abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:17:17 #126
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121128022
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:14 schreef MissSpooky het volgende:
:') Hij had koikarpers tho :P

Anywayz, dit is m geworden:
[ afbeelding ]
Druif! :D Zó'n mooi beest!
Gedrag beetje.. raar. Maarja, komt wel goed.
Mooi hoor. _O_ Hij lijkt me vriendelijk. O+
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator donderdag 3 januari 2013 @ 21:33:59 #127
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_121128971
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:14 schreef MissSpooky het volgende:
:') Hij had koikarpers tho :P

Anywayz, dit is m geworden:
[ afbeelding ]
Druif! :D Zó'n mooi beest!
Gedrag beetje.. raar. Maarja, komt wel goed.
Haha, ik had ook ooit een parkiet genaamd Druif :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:50:25 #128
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121129750

Oscar kreeg deze vanavond, hij is niet meer zijn kooi uit te slaan, ongezellig -O-
En er staat zaad te kiemen voor hem, ben benieuwd of ie daar wat aan vindt!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:11:56 #129
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121133094

Hij kwam toch maar ff tegen Billy leuteren :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121143619
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:59 schreef oh-oh het volgende:
Wauw, schoonheid hoor O+
Geen piepjonge toch?
Nee klopt, volgens kweker ongeveer een jaar oud. Hij had sowieso geen jonkies. Maar ach, prachtig beessie :D Alleen is Kiwi niet gewend om een vliegende vogel in de kooi te hebben, Pukkel kon niet vliegen dus klom gewoon langs te tralies. Nu is het ff anders :') Iedere keer als Druif van stok verwisselt schrikt kiwi zich rot, haha.

En er is al vordering! Druif heeft al uit mn hand gegeten *O*
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 13:26:42 #131
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_121148865
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:55 schreef MissSpooky het volgende:

[..]

En er is al vordering! Druif heeft al uit mn hand gegeten *O*
Het kan soms heel snel gaan ja O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:13:54 #132
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121150935
O+ Oh al uit je hand gegeten, dat is wel snel.
Had ie bij de kweker in een voliere gezeten?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121152684
Ja 't verbaasde me ook, maar ze freakte helemaal niet als ik mn hand in de kooi deed, dus dan maar gelijk een stapje verder. :)
Jup een voliere stampvol parkieten. Vond 't een beetje zielig eigenlijk, amper ruimte om überhaupt op een stok te zitten met z'n alle.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:11:35 #134
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121156206
Ah gos.
Ik hoop dat ze bij jou snel leert genieten!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121158328
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:14 schreef MissSpooky het volgende:
:') Hij had koikarpers tho :P

Anywayz, dit is m geworden:
[ afbeelding ]
Druif! :D Zó'n mooi beest!
Gedrag beetje.. raar. Maarja, komt wel goed.
Mooi vrouwtje. Lijkt wel ouder te zijn dan 1 jaar though, neusdop lijkt een beetje gebobbeld, niet al te glad, maar misschien is ze in de mood? :p Heel mooi grasje in ieder geval :)!
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_121210690
quote:
Heb jarenlang grasparkieten gehad, zijn best oud geworden, met plastic zitstokken en speeltjes. Nooit vergiftigd geweest, voetproblemen gehad of wat dan ook.

Nu heb ik een valkparkiet O+ Omdat het door velen aangeraden wordt om ze natuurlijke i.p.v. plastic accessoires te geven heb ik o.a. de bovenstaande takken voor 'm besteld. Is ie gek op! Knabbelt eraan als een malle, vooral aan die touwen van de dikke tak. Ze hebben dus een paar dagen tot zijn en mijn blijdschap in de kooi gehangen.

Vandaag lees ik hier en daar minder leuke berichten :{

quote:
One sad case involved a little purple-crowned lorikeet that was brought to the surgery weak, thin, vomiting and near death. Unfortunately, the bird died shortly after being admitted. A subsequent post-mortem examination revealed that the stomach was impacted with coarse, fibrous material that resembled coconut fibre. The owner was contact and confirmed that the nest-box provided consisted of a coconut shell with the outer husk still attached.

Another case involved a single, pet cockatiel that was rushed to the surgery in a similar, serious condition. The little bird had been lethargic and vomiting for several days. It was near death when presented and also died shortly after being admitted for treatment. A post-mortem examination revealed that the stomach was impacted with blue, fibrous material. When the distraught owner was contacted, she realised that the bird had been chewing on a certified bird safe toy that incorporated blue fibre tassels as part of the toy.
Heb dus voor de zekerheid alle accessoires met draadjes maar weer uit z'n kooi verwijderd -O- Ontzettend zonde, maar ik durf het risico niet te nemen.
pi_121220786
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:45 schreef Maniakje het volgende:

[..]

Heb jarenlang grasparkieten gehad, zijn best oud geworden, met plastic zitstokken en speeltjes. Nooit vergiftigd geweest, voetproblemen gehad of wat dan ook.

Nu heb ik een valkparkiet O+ Omdat het door velen aangeraden wordt om ze natuurlijke i.p.v. plastic accessoires te geven heb ik o.a. de bovenstaande takken voor 'm besteld. Is ie gek op! Knabbelt eraan als een malle, vooral aan die touwen van de dikke tak. Ze hebben dus een paar dagen tot zijn en mijn blijdschap in de kooi gehangen.

Vandaag lees ik hier en daar minder leuke berichten :{

[..]

Heb dus voor de zekerheid alle accessoires met draadjes maar weer uit z'n kooi verwijderd -O- Ontzettend zonde, maar ik durf het risico niet te nemen.
Ze gaan er idd gelijk aan kabbelen en doen. Maarja dat doen ze ook bij een nieuw schommeltje wat ik gehaald heb (met een slijtsteen en van dat mandenspul als rand ). Mocht ik wat touw zien verdwijnen dan knip ik die klos er gewoon vanaf.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  zondag 6 januari 2013 @ 09:38:27 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121221058
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:45 schreef Maniakje het volgende:

[..]

Heb jarenlang grasparkieten gehad, zijn best oud geworden, met plastic zitstokken en speeltjes. Nooit vergiftigd geweest, voetproblemen gehad of wat dan ook.

Nu heb ik een valkparkiet O+ Omdat het door velen aangeraden wordt om ze natuurlijke i.p.v. plastic accessoires te geven heb ik o.a. de bovenstaande takken voor 'm besteld. Is ie gek op! Knabbelt eraan als een malle, vooral aan die touwen van de dikke tak. Ze hebben dus een paar dagen tot zijn en mijn blijdschap in de kooi gehangen.

Vandaag lees ik hier en daar minder leuke berichten :{

[..]

Heb dus voor de zekerheid alle accessoires met draadjes maar weer uit z'n kooi verwijderd -O- Ontzettend zonde, maar ik durf het risico niet te nemen.
Fank je wel! Attent Ga ik ook maar even doen als ik vanavond de kooi verschoon. En ik haal meteen de kokosnoot weg die boven de kooi hangt.

Maar het zal toch niet gaan om gewoon van die draadjes van stof en sisal enzo: http://www.happybird.nl/?page=touw&artikel=17829
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 6 januari 2013 @ 12:04:00 #139
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121223092
Oscar knuffelt met die flosjes, hij eet ze niet op.
Ik laat ze hangen, hij vrijt er veel te graag mee O+
Ow ow, hij was net zo uitgelaten en brutaal en dook in mn eten en viel mijn lepel aan, ik werd er echt niet goed van. Hij bleef bezig, dus ik heb hem uiteindelijk gevangen met een deken en zijn hok in gepleurd. Toen ik klaar was met eten mocht ie weer los en kwam ie meteen heel braaf kusjes vragen de vlegel :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121224157
Dat van die touwen die ze opeten heb ik ook weleens gelezen. Jaap heeft hier ook weleens volledige gaten in een handdoek getrokken, voor zo ver ik weet eet hij het niet op.

Uiteindelijk kun je je overal wel druk om maken. In theorie moet je oppassen met touw, mineralenstokken, pitjes in fruit, pinda's, zonnebloempitten, diepe drinkbakken enz. Uiteindelijk moet je jezelf dan toch afvragen of dat allemaal wel echt nodig is. Meestal weten dieren zelf wel wat goed voor ze is of juist niet.

Gisteren heb ik voor Jaap en Dodo lichees gekocht. Zelf vind ik ze niet te eten, maar zij vinden ze heerlijk. En ze kunnen er een lekkere knoeiboel mee maken :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 6 januari 2013 @ 12:41:13 #141
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121224241
Oh, die ga ik dan ook weer es halen, ik vind ze zelf ook heerlijk :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121224865
Hier zijn ze helemaal dol op mandarijnen :D

Pff, kiwi is gewoon keihard in negeerfase :( Druif wordt helemaal panisch als kiwi een andere kamer in vliegt en roept hem constant, maar kiwi doet er echt niks mee. Kiwi is helemaal dol op mn moeder en doet hetzelfde als zíj ergens anders naartoe loopt. :')
Ik hoop echt zo dat het nog bijtrekt...
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_121228298
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 09:38 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar het zal toch niet gaan om gewoon van die draadjes van stof en sisal enzo: http://www.happybird.nl/?page=touw&artikel=17829
Geen dank :) Als hij er vaak aan zit, 't kapot krijgt en het niet verteerbaar is zou ik 't liever uit z'n kooi houden.

quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:39 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Meestal weten dieren zelf wel wat goed voor ze is of juist niet.
Het fanatieke geknabbel doen ze om hun snavel in vorm te houden, deze bezigheid op zich is heel goed. Het vervolgens inslikken gebeurt eigenlijk per ongeluk, niet omdat ze denken dat het voedzaam kan zijn.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:39:40 #144
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121228655
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef Maniakje het volgende:

[..]

Geen dank :) Als hij er vaak aan zit, 't kapot krijgt en het niet verteerbaar is zou ik 't liever uit z'n kooi houden.

[..]
What about hard plastic? Krijgen ze dat niet kapot?
quote:
Het fanatieke geknabbel doen ze om hun snavel in vorm te houden, deze bezigheid op zich is heel goed. Het vervolgens inslikken gebeurt eigenlijk per ongeluk, niet omdat ze denken dat het voedzaam kan zijn.
Wist ik niet. Hoe weet je dat?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121233357
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

What about hard plastic? Krijgen ze dat niet kapot?

[..]

Wist ik niet. Hoe weet je dat?
Grotere papegaaien krijgen plastic vast wel gesloopt. Ik merk dat het qua knagen iig weinig aantrekkingskracht uitoefent op grasparkieten. De mijne hadden o.a. plastic ringen met een belletje, en een nepparkiet waar ze vol overgave mee aan de slag gingen. Ze gaven er wel een slinger aan, en liepen er tegen aan te tikken, maar eraan knabbelen deden ze niet. Ik heb ze trouwens wel regelmatig moeten vangen om hun nagels te knippen, doordat ze toentertijd helemaal geen hout (met of zonder touw) of iets dergelijks in de kooi hadden. Wil snavel/nagelknippen vermijden bij m'n valkparkiet omdat ie zo vlug getraumatiseerd is en ook omdat ie een stuk harder bijt ;)

Heb 't vroeger gelezen en zojuist even opgezocht:

quote:
They mainly chew to keep their beaks in prime condition as well as to entertain themselves.
En verder:

quote:
As a general rule, birds don't swallow non-food items like wood or plastic except by accident.

Many birds adore plastic based toys and attack them with enthusiasm. People often say that plastic toys are the only ones their birds will play with. Wooden toys are used for beak conditioning, and the plastic ones are courted, danced for, and completely enjoyed by parrots.
pi_121235271
Toen ik dacht dat Dodo ziek was dacht ik dat hij plastic ingeslikt had. Geen enkele dierenarts die zich er druk om maakte, omdat inslikken meestal alleen per ongeluk gebeurd. Toch geef ik liever geen zilverfolie meer omdat ik bang ben dat ze kleine stukjes inslikken.

Dodo is druk de oude krabpaal te slopen. Hij heeft het touw lang geleden al zo ver gesloopt dat we het steeds bij elkaar moeten binden. Daarna was het het stofje aan de bovenkant, die heb ik er af gehaald omdat ie er met z'n pootjes in kon blijven steken. Nu is hij aan de bovenkant het hout aan het slopen. Als hij hem nog verder stuk maakt zal er toch eens een nieuwe moeten komen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 18:56:17 #147
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_121235668
Tali wordt trouwens óf heel bang óf heel agressief van de stofzuiger, ze gaat altijd enorm tekeer als ik dat ding aanzet. Ze snatert er op los alsof ze boos is, dus zal ik het daar maar op houden _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_121236719
Woah! Druif heeft zn eerste vlucht achter de rug! Het vliegen ging aardig, maar landingsplaatsen zoeken wat minder. :') Uiteindelijk op de rand van de spiegel gevlogen naast Kiwi. Ik m'n vinger ernaast en ja hoor :D Ze stapt gewoon op zonder ook maar enige angst! Zolang Kiwi in de buurt was, was alles prima. Echt imitatiegedrag, want tam maken duurt normaal toch wat langer, haha. Ook de kooi in doen ging zonder problemen, trosgierst op m'n hand en gewoon de kooi ingetild. :)

*O*
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_121307508
Dodo maakt me gek vandaag ;( Hij is heel druk aan het rennen over de kooien heen, met een oorverdovende "pieuw". Jammer dat hij niet Pietjes lieve zachte geluidjes wil aanleren :D

Leuk dat het zo goed gaat met Druifje :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator dinsdag 8 januari 2013 @ 14:14:10 #150
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_121310063
Best apart dat Tali bang voor kleine trosgierstjes is maar wel gewoon op een dikke streng trosgierst gaat zitten vreten :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')