FOK!forum / Lifestyle / Eastpak rugtas kapot: garantie?
WheeleEwoensdag 28 augustus 2002 @ 12:08
Ik heb nu een jaar of 5 met grote tevredenheid een Eastpak-rugtas (zo'n Authentiic-model). Helaas heeft de rits van het kleine voorvakje het begeven, en de grote rits wil nog maar naar 1 kant dicht. Nu weet ik dat er 30 jaar garantie op die dingen zit, maar ik heb dus het bonnentje niet meer.

Weet iemand hoe dat allemaal in zn werk gaat? War moet ik m naar toe sturen, hoe lang duurt het, wat kost het etcetera...

sataNwoensdag 28 augustus 2002 @ 12:11
Even terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Volgens mij had Eastpack zelfs levenslange garantie?
Bij mijn broertje was iig ook de rits kapot en dat kostte hem niets.
WheeleEwoensdag 28 augustus 2002 @ 12:12
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 12:11 schreef sataN het volgende:
Even terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Volgens mij had Eastpack zelfs levenslange garantie?
Bij mijn broertje was iig ook de rits kapot en dat kostte hem niets.
Mja..dat is het m nou juist...het was een V&D geloof ik, hier in Den Haag, maar ik weet niet meer welke. Zou dat uitmaken?
daninowoensdag 28 augustus 2002 @ 12:13
bedrijf zit in amerika dus flinke verzendkosten
Koninginwoensdag 28 augustus 2002 @ 12:17
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 12:12 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Mja..dat is het m nou juist...het was een V&D geloof ik, hier in Den Haag, maar ik weet niet meer welke. Zou dat uitmaken?


Dat weten zij toch niet dat jij dat niet meer weet. Beetje leugentje om bestwil dus...
STINGwoensdag 28 augustus 2002 @ 12:17
GUARANTEE TERMS
30 Year Guarantee. All EASTPAK products are designed and manufactured to provide maximum carefree service. EASTPAK products carry a 30 year guarantee to be free of defects in materials or workmanship. This does not cover normal wear and tear or abuse. Accordingly, EASTPAK will repair or replace, without cost to our customers, any product which is defective in material or workmanship promptly after its return to the local distributor.

Bron: http://www.eastpak-eu.com/btr/start_btr/index_btr.html

WheeleEwoensdag 28 augustus 2002 @ 12:18
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 12:17 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat weten zij toch niet dat jij dat niet meer weet. Beetje leugentje om bestwil dus...


Nee maar ik heb het bonnetje ook niet meer. Dat is het grootste probleem.
killar_fairywoensdag 28 augustus 2002 @ 12:35
shit, ik heb net een nieuwe rits in mijn eastpak zitten naaien ....
Lievurdwoensdag 28 augustus 2002 @ 12:35
Nou bij mn zusje wilde ze die rits niet maken ook al was dat ding pas 3 jaar oud ofzo. De V&D hing een of ander lulverhaal op over dat dat niet onder de garantie viel. Alleen de stof van die tas zou onder die 30 jaar garantie vallen.

Dus ben bang dat het je niet gaat lukken. En al helemaal niet wanneer je geen bonnetje meer hebt. Helaas zijn die ritsen het zwakste punt van die tassen, misschien dat ze ze daarom niet meer gratis maken. En een nieuwe rits erin laten zetten bij de schoenmaker is ook niet echt goedkoop:(

Veel suc6 ermee.

MissXwoensdag 28 augustus 2002 @ 12:36
Ook op de rits?

Want mijn rits van me eastpak was ook kapot, toen ik naar American today ging. Zeiden ze dat er geen garantie op ritsen zat.

Joenewoensdag 28 augustus 2002 @ 12:40
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 12:36 schreef MissX het volgende:
Ook op de rits?

Want mijn rits van me eastpak was ook kapot, toen ik naar American today ging. Zeiden ze dat er geen garantie op ritsen zat.


er staat toch any defective ?
WheeleEwoensdag 28 augustus 2002 @ 12:42
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 12:35 schreef killar_fairy het volgende:
shit, ik heb net een nieuwe rits in mijn eastpak zitten naaien ....
Mocht het niet lukken dan heb ik nog altijd mijn moeder die aangeboden heeft om dr ene nieuwe rits in te zetten .

Ik heb naar V&D gemaild met de vraaag of het mofelijk was zonder bonnetje enzo. Ben benieuwd..

ivetjewoensdag 28 augustus 2002 @ 12:53
Je kan hem gewoon terug brengen naar de winkel...ik moet zowat elk jaar terug met de rits van het voorvak dus...
Heb ook al geen bonnetje meer, maar de winkel stuurt ze gewoon op en eastpak kijkt niet op een bonnetje hoor. Ze weten toch wel wanneer die rugzak gemaakt is en dan zien ze vanzelf wel dat ie nog geen 30 jaar oud is

Lievurdwoensdag 28 augustus 2002 @ 13:01
Ik vind het een beetje vreemd dat de een zn eastpak wel terug mag brengen voor de rits en dat bij anderen er juist heel moeilijk wordt gedaan en gezegd wordt dat het buiten de garantie valt.

Kijken jullie extra lief ofzo?:P

Lucillewoensdag 28 augustus 2002 @ 13:01
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 12:40 schreef Joene het volgende:

[..]

er staat toch any defective ?


Er staat ook:

This does not cover normal wear and tear or abuse

En aangezien de meeste ritsen verrot gaan doordat je te veel spullen in de vakjes doet (daardoor gaat de rits scheef staan) is er geen garantie.

ivetjewoensdag 28 augustus 2002 @ 13:03
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 13:01 schreef Lucille het volgende:

[..]

Er staat ook:

This does not cover normal wear and tear or abuse

En aangezien de meeste ritsen verrot gaan doordat je te veel spullen in de vakjes doet (daardoor gaat de rits scheef staan) is er geen garantie.


Wel waar!! Mijn rits is al 5 keer kapot geweest in 4 jaar en ik heb hem steeds gewoon opgestuurd en ze zetten er een nieuwe rits in
WheeleEwoensdag 28 augustus 2002 @ 13:06
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 13:01 schreef Lucille het volgende:

[..]

Er staat ook:

This does not cover normal wear and tear or abuse

En aangezien de meeste ritsen verrot gaan doordat je te veel spullen in de vakjes doet (daardoor gaat de rits scheef staan) is er geen garantie.


Ik hebmn hele rits nagekeken, en het staat allemaal nog recht. Volgens mij ligt het aan het dingetje wat heen en weer schuift.
DrPurnowoensdag 28 augustus 2002 @ 13:12
Omdat ik iemand ken die er werkt zal ik het een keer toelichten. Ga naar een officiele Eastpak Dealer, zeg dat dat ding daar vandaan komt(natuurlijk heb je geen bon, het was een cadeau!!). Zij leggen het dan voor aan een van de twee Eastpak vertegenwoordigers in NL en zij beoordelen het. Meestals lukt het wel.
ivetjewoensdag 28 augustus 2002 @ 13:14
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 13:12 schreef DrPurno het volgende:
Omdat ik iemand ken die er werkt zal ik het een keer toelichten. Ga naar een officiele Eastpak Dealer, zeg dat dat ding daar vandaan komt(natuurlijk heb je geen bon, het was een cadeau!!). Zij leggen het dan voor aan een van de twee Eastpak vertegenwoordigers in NL en zij beoordelen het. Meestals lukt het wel.
is niet eens nodig, bij de 1e de beste V&D gewoon inleveren en briefje invullen. Ze sturen hem op en na 2 weken heb je een gemaakte rugzak terug

MissXwoensdag 28 augustus 2002 @ 13:17
hmm toch is proberen dan, nou zat er ook een klein gaatje aan de onderkant. Misschien krijg ik wel een nieuwe
Tinkerbellwoensdag 28 augustus 2002 @ 13:18
Oh bij mij is het ook de rits.
ivetjewoensdag 28 augustus 2002 @ 13:20
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 13:17 schreef MissX het volgende:
hmm toch is proberen dan, nou zat er ook een klein gaatje aan de onderkant. Misschien krijg ik wel een nieuwe
Ik krijg waarschijnlijk ook een nieuwe als ie nog een keer kapot gaat....zeg er duidelijk bij dat ie al 5 keer terug is geweest, zetten ze bij V&D op het briefje dan
En aangezien de rist het alweer een beetje begint te begeven heeft ivetje hopelijk binnenkort een nieuwe backpack

MissXwoensdag 28 augustus 2002 @ 13:23
Wat doe je dan in godsnaam dat je rits zo vaak kapot gaat?

Ik heb mijne nu een jaar of 8 dus ik vind het niet zo raar dat ie kapot is. Maar jij gaat om de paar maanden ofzo %-)

Marie-Annewoensdag 28 augustus 2002 @ 17:28
Mijn zoon zijn eastpack was ook stuk, net een jaar oud. Ook het ritsje van het voorvak, teruggebracht, we hadden de bon nog, en wordt gratis gemaakt. Was al langer dan 1 jaar geleden, maar toch in de garantie. Goede service, vindt ik zelf. Zelfs een "leentas" meegekregen. We hadden hem gekocht bij een zg. tassenspeciaalzaak, misschien scheelt dat. V&D is toch anders.....
ivetjewoensdag 28 augustus 2002 @ 17:30
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 17:28 schreef Marie-Anne het volgende:
Mijn zoon zijn eastpack was ook stuk, net een jaar oud. Ook het ritsje van het voorvak, teruggebracht, we hadden de bon nog, en wordt gratis gemaakt. Was al langer dan 1 jaar geleden, maar toch in de garantie. Goede service, vindt ik zelf. Zelfs een "leentas" meegekregen. We hadden hem gekocht bij een zg. tassenspeciaalzaak, misschien scheelt dat. V&D is toch anders.....
De mijne wordt ook gewoon opgestuurd door V&D helemaal gratis hoor...en ja, ik kreeg ook een leentas mee dus Maakt helemaal niet uit, de winkel zelf heeft toch weinig te maken met wat ze bij eastpak doen, het opsturen is een kleine moeite.

En wat ik ermee doe....intensief gebruiken, maar het is gewoon een zwakke plek van mijn rugzak die kapot blijft gaan. Ik gebruik hem gewoon normaal, maar het gestikte stukje waarmee de rits aan de tas vast zit laat steeds los...

ddxzondag 1 september 2002 @ 23:30
hmms ik heb mijn tas nu al weer zo'n jaartje of 4 a 5 denk ik
ritsen is alleen helemaal niks mis mee

rugbanden juist weer wel
beschermmateriaal aan binnenkant (wat je dus op je rug doet) gaat er aan 1 kant allemaal af (de kant die ik over 1 schouder heb hangen)
dit zullen ze wel bedoelen onder normaal slijten ?

Koffieboonzondag 1 september 2002 @ 23:51
mijnus gaak wel over een paar jaar naartoe als ie helemaal nix meer doet
D-Devilzondag 1 september 2002 @ 23:58
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 12:12 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Mja..dat is het m nou juist...het was een V&D geloof ik, hier in Den Haag, maar ik weet niet meer welke. Zou dat uitmaken?


Ja dat maakt uit, want voor garantie heb je meestal een bon nodig.
SEMTEXmaandag 2 september 2002 @ 16:00
Hoe krijg je dat ding in godsnaam kapot? Ze zijn ijzersterk!
ivetjemaandag 2 september 2002 @ 16:06
quote:
Op zondag 01 september 2002 23:58 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Ja dat maakt uit, want voor garantie heb je meestal een bon nodig.


Bij de V&D dus niet... Lees het topic even...ik heb al sinds de 2e keer dat ik hem terug bracht geen bonnetje bij, en ze blijven hem terug sturen naar eastpak. Het is voor V&D geen moeite om hem terug te sturen en aangezien het voor hen zelf bijna geen kosten met zich meebrengt heb je dus ook geen bonnetje nodig. Eastpak maakt ze, niet de V&D zelf...

F1908maandag 2 september 2002 @ 16:09
misschien is een bonnetje geen overbodige luxe
ivetjemaandag 2 september 2002 @ 16:09
quote:
Op maandag 02 september 2002 16:09 schreef F1908 het volgende:
misschien is een bonnetje geen overbodige luxe
LEZEN!!!