PLAE@ | maandag 24 december 2012 @ 15:26 |
Gisteravond vast komen te zitten in de modder ergens in Duitsland. Gelukkig snel vlotgetrokken door een tractor. Nu trilde vandaaf het stuur wat vanaf +/70km per uur. Nu heb ik de auto zo schoon mogelijk gemaakt/gespoten en trilt de boel iets vanaf 120, daaronder niet meer. Zal dit puur komen doordat het nog vies is tussen de dempers/brekers of moet ik aan balanceren gaan denken ofzo? De auto is ongeveer 10 meter voorzichtig door de modder gesleept terwijl hij in zn vrij stond. Ook is er niet idioot veel gas gegeven ofzo terwijl ik vast zat. Hebben jullie een idee? | |
Leipo666 | maandag 24 december 2012 @ 15:27 |
waarschijnlijk modder in je velg: even alles goed schoonmaken ![]() | |
Revolution-NL | maandag 24 december 2012 @ 15:28 |
Ik had precies hetzelfde toen ik vast had gezeten, ik dacht eerst dat er wat krom was ![]() Na 30km snelweg was het over. Uiteindelijk was het dus gewoon modder wat voor onbalans zorgde. Anders kan je ook even de hogedrukspuit erop zetten. | |
densmee | maandag 24 december 2012 @ 15:29 |
Modder aan de binnenkant van je velgen, trilt vooral je stuur dan is het voor trilt de restz net zo dan is het achter | |
PLAE@ | maandag 24 december 2012 @ 15:31 |
Heb al flink gespoten daar werd het idd minder van maar begon nu te vrezen dat het iets ergers zou zijn. Nog maar ff spuiten rijden dan! | |
rekenwonder | maandag 24 december 2012 @ 15:32 |
| |
Casos | maandag 24 december 2012 @ 15:34 |
Even door een flinke regenbui over de snelweg, met 120 km per uur het water in je wielkasten op manieren waar je zelf met een hogedrukspuit niet bijkomt. | |
Sounddragon | maandag 24 december 2012 @ 15:36 |
Dat, check de binnenkanten van je wielen. | |
gateway | maandag 24 december 2012 @ 15:39 |
wasstraat met bodemreiningsprogramma? | |
Ferrari_Tape | maandag 24 december 2012 @ 16:35 |
Gewoon onder de 120 blijven tog | |
Anne | maandag 24 december 2012 @ 17:03 |
Ik heb eens hetzelfde gehad en durfde mijn vader destijds niet op te bellen omdat ik dacht dat ik alles krom had gereden (en ik had toen net mijn rijbewijs + auto). Bleek inderdaad alleen wat hompen modder in mijn velgen te zijn. ( ![]() ![]() | |
Palomar | maandag 24 december 2012 @ 18:16 |
Zal idd gewoon nog vuil zijn in de velg. Ws. gaat het wel weg na een stukje snelweg. Zo niet, dan zou ik nog even controleren of er geen balanceerloodje is losgegaan tijdens het vastzitten (bij stalen velgen zie je die wel zitten aan de voorkant, bij LM-velgen zit ie meestal aan de achterkant). | |
T42 | maandag 24 december 2012 @ 18:47 |
is je loodje er niet afgevallen? | |
blup | maandag 24 december 2012 @ 18:55 |
100% zeker modder in de binnenkant van je velg, been there done that. Ik dacht ook dat ik 't helemaal verneukt had. ![]() | |
hardcore-gabberr | maandag 24 december 2012 @ 22:04 |
check je gewichtjes | |
densmee | maandag 24 december 2012 @ 22:22 |
is vaak niet voldoende, er zit vaak nog een rand in de binnenkant van de velg waar de rotzooi blijft zitten | |
NoBody122 | maandag 24 december 2012 @ 23:30 |
Hoe is het mogelijk dat half dit topic ervaring heeft met vastzitten in de modder? Allemaal off-roaders? | |
blup | maandag 24 december 2012 @ 23:34 |
Nou, ik kwam een maat helpen die een aanrijding had gehad. Parkeerde mijn auto in de berm, en reed met iets teveel gas weer weg. Voila vast. | |
densmee | maandag 24 december 2012 @ 23:44 |
jep meerdere keren per week een rammelende auto door slechte wegen en paden zeker in dit seizoen | |
2cv | dinsdag 25 december 2012 @ 01:51 |
Modder in je velg. Auto op bokken, wielen er af, wielen schoonmaken en ook even je remklauwen e.d. schoon spoelen met water. Mij mij was mijn remklauw getransformeerd tot een dikke klont modder. | |
Sjoegerd | dinsdag 25 december 2012 @ 02:39 |
Beste methode naar mijn idee. | |
Impry | dinsdag 25 december 2012 @ 03:53 |
Heb het vaak als ik erg dwars gegaan ben in de sneeuw. Soms kun je bijna niet harder dan 70/80 omdat anders het stuur uit je handen trilt. ![]() Even langs de wasbox en de velgen aan de binnenkant helemaal schoonspuiten (soms best precisiewerkje), niets meer aan t handje. | |
PLAE@ | dinsdag 25 december 2012 @ 18:18 |
Vandaag 350km gereden. Het is een stuk minder geworden. Tussen 100 - 130 nog wel trllingen (maar minder erg) daaronder en daarboven niks. Morgen nog 150km, is het dan niet afgelopen dan moet ie van de week maar even op bokken idd. Gedoe ![]() | |
2cv | dinsdag 25 december 2012 @ 21:26 |
Je kan ook even eerder het spul op bokken zetten. Zand + draaiende delen gaat niet goed omdat het zand overal tussen komt en voor slijtage zorgt. En als jij het in je stuur voelt zijn de krachten op je lagers en kogels e.d. gigantisch. Geeft ook weer slijtage. | |
Palomar | dinsdag 25 december 2012 @ 22:09 |
Anders gewoon even het stuur helemaal draaien en dan met een hogedrukspuit proberen erachter te komen (of met een borstel/schroevendraaier). Ws. zit er gewoon ergens een aangekoekt stuk. | |
TommyGun | zaterdag 29 december 2012 @ 18:00 |
Been there, done that. Even de brug op en schoon spuiten. | |
Sounddragon | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:52 |
Is het probleem al opgelost? Zou onderhand wel moeten met al die regenkilometers ![]() | |
2cv | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:07 |
De regen/het water komt niet zo snel in het hart van je velg. Toen ik na mijn BX-modderbad na een paar dagen de wielen er af trok begon de modder al aardig te verkruimelen. | |
PLAE@ | zaterdag 5 januari 2013 @ 04:22 |
Het is vrijwel weg. Maar bijna niet gereden na m'n laatste post. Morgen nog eens met de hoge drukspuit eronder en dan ga ik het van de week merken ![]() ![]() |