abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 december 2012 @ 09:36:23 #101
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777079
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nederland is vrijwel altijd vlak, dus waar heb je het over?

En dan heb je altijd nog de handrem om de persoon achter je niet te verblinden.
Genoeg hellingen, drempels, etc en alsnog wordt het je tegenwoordig ook gewoon zo geleerd hoor.

Verblinden? :') Misschien ietsje meer afstand houden, zodat je de achterwielen nog kan zien.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120777144
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:36 schreef sinepedraap het volgende:

Genoeg hellingen, drempels, etc en alsnog wordt het je tegenwoordig ook gewoon zo geleerd hoor.
Waarom blijft mijn auto dan vrijwel altijd gewoon op zijn plek?

En hoe het geleerd wordt interesseert mij niet. Als het niet nodig is je rem inhouden is gewoon zwakzinnig.

quote:
Verblinden? :') Misschien ietsje meer afstand houden, zodat je de achterwielen nog kan zien.
Niet dat dat helpt met die bak licht die remlichten tegenwoordig produceren, maar de weg onnodig ruim bezet houden getuigt ook al niet van verkeersinzicht. Heb je net een week je rijbewijs ofzo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:44:25 #103
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777152
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom blijft mijn auto dan vrijwel altijd gewoon op zijn plek?

En hoe het geleerd wordt interesseert mij niet. Als het niet nodig is je rem inhouden is gewoon zwakzinnig.

[..]

Niet dat dat helpt met die bak licht die remlichten tegenwoordig produceren, maar de weg onnodig ruim bezet houden getuigt ook al niet van verkeersinzicht. Heb je net een week je rijbewijs ofzo?
Omdat jij blijkbaar op dat moment niet op een helling staat he Sherlock.

En dat andere wat je uit je bek poept slaat nergens op. Alsof mensen opeens dan maar zo min mogelijk hun rem moeten gebruiken. Dat zou echt een stuk veiliger zijn ja.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120777185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:44 schreef sinepedraap het volgende:

Omdat jij blijkbaar op dat moment niet op een helling staat he Sherlock.
Dus je bent het ineens met mij eens dat je in NL zelden op een helling staat? Dank daarvoor!

quote:
En dat andere wat je uit je bek poept slaat nergens op. Alsof mensen opeens dan maar zo min mogelijk hun rem moeten gebruiken. Dat zou echt een stuk veiliger zijn ja.
Ja, de veiligheid is enorm in geding als je stil staat... *zucht*

Ben je nog aan het lessen ofzo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:49:12 #105
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777192
Veel nieuwe automaten hebben tegenwoordig een auto-hold functie.
Dan neemt de auto de remmen over tot je weer gas geeft, en ja dan blijven de remlichten ook aan :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:50:23 #106
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777201
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus je bent het ineens met mij eens dat je in NL zelden op een helling staat? Dank daarvoor!

[..]

Ja, de veiligheid is enorm in geding als je stil staat... *zucht*

Ben je nog aan het lessen ofzo?
Ga maar lekker heen en weer rollen bij het stilstaan en expres zo min mogelijk je voetrem gebruiken zodat je andere mensen niet 'verblind'. :')

Aan het lessen? Ik heb bijna al m'n categorieën en ben vakbekwaam en heb duizenden km's rijervaring. Weet het sowieso beter dan jij, daar komt het op neer.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120777243
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:50 schreef sinepedraap het volgende:


Ga maar lekker heen en weer rollen bij het stilstaan en expres zo min mogelijk je voetrem gebruiken zodat je andere mensen niet 'verblind'. :')
Wat begrijp jij niet aan 'stil staan'?

quote:
Aan het lessen? Ik heb bijna al m'n categorieën en ben vakbekwaam en heb duizenden km's rijervaring. Weet het sowieso beter dan jij, daar komt het op neer.
Duizenden... Nou, nou. Ik heb er zo'n miljoen km's achter de kiezen, dus net effe wat meer ervaring. Wat ik al dacht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120777256
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:49 schreef daNpy het volgende:
Veel nieuwe automaten hebben tegenwoordig een auto-hold functie.
Dan neemt de auto de remmen over tot je weer gas geeft, en ja dan blijven de remlichten ook aan :)
Dan houdt het op natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:58:39 #109
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777280
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan 'stil staan'?

[..]

Duizenden... Nou, nou. Ik heb er zo'n miljoen km's achter de kiezen, dus net effe wat meer ervaring. Wat ik al dacht.
Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.

Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 26 december 2012 @ 10:00:16 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777292
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan houdt het op natuurlijk.
Ik vind het wel een handige functie (behalve bij parkeren) maar dat de remlichten de hele tijd branden vind ik als ik er achter sta ook wel weer vervelend :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 10:01:50 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777303
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.

Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Ik gebruik ook meestal de handrem, maar als hij niet uit zichzelf wegrolt niet.
Wel als ik vermoed dat er eens iemand achterin kan klappen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 10:03:38 #112
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777325
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik gebruik ook meestal de handrem, maar als hij niet uit zichzelf wegrolt niet.
Wel als ik vermoed dat er eens iemand achterin kan klappen.
Je kan ook zachtjes beginnen met rollen zonder dat je het doorhebt. En dan is het opeens boem achter je. Klein stukje helling, drempel, icm met eventuele harde wind etc. Met een lichte personenauto is deze kans misschien wat minder groot, maar met een 40 tonner bijv. Stilstaan op een vlakke weg gebruik ik altijd m'n voetrem. Hellingen die te stijl zijn voor voetrem doe ik de handrem.
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 26 december 2012 @ 10:04:29 #113
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777331
Daarom kijk ik ook naar mijn spiegel en het wegdek/trottoir om te kunnen zien of ik wegrol.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 10:08:30 #114
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777372
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:04 schreef daNpy het volgende:
Daarom kijk ik ook naar mijn spiegel en het wegdek/trottoir om te kunnen zien of ik wegrol.
Dat is een stuk handiger dan gewoon je rem gebruiken ja
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 26 december 2012 @ 10:09:32 #115
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777383
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:08 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Dat is een stuk handiger dan gewoon je rem gebruiken ja
Je hoeft er geen uur naar te kijken hoor ;)

Ik houd mijn rem niet in bij het stoplicht want dan kan de warmte niet uit de blokken en schijven. En de remlichten zijn irritant voor degene achter je.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120777871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:

Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op.
Ik merk op dat ik niet de enige ben in dit draadje die het irritant vindt.

Verder valt aan jouw reacties op dat je een stuitend gebrek aan inzicht hebt, reden waarom ik onmiddellijk dacht aan een beginnend bestuurder. Dat ontken je met de tekst dat je al duizenden km's ervaring had, hetgeen normale mensen zien als "beginnend".

Iedereen heeft het moeten leren, dus verder niets mis mee, maar je mag jezelf best realiseren dat hetgeen je geleerd hebt nog voorzien moet worden van een bak ervaring voordat je echt goed kan rijden.

Wist je overigens dat derde remlichten ooit verboden waren omdat ze medeweggebruikers zouden verblinden? Nou vond ik dat ook weer onzin, maar toch... het zij maar gezegd.

quote:
Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.
Ik constateer dagelijks dat te veel vrachtwagenchauffeurs weinig rekening houden met andere weggebruiker en misschien is het dan ook wel in die kringen je reinste bullshit om dat te doen, maar ik vind het dus een pré.

Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat iedereen dat maar moet doen op straffe van een draai om zijn oren ofzo, maar het is gewoon beter. Nog afgezien van het feit dat een auto minder verbruikt als deze in de N staat ipv de D voor het verkeerslicht.

quote:
Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Zo hebben ze het jou geleerd kennelijk. Kom nog eens terug als je 100.000 km achter de rug hebt (met een personenauto!) en vertel dan eens of je het er nog steeds mee eens bent.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120778311
Ik zet de automaat best vaak in de P bij het stoplicht om de remschijven goed af te laten koelen zodat ze niet krom trekken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120782358
Paar dagen ook voor het eerst in een automaat gereden. Diegene waarvan de auto zei heel droog. Van mij part vouw je, jouw poot onder de stoel. Niet naar de rem ermee.

Duidelijk zoals het maar kon en me linkervoet laten slapen. Nu hopen dat ik het niet fout doe.

En ook deze auto kroop rustig vooruit. Ookal heeft het 200 pk'tjes.
pi_120784133
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik merk op dat ik niet de enige ben in dit draadje die het irritant vindt.

Verder valt aan jouw reacties op dat je een stuitend gebrek aan inzicht hebt, reden waarom ik onmiddellijk dacht aan een beginnend bestuurder. Dat ontken je met de tekst dat je al duizenden km's ervaring had, hetgeen normale mensen zien als "beginnend".

Iedereen heeft het moeten leren, dus verder niets mis mee, maar je mag jezelf best realiseren dat hetgeen je geleerd hebt nog voorzien moet worden van een bak ervaring voordat je echt goed kan rijden.

Wist je overigens dat derde remlichten ooit verboden waren omdat ze medeweggebruikers zouden verblinden? Nou vond ik dat ook weer onzin, maar toch... het zij maar gezegd.

[..]

Ik constateer dagelijks dat te veel vrachtwagenchauffeurs weinig rekening houden met andere weggebruiker en misschien is het dan ook wel in die kringen je reinste bullshit om dat te doen, maar ik vind het dus een pré.

Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat iedereen dat maar moet doen op straffe van een draai om zijn oren ofzo, maar het is gewoon beter. Nog afgezien van het feit dat een auto minder verbruikt als deze in de N staat ipv de D voor het verkeerslicht.

[..]

Zo hebben ze het jou geleerd kennelijk. Kom nog eens terug als je 100.000 km achter de rug hebt (met een personenauto!) en vertel dan eens of je het er nog steeds mee eens bent.
Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?

1. Die paar seconden dat het remlicht aanstaat, doe toch niet zo moeilijk na 10 seconden is het alweer voorbij. Ik heb trouwens de originele verlichting in de auto zitten dus geen pauper led bakken zoals sommige hebben.

2. Elke keer de auto in N of P zetten als je stilstaat is slecht voor een automaatbak, het mechaniek in de bak moet zichzelf dan steeds weer verstellen. En hierdoor krijg je vergrote slijtage.

Ik ben het wel eens met ZwartmetSuiker over remschijven die kromtrekken, maar dat gebeurt alleen als je hard rijdt en veel remt daarna stil staat etc. Iets wat ik toch niet zo vaak doe.
Putin for President _O_
pi_120784254
Is niet vaak nodig nee maar als ik van de snelweg afkom ofzo en ik moet lang stilstaan dan laat ik 'm kruipen of ik klik 'm ff in de P of N.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120786618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:43 schreef Prullenbak6 het volgende:

Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?

1. Die paar seconden dat het remlicht aanstaat, doe toch niet zo moeilijk na 10 seconden is het alweer voorbij. Ik heb trouwens de originele verlichting in de auto zitten dus geen pauper led bakken zoals sommige hebben.
Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...

Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.

Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.

quote:
2. Elke keer de auto in N of P zetten als je stilstaat is slecht voor een automaatbak, het mechaniek in de bak moet zichzelf dan steeds weer verstellen. En hierdoor krijg je vergrote slijtage.
Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.

quote:
Ik ben het wel eens met ZwartmetSuiker over remschijven die kromtrekken, maar dat gebeurt alleen als je hard rijdt en veel remt daarna stil staat etc. Iets wat ik toch niet zo vaak doe.
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120786727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...

Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.

Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.

[..]

Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.

[..]

Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Putin for President _O_
pi_120786876
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:14 schreef Prullenbak6 het volgende:

Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120787225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
pi_120789386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:32 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:

Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
Overschakelen is weer wat anders en dat doe je overigens alleen als je rijdt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120793782
quote:
11s.gif Op zondag 23 december 2012 15:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat hoort zo hoor. :o
Dat hoort inderdaad! :o
pi_120793976
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zet de automaat best vaak in de P bij het stoplicht om de remschijven goed af te laten koelen zodat ze niet krom trekken.
Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden. :+

De enige auto waarmee ik ooit een kromme remschijf had, was een Citroen ZX, handgeschakeld.
  woensdag 26 december 2012 @ 21:43:22 #128
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120794934
Heb een automaat en laat 'm onderweg bij stoplichten in D staan en poot op de rem. Minder slijtage voor de bak en ik kom niet racend van een rally circuit dus die remmen overleven het prima.

Af en toe wil ik 'm wel eens handmatig in 3 zetten om af te remmen op de snelweg om de remmen niet te gebruiken mocht de snelheid er opeens een beetje uit gaan bij m'n voorganger. En op vakantie in de bergen in een hogere versnelling laten om bergop het koelwater rond te pompen en bergaf de remmen te ontlasten door op de motor te remmen.

Het is niet moeilijk, alhoewel een handbak wel leuker is.
0 topics op naam. 14.gif
  woensdag 26 december 2012 @ 21:56:43 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120795416
In de bergen in een lagere versnelling bedoel je ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 21:58:03 #130
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120795460
In D of DS en dat was het. Alleen manual als het moet, want ik ga niet voor m'n plezier door 8 trappen heen roeren.

P of N bij stoplicht? No way. Kromme remschijven? Fixt de dealer wel mocht dat gebeuren.

Tis geen audi, dus auto's achter me hebben geen last van veels te felle achter- of remlichten.
pi_120796033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:

Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Tussen door rijden en de openbare weg als racecircuit gebruiken zit een verschil. Van door rijden en stevig remmen alleen trekken ze echt niet krom. Daar moet je echt wel je best voor doen.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_120799525
Kromme schijven zijn niet het probleem, maar dat gaat wel erg off topic.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 23:36:49 #133
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120799546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef daNpy het volgende:
In de bergen in een lagere versnelling bedoel je ;)
Ja, je snapt waar ik heen wil. :@ :P
0 topics op naam. 14.gif
  donderdag 27 december 2012 @ 09:50:36 #134
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120809144
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:36 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Ja, je snapt waar ik heen wil. :@ :P
Ja, heel snel naar beneden wat ik lees >:)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120811734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:12 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden. :+

De enige auto waarmee ik ooit een kromme remschijf had, was een Citroen ZX, handgeschakeld.
Een automaat heeft over het algemeen overmaatse remmerij. Althans, bij m'n Polo 1600 automaat zaten schijven rondom, terwijl trommels op de achteras standaard waren...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120813520
Met een automaat moet je ook forser remmen omdat je minder op de motor af kan remmen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 27 december 2012 @ 12:47:26 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120813679
Kan wel, maar dan moet je handmatig terug schakelen. En daar rijdt je geen automaat voor :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120814145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef daNpy het volgende:
Kan wel, maar dan moet je handmatig terug schakelen. En daar rijdt je geen automaat voor :P
Precies, zonde van de moeite :P en uitrollen duur ziek lang.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120814648
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;

Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.

Bij nieuwe automaten hoef je de rem niet in te drukken.

Klopt dit of mis ik iets?
  donderdag 27 december 2012 @ 13:19:34 #140
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120814819
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;

Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.

Bij nieuwe automaten hoef je de rem niet in te drukken.

Klopt dit of mis ik iets?
Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.
Alleen vrachtwagens met nieuwere automaten ( ik weet niet of het bij alle vrachtwagens zo is) rijden niet weg.
  donderdag 27 december 2012 @ 13:20:48 #141
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120814867
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Klopt dit of mis ik iets?
Klopt niet. Is afhankelijk van de automaat en/of andere elektronische foefjes.
pi_120816185
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:19 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.
Alleen vrachtwagens met nieuwere automaten ( ik weet niet of het bij alle vrachtwagens zo is) rijden niet weg.
Ik had een post gezet over vrachtauto's, maar dat is ergens blijven hangen wegens een of andere bitchfight ergens in dit topic.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 27 december 2012 @ 15:06:43 #143
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_120819023
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;

Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.
Ja. Maar nogmaals kun je pas schakelen met het rempedaal ingedrukt, dus het is niet alsof je een fout kan maken.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_120819689
Overigens niet alle half-automaten blijven stil in D.

DSG is toch echt geen automaat met koppelomvormer maar rijd gewoon rustig weg in D. Technisch gezien is dat gewoon een gerobotiseerde handbak met 2 koppelingen.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:02:43 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120821204
Voor het echte automaat gevoel :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:42:48 #146
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_120822933
Gewoon bij iedere automaat poot op de rem.

Punt.
Tadumtiedum.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:52:34 #147
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120823411
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:42 schreef Djurres het volgende:
Gewoon bij iedere automaat poot op de rem.

Punt.
Dit.

Zoals je met een handbak voor het stoplicht de koppeling in drukt en evt remt, sta je met je automaat ipv op de koppeling op de rem.
0 topics op naam. 14.gif
pi_120823461
Met een handbak hoef je toch alleen de koppeling te laten slippen als je op een helling staat?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 27 december 2012 @ 17:29:37 #149
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120825105
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met een handbak hoef je toch alleen de koppeling te laten slippen als je op een helling staat?
doe ik meestal ja.
En op de steilere hellingen de rem er nog bij.
pi_120825134
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:29 schreef Compoantje het volgende:

[..]

doe ik meestal ja.
En op de steilere hellingen de rem er nog bij.
Ik maak een grap. Jij hopelijk ook.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 27 december 2012 @ 17:48:07 #151
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_120826059
:')

Sommige mensen moeten ze het recht ontnemen een auto te hebben. Zo te horen worden de meeste auto's/voertuigen gewoon zwaar mishandeld :')
Tadumtiedum.
  donderdag 27 december 2012 @ 19:15:19 #152
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120829984
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik maak een grap. Jij hopelijk ook.
Ja. :')
Ik houd rekening met FOK!kers achter mij die verblind raken door mijn felle remlichten.
  donderdag 27 december 2012 @ 19:26:26 #153
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120830490
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 22:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo moeilijk is automaat rijden niet. Kijk maar naar buschauffeurs. Die mensen hebben in feite amper rijvaardigheden en mogen toch automaat rijden.
ga zelfs eens achter t stuur van zon bus zitten, kijken wat voor je held je dan nog bent.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_120832834
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ga zelfs eens achter t stuur van zon bus zitten, kijken wat voor je held je dan nog bent.
Nouja dat zal niet lang duren zodra de buschauffeur bijkomt of de politie mij klemrijd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120839488
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nouja dat zal niet lang duren zodra de buschauffeur bijkomt of de politie mij klemrijd.
Nee, voor die tijd heb je jezelf wel ergens klemgereden :)
pi_120839714
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:40 schreef Klonk het volgende:
wel toch, ouwe automaten die ik me kan herinneren kruipen als de pest.
Kruipen? Die van mij hou je lopend niet bij...
  donderdag 27 december 2012 @ 22:47:20 #157
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_120841506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:17 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, voor die tijd heb je jezelf wel ergens klemgereden :)
Bus vast rijden op een hoge stoeprand omdat je de draaicirkel niet gewend bent... dat soort dingen...
pi_120842108
Ik heb heel wat stoepranden overreden als passagier zijnde, geen enkele was te hoog.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 december 2012 @ 13:04:55 #159
145146 Andyy
pi_120859141
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ga zelfs eens achter t stuur van zon bus zitten, kijken wat voor je held je dan nog bent.
Ik heb ooit een keer een vrachtwagen gereden op een parcoursje, is natuurlijk niet vergelijkbaar met echt praktijk. Maar kon het wel redelijk en dat voor iemand die nooit zoiets heeft gereden. Dus denk dat een bus ook wel mee zal vallen (gewoon alle bochten vrij ruim nemen)
pi_120863245
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:04 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik heb ooit een keer een vrachtwagen gereden op een parcoursje, is natuurlijk niet vergelijkbaar met echt praktijk. Maar kon het wel redelijk en dat voor iemand die nooit zoiets heeft gereden. Dus denk dat een bus ook wel mee zal vallen (gewoon alle bochten vrij ruim nemen)
Het lastige bij een bus is dat de sturende wielen achter je zitpositie zitten, in tegenstelling tot bij een personenauto. Een vrachtauto heeft dit in veel mindere mate. Dat maakt het lastig met bochten pakken.
Nee.
  zondag 30 december 2012 @ 00:00:00 #161
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120937128
Kijk, hier nog een filmpje ter ondersteuning van de TT en OP:


Vanaf ongeveer 1:00 kun je goed zien hoe snel ie optrekt. En dit is ook nog met de rem er half op.
We moesten hem draaien op onze oprit, vandaar dat we de rem niet helemaal op lieten komen.
Maar deze rijdt sneller weg als dat het hoort. Ik geloof er niets van dat ie normaal nog sneller optrekt en dat dit als normaal wordt beschouwd.
pi_120938297
Ik zou me niet zo druk maken om je automaat de rest van je auto is ook niet helemaal oke :') . Verder mis je nu volgensmij ook nog wel wat gewicht aan je auto, misschien dat dat ook scheelt.
  zondag 30 december 2012 @ 00:25:25 #163
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120938715
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:17 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik zou me niet zo druk maken om je automaat de rest van je auto is ook niet helemaal oke :') . Verder mis je nu volgensmij ook nog wel wat gewicht aan je auto, misschien dat dat ook scheelt.
Zoveel gewicht is dat niet. Alleen wat carrosserie delen en het interieur missen.
Je kan me niet vertellen dat ie langzamer optrekt als dat er op zit.
pi_120938846
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:25 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Zoveel gewicht is dat niet. Alleen wat carrosserie delen en het interieur missen.
Je kan me niet vertellen dat ie langzamer optrekt als dat er op zit.
hij is maar 1200 kg zo te lezen normaal, onze kever stond ook al flink hoger toen het interieur, benzinetank en wat ander grut er uit ging. Kan me voorstellen dat t flink scheelt, paar deurtjes, beetje platen en interieurtje tikt wel aan.
  zondag 30 december 2012 @ 01:03:23 #165
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120940735
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:27 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

hij is maar 1200 kg zo te lezen normaal, onze kever stond ook al flink hoger toen het interieur, benzinetank en wat ander grut er uit ging. Kan me voorstellen dat t flink scheelt, paar deurtjes, beetje platen en interieurtje tikt wel aan.
Ik hoop het :P
Helemaal origineel weegt deze auto bijna 2000kg. ;( gelukkig geldt er geen wegenbelasting voor :P
  zondag 30 december 2012 @ 02:16:49 #166
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_120943390
Hmm, dat is inderdaad niet echt normaal nee. Dit is geen kruipen, dit is ervandoor willen gaan.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 30 december 2012 @ 10:18:40 #167
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_120947002
Ik kan het niet heel goed horen via m'n laptopspeakertjes, maar is het toerental van de motor ook nog aan de hoge kant? Dan willen ze ook wel eens wegrijden. Die Amerikaanse motoren hebben al flink wat koppel op een laag toerental, dus over het algemeen wil je stationair niet al te hoog zitten.

Ter vergelijking: mijn Corvette doet koud 900 rpm stationair en warm 600 rpm. Nou is dat ding dus geregeld door een ECM. Maar als hij stationair 1000 rpm doet (is te doen met een datakabel), wat dus niet eens heel veel meer is, moet ik echt heel goed mijn voet op de rem houden bij stoplichten en dergelijken.
Schaap
pi_120950721
Jij hebt de TH200-4R automaat in je Javelin zitten, ik kan zo niet een service manual vinden. Maar ik heb nog wel deze, het is de service manual van een Hydramatic automaat. Een compleet ander model automaat (voorganger van de THxxx automaten).

Maar er staat wel een troubleshooting guide in, dus misschien helpt dat.

http://www.61-62cadillacs(...)smission_service.pdf
Putin for President _O_
  FOK!fotograaf zondag 30 december 2012 @ 13:36:55 #169
145146 Andyy
pi_120953012
quote:
10s.gif Op zondag 23 december 2012 20:15 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Met links remmen geeft sowieso leuke effecten. Bijzonder om te zien hoe minder gedoseerd dat over het algemeen gaat :D.
M'n ex probeerde dat altijd, ging ze vragen hoe ik wist wanneer ze met links probeerde te remmen |:(
  zondag 30 december 2012 @ 14:22:52 #170
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120955130
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:39 schreef Prullenbak6 het volgende:
Jij hebt de TH200-4R automaat in je Javelin zitten, ik kan zo niet een service manual vinden. Maar ik heb nog wel deze, het is de service manual van een Hydramatic automaat. Een compleet ander model automaat (voorganger van de THxxx automaten).

Maar er staat wel een troubleshooting guide in, dus misschien helpt dat.

http://www.61-62cadillacs(...)smission_service.pdf
Volgens mij is het een T96 3-speed die we erin hebben, maar dat zal ik even moeten nakijken.

Mijn vader denkt ook dat 1 van de 2 spanbanden nog aangespannen moet worden.
pi_121073178
Ik heb nog nooit een automaat gereden die niet wegrolt in de D. Wat me wel opvalt is dat in m'n iQ het veel langzamer gaat dan in m'n Lexus. Daar ga je echt gewoon hard zonder gas bij te geven en moet je eigenlijk constant een beetje remmen. Ook als je het gas los laat op bijv. 50 km/u rem je nauwelijks af. Waar heeft dit mee te maken, de kracht van de motor?
Facts don't care about your feelings
pi_121073294
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nog nooit een automaat gereden die niet wegrolt in de D. Wat me wel opvalt is dat in m'n iQ het veel langzamer gaat dan in m'n Lexus. Daar ga je echt gewoon hard zonder gas bij te geven en moet je eigenlijk constant een beetje remmen. Ook als je het gas los laat op bijv. 50 km/u rem je nauwelijks af. Waar heeft dit mee te maken, de kracht van de motor?
Wat je zelf zegt, kracht van de motor icm transmissie :Y
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:01:56 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121074005
Zo'n Lexus heeft wat meer koppel als een hondehok idd.
En er zijn toch echt genoeg 'automaten' die niet wegrollen in zijn 'D'.

Zoals gezegd zijn dit dus geen conventionele automaten met een vloeistof koppeling (koppelomvormer), maar gerobotiseerde handbakken of CVTs/Variomatics met droge platen- of schoenen koppeling :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')