quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:57 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dat staat in de OP, haal het er maar uit joh. Dan voorkom je zulke grapjes ook.
Noem het maar tussen, die halen Barcelona ook niet meer inquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:59 schreef Shreyas het volgende:
Real Madrid haakt af voor de titel lijkt me. Het gaat nu tussen Barcelona en Atletico
Lijkt wel of hij het erom doet, Casillas ernaast, hij wil weg, maar wel met een zak geld.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:52 schreef j0rdiiii het volgende:
Mourinho mag wel weer naar Engeland, die heeft gewoon om de 2 jaar een nieuwe club nodig.
Voor het eerst in 10 jaar gepasseerd.quote:Mourinho stapt niet op bij Real
Trainer José Mourinho vertrekt niet uit vrije wil bij Real Madrid. Dat benadrukte de Portugees zaterdag na de nederlaag van zijn ploeg bij Malaga (3-2). „Ik ben niet bang voor mijn baan en ik stap niet op”, zei hij.
Mourinho zag de achterstand op koploper FC Barcelona groeien tot 16 punten. „Ik ben niet achterlijk en weet dat de punten tellen”, verklaarde hij. „Maar ik neem geen ontslag.”
Mourinho verbaasde door zijn doelman en aanvoerder Iker Casillas buiten de basisformatie te laten. De bij de eigen aanhang razend populaire keeper van de nationale voetbalploeg van Spanje werd voor het eerst in 10 jaar gepasseerd voor een competitiewedstrijd.
„De media kan er van alles achter zoeken”, zei Mourinho. „Maar het is gewoon een technische beslissing. Op dit moment is keeper Adan beter dan Casillas. Daarom speelde hij.”
Een keeper die in mijn ogen vrijwel nooit faalt, zeer belangrijk voor het team en een legende van Madrid. En die haal je er dan uit voor zo'n wedstrijd. Als dat geen ontslagbrief is...quote:Op zondag 23 december 2012 05:44 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Voor het eerst in 10 jaar gepasseerd.![]()
Dat hij vrijwel nooit faalt vind ik niet. Ik zie hem regelmatig dingen doen waardoor ik het sowieso niet de beste keeper van de wereld vind, wat wel vaak wordt geroepen. Je 2e en 3e punt zijn wel waar.quote:Op zondag 23 december 2012 09:01 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Een keeper die in mijn ogen vrijwel nooit faalt, zeer belangrijk voor het team en een legende van Madrid. En die haal je er dan uit voor zo'n wedstrijd. Als dat geen ontslagbrief is...
Hij zit toch wel bij de top 5 denk ik, wie vind jij de beste dan?quote:Op zondag 23 december 2012 10:34 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat hij vrijwel nooit faalt vind ik niet. Ik zie hem regelmatig dingen doen waardoor ik het sowieso niet de beste keeper van de wereld vind, wat wel vaak wordt geroepen. Je 2e en 3e punt zijn wel waar.
Buffon, Neuer, Cech, Lloris?quote:Op zondag 23 december 2012 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij zit toch wel bij de top 5 denk ik, wie vind jij de beste dan?
Buffon zit ook wat sleet op net als Cech, Neuer kan ik wel mee leven, die Lloris is nog even afwachten.quote:
quote:'Gebaar Iniesta heeft Barcelona verzoend'
Zaterdag 5 januari 2013, 14:26
Tot de jaren 90 was er bij El Derbi Barceloní meer politie straat dan bij een Clásico. Voorafgaand aan een Barcelona-Español stak dan de fanatieke aanhang van De Parkieten vanaf Sarrià de Diagonal over richting Camp Nou.
Onderweg provoceerden ze met dubieuze liederen stammend uit de dictatuur de flatbewoners die hen daarop vanaf balkons met potten, pannen en flessen bekogelden. Espanyol heette toen nog Español. De club die in 1900 ontstond omdat Spanjaarden geen lid mochten worden van het een jaar eerder opgerichte Barcelona.
De nog altijd ongekende rivaliteit heeft oorspronkelijk vooral een politieke grondslag: Barcelona was het symbool van het naar onafhankelijkheid strevende Catalonië. Espanyol stond voor de Spaanse staat. Het leverde zelfs het kroontje op het logo en het predikaat Real (Koninklijk) in tijdens de tweede Spaanse Republiek.
Supporters waren aanhanger van het fascistische regime van de dictators Primo de Rivera en Franco tijdens de Spaanse burgeroorlog. Maar dat is geschiedenis. In 1995 veranderde de clubnaam in Reial Club Deportiu Espanyol de Barcelona en twee jaar later kreeg het clublied onder protest zelfs een Catalaanse tekst.
Vooral Andrés Iniesta heeft sindsdien de politieke, sociale en culturele verschillen tussen de twee grootste clubs van Catalonië weten te overbruggen met zijn gebaar na het scoren van die voor ons Nederlanders pijnlijke goal voor Spanje in de WK-finale in 2010: 'Dani Jarque, voor altijd bij ons' stond op zijn getoonde onderhemd.
Jarque was vriend en kamergenoot van Iniesta bij La Selección. De aanvoerder van Espanyol overleed in 2009 op 26-jarige leeftijd aan een hartaanval tijdens de seizoensvoorbereiding. Bij de eerste Derbi na het WK in Cornellá-el Prat werd Iniesta gewisseld en kreeg hij als eerste Barça-speler ooit een staande ovatie bij de vijand.
Door Sierd de Vos
Sierd werkt niet voor niets 20 uur om een wedstrijd voor te bereiden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:52 schreef chufi het volgende:
Mooi verhaal van Sierd.. Zal ie moregen tijdens de wedstrijd ook wel weer vertellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |