Genoeg hellingen, drempels, etc en alsnog wordt het je tegenwoordig ook gewoon zo geleerd hoor.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nederland is vrijwel altijd vlak, dus waar heb je het over?
En dan heb je altijd nog de handrem om de persoon achter je niet te verblinden.
Waarom blijft mijn auto dan vrijwel altijd gewoon op zijn plek?quote:Op woensdag 26 december 2012 09:36 schreef sinepedraap het volgende:
Genoeg hellingen, drempels, etc en alsnog wordt het je tegenwoordig ook gewoon zo geleerd hoor.
Niet dat dat helpt met die bak licht die remlichten tegenwoordig produceren, maar de weg onnodig ruim bezet houden getuigt ook al niet van verkeersinzicht. Heb je net een week je rijbewijs ofzo?quote:Verblinden?Misschien ietsje meer afstand houden, zodat je de achterwielen nog kan zien.
Omdat jij blijkbaar op dat moment niet op een helling staat he Sherlock.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom blijft mijn auto dan vrijwel altijd gewoon op zijn plek?
En hoe het geleerd wordt interesseert mij niet. Als het niet nodig is je rem inhouden is gewoon zwakzinnig.
[..]
Niet dat dat helpt met die bak licht die remlichten tegenwoordig produceren, maar de weg onnodig ruim bezet houden getuigt ook al niet van verkeersinzicht. Heb je net een week je rijbewijs ofzo?
Dus je bent het ineens met mij eens dat je in NL zelden op een helling staat? Dank daarvoor!quote:Op woensdag 26 december 2012 09:44 schreef sinepedraap het volgende:
Omdat jij blijkbaar op dat moment niet op een helling staat he Sherlock.
Ja, de veiligheid is enorm in geding als je stil staat... *zucht*quote:En dat andere wat je uit je bek poept slaat nergens op. Alsof mensen opeens dan maar zo min mogelijk hun rem moeten gebruiken. Dat zou echt een stuk veiliger zijn ja.
Ga maar lekker heen en weer rollen bij het stilstaan en expres zo min mogelijk je voetrem gebruiken zodat je andere mensen niet 'verblind'.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus je bent het ineens met mij eens dat je in NL zelden op een helling staat? Dank daarvoor!
[..]
Ja, de veiligheid is enorm in geding als je stil staat... *zucht*
Ben je nog aan het lessen ofzo?
Wat begrijp jij niet aan 'stil staan'?quote:Op woensdag 26 december 2012 09:50 schreef sinepedraap het volgende:
Ga maar lekker heen en weer rollen bij het stilstaan en expres zo min mogelijk je voetrem gebruiken zodat je andere mensen niet 'verblind'.![]()
Duizenden... Nou, nou. Ik heb er zo'n miljoen km's achter de kiezen, dus net effe wat meer ervaring. Wat ik al dacht.quote:Aan het lessen? Ik heb bijna al m'n categorieën en ben vakbekwaam en heb duizenden km's rijervaring. Weet het sowieso beter dan jij, daar komt het op neer.
Dan houdt het op natuurlijk.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:49 schreef daNpy het volgende:
Veel nieuwe automaten hebben tegenwoordig een auto-hold functie.
Dan neemt de auto de remmen over tot je weer gas geeft, en ja dan blijven de remlichten ook aan
Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan 'stil staan'?
[..]
Duizenden... Nou, nou. Ik heb er zo'n miljoen km's achter de kiezen, dus net effe wat meer ervaring. Wat ik al dacht.
Ik vind het wel een handige functie (behalve bij parkeren) maar dat de remlichten de hele tijd branden vind ik als ik er achter sta ook wel weer vervelendquote:
Ik gebruik ook meestal de handrem, maar als hij niet uit zichzelf wegrolt niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.
Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Je kan ook zachtjes beginnen met rollen zonder dat je het doorhebt. En dan is het opeens boem achter je. Klein stukje helling, drempel, icm met eventuele harde wind etc. Met een lichte personenauto is deze kans misschien wat minder groot, maar met een 40 tonner bijv. Stilstaan op een vlakke weg gebruik ik altijd m'n voetrem. Hellingen die te stijl zijn voor voetrem doe ik de handrem.quote:Op woensdag 26 december 2012 10:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik gebruik ook meestal de handrem, maar als hij niet uit zichzelf wegrolt niet.
Wel als ik vermoed dat er eens iemand achterin kan klappen.
Dat is een stuk handiger dan gewoon je rem gebruiken jaquote:Op woensdag 26 december 2012 10:04 schreef daNpy het volgende:
Daarom kijk ik ook naar mijn spiegel en het wegdek/trottoir om te kunnen zien of ik wegrol.
Je hoeft er geen uur naar te kijken hoorquote:Op woensdag 26 december 2012 10:08 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dat is een stuk handiger dan gewoon je rem gebruiken ja
Ik merk op dat ik niet de enige ben in dit draadje die het irritant vindt.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:
Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op.
Ik constateer dagelijks dat te veel vrachtwagenchauffeurs weinig rekening houden met andere weggebruiker en misschien is het dan ook wel in die kringen je reinste bullshit om dat te doen, maar ik vind het dus een pré.quote:Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.
Zo hebben ze het jou geleerd kennelijk. Kom nog eens terug als je 100.000 km achter de rug hebt (met een personenauto!) en vertel dan eens of je het er nog steeds mee eens bent.quote:Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?quote:Op woensdag 26 december 2012 10:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik merk op dat ik niet de enige ben in dit draadje die het irritant vindt.
Verder valt aan jouw reacties op dat je een stuitend gebrek aan inzicht hebt, reden waarom ik onmiddellijk dacht aan een beginnend bestuurder. Dat ontken je met de tekst dat je al duizenden km's ervaring had, hetgeen normale mensen zien als "beginnend".
Iedereen heeft het moeten leren, dus verder niets mis mee, maar je mag jezelf best realiseren dat hetgeen je geleerd hebt nog voorzien moet worden van een bak ervaring voordat je echt goed kan rijden.
Wist je overigens dat derde remlichten ooit verboden waren omdat ze medeweggebruikers zouden verblinden? Nou vond ik dat ook weer onzin, maar toch... het zij maar gezegd.
[..]
Ik constateer dagelijks dat te veel vrachtwagenchauffeurs weinig rekening houden met andere weggebruiker en misschien is het dan ook wel in die kringen je reinste bullshit om dat te doen, maar ik vind het dus een pré.
Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat iedereen dat maar moet doen op straffe van een draai om zijn oren ofzo, maar het is gewoon beter. Nog afgezien van het feit dat een auto minder verbruikt als deze in de N staat ipv de D voor het verkeerslicht.
[..]
Zo hebben ze het jou geleerd kennelijk. Kom nog eens terug als je 100.000 km achter de rug hebt (met een personenauto!) en vertel dan eens of je het er nog steeds mee eens bent.
Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...quote:Op woensdag 26 december 2012 14:43 schreef Prullenbak6 het volgende:
Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?
1. Die paar seconden dat het remlicht aanstaat, doe toch niet zo moeilijk na 10 seconden is het alweer voorbij. Ik heb trouwens de originele verlichting in de auto zitten dus geen pauper led bakken zoals sommige hebben.
Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.quote:2. Elke keer de auto in N of P zetten als je stilstaat is slecht voor een automaatbak, het mechaniek in de bak moet zichzelf dan steeds weer verstellen. En hierdoor krijg je vergrote slijtage.
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.quote:Ik ben het wel eens met ZwartmetSuiker over remschijven die kromtrekken, maar dat gebeurt alleen als je hard rijdt en veel remt daarna stil staat etc. Iets wat ik toch niet zo vaak doe.
Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...
Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.
Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.
[..]
Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.
[..]
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?quote:Op woensdag 26 december 2012 16:14 schreef Prullenbak6 het volgende:
Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Overschakelen is weer wat anders en dat doe je overigens alleen als je rijdt.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:32 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zet de automaat best vaak in de P bij het stoplicht om de remschijven goed af te laten koelen zodat ze niet krom trekken.
Tussen door rijden en de openbare weg als racecircuit gebruiken zit een verschil. Van door rijden en stevig remmen alleen trekken ze echt niet krom. Daar moet je echt wel je best voor doen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Ja, je snapt waar ik heen wil.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef daNpy het volgende:
In de bergen in een lagere versnelling bedoel je
Ja, heel snel naar beneden wat ik leesquote:Op woensdag 26 december 2012 23:36 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ja, je snapt waar ik heen wil.![]()
Een automaat heeft over het algemeen overmaatse remmerij. Althans, bij m'n Polo 1600 automaat zaten schijven rondom, terwijl trommels op de achteras standaard waren...quote:Op woensdag 26 december 2012 21:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden.
De enige auto waarmee ik ooit een kromme remschijf had, was een Citroen ZX, handgeschakeld.
Precies, zonde van de moeitequote:Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef daNpy het volgende:
Kan wel, maar dan moet je handmatig terug schakelen. En daar rijdt je geen automaat voor
Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;
Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.
Bij nieuwe automaten hoef je de rem niet in te drukken.
Klopt dit of mis ik iets?
Ik had een post gezet over vrachtauto's, maar dat is ergens blijven hangen wegens een of andere bitchfight ergens in dit topic.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:19 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.
Alleen vrachtwagens met nieuwere automaten ( ik weet niet of het bij alle vrachtwagens zo is) rijden niet weg.
Ja. Maar nogmaals kun je pas schakelen met het rempedaal ingedrukt, dus het is niet alsof je een fout kan maken.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;
Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.
Dit.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:42 schreef Djurres het volgende:
Gewoon bij iedere automaat poot op de rem.
Punt.
doe ik meestal ja.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met een handbak hoef je toch alleen de koppeling te laten slippen als je op een helling staat?
Ik maak een grap. Jij hopelijk ook.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:29 schreef Compoantje het volgende:
[..]
doe ik meestal ja.
En op de steilere hellingen de rem er nog bij.
Ja.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik maak een grap. Jij hopelijk ook.
ga zelfs eens achter t stuur van zon bus zitten, kijken wat voor je held je dan nog bent.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo moeilijk is automaat rijden niet. Kijk maar naar buschauffeurs. Die mensen hebben in feite amper rijvaardigheden en mogen toch automaat rijden.
Nouja dat zal niet lang duren zodra de buschauffeur bijkomt of de politie mij klemrijd.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ga zelfs eens achter t stuur van zon bus zitten, kijken wat voor je held je dan nog bent.
Nee, voor die tijd heb je jezelf wel ergens klemgeredenquote:Op donderdag 27 december 2012 20:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja dat zal niet lang duren zodra de buschauffeur bijkomt of de politie mij klemrijd.
Kruipen? Die van mij hou je lopend niet bij...quote:Op zondag 23 december 2012 15:40 schreef Klonk het volgende:
wel toch, ouwe automaten die ik me kan herinneren kruipen als de pest.
Bus vast rijden op een hoge stoeprand omdat je de draaicirkel niet gewend bent... dat soort dingen...quote:Op donderdag 27 december 2012 22:17 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, voor die tijd heb je jezelf wel ergens klemgereden
Ik heb ooit een keer een vrachtwagen gereden op een parcoursje, is natuurlijk niet vergelijkbaar met echt praktijk. Maar kon het wel redelijk en dat voor iemand die nooit zoiets heeft gereden. Dus denk dat een bus ook wel mee zal vallen (gewoon alle bochten vrij ruim nemen)quote:Op donderdag 27 december 2012 19:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ga zelfs eens achter t stuur van zon bus zitten, kijken wat voor je held je dan nog bent.
Het lastige bij een bus is dat de sturende wielen achter je zitpositie zitten, in tegenstelling tot bij een personenauto. Een vrachtauto heeft dit in veel mindere mate. Dat maakt het lastig met bochten pakken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer een vrachtwagen gereden op een parcoursje, is natuurlijk niet vergelijkbaar met echt praktijk. Maar kon het wel redelijk en dat voor iemand die nooit zoiets heeft gereden. Dus denk dat een bus ook wel mee zal vallen (gewoon alle bochten vrij ruim nemen)
Zoveel gewicht is dat niet. Alleen wat carrosserie delen en het interieur missen.quote:Op zondag 30 december 2012 00:17 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik zou me niet zo druk maken om je automaat de rest van je auto is ook niet helemaal oke. Verder mis je nu volgensmij ook nog wel wat gewicht aan je auto, misschien dat dat ook scheelt.
hij is maar 1200 kg zo te lezen normaal, onze kever stond ook al flink hoger toen het interieur, benzinetank en wat ander grut er uit ging. Kan me voorstellen dat t flink scheelt, paar deurtjes, beetje platen en interieurtje tikt wel aan.quote:Op zondag 30 december 2012 00:25 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Zoveel gewicht is dat niet. Alleen wat carrosserie delen en het interieur missen.
Je kan me niet vertellen dat ie langzamer optrekt als dat er op zit.
Ik hoop hetquote:Op zondag 30 december 2012 00:27 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
hij is maar 1200 kg zo te lezen normaal, onze kever stond ook al flink hoger toen het interieur, benzinetank en wat ander grut er uit ging. Kan me voorstellen dat t flink scheelt, paar deurtjes, beetje platen en interieurtje tikt wel aan.
M'n ex probeerde dat altijd, ging ze vragen hoe ik wist wanneer ze met links probeerde te remmenquote:Op zondag 23 december 2012 20:15 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Met links remmen geeft sowieso leuke effecten. Bijzonder om te zien hoe minder gedoseerd dat over het algemeen gaat.
Volgens mij is het een T96 3-speed die we erin hebben, maar dat zal ik even moeten nakijken.quote:Op zondag 30 december 2012 12:39 schreef Prullenbak6 het volgende:
Jij hebt de TH200-4R automaat in je Javelin zitten, ik kan zo niet een service manual vinden. Maar ik heb nog wel deze, het is de service manual van een Hydramatic automaat. Een compleet ander model automaat (voorganger van de THxxx automaten).
Maar er staat wel een troubleshooting guide in, dus misschien helpt dat.
http://www.61-62cadillacs(...)smission_service.pdf
Wat je zelf zegt, kracht van de motor icm transmissiequote:Op woensdag 2 januari 2013 15:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nog nooit een automaat gereden die niet wegrolt in de D. Wat me wel opvalt is dat in m'n iQ het veel langzamer gaat dan in m'n Lexus. Daar ga je echt gewoon hard zonder gas bij te geven en moet je eigenlijk constant een beetje remmen. Ook als je het gas los laat op bijv. 50 km/u rem je nauwelijks af. Waar heeft dit mee te maken, de kracht van de motor?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |