand aan dat. Dan houden we alleen Slag om de vijf legers over, maar dat is toch veel te weinig voor een 3e film? Kan iemand mij vertellen wat Peter Jackson nog gaat/wil toevoegen?
Er wordt nog wat gevochten bij Dol Guldur, maar ook dat zal niet genoeg zijn om een film te vullen.
pi_121043736
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:39 schreef Kyubey het volgende:

[..]

ik dacht dat orcs en goblins twee aparte soorten waren. Uruk hai zijn verbeterde orcs (verbeterd door saruman)
pi_121044611
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:25 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ik dacht dat orcs en goblins twee aparte soorten waren. Uruk hai zijn verbeterde orcs (verbeterd door saruman)
Dat heeft Peter Jackson verzonnen. In de boeken komen ze gewoon uit Mordor en is er verder weinig over bekend, behalve dan dat ze een stuk groter en sterker zijn dan eerdere Orks.

Tolkien gebruikt de term 'goblin' gewoon als synoniem voor Ork, trouwens.
Amen.
pi_121050806
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Radagast komt terloops voor in The Hobbit.
En aardmannen zijn in de boeken nagenoeg hetzelfde als orks, het onderscheid in de films is veel groter.
Oh oké ik dacht dat daar dus verschil inzat. Als ik tijd heb moet ik de boeken maar weer eens gaan lezen ;)
pi_121057780
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:40 schreef Discombobulate het volgende:
Denk over de afronding en de terugreis van Bilbo Baggins en het lot van de dwergen en hoe die dat gaat doen weet ik niet ik laat me verrassen
pi_121064754
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:50 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dat heeft Peter Jackson verzonnen. In de boeken komen ze gewoon uit Mordor en is er verder weinig over bekend, behalve dan dat ze een stuk groter en sterker zijn dan eerdere Orks.

Tolkien gebruikt de term 'goblin' gewoon als synoniem voor Ork, trouwens.
bedankt voor je antwoord. Maar weet je zeker dat ook in de boeken Saruman niet heeft gesleuteld aan een sommige van de Uruk hai? Dat idee blijf ik wel houden, ik ga het eens opzoeken.
pi_121064817
ik vraag me de twee dingen af :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121065439
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:41 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

bedankt voor je antwoord. Maar weet je zeker dat ook in de boeken Saruman niet heeft gesleuteld aan een sommige van de Uruk hai? Dat idee blijf ik wel houden, ik ga het eens opzoeken.
Ik geloof dat Saruman in de boeken inderdaad zelf ook aan het prutsen was, maar wat daaruit voortkwam heeft geen connectie met de Uruk-Hai. Ik meen dat hij orks met mensen combineerde.
Amen.
pi_121068247
quote:

[..]

Silmarilliliononon? Daar haal je nog wel een film of 10 uit
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:14:20 #231
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121068376
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:12 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Denk over de afronding en de terugreis van Bilbo Baggins en het lot van de dwergen en hoe die dat gaat doen weet ik niet ik laat me verrassen
Als de omschrijvingen op IMDb kloppen, gebeurt er in deel 2 juist weinig en in deel 3 zowat alles.
pi_121068458
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Als de omschrijvingen op IMDb kloppen, gebeurt er in deel 2 juist weinig en in deel 3 zowat alles.
Nou het gevecht met de draak noem ik nou niet niets, juist omdat het eindigde met de draak, weet je al dat die het volgende deel een grote rol gaat spelen .
pi_121068600
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

misschien dat er in het tweede deel meer aandacht aan het verdrijven van de "necromancer" wordt besteed en bevat dat veel actie.
pi_121069037
Deel 2 wordt juist episch met alles wat er rond Smaug gebeurt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_121069179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Deel 2 wordt juist episch met alles wat er rond Smaug gebeurt.
ik vraag me wel af
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(moet zoiets in spoilers trouwens, nagenoeg iedereen heeft de Hobbit toch wel gelezen?
pi_121069694
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:37 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ik vraag me wel af
SPOILER
(moet zoiets in spoilers trouwens, nagenoeg iedereen heeft de Hobbit toch wel gelezen?
Ja spoilers pls! Ik heb alleen de film gezien ;p
pi_121069837
Paar dagen geleden gezien, klopt qua verhaal bar weinig van.

SPOILER
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_121070009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:57 schreef Bitterlemon het volgende:

SPOILER
Dit. Maarja, kunnen ze er lekker 3 delen van maken hé.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_121070072
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:02 schreef Silv het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar als Smaug al in de tweede film verslagen zou moeten worden, hoe erg gaan ze alles in de derde film dan wel niet uitmelken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bitterlemon op 02-01-2013 14:09:36 ]
pi_121070153
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:02 schreef Silv het volgende:

[..]

[/quote]

mbt je spoilers; http://arstechnica.com/st(...)-unexpected-journey/
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_121070309
quote:

SPOILER
SPOILER
pi_121070377
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:11 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

SPOILER
[/quote]

SPOILER
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_121070405
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:11 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Edit: mijn versie van het boek is uit 1971, als ik het me goed herinner.
pi_121070567
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:14 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

SPOILER
Het boek is uit 1937, dus dat laatste zal weinig uitmaken ;)
pi_121070722
Er vliegt een DVDScreener rip rond op het web..
pi_121070777
quote:

SPOILER
Volgensmij is het inmiddels al 48348328 genoemd, maar al die extra informatie staat in de Appendixes. PJ is in The Hobbit trouwer gebleven aan Tolkien dan in LotR.

Alleen Azog is er met de haren bijgesleept, die stierf al bij Moria. De kans is echter groot dat dit in de film ook zo was, maar later is aangepast toen bekend werd dat ze er drie films van gingen maken.
Amen.
pi_121071092
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:14 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

SPOILER
ik ben benieuwd naar jou versie.

in de mijne staat dit:

SPOILER
pi_121071828
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:36 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ik ben benieuwd naar jou versie.

in de mijne staat dit:

SPOILER
SPOILER
pi_121071853
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:25 schreef Jivis het volgende:

[..]

Volgensmij is het inmiddels al 48348328 genoemd, maar al die extra informatie staat in de Appendixes. PJ is in The Hobbit trouwer gebleven aan Tolkien dan in LotR.

Alleen Azog is er met de haren bijgesleept, die stierf al bij Moria. De kans is echter groot dat dit in de film ook zo was, maar later is aangepast toen bekend werd dat ze er drie films van gingen maken.
Aha.

SPOILER
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:08:54 #250
37295 Luigi
mario pls
pi_121071951
En ik maar denken dat het vooral Trekkies en Star Wars fanaten waren die elkaars e-piemels aan het vergelijken waren omtrent 'kennis' van het betreffende onderwerp.

Mijn god. :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')