abonnement Unibet Coolblue
pi_120680696
Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^



De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?
Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?
Valt reuze mee!
Het werkt, in het kort, als volgt:
1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?
Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' (90 eurocent vanaf 01-01-2013) en voor kaarten buiten Europa een zegel 'Wereld 1' (95 eurocent).
Postzegels kun je bij de verkooppunten van PostNL kopen en ook online bij PostNL.

Mag ik nog guldenzegels plakken?
Guldenzegels mogen ook gewoon geplakt worden.
"Postzegels houden lang hun waarde. Alle gulden en euro postzegels vanaf 1977 kunt u gewoon gebruiken, als u zorgt dat die postzegels samen de waarde hebben die nodig is om uw brief of kaart te mogen versturen. Onze postzegels met een cijfer blijven ook na tariefswijzigingen geldig," aldus de website van PostNL.

• Voor Europa dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Europa 1 postzegels.
• Voor Wereld dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Wereld 1 postzegels.
• Een normale zegel + kerstzegel kan ook voor binnen Europa.

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland (Belarus), Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:
1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:• Bruna
• Musea
• HEMA
• V&D
• Bijenkorf
• Boekhandels
• Cadeauwinkels
• Souvenirwinkels

Ook kun je kaarten en postzegels via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?
inkie1010
Muck
QTPi
Smittend
Sonja27
Vava
Vonkenboer
Wendytje
Loqi
iFries
daantje1044
charmed_angel
Guppyfriend
lyron
Luthien87
Lienzz
tdrone
Serinde
snoekiesnoeksnoek
Dandilion
Bos81
automatic_
Stephanie1990
RiesAmaris
Finland
Janeway
DeLuna
Poesopstokje
Jum
Kaasmuisje
zoeperzazke
KwadeAfdronk
Dr_Flash
Herfstblad
Sokkepok
SummerBreeze
Mokkels
kawa4

Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?
Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!

[ Bericht 0% gewijzigd door Happy_postcrossing op 23-12-2012 18:53:27 ]
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120681203
Laatste bericht in #84 van Happy_Postcrossing

quote:
Dat weet ik zo niet, maar ze hebben in ieder geval setjes voor 2012, en voor 2013, en aangezien ik geen meer heb momenteel, bestel ik mooi voor 2013, dan is het sowieso goed! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120681725
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:49 schreef Mokkels het volgende:

ENNNN mijn bestelling van postpapierenzo is binnen. :D Mooie kaartjes! Ook wel een aantal minderen, maar die zet ik dan hier binnenkort op het forum.

Sommigen zijn wel een beetje beschadigd in de hoekjes maar dat valt bij te drukken (is volgensmij gebeurd bij de post door laten vallen o.i.d.)

En het pakketje was echt een pakketje, er zat kerst inpak papier omheen en een persoonlijk geschreven kaartje en een FLOW magazine. Echt een leuke, persoonlijke webshop!
Ik ben nu zo benieuwd naar mijn pakketje! :D Ik heb in totaal 137 kaartjes besteld.. ^^'
En ik ben heel benieuwd naar de kaartjes die jij 'minder' vind. Misschien kunnen we wel kaartjes swappen!
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120682422
Ik had er in totaal, even tellen hoor,...
32 + 10 + 32 + 5 + 32 + 12 + 32+ 32 + 30 = 217. :$

Oeps haha, maar ze zijn wel heel leuk, alleen ik heb spijt van de memory box flower, want die zijn wel erg klein, ik denk dat je de postzegels van PMK er niet allemaal op krijgt met priority haha!
Dat zijn echt van die bosjes bloemen kaartjes.

En de rest zijn ook iéts kleiner als 'normale' kaartjes, maar dat maakt niet uit, het is niet storend ofzo.
En de kaartjes hebben super schattige achterkanten! Sommigen met leuke plaatjes en gewoon een beetje een vintage effect.

Ik had trouwens dit besteld:

Overzicht
Artikel Aantal Stukprijs Subtotaal
Kaarten set A lovely deer 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Kaarten set fantasy dream 1 ¤ 5,95 ¤ 5,95
Kaarten set nature of the pet 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Kaarten set owls 1 ¤ 4,50 ¤ 4,50
Kaarten set vintage style famous 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Memory box Flower 1 ¤ 7,45 ¤ 7,45
Kaarten set Sweet moment 1 ¤ 10,95 ¤ 10,95
Postkaarten set met stempels 1 ¤ 13,95 ¤ 13,95
Kaartenset Journey diary 1 ¤ 10,95 ¤ 10,95
Verzendmethode: PostNL 1 ¤ 5,95 ¤ 5,95
Totaal ¤ 89,67

Ben super tevreden over deze webshop door de persoonlijkheid die erin word gestopt. :D
pi_120682897
Oh, ik heb mezelf gelukkig redelijk ingehouden xD

Prachtige kaarten set love story ¤ 9,99
Mini postkaarten met stickers Alice in Wonderland ¤ 6,99
Kaarten set Sweet moment ¤ 10,95
Verzendmethode: PostNL ¤ 5,95
Totaal ¤ 33,88
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120683194
Oei, ik denk dat je op je love story kaarten en je alice en wonderland niet als ansichtkaart kunt versturen maar echt in een envelop moeten, ze zijn denk ik te klein voor postzegels en een adres.

En Sweet Moment is echt mooi! Het papier is ook een beetje zacht (?) van dat gerecyclede papier.
pi_120683391
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 19:36 schreef Mokkels het volgende:
Oei, ik denk dat je op je love story kaarten en je alice en wonderland niet als ansichtkaart kunt versturen maar echt in een envelop moeten, ze zijn denk ik te klein voor postzegels en een adres.

En Sweet Moment is echt mooi! Het papier is ook een beetje zacht (?) van dat gerecyclede papier.
Kak, ik heb bij de Love Story kaarten helemaal niet gekeken hoe groot ze waren.. Ik zie nu net 8x7,9 cm :')
Nja, zolang ze maar leuk zijn ^^'

@Mokkels, ben jij toevallig in staat een foto te maken van je bestelling? Ik ben wel heel benieuwd :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120683417
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 19:21 schreef Mokkels het volgende:
Ik had er in totaal, even tellen hoor,...
32 + 10 + 32 + 5 + 32 + 12 + 32+ 32 + 30 = 217. :$

Oeps haha, maar ze zijn wel heel leuk, alleen ik heb spijt van de memory box flower, want die zijn wel erg klein, ik denk dat je de postzegels van PMK er niet allemaal op krijgt met priority haha!
Dat zijn echt van die bosjes bloemen kaartjes.

En de rest zijn ook iéts kleiner als 'normale' kaartjes, maar dat maakt niet uit, het is niet storend ofzo.
En de kaartjes hebben super schattige achterkanten! Sommigen met leuke plaatjes en gewoon een beetje een vintage effect.

Ik had trouwens dit besteld:

Overzicht
Artikel Aantal Stukprijs Subtotaal
Kaarten set A lovely deer 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Kaarten set fantasy dream 1 ¤ 5,95 ¤ 5,95
Kaarten set nature of the pet 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Kaarten set owls 1 ¤ 4,50 ¤ 4,50
Kaarten set vintage style famous 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Memory box Flower 1 ¤ 7,45 ¤ 7,45
Kaarten set Sweet moment 1 ¤ 10,95 ¤ 10,95
Postkaarten set met stempels 1 ¤ 13,95 ¤ 13,95
Kaartenset Journey diary 1 ¤ 10,95 ¤ 10,95
Verzendmethode: PostNL 1 ¤ 5,95 ¤ 5,95
Totaal ¤ 89,67

Ben super tevreden over deze webshop door de persoonlijkheid die erin word gestopt. :D
Oeh ik zit daar ook even te kijken en wat een leuke dingetjes zeg, en ook niet zo heel duur O+
pi_120683581
quote:
17s.gif Op zondag 23 december 2012 19:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Oeh ik zit daar ook even te kijken en wat een leuke dingetjes zeg, en ook niet zo heel duur O+
Zeker niet ^^ Ik ben nu uitgerekend 25 cent per kaartje kwijt :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120706001
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 19:21 schreef Mokkels het volgende:
Ik had er in totaal, even tellen hoor,...
32 + 10 + 32 + 5 + 32 + 12 + 32+ 32 + 30 = 217. :$

Oeps haha, maar ze zijn wel heel leuk, alleen ik heb spijt van de memory box flower, want die zijn wel erg klein, ik denk dat je de postzegels van PMK er niet allemaal op krijgt met priority haha!
Dat zijn echt van die bosjes bloemen kaartjes.

En de rest zijn ook iéts kleiner als 'normale' kaartjes, maar dat maakt niet uit, het is niet storend ofzo.
En de kaartjes hebben super schattige achterkanten! Sommigen met leuke plaatjes en gewoon een beetje een vintage effect.

Ik had trouwens dit besteld:

Overzicht
Artikel Aantal Stukprijs Subtotaal
Kaarten set A lovely deer 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Kaarten set fantasy dream 1 ¤ 5,95 ¤ 5,95
Kaarten set nature of the pet 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Kaarten set owls 1 ¤ 4,50 ¤ 4,50
Kaarten set vintage style famous 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Memory box Flower 1 ¤ 7,45 ¤ 7,45
Kaarten set Sweet moment 1 ¤ 10,95 ¤ 10,95
Postkaarten set met stempels 1 ¤ 13,95 ¤ 13,95
Kaartenset Journey diary 1 ¤ 10,95 ¤ 10,95
Verzendmethode: PostNL 1 ¤ 5,95 ¤ 5,95
Totaal ¤ 89,67

Ben super tevreden over deze webshop door de persoonlijkheid die erin word gestopt. :D
waar heb je die kaarten besteld?
<hr>
pi_120715821
ook maar meteen een bestelling gedaan :D

Kaarten set Sweet moment 1 ¤ 10,95 ¤ 10,95
Kaarten set nature of the pet 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Kaarten set Vintage style 2 1 ¤ 9,99 ¤ 9,99
Verzendmethode: PostNL 1 ¤ 2,75 ¤ 2,75
Totaal ¤ 33,68

oh ja en ook maar meteen postzegels besteld... :D
En dat kan zomaar.....?
pi_120715833
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 03:25 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

waar heb je die kaarten besteld?
postpapierenzo.nl
En dat kan zomaar.....?
  maandag 24 december 2012 @ 15:16:00 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120719227
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120776871
ze zijn weer gratis...
op gratisansichtkaarten.nl
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
  Moderator woensdag 26 december 2012 @ 09:05:08 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_120776899
Ik heb ook maar eens een setje besteld daar. Die met die schaapjes O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120811396
Nog wat velletjes postzegels gehaald voordat ze weer duurder worden :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_120815417
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 08:59 schreef Tijger6 het volgende:
ze zijn weer gratis...
op gratisansichtkaarten.nl
Het weggeven van de setjes gratis ansichtkaarten is vandaag nog niet begonnen,
probeer het op een later moment nog eens.

grrrrr!
En dat kan zomaar.....?
pi_120815840
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook maar eens een setje besteld daar. Die met die schaapjes O+
Schaapjes waar? O+
pi_120818361
Een paar jaar geleden heb ik eens een account op PC gemaakt, en een aantal kaarten verstuurd en ontvangen.
Op dit account kon ik helaas niet meer inloggen (te lang geleden denk ik), dus een nieuwe gemaakt en heb vandaag weer mijn eerste 5 kaarten verstuurd! *O*

Die gratis ansichtkaarten ga ik ook in de gaten houden. :Y
pi_120818954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:37 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Het weggeven van de setjes gratis ansichtkaarten is vandaag nog niet begonnen,
probeer het op een later moment nog eens.

grrrrr!
euhm .... ja ...
mijn bericht was van woensdag ochtend :P
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_120828223
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:04 schreef Tijger6 het volgende:

[..]

euhm .... ja ...
mijn bericht was van woensdag ochtend :P
ja zie t nu pas...maar was het proberen waard :)
En dat kan zomaar.....?
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 20:58:30 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_120835138
Ik kreeg een konijntje uit Ohio O+
http://www.postcrossing.com/postcards/US-1999820
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120835168
quote:
Me wantz O+ Ik vind mijn konijnenkaartjes die ik heb gehad ook zo tof O+
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 21:00:05 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_120835211
quote:
17s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Me wantz O+ Ik vind mijn konijnenkaartjes die ik heb gehad ook zo tof O+
Ik ook!! De mijne zijn echt m'n favorieten O+ magoed, wie kan zo'n hoopje pluis nou ook weerstaan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120835882
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:00 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ook!! De mijne zijn echt m'n favorieten O+ magoed, wie kan zo'n hoopje pluis nou ook weerstaan!

Mijn ontvangen favo O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')